2018/04/13

jedna rzecz, trzy sposoby

Dzisiaj muszę koniecznie zacząć od wyjaśnienia. Przepraszam za moją niemiłą odpowiedź na jeden z komentarzy. Po prostu poczułam się sfrustrowana i pokierowały mną emocje. Od dłuższego czasu zauważyłam, że pod moimi postami pojawia się jakieś 90% negatywnych komentarzy, krytycznych komentarzy. Wiadomo, krytyka jest potrzebna. Konstruktywna krytyka. Ale miłe słowa też są potrzebne. Choćby dlatego, żeby autor/autorka poczuł/a, że to co robi, jest ok. Tym bardziej jeśli lubi to robić. W zeszłym tygodniu po prostu mnie poniosło, ponieważ lubię prowadzić ten dział, lubię robić stylizacje i naprawdę się staram tworząc każdą z nich, a spotykam się z masą krytyki, niekoniecznie tej właściwej. Uważam, że robię stylizacje neutralne. Tzn. na moje oko nie są wybitne, ani wspaniałe, ale nie są też tragiczne. Na innych blogach pojawiają się o wiele gorsze stylizacje, a pomimo tego mają masę miłych komentarzy. Dlaczego? Nie wiem. Nie jestem lubiana? Ktoś chce mi dogryźć? Ktoś chce, żebym odeszła z bloga? Nie mam pojęcia. A najgorzej, gdy krytykują osoby, które wcale lepszych stylizacji nie robią. 
Broń Boże, nie użalam się nad sobą. Uważam po prostu za stosowne wyjaśnienie sytuacji, ponieważ nie chciałam nikogo urazić, ani tym bardziej sprawić przykrości. Dlatego przepraszam. 
Dzisiaj skupiłam się na spodniach, które widzicie poniżej. Niestety nie są dostępne już w Plazie. Można je było kupić w Saint Laurent. Uważam, że nadają się głównie do eleganckich outfitów, dlatego wszystkie moje stylizacje są w podobnym stylu. Podjęłam próbę stworzenia czegoś "luźnego", ale zakończyła się fiaskiem, więc skupiłam się na tym, co wychodziło mi nieco lepiej. Mam nadzieję, że nie będzie to problemem.




55 komentarzy:

  1. Szczerze mówiąc, zgodzę się z komentarzami, że Twoje stylizacje trochę nie pasują do tematu działu. Outfity mogą być super ładne, ale schemat cały czas ten sam. W "trzech sposobach na" chciałabym zobaczyć trzy różne możliwości przedstawienia artykułu. Czasem to nie wyjdzie, rozumiem. Wolałabym jednak widzieć dział raz na miesiąc, a na temat, a po drodze oglądać Twoje stylizacje wstawione 'luzem', ot tak.
    Myślę, że trochę przesadziłaś z 90% negatywnymi komentarzami. Zresztą, każdy ma swój gust. Jedno wydaje się nam tandetne, dla innych będzie czymś cudownym. Póki ktoś nam czegoś nie narzuca, myślę, że powinniśmy podejść do tego z dystansem... większym niż ten wpis. ;D
    Stylizacjanr 2 wypadła wg mnie najlepiej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Soxo zrobiła z siebie ofiarę, tylko mnie również zastanawia na jakiej podstawie ? Przejrzałem również kilka postów i komentarze pod nimi. Tak się zastanawiam i pytanie gdzie tam jest ta wszechobecna wielka krytyka ? Dziewczyna ma chyba gorszy moment w życiu lub chce wzbudzić sensację, bo dawno takiej żenującej sytuacji w pikselowym świecie nie widziałem ;D

      Usuń
  2. Sprawdziłam poprzednie posty i wcale tych krytycznych komentarzy tak dużo nie było. Wiem jednak, że jeden negatyw może przyćmić pięć pozytywów, więc Cię rozumiem. Lubię oglądać Twoje stylizacje, są świetnie dopracowane, ładne, na dość wysokim poziomie (a ostatnio coraz mniej tego na blogach, niestety...). Zgadzam się jednak z Najką jak i z niektórymi komentarzami pod poprzednim wpisem z tej serii, że tych trzech sposobów czasem po prostu nie widać. Za to są trzy świetne stylizacje z danym elementem, w podobnym klimacie (a chyba nie do końca o to chodzi).
    PS. ostatnio zauważyłam, że ludzie częściej krytykują stylizacje tych "lepszych", a chwalą tych "słabszych". Wydaje mi się, że dzieje się tak dlatego, że po prostu po osobach, które zdążyły już pokazać doskonałe stylizacje spodziewamy się czegoś lepszego z każdym kolejnym postem. Osoby robiące stylizacje na niższym poziomie są chwalone za to, że stylizacja wyszła przeciętna, bo po nich nikt nic lepszego się nie spodziewa. To w sumie musi być bolesne dla tych pierwszych... (czyli m. in. dla Ciebie).

    Co do stylizacji - uwielbiam te spodnie, bardzo często ich używam. Najbardziej podoba mi się druga i trzecia stylizacja, ale pierwsza też prezentuje się mega dobrze!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. trochę się rozpisałam... aga i jej komentarze pod wpływem :|

      Usuń
    2. Podpisuję się pod Twoimi słowami Aguuniek, nie chce mi się pisać tego samego co jest zawarte u Ciebie w komentarzu, a także u Najki :)

      Usuń
  3. Jeśli o mnie chodzi, to nie było mnie chyba na blogu jak dodawałaś pierwszy post tego typu. Osobiście myslałam, że tu chodzi po prostu o 3 stylizacje z daną rzecza, a nie że każda ma być w innym stylu czy coś. Nie lubię się kłócić, omijam afery. Co do stylizacji, najbardziej podoba mi się środkowa.

    OdpowiedzUsuń
  4. Mimo tego, co napisałaś, to jednak muszę nadal pozostać przy swoim, bo również w tym poście nie widzę różnić między stylizacjami, a Twoje wtrącenie, że miałaś problem ze stworzeniem luźniejszej stylizacji z tymi spodniami jest powtórzoną pomyłką z ostatniego postu, w którym użyłaś butów. Nie rozumiem, po co przyznawać się do czegoś, na co część odbiorców może nie zwrócić uwagi? To jest po prostu wczesna obrona przed komentarzami o tym, że wszystkie stylizacje są eleganckie i niczym się nie wyróżniają, jakbyś sama, dodając wpis była tego świadoma. Na Twoim miejscu skupiłabym się na stworzeniu jednego posta ze stylizacjami dopracowanymi w każdym szczególe, z połączeniami, które przykułyby uwagę, bo póki co wszystko to, co tutaj prezentujesz nie zapadnie w pamięć choćby przez moment; bo ja widzę 3 propozycje, w których ubrania pasują do siebie pod kątem kolorystycznym, jest zbyt bezpiecznie, po prostu NUDA. I ja nie chcę, żeby ktoś pomyślał, że krytykuję dlatego, że za kimś nie przepadam, że po prostu "pluję jadem", jak ktoś już to tutaj zdążył określić. ;-) Piszę to, co widzę bez względu na to, kto będzie adresatem tych słów. Po prostu treść postów nie pokrywa się z nazwą działu "3 sposoby na", to po prostu "jak szybko zrobić 3 niczym niewyróżniające się stylizacje".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajnie, że się rozpisujesz, mówisz dużo co myślisz o stylizacjach itd, ale Twój komentarz pod poprzednim postem "jedna rzecz trzy sposoby" serio był jak to określiłaś 'pluciem jadem'. Można naprawdę w kulturalny sposób wyrazić negatywną opinię, skrytykować coś, nie obrażając przy tym autora. Pozwól, że zacytuję co mam na myśli - "autorka po pierwszej miała już dość i wyłączyła swój mózg" oraz "Po prostu dla mnie to jest śmieszne, srebrne buty z czarnymi dodatkami i aż tak ciężko było dobrać do tego inny kolor? Kabaret." To zdecydowanie nie jest negatywna opinia wyrażona w kulturalny sposób, a bardzo wredne (zupełnie niepotrzebne!) wtrącenia.

      Usuń
    2. "Pluć jadem" ? Wyraziła/wyraził swoją szczerą opinię co myśli na dany temat. Czasem ostra krytyka się należy, żeby w końcu ktoś przejrzał na oczy. Skoro post jest robiony od dupy strony to się nie dziwię, że takie słowa padają. Pozdrawiam ;D

      Usuń
    3. Serio? Jakos jak czytam jej inne komentarze w ktorych cos krytykuje to moze i widze tam ostra krytyke, ale mimo wszystko kulturalna. Tutaj serio troche ja ponioslo.

      Usuń
    4. Nie zmienia to żadnego znaczenia. Bo te argumenty, które przytoczyłaś w cudzysłowie nie są niczym złym.. Chyba ktoś tu za bardzo nie ma dystansu do słów autora/autorki. Traktujesz to, jakby to był koniec świata..Naprawdę, to jak się popisała Soxo w tym poście jest bardziej nie na miejscu, żenujące i śmieszne, niż te słowa.. :D

      Usuń
    5. w takim razie się nie dogadamy, moim zdaniem było to niegrzeczne.

      Usuń
    6. No niestety nie dogadamy. Bardziej bym się zastanowił, nad sensem całej tej sytuacji i tego co Soxo napisała. Dziewczyna się pogrążyła, tylko w jakim celu ? Skoro pod jej postami nie było wszechobecnej wielkiej krytyki. Chyba, żeby wzbudzić sensację na wymierającym gatunku bloga :)

      Usuń
    7. Najbardziej śmieszą mnie te słowa: "Wiadomo, krytyka jest potrzebna. Konstruktywna krytyka. Ale miłe słowa też są potrzebne. Choćby dlatego, żeby autor/autorka poczuł/a, że to co robi, jest ok." Mamy pisać na siłę Soxo miłe słówka, żeby lepiej się poczuła, gdy tak naprawdę post i stylizacje są kiepskie ?

      Usuń
    8. To jest do tego stopnia żenujące, że Soxo jako dobra redaktorka i osoba, która wydawała mi się na poziomie straciła swój urok. Wymyśla jakieś problemy (chyba nie z tego świata) i wpaja ludziom, że to przez nich, źle się czuje :D Po prostu leje z tego xD

      Usuń
    9. Słabo mi się robi, kiedy ktoś narzeka na to, że jest zbyt ostro, a tym bardziej niekulturalnie, co dla mnie jest absurdem. Czego Ty oczekujesz ode mnie? Mam zmienić charakter zamieszczanych tu komentarzy? Piszę w sposób taki, by pokrywał się z tym, jakie odczucia budzi we mnie to, co widzę, i te "niepotrzebne wtrącenia" są tego dopełnieniem. W końcu wyrażam swoją opinię, prawda? Z podkreśleniem na "swoją", i nie zamierzam nic zmieniać by było grzeczniej, milej, a negatywnych komentarzy to może najlepiej w ogóle nie pisać? Co by atmosfery na blogasku nie psuć. Ale skoro tak się sprawy mają, skoro tak wykazała Twoja analiza moich słów, to pozostaje uszanować to, choć uważam, że poziom kultury został zachowany. ;) Każdy ma inną wrażliwość, ja nie mam na to wpływu. Widocznie niektóre osoby tutaj lubią wyolbrzymiać, no i tak się Tworzą prawdziwe ludzkie dramaty! ;-)

      Usuń
    10. Nie wiem czy widziałaś mój komentarz w odpowiedzi na komentarz Patryka - inne Twoje krytyczne komentarze, które widziałam są jak najbardziej ok, może są ostre, ale w żaden sposób nie obrażają autora stylizacji. Nigdy nie napisałam nic o tym, że jest za ostro, więc proszę nie wmawiaj mi nic. Ten jednak uważam, za niemiły i tyle. Jest to jedyny komentarz do którego się odniosłam... nie chodzi o brak krytyki, ale robienie tego w kulturalny sposób. Odnoszenie się do stylizacji a nie osoby, która je tworzy. Może ze mną jest coś nie tak, ale zawsze byłam uczona, że negujemy złe zachowanie a nie osobę. Wytykaj błędy, ale nie rób tego w taki sposób jak zrobiłaś poprzednio pisząc "komedia" czy "wyłączony mózg". Niektórzy po prostu powinni nauczyć rozróżniać krytykę od chamstwa. ;-)

      Usuń
  5. każdy robi stylizacje tak jak potrafi,nie rozumiem tego oburzenia-nie każdy musi być wielce utalentowany i robić stylizacje jak prosto z wybiegu....owszem może faktycznie stylizacje powinny być przedstawiane w kilku stylach,a nie że jeden artykuł i wszystkie propozycje są pokazane w elegancki sposób,może po prostu wybieraj inny artykuł jeśli widzisz że nic Ci nie wychodzi :) jeśli chodzi o stylizacje to podoba mi się pierwsza i trzecia propozycja :) w drugiej nie podoba mi się ta bluzka i chyba bym ją zmieniła i dodała coś jeszcze czerwonego

    martusia-16

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "nie każdy musi być wielce utalentowany i robić stylizacje jak prosto z wybiegu" To nawet dobrze bo jak ja czasem patrzę na te realne stylizacje prosto z wybiegu... Nawet klaun z "To!" by się tak nie ubrał. ;) stardollowy10

      Usuń
  6. Ten cały dział wieje taką nudą, że oglądać się tego aż nie chce. Stylizacje na kiepskim poziomie, nie zostają w pamięci. Formuła postu jest w ogóle robiona jak na "odwal się". Co więcej mówić, nie dziw się, że masz krytykę skoro to co prezentujesz jest po prostu słabe.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przy okazji, co z tym Twoim blogiem, który tak hucznie zapowiadałeś? http://modoble.blogspot.com/ Kiedy wyniki loterii? :D stardollowy10

      Usuń
    2. Czy mówimy tu teraz o mnie ? No chyba nie za bardzo, więc daruj sobie.

      Usuń
    3. ja tylko pytam

      Usuń
    4. Też mnie ciekawi. Patryk, to jak nie chcesz odpowiedzieć tutaj, to odpisz na wiadomość z GB, którą wstawiałam hmmm no dobry miesiąc temu :)

      Usuń
    5. Matura się sama nie napisze. Stardoll to przeszłość, nie będę wiecznie siedział w pikselach. Mam cele życiowe, do których dążę i nie mogę sobie pozwolić na razie na taką odpowiedzialność jak prowadzenie bloga. Pozdrawiam

      Usuń
    6. Świetnie, dzięki za odpowiedź :) Powodzenia na maturze :) Może lepiej napisać o tym na blogu?

      Usuń
    7. No generalnie hipokryzja level hard. Wytykanie komuś robienia postów na "odwal się", samemu mając bloga zrobionego byle jak ✌✌

      Usuń
    8. Po pierwsze blog nie jest zrobiony na odwal się, bo ma lepszą szatę graficzną i wiele innych. A po drugie, to co porównujesz bloga do postu, skoro to zupełnie dwa inne pojęcia ?

      Usuń
    9. I co z tego, że ma lepszą szatę graficzną skoro jest martwy?:D

      Usuń
    10. Nie rozumiem twojego sensu wypowiedzi... Jest martwy, ponieważ nie mam na niego czasu. Nie napisałem, ze mi się nie chce pisać, dodawać postów. Jak widzę jeszcze nie dorosłaś do tego momentu, w którym piksele przestają mieć znaczenie.

      Usuń
    11. Proponuję, żebyś poszedł się uczyć do matury zamiast tracić czas na dyskusję z pikselowymi ludźmi i to w dodatku niedojrzałymi :))

      Usuń
    12. Nie martw się o moją maturę, dam sobie radę. Nie zamierzam dalej ciągnąć tej niedojrzałej dyskusji. Pozdrawiam panią.

      Usuń
    13. Brawo! Mądry chłopiec :D

      Usuń
    14. Nie to żeby coś, ale niektóre osoby z tych odpowiedzi, które coś sobą reprezentowały w moich oczach, właśnie straciły jakiekolwiek uznanie... :) Z pozdrowieniami dla ludzi, którzy się domyślą kogo mam na myśli.

      Usuń
    15. To może lepiej powiedzieć wprost jak się coś do kogoś ma, dla rozjaśnienia sytuacji niż napędzać niepotrzebne konflikty:))

      Usuń
    16. W konflikty, to tylko jedynie Ty sama się wprowadzasz :D

      Usuń
  7. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  8. Zgadzam się z komentarzem Aguuniek :) Ale mimo wszystko bardzo lubię ten dział i to jak go prowadzisz.
    Najbardziej podoba mi się ostatnia stylizacja.

    OdpowiedzUsuń
  9. Stylki fajne, a dział jest fajny ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wszystkie stylizacje są ładne. Podoba mi się pierwsza ze względu na kwiatową bluzkę, ale to trzecia ma najwięcej tego "czegoś" w sobie. Nie wiem co jest nie tak w drugiej,chociaż... Drażni mnie ta bluzka w poziome paski. Może gdyby była w pionowe, inaczej by się prezentowało :)
    Co do całej wypowiedzi to zgadzam się i z Aguuniek i z Najką. Nic dodać nic ująć, powielałabym tylko ich słowa

    OdpowiedzUsuń
  11. Dział jest dobry, uwielbiam Twoje stylizacje. Nie jestem w stanie wybrać jednej, bo wszystkie 3 są na prawdę świetne!

    OdpowiedzUsuń
  12. Faktycznie ludzie mają trochę racji pisząc, że stylizacje nie do końca pokrywają się z tematem działu. Mam wrażenie że tekst posta pisałaś pod wpływem negatywnych emocji i taki też ma wydźwięk - brzmi on, jakbyś pod poszewką "przeprosin" wyrzucała z siebie jad w stonę czytelników. Owszem, masz prawo czuć się źle z krytyką, bo chyba nikt nie lubi być krytykowany, zwłaszcza za robienie czegoś, co sprawia mu przyjemność, ale warto zastanowić się, czy możesz jakoś poprawić to, czego to "90%" się czepia? ;)
    Twoje stylizacje nie są złe, aczkolwiek to, co napisała aguuniek jest prawdą - im lepsi jesteśmy, tym więcej się od nas oczekuje. Dlatego wrzuć weź to wszystko na spokojnie, zwłaszcza że złość piękności szkodzi ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, bardzo dobrze to ujęłaś.

      Soxo działałaś pod wpływem emocji, co wyszło jak wyszło. Ale nikt Cię nie krytykuje na tyle, żebyś sądziła, że jesteś "nie lubiana". Po prostu powinnaś przyjmować krytykę na tzw. "klatę" i poprawiać swoje błędy. Dział jest ok, co prawda stylizacje są jakie są, ale też najgorsze nie są. Wystarczy trochę popracować nad tym i będzie o wiele lepiej.

      Usuń
  13. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  14. Sprawdziłam poprzednie posty. Nigdzie nie widziałam tych 90% komentarzy, ale musisz się liczyć z tym, że skoro coś publikujesz poddajesz to ocenie innych, która nie zawsze musi być pozytywna.

    Co do stylizacji nie podobają mi się. Wszystkie rzeczy wydają się być dobrane przypadkowo i chaotycznie. Ostatnia jest nawet okej, dzięki górze, ale zrujnowały ją buty i torebka, które są kompletnie z innej parafii. Ale to moje zdanie.

    Anime-girlxd

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja tam widzę, że niektórym osobom nigdy nic się nie podoba i wszystko jest "nudne oraz mało odkrywcze". Nie dziwię się, że Cię to zdenerwowało. Ja tylko powiem, że osoby, którym tak bardzo nic się nie podoba zawsze mogą pomóc nam odświeżyć bloga, zgłosić się na redaktora i ożywić nasze nudne posty swoimi pracami. Tyle w temacie :3
    Co do postu to najbardziej podoba mi się 1 stylizacja :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najpierw bym zaczął od systematyczności dodawania postów odnośnie "nowości". Posty nie są dodawane na czas lub w ogóle nie są zamieszczane. Nie dziwcie się, że tracicie czytelników, skoro nic nie jest robione na jakimś poziomie.

      Usuń
    2. Dobrze, że na Twoim posty są dodawane systematycznie :*

      Usuń
    3. Ten blog jest aktywny (są dodawane tu posty), w przeciwieństwie do mojego.. Więc systematyczność ma tu jakieś pojęcie.

      Usuń
    4. Patryk, tak jak Ty niezmiernie jesteś pochłonięty maturą, tak my (redaktorzy dot. nowości) jesteśmy pochłonięci naszymi studiami, szkołami, pracami itd. Powinieneś to zrozumieć. Nigdy, przenigdy nie będę przekładać bloga i Stardolla nad życie prywatne i nigdy nie będę zmuszać do tego redaktorów. Naprawdę uważasz, że informacje o nowościach są aż tak niezbędne? Faktycznie fajnie jest podyskutować czy nowa kolekcja się podoba czy nie, ale kurde, no chyba każdy kto gra aktywnie widzi co nowego jest w Plazie, więc jeśli tego dnia mamy dużo na głowie to po prostu odpuszczamy, a nie desperacko próbujemy być systematyczni kosztem naszych pozostałych, realnych zajęć. Ja i tak się cieszę, że wszyscy z załogi znajdują czas na pisanie postów do swojego działu wśród tylu wymarłych blogów. Nie jesteśmy przecież już dziećmi, które mają za dużo wolnego czasu - robimy to dlatego, bo to nasze hobby. No i nadal funkcjonujemy z nowościami czy bez :)
      Co do tracenia czytelników, wątpię, żeby przyczyna leżała w tym, że nie dodajemy nowości, no bez przesady. A pisaniem, że "nic nie jest robione na jakimś poziomie" obrażasz wszystkich redaktorów SiMa. Każdy z nas wkłada dużo pracy w posty, tyle ile jest w stanie sobie na to pozwolić. Staramy się, a posty są dopracowane. W miarę możliwości urozmaicamy Czytelnikom np. jakieś święta czy obchody. Więc jak powiedziałeś systematyczność ma znaczenie, ale nie popadajmy w paranoję.

      Usuń
  16. Tak trochę mnie śmieszy ta cała sytuacja - to co napisała Soxo w tym poście (w szczególności wyolbrzymienie, że ma 90% negatywnych komentarzy), jak i niektóre komentarze. XD I to jest dopiero komedia, albo wręcz dramat bym powiedziała! Argumenty niektórych osób, w obronie innych osób jak i tego bloga są śmieszne.

    Ja swoje zdanie wyraziłam w poprzednim poście, więc nie widzę sensu powtarzania się.

    W dzisiejszym poście nie podoba mi się żadna ze stylizacji.

    PS. Zastanawia mnie dlaczego jest tyle negatywnych emocji przekazanych przez tekst autora?

    OdpowiedzUsuń
  17. Niektórzy to się za mocno wkręcili w temat. :')

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Doceń troskę o "wymierający gatunek bloga" ;) stardollowy10

      Usuń