2024/03/15

Elegancja bez terminu: przewodnik po stylu klasycznym

Wracam do Was po nieco dłuższej przerwie z postem na temat klasycznego stylu w modzie. Jakiś czas temu robiłem porządki w swojej szafie i zastanawiałem się, czym uzupełnić swoją garderobę, aby ubrania były ze mną na lata. Tym sposobem natrafiłem na Instagramie i Pintereście na masę inspiracji. Co więcej, ostatnio w modzie była klasyka w wersji old moneyquiet luxury, czy od niedawna rich mom energy. W niniejszym poście krótko scharakteryzuje oblicza klasycznego stylu i przedstawię Wam moje wirtualne odwzorowania. Zapraszam!

Old money


Old Money odnosi się do estetyki osób z wyższych sfer, które pochodzą z bogatych wielopokoleniowych rodzin. Styl ten charakteryzuje się niewymuszoną elegancją, minimalizmem, stonowaną kolorystyką i prostymi fasonami. Old Money stawia na podstawowe, neutralne barwy. Unika się krzykliwych kolorów i wzorów, wyjątek stanowią drobne paski lub kratka. Preferowane są naturalne i najwyższej jakości tkaniny. Jeśli chcesz ubrać się w tym stylu, postaw na proste i minimalistyczne kroje oraz połącz je z ponadczasowymi i eleganckimi dodatkami. Marki kojarzone z old money to na przykład Ralph Lauren, Chanel, Brooks Brothers, Loro Piana czy Hermès.

Quiet luxury


Quiet luxury to elegancja w subtelnym i ponadczasowym wydaniu. Luksus i dyskretny szyk w jednym, które są zupełnym przeciwieństwem nowobogackiego stylu. Po ten styl sięgają zamożni klienci, którzy cenią wysoką jakość i nieprzeciętny dobór tkanin oraz nie używają mody do podkreślania swojego statusu materialnego. Marki wpisujące się w ten styl to chociażby Loro Piana, The Row, Proenza Schouler i Brunello Cucinelli. Quiet luxury można dostrzec w stylizacjach miedzy innymi Mary Kate i Ashley Olsen, Gwenyth Paltrow oraz Jennifer Lawrence. 

Rich-mom energy


Rich mom energy to estetyka łącząca elegancję i wygodę. Bazuje na markowych torebkach, minimalistycznych dodatkach i oszczędnej palecie barw. Generalnie pierwsze skrzypce w tym stylu grają dodatki: złota biżuteria, luksusowe zegarki, skórzane buty na obcasie, okulary przeciwsłoneczne i it-bags. Wśród kolorów dominują szarości, beże, brązy, biel i czerń. Ubrania są wykonane z naturalnych materiałów najwyższej jakości.  Charakterystyczne elementy w garderobie bogatej mamy to: gładki dopasowany golf lub sweter, marynarkę, luźniejszą koszulę na guziki, jasne spodnie o prostej nogawce, trencz lub wełniany płaszcz czy dzianinową sukienkę. Inspiracji możecie szukać w stylizacjach takich sław jak Angelina Jolie, Katie Holmes, czy też Gisele Bündchen. 

Styl konserwatywny


Klasyczny styl konserwatywny to elegancja, w której liczą się ponadczasowe, starannie dopasowane ubrania, a do tego ważna jest dbałość o schludny, wyszukany wygląd. Sylwetka jest podkreślona, ale subtelnie i elegancko. Długość mini jest zastąpiona midi lub maxi. Styl ten możecie podejrzeć u księżnej Kate, Jackie O. Kennedy czy Amal Clooney.

Styl kobiecy


Na koniec czas na klasykę w maksymalnie kobiecym wydaniu. Podstawą tego stylu jest poznanie swojego typu figury, a następnie podkreślanie pożądanych atutów ubiorem. Tym razem ubrania nie mają zakrywać sylwetki, a ją podkreślać. W takich stylizacjach często występują taliowane płaszcze/marynarki, spódniczki, baskinki, falbanki, zaś w roli dodatków kokardy, opaski lub kapelusze.

Które wydanie klasyki najbardziej Wam się podoba? Dajcie znać w komentarzach! 
Do zobaczenia następnym razem! 

9 komentarzy:

  1. Świetny post - przewodnik po stylach! Lubię klasyczne outfity, prawdę mówiąc nigdy nie wiedzialam czym się róznią poszczególne podtypy. Ogromny plus za przyklady osób, które tak się ubierają w realu! Dla mnie ogromne ułatwienie w identyfikacji poszczególnych styli. Czekam na więcej takich postów!

    Ksante

    OdpowiedzUsuń
  2. Cześć, ja co prawda nie na temat, ale czy ktoś jeszcze ma problem z zalogowaniem się? U mnie działa na launcher tylko jedno stare konto, zaznaczone na początku jako domyślne, a na konto z royallty nijak nie umiem się dostać... hasło pamiętam, jeszcze niedawno czasem tylko mnie nie logowało, a teraz w ogóle. Nowo utworzone lalki też tak mają. Pisałam już do stardoll, ale dostałam odpowiedź, że nie nie pamiętam hasła, to mam je zmienić, a jak konto jest nieaktywne, to mam je aktywować xd

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli chodzi o launcher to "przelogować" można się w ten sposób: https://ibb.co/wyvVbjd
      Jest tam takie rozwijane menu gdzie można kliknąć "log out" i później zalogować się ponownie.

      Natomiast jeśli chodzi o logowanie przez przeglądarkę - to ja też czasami miałam podobne problemy z logowaniem, ale to zazwyczaj były czasowe problemy (podejrzewam, że z winy stardolla, bo wtedy wiele osób nie mogło się zalogować).

      Rocka

      Usuń
  3. Klasyka zawsze w modzie. Bardzo ładne stylizacje. Post uważam za fajny.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo podobał mi się Twój post! Twój styl pisania jest wciągający. Nie mogę się doczekać więcej od Ciebie!

    OdpowiedzUsuń
  5. Fantastyczne stylizacje, uwielbiam klasykę!

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam tego typu posty! Wszystkie stylizacje wypadły świetnie, ale jeśli mam wybrać który styl lubię najbardziej - to styl kobiecy :)

    Rocka

    OdpowiedzUsuń
  7. Jestem pod wrażeniem tego postu ♥ Super się czyta i czuję się bardziej świadoma jakie są różnice między tymi stylami. Mój ulubiony to chyba old money :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo dziękuję za Wasze opinie, cieszy mnie tak pozytywny odbiór :)

    OdpowiedzUsuń