2014/02/14

Skąd wzięły się Walentynki?

Witajcie! Nadszedł dzień różowiutkich kwiatuszków, uroczych misiów, kolorowych serduszek! Dzień słowa ,,I Love You", dzień miłości... Niektórzy z nas obchodzą to święto, inni uważają je za durne. Postanowiłam dziś przybliżyć Wam nieco, skąd ono pochodzi.
Od czego się zaczęło...
Otóż Walentynki wcale nie mają swych korzeni na Zachodzie, tylko w starożytnym Rzymie! Otóż 14 luty był ich dniem Płodności i Macierzyństwa, każda panna wrzucała do wielkiego dzbana kartkę ze swoim imieniem, następnie kawalerzy losowali damę, z którą spędzali wieczór zabaw, a nieraz także całe życie.
Kim był św. Walenty?
Żył w starożytnym Rzymie, za czasów panowania Klaudiusza II Gockiego zakazującego wychodzenia młodym mężczyznom w związki małżeńskie, jednak Walenty złamał ten zakaz tajemnie udzielając ślubów, za co trafił do wiezienia. W więzieniu uzdrowił ze ślepoty córkę więziennego strażnika i udzielił jej ślubu, za co został skazany na śmierć. Na pożegnanie zostawił córce strażnika list podpisany słowami ,,Od Twojego Walentego"
A jak jest dziś?
Obecnie Walentynki obchodzone są prawie w każdym miejscu na świecie, wszędzie przybiera nieco komercyjny charakter, a jednak wszędzie to święto obchodzone jest nieco inaczej. We Francji zamiast kartek zakochani otrzymują nieraz bukiety kwiatów z zaproszeniami na koncert bądź do teatru, obchodzący Walentynki Włosi kupują ubrania w czerwonym kolorze, nieco inaczej wygląda to w Japonii, tam panie obdarowują mężczyzn czekoladkami. Są dwa rodzaje czekoladek-jedne dostają przyjaciele i znajomi, drugie zaś dawane są tej jedynej, ukochanej osóbce. 
A czy Wy obchodzicie Walentynki?
W jaki sposób?
Moje wyglądały tak, że zjadłam ciasto z rodzinką :3  Jutro natomiast idę z koleżanką na pizzę.
Prezenty z artykułu o zwierzętach otrzymują:
Vanessa1372 oraz gabrysiaslysz
Gratuluję, na odbiór nagrody macie czas do jutra, do godziny 24 w KG Weronikao99 :-)
Z pod tego posta wybiorę najciekawszy komentarz, który również otrzyma prezent!

11 komentarzy:

  1. Bardzo fajny artykuł :) Co najlepsze, również jadłam ciasto z rodziną :D
    Pozdrawiam!
    natala2476

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja sobie w domku z psem siedziałam ;>

    Pozdrawiam ...Ola15...

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawy artykuł. Prawdę mówiąc nie wiedziałam za dużo o tym święcie. Osobiście Walentynki obchodzę praktycznie tak samo jak każdy inny dzień. Może z kilkoma małymi różnicami. W ten dzień daję najbliższym (rodzicom, przyjaciołom) mały upominek. Spędzamy razem wolny czas.

    ala1998_abra

    OdpowiedzUsuń
  4. Artykuł fajny, nie obchodzę walentynek, ale przeczytałam z ciekawości

    Asinek.xd

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajny artykuł, tym razem ich nie obchodzę.
    ~GreatGoldSilver

    OdpowiedzUsuń
  6. Na górze róże
    Na dole fiołki
    STARDOLL jest super
    nie rozumieją tego
    tylko ciołki

    Fajny artykuł :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Na górze róże
    Na dole fiołki
    STARDOLL jest super
    nie rozumieją tego
    tylko ciołki

    Fajny artykuł :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Na górze róże
    Na dole fiołki
    STARDOLL jest super
    nie rozumieją tego
    tylko ciołki

    Fajny artykuł :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja uważam że to całkiem fajne święto. Wyrażać uczucia w tym dniu można nawet anonimowo - w mojej szkole do specjalnych pudełek wrzucało się kartki walentynkowe z imieniem i nazwiskiem odbiorcy + klasą.Ja słyszałam że Św. Walenty zakochał się w ślepej córce strażnika i pobrali się, a gdy trafił do lochu za wyjście za mąż w tak młodym wieku zostawił kartkę dla żony ''Od Walentego''. Choć wersja którą ty przedstawiłaś, uważam za lepszą.

    OdpowiedzUsuń