2020/06/15

sim poleca: nerki




NERKI


Nerki to parzyste narządy wewnętrzne... A nie wróć! W tym poście chodzi o torebki, ale nazwa wyraźnie kojarzy nam się z naszymi narządami wewnętrznymi. Dlaczego? Dlatego, że nosimy je w pasie. W przeciągu ostatnich kilku lat stały się bardzo popularne nie tylko w realnym świecie, ale także na stardollu, który oferuje nam bogatą gamę tych torebek do wyboru. Pierwsze nerki noszono już w XVI wieku. Sakwa lub worek za pomocą wstążeczki przywiązywano do pasa. Nie było jednak mowy o elemencie dekoracyjnym, ponieważ tego typu dodatek spoczywał ukryty pod spódnicami. Torebka wiązana w pasie wróciła do łask wraz z powstaniem saszetki - nerki. Ta stała się niezwykle popularna w latach 90. ubiegłego wieku. Idealnie wpasowywała się w sportową stylistykę do ortalionowego dresu, ale także podkreślała biodra w stylizacjach z odkrytym brzuchem. Jednak jak wszystko, co do tej pory kojarzyło nam się z modą ostatniej dekady XX wieku, sprawiała wrażenie nieco kiczowatej. Wszystko zmieniło się w 2012, kiedy do swojej kolekcji wprowadził ją Jeremy Scott. Nie zapominajmy jednak, że jej główna zaleta to nie dobry wygląd, lecz funkcjonalność. Nerka sprawdza się nie tylko na treningach czy podczas koncertów. Czemu by nie korzystać z niej na co dzień? Noszenie ciężaru na ramieniu jest dużo mniej wygodne, szczególnie jeśli dodatkowo niesiesz torby z zakupami, albo chcesz trzymać za rękę partnera :) Wraz z rosnącą popularnością nerek pojawił się prawdziwy boom w różnorodności modeli, stylów i kolorów. Wybierać możemy spomiędzy tych bardziej eleganckich, szytych ze skóry, które idealnie dopasują się do outfitów w stylu festiwalowym oraz tych o nieco bardziej sportowym kroju. 

źródło: https://50style.pl/blog/fenomen-nerek-saszetek

Poniżej prezentujemy jak nasza załoga rozprawiła się z nerkami! A tymczasem czekamy na Wasze opinie o nerkach. Lubicie je nosić czy raczej nie? Macie jakieś w swoich realnych szafach?

rockarolla_




Aguuniek



Pati-1997


DessWinness


8 komentarzy:

  1. Nerki są bardzo funkcjonalne (te wewnętrzne i zewnętrzne xD). W realu posiadam tylko jedną, na sportowo, ale przydałaby się jeszcze taka bardziej uniwersalna, bo koncerty z torebkami są słabe...
    Bardzo fajne stylizacje przygotowaliście - od eleganckich aż po plażowe, za co ogromny plus. Widać, że nerki można nosić nie tylko na sportowo ;D

    OdpowiedzUsuń
  2. na sd mam sporo ich i lubię ich używać, ale w realu to nie mój styl,jeśli chodzi o wasze propozycje to podoba mi się tylko pierwsza stylizacja Rocki i stylizacja Pati

    martusia-16

    OdpowiedzUsuń
  3. Nerki są mega praktyczne i jest wiele fajnych ich na stardoll :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Podobają mi się i lubię uczucie kiedy nie muszę nic trzymać w rękach. Aczkolwiek mój problem jest taki, że mam tak wąską talię, że nerki mi spadają albo za bardzo się przesuwają xD Na stardoll mam ich kilka, najbardziej lubię tę od Alexandra Wang

    Ze stylizacji podobają mi się wszystkie propozycje, ale moje ulubione to pierwsza od Rocki i ta od Pati

    OdpowiedzUsuń
  5. Zakochałam się w drugiej stylizacji Rocki, aczkolwiek podoba mi się też propozycja od Aguuniek. W rzeczywistości mam tylko jedną czarną, sportową nerkę na ramię, ale według mnie pasuje ona do wielu okazji, jeśli ładnie ją z czymś połączę. Byłam w niej na festiwalu i było super, nie musiałam czegoś wiecznie nosić w ręce, martwić się, że coś mi wypadnie, czy też myśleć, że gdzieś zostawię i zgubię.
    A jestem osobą, która ciągle czegoś zapomina lub coś gubi, więc było to dla mnie idealne rozwiązaniexd

    OdpowiedzUsuń
  6. Nerki wydaja sie byc calkiem wygodne i uzyteczne, ale trudno jest znalezc uniwersalny i stylowy model. Mi do tej pory jest trudno taka zdobyc, a przyznam, ze przydalaby mi sie chociazby do wyjscia na miasto ;) lookbook wyglada calkiem dobrze, najlepiej jednak prezentuje sie stylizacja od Pati. Pierwsza od Rocki podoba mi sie, chociaz to nie moj styl. Druga jest swietna, ale jakos nie widze tutaj tej nerki z monogramem Gucci ;) u Aguuniek i DessWinness rowniez jest w porzadku, chociaz w przypadku pierwszej pasowalaby sportowa bluzka a w drugiej kostium kąpielowy a nie zmyslowe body ;))

    OdpowiedzUsuń
  7. W realu używam, ale na sd jakoś nie umiem ich wkomponować.

    OdpowiedzUsuń
  8. Zastanawiałam się nad zakupem nerki w rl, nie wiem jaki cudem nie mam jeszcze żadnej, bo są świetne! Post bardzo mi się podoba, najlepsze stylizacje jak dla mnie to Michała i Agi :D reszta też jest super!

    OdpowiedzUsuń