2014/01/12

Mini artykuł: Szacunek wobec siebie




Witajcie. Z góry pragnę Was przeprosić za tak króciutki artykulik, ale lepszy ryc niż nic, prawda? :3 Mam masę szkolnej roboty, ale wy to najlepiej rozumiecie, co?
Obiecuję, następnym razem bardziej się postaram :D
Dziś chciałabym porozmawiać o tym, jak ważny jest szacunek wobec siebie. To nie tylko poczucie własnej wartości, ale także wiara we własne zdolności, umiejętności podejmowania decyzji, radzenia sobie z problemami i poczucie, że jest się osobą zdolną do sukcesu i szczęścia. To podstawowa potrzeba każdego z nas. Oddziałuje na każdy obszar naszego życia. Brak szacunku wobec siebie samych bierze się przede wszystkim z niskiej samooceny, poczucia winy, wstydu, braku zaufania do samego siebie oraz z niemożności zaakceptowania siebie. Ze złej samooceny powstają różnych uzależnień, stanów lękowych, depresji, zaznacza się także w brutalnych przestępstwach.
Ale jak szanować siebie?
Przede wszystkim musisz żyć świadomie, wiedz co robisz i po co. Jaki wpływ ma to na otaczającą cię rzeczywistość. Nie obarczaj się nadmiernym poczuciem winy, bądź wyrozumiały wobec siebie i czasem sobie współczuj. Każdy człowiek popełnia błędy. Zaakceptuj realność swoich uczuć, marzeń i potrzeb bez wstydu i niechęci. Weź na siebie odpowiedzialność za swoje życie, za swoje marzenia, zachowanie, szczęście. Tylko ty jesteś za to odpowiedzialny. Doceniaj samego siebie, bądź asertywny, szanuj swoje potrzeby, wartości oraz sposób w jaki je wyrażasz. Nadaj swojemu życiu sens, żyj produktywnie. Rób coś, znajdź sobie pasję i realizuj się w niej.
Każdy powinien szanować siebie, tylko w taki sposób może być szczęśliwy.
Pamiętajcie, każdy z nas jest na swój sposób wartościowy, ma jakież zdolności, gusty. I to czyni nas ludźmi, każdy inny, ale każdy podobny. Dla każdego należy się szacunek, ale bez szacunku do samego siebie nie będziemy szanować innych i inni nie będą szanować nas!
I pamiętajcie jedno, bardzo krótkie zdanie:
Nikt nie uszanuje ciebie, puki ty sam nie będziesz siebie szanował!
A Ty szanujesz siebie? 
Komentujcie! 
Mnie przykro, kiedy tyle odsłonek, a komentarzy nie ma :( Liczę na was!



9 komentarzy:

  1. Bardzo dobry artykuł, ale jako że jestem na "humanie", rażą mnie błędy ortograficzne... Może zbytnio się czepiam, ale myślę, że jeśli ktoś decyduje się na publikację swojego tekstu, powinien kilka razy sprawdzić, czy nie ma takich usterek. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytając tytuł myślałam, że będzie o prostytutkach;p No i faktycznie jest sporo błędów, ale jesteśmy tylko ludźmi;)
    kinga0529

    OdpowiedzUsuń
  3. oj, błędy błędami, też jestem na humanie, za to dziewczyna dobrze gada! również spodziewałam się szacunku dotyczącego...hmm, własnego ciała i jestem pozytywnie zaskoczona :3 dobra robota!
    xx
    Vanessa1372

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  5. Jakie błędy? Przeanalizowałam jeszcze raz i chyba jestem ślepa o.O

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny artykuł! Na początku artykułu napisalaś "ryc" powinno być rydz :)

    OdpowiedzUsuń
  7. póki się pisze, post okej ale błędy drażnią posprawdzaj po 10 razy jak piszesz ;3

    OdpowiedzUsuń
  8. Każdy jest człowiekiem i zdarzają mu się błędy ortograficzne. U mnie kolega na sprawdzianie napisał ''żeka'' zamiast ''rzeka''. No, ale artykuł świetny.
    Marteshe

    OdpowiedzUsuń