2014/01/06

Czym jest szczęście?



Witajcie! Dziś chciałabym poruszyć niby prosty temat, mówiący o czymś zwyczajnym, a mianowicie o szczęściu. Każdy z nas rozumie to pojęcie na swój sposób. Jak być szczęśliwym? To pytanie stawiali sobie filozofowie od czasów starożytnych, aż do dziś. Spróbuję na nie odpowiedzieć.
Czym jest szczęście?
Najczęściej opisujemy w ten sposób radość, zadowolenie, satysfakcję, poczucie spełnienia, dobrą zabawę. Istnieje szczęście długotrwałe, i chwilowe. Chwilowe osiągamy gdy dostaniemy 5 ze sprawdzianu, wygramy konkurs, coś nam się uda.
 Natomiast jak być szczęśliwym codziennie? 
Przede wszystkim trzeba akceptować siebie, każdy z nas powinien mieć wysokie poczucie własnej wartości, bo wszyscy jesteśmy wartościowymi ludźmi. Uważając, że jesteśmy brzydcy, głupi i do niczego nigdy nie będziemy szczęśliwi, bo nie jesteśmy szczęśliwi z bycia sobą. Nasze działania muszą być przemyślane, i zdecydowane. Nie powinniśmy też zamykać się w ścisłym toku rozumowania.
Znajduj czas na obowiązki i przyjemności. Osoba zapracowana, wiecznie myśląca jedynie o obowiązkach, szkole, sprawdzianach i odrabianiu zadań domowych nie znajdując czasu na wyjście na spacer, spotkanie ze znajomymi, przeczytanie książki nie może być szczęśliwa, nie ma na to czasu!
Udowodniono, że aby być szczęśliwym trzeba codziennie odetchnąć świeżym powietrzem, a jeśli dzień w dzień jesteśmy dowożeni samochodem ze szkoły do domu i z domu do szkoły nie mamy możliwości na to ,,przewietrzenie się", dotlenienie mózgu. Przyswajanie wiedzy też gorzej wtedy wychodzi. 
Poświęćmy pół godziny na spacer po osiedlu!
Osoba szczęśliwa nie może sprawiać innym przykrości, śmiej się szczerze i z serca, ale nigdy z kogoś. Nie dokuczaj innym, nie poniżaj. Każdy człowiek jest inny, każdy popełnia błędy, ale szacunek wobec drugiego człowieka to podstawa. Pomagajmy innym, traktujmy ich tak jak sami chcielibyśmy być traktowani. 
Pomóż drugiemu w potrzebie, kiedyś ktoś pomoże Tobie!
Dbaj o zdrowie, jedz zdrowo, wysypiaj się! Osoba, która jest niewyspana, niedożywiona, zaziębiona źle
się czuje, ma kłopoty ze zdrowiem, często cierpi na różne dolegliwości i nie może być szczęśliwa.
Są rzeczy, na które nie mamy wpływu, jeśli jednak mamy-zaradźmy temu!Pilnuj zdrowia, bo Ci ucieknie!
Nie zamykaj się na możliwości, które niesie Ci kolejny dzień. W Domu Kultury powstaje ciekawy kurs, a ty a ten dzień akuratnie siedzisz w domu i się nudzisz? Zapisz się! Może akuratnie znajdziesz nową pasję, albo przyjaźń?
Bądź sobą! To bardzo ważne. Udając kogoś nie możesz być szczęśliwy, bo ciągle grasz! Nie musisz się wstydzić tego, jaka jesteś, jakiej muzyki słuchasz. Lubisz Big Time Rush, Justina Biebera, Selenę Gomez? Boisz się do tego przyznać, bo inni cię wyśmieją? Zamiast tego mówisz o muzyce, o której nie masz pojęcia? Zmień to, niech nie interesuje Cię zdanie innych, to nie ich sprawa! Szanuj siebie, to i inni będą cię szanować!
Każdy wie, że ruch to zdrowie. Badania wykazują, że w czasie uprawiania sportu wydzielane są w organizmie substancje odpowiadające za szczęście. Idź na wspomniany wyżej spacer, pójdź raz w tygodniu na pływalnię, w lecie jeźdź na rowerze, w zimie na łyżwach! Poszukaj czasu, na pewno go znajdziesz!
Dostrzegaj dobro we wszystkim, co staje na twojej drodze. Deszcz? Śnieg? Upał? Mróz? Dzień? Noc? Ogień? Wiatr? Miasto? Wieś? To wszystko jest piękne, wystarczy dostrzec w tym piękno, cieszyć się z każdej chwili i widzieć w niej dobro
Kochaj życie, jest ono darem, nie przekleństwem i jako dar trzeba je traktować i dbać o nie.
Bądź szczęśliwy!
Ja żyję w ten sposób, jestem szczęśliwa.
A czy Ty jesteś szczęśliwy? Co sprawia Ci radość? Czym jest według Ciebie szczęście i jak do niego dążyć? Wypowiedz się!
Życzę szczęścia!

6 komentarzy:

  1. Szczęście to moja rodzina, każdy dzień z nimi spędzony, moja ukochana mama czyli moja najlepsza przyjaciółka, moja babcia, bez której bym była zagubiona i bezbronna zupełnie jak małe dziecko, mój tata i brat. Moja miłość Kuba. Szczęście według mnie to osoby które nas otaczają, które są dla nas najważniejsze. To jest właśnie moja definicja szczęścia. Dobranoc x_69

    OdpowiedzUsuń
  2. Szczęście to moja rodzina, każdy dzień z nimi spędzony, moja ukochana mama czyli moja najlepsza przyjaciółka, moja babcia, bez której bym była zagubiona i bezbronna zupełnie jak małe dziecko, mój tata i brat. Moja miłość Kuba. Szczęście według mnie to osoby które nas otaczają, które są dla nas najważniejsze. To jest właśnie moja definicja szczęścia. Dobranoc x_69

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny artukuł! Przeczytałam cały. Ja o swoim szczęściu wolę się nie wypowiadać, nei jestem za bardzo szczęślwia wiec..

    naati8

    OdpowiedzUsuń
  4. pozytywny post :)
    jestem na ogół optymistką, wręcz "denerwują" mnie pesymiści, lecz nie odtrącam ich, tylko próbuje zrozumieć i pomóc. Trzeba szukać szczęścia, a nie drążyć w smutek :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja jestem szczęśliwa, kiedy mi się dobrze układa z ważnymi dla mnie osobami. Reszta problemów wtedy nie jest niczym strasznym bo właśnie oni zawsze mogą mi pomóc

    izolda1996-k

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajny post. Super są te kotki na zdjęciu
    koraa7

    OdpowiedzUsuń