2011/08/10

Vintage i hippie

Styl vintage to głównie ubrania z poprzednich dekad, lub jak w przypadku Stardoll wyglądające na takie. Lubie go za to, że nie jest ściśle związany z teraźniejszą modą, pozwala na lekkie wyodrębnienie, indywidualność i przede wszystkim oryginalność (lecz to bardziej w życiu realnym. Stardoll istnieje dopiero kilka lat i trudno teraz mówić o naprawdę 'starych' i rzadko spotykanych rzeczach). Ubrania z dawnych lat można także łączyć z najnowszymi trendami. Po raz kolejny zwróciłabym się tu głównie w stronę sklepu Decades. Ostatnio popularne są różnego rodzaju 'hipisowskie' akcenty. Koszule i długie spódnice wykonane ze zwiewnego materiału, kwiatowe wzory, dzwony oraz bardzo dużo dodatków (rzemyków, frędzli, pacyfek, chust, bransoletek, naszyjników, opasek). Jak już kiedyś pisałam ruch hipisowski narodził się w latach 60. . Ich strój podobnie jak zachowanie miał pokazywać związek z naturą, preferowali naturalne materiały, dużo rzeczy robili sami, a niektórzy nawet chodzili boso. Na Stardoll w wielu sklepach można znaleźć jego elementy.
Wcześniej napisałam o militarnym i safari, wspomniałam też trochę o folklorze. Jest o wiele więcej stylów ubierania się- między innymi wzorzyste etno i boho, 'olśniewające' glamour, czy chociażby country. Nie zapominając także o modzie ulicznej i ubiorze ówczesnych subkultur. Opisując kilka z nich nie próbuję  'namówić' na ubieranie się (swojej dolki) w tylko jednym z nich, raczej lekko je przybliżyć. Każdy może stać się źródłem inspiracji do tworzenia własnego stylu. Choć powszechnie 'uznana' internetowa encyklopedia głosi, że moda to "potrzeba naśladowania innych" raczej nie zgodzę się z tym całkowicie. W pewnym sensie rzeczywiście nią jest bo w końcu wielu ludzi podąża za aktualnymi trendami, jednak z drugiej strony pozwala na indywidualizm. Według mnie nie powinno się za wszelką cenę upodabniać do innych, ale interpretować trendy na własny sposób i tak samo postępować z różnymi stylami.
Jest to już mój ostatni artykuł, brak czasu, lekkie 'problemy techniczne' i jeszcze kilka innych spraw nie pozwalają mi na zbyt częste pisanie artykułów. Mam nadzieję, że podobały Wam się moje poprzednie posty, jeśli macie do mnie jeszcze jakieś pytania kierujcie je do komentarzy. Żeby nie zanudzać chciałam jeszcze tylko podziękować za szansę pisania tu i wszystkie Wasze opinię:)

52 komentarze:

  1. oo, zabieram się do czytania .

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam takie artykuły!
    Z jakiego sklepu jest ta kremowa koszula?

    Kamii_xD

    OdpowiedzUsuń
  3. Kremowa koszula była kiedyś w Kohl' s

    OdpowiedzUsuń
  4. Kamii_xD Ona jest z Kohl's, nie ma już go w Starplazie.
    Ciekawy artykuł. Osobiście wolę styl hippie/ boho.
    ^^ Ave.

    OdpowiedzUsuń
  5. Szkoda, że już nie będziesz pisać. Twoje artykuły były zawsze bardzo ciekawe

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny artykuł. Bardzo mi się spodobał :)

    CherryLandrynka

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawy artykuł.

    MissMesina

    OdpowiedzUsuń
  8. Czytać mi się nie chce, ale stylizacje ciekawe ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Fajny artykuł, czekam na więcej! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Szkoda że w Kohl's, bo Kohl's nie ma w Starbazaarze, a chętnie kupiłabym tą koszulę. :(

    Kamii_xD

    OdpowiedzUsuń
  11. Później przeczytam. ;)

    Martyna.Cel

    OdpowiedzUsuń
  12. przyznam się, że mam lenia i nie przeczytałam, ale czytałam poprzednie, i Twoje artykuły są naprawdę interesujące :). stylizacje są też fajne ;D

    OdpowiedzUsuń
  13. Ni "hipisowskie" opaski na głowę są modne, np moja koleżanka nosi. Fajne to jest ;D
    Olakola97

    OdpowiedzUsuń
  14. Twoje artykuły zawsze zwalały mnie z nóg. Były na maxa wyczerpujące, przejrzyste, staranne oraz ciekawe. Z tak wielką chęcią je czytałam, że nie zauważałam kiedy artykuł się skończył. Do tego genialna oprawa graficzna - twoje stylizacje są bardzo ładne i pomysłowe.


    Nie gadajcie proszę, że to jest długie.To jak Wy książki czytacie?.

    OdpowiedzUsuń
  15. Super artykuł - tak jak twoje wszystkie. Szkoda, że nie będzie już dla nas pisać...

    Riana321

    OdpowiedzUsuń
  16. Przeczytałam , naprawdę fajny artykuł . I szkoda , że już nie będziesz pisać , bo twoje artykuły były na prawdę wciągające , takie , że chciało się czytać więcej i więcej ... Przynajmniej mi ; )
    Naprawdę szkoda , bo chciałabym poczytać trochę o subkulturach ...

    OdpowiedzUsuń
  17. Niezły, nie jest zniewalający czy "oświecający" w jakiś sposób, ale dla początkujących w zabawie z modą może się przydać. Wybacz ale nie widziałam innych artykułów. Mogę stwierdzić, że piszesz całkiem dobrze...Więcej pewnośći w wyrażaniu opini na pewno nie zaszkodzi, a zdecydowananie nada pracy więcej efektu...;))

    OdpowiedzUsuń
  18. Super artykuł. Ja wybieram zdecydowanie vintage.

    OdpowiedzUsuń
  19. A tak może.... przemyślałabyś jeszcze swoje odejść?.
    Piszesz naprawdę wspaniale.
    Szkoda by było gdybyś tera z tego zrezygnowała.

    OdpowiedzUsuń
  20. Bardzo ciekawy artykuł!
    Flora-kasia1998

    OdpowiedzUsuń
  21. Też czytałem Twoje artykuły z wielką satysfakcją i popieram wypowiedzi Oli(7Olcia7).Zastanów się jeszcze raz nad odejściem, bo Twoje artykuły były jedyną trakcją na tym blogu.

    OdpowiedzUsuń
  22. Proszę nie odchodź!!!;//Uwielbiam twoje stylizacje,w stu procentach wyrażają dany styl...przemyśl to jeszcze raz,błagam!!!...

    OdpowiedzUsuń
  23. nie odchodz! xd
    a artykul fajny jest ;)

    OdpowiedzUsuń
  24. Bardzo fajny artykuł :) szkoda że odchodzisz .. ;/

    OdpowiedzUsuń
  25. Muszę przyznać, że to fajny i ciekawy artykuł ^^

    OdpowiedzUsuń
  26. Czemu odchodzisz ?! W sumie nie będę Cię zmuszać do pozostania. Rób co chcesz ale wielka szkoda że odchodzisz :( Bay ;* I świetny artykuł.

    OdpowiedzUsuń
  27. A tak co ile beda sie pojawiac twoje notki?

    OdpowiedzUsuń
  28. 7Olcia7 Oni nie czytają książek.

    Przeczytałam wszystkie twoje artykuły.Były świetne.Ten także zasługuje na pochwały.

    OdpowiedzUsuń
  29. Laurus01 Już nie będzie jej notek.To była ostatnia.

    OdpowiedzUsuń
  30. lady: No właśnie mam taki prześwit, że nie czytają.

    OdpowiedzUsuń
  31. Musze się tu trochę zgodzić, rzeczywiście niektórzy nie czytają książek, tak jak nie przeczytali tego artykułu, a dodają komentarze. Nie mam tu zamiaru nikogo obrazić, ale po komentarzu "czekam na więcej" widać, że ktoś nie przeczytał albo chociaż nie doczytał.
    Ja osobiście dziękuję za miłe komentarze, dobrze wiedzieć, że komuś naprawdę podobało się to co pisałam, jednak nie mogę ciągle zmieniać zdania. Moje artykuły pojawiały się rzadko, a po wakacjach byłoby jeszcze gorzej, więc to po prostu nie ma sensu. Dziękuję jeszcze raz i pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  32. Fajny artykuł. Szkoda, że odchodzisz...


    Wikusia469

    OdpowiedzUsuń
  33. Szkoda, ze odchodzisz! Lubiłam twoje artykuły :*
    A co do hipisowskich acentów to uwielbiam je, noszę koczyki z pacyfką, kwiatowe wzory, naszyjniki, bransoletki, chusty.. Kocham ten styl!!! :**
    Kate980

    OdpowiedzUsuń
  34. super artykuł - lubię styl vintage

    OdpowiedzUsuń
  35. lubię styl vintage, p.s. mój nick: SaraRazor

    OdpowiedzUsuń