2013/11/23

Magia symboli - część I


Witajcie. W dzisiejszym artykule postanowiłam przedstawić znaki, które wszyscy dobrze znamy. Pojawiają się na naszych ubraniach, rysunkach, w filmach. Często uważamy je jedynie za modne rysunki, jednak musimy pamiętać, że każdy znak coś przekazuje. Zaprezentuję dziś wszysktim część takich znaków, oraz ich zacznie.
Na pierwszy rzut idzie wszystkim nam znana Pacyfka-symbol pokoju, walki z wojną i przemocą oraz miłości do bliźniego. Jest głównym symbolem hipisów. Jednak niestety - została przyjęta też przez satanistów, w ich znaczeniu ten symbol oznacza upadek chrześcijaństwa. Szkoda, bo początkowa idea jest, moim zdaniem, jak najbardziej poprawna. 




Yin-Yang jest symbolem równowagi między siłami dobra i zła. Biel stanowi dobro, czerń zło. Według tej zasady dobro i zło mnie mogą istnieć bez siebie nawzajem. Istnienie obu sił tworzy harmonię  i ład we wrzechświecie. Uważa się, że symbol posiada właściwości energetyczne wzmacniające organizm oraz chroni przed złym wpływem osobę noszącą znak.




Krzyż Świętego Piotra wszyscy dobrze wiemy, że od samych początków istnienia chrześcijaństwa, ich
symbolem był krzyż. Pierwszy przywódca Kościoła, został na odwróconym krzyżu, czemu więc chrześcijanie tak rzadko go wykorzystują? Otóż symbol ten został zagrabiony przez satanistów, dziś głównie kojarzy się z nimi. Doskonale pasował do ich idei, skoro chrześcijanie mają normalny krzyż, to oni ustanowili sobie odwrócony.
Często widuję na stardollowych bluzkach odwrócony krzyż, czy zdajecie sobie sprawę, co on naprawdę oznacza?



Pentagram-gwiazda pięcioramienna jest ważnym symbolem magiczno-okultystycznym, a także satanistycznym. Jest to pięcioramienna gwiazda, wpisana w okrąg. Punkt szczytowy jest odpowiednikiem ducha. Pozostałe punkty styczne reprezentują: wiatr, ogień, ziemię i wodę. Uważa się , że ma on siłę błagania dobrych duchów i ochronę od złych mocy. Cała gwiazda symbolizuje ludzkość balansującą pomiędzy niebem (punkt szczytowy) a ziemią (punkty podstawy). Jest to także jeden z zasadniczych symboli czarnoksięstwa. 





Ciąg dalszy nastąpi...
Znaliście znaczenia tych znaków? 
Co uważacie o filozofii, jaką reprezentują?
Nosicie takie symbole? Co uważacie o osobach, które tak czynią?

24 komentarze:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. extra nie wiedziałam o różnicy w palcach xD

    OdpowiedzUsuń
  3. No ludzie widzicie? Symbol szatana nosicie! XD co do tych rąk to symbola szatana zrobic nie umiem, mam jakies mało gibkie ręce XDD a jestt jakis symbol wiary w hello kity? XDDD

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja osobiście uwielbiam pacyfki. Można powiedzieć, że jestem od nich uzależniona w ostatnim czasie stały się bardzo modne i także uważam, że idea jest dobra.
    Chociaż nasłuchałam się wiele od księdza na religii, że noszę symbol szatana (naprawdę nie mam pojęcia czemu oni tak utożsamiają pacyfkę)

    Co do Yin-Yang uważam, że też coś ważnego przekazuje odwiecznie DOBRO-ZŁO, że jest równowaga. Chociaż nie wierzę szczególnie w te właściwości energetyczne)

    Pentagram cóż słucham metalu, ale nie jestem satanistką więc nie będę się wypowiadała na ten temat

    I ręce symbol po prawej ROCK, lewej oczywiście METAL. Chociaż często na koncertach rockowych zespołów ludzie pokazują znal metalu na równi ze znakiem rocka.

    Podsumowując myślę, że np. ktoś kto nosi pacyfkę nie od razu musi się identyfikować z ideą, którą ona symbolizuje. Podobnie w przypadku innych znaków:)

    TheOnlyProff

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak ja czytam te pierdoły to szlak mnie trafia... widać, że jakieś 14letnie dziecko to pisało... 'Czym one się różnią? Otóż dłoń po lewej jest symbolem metalu, choć wiele nieznających się osób uważa, że symbolizuje szatana, który naprawdę symbolizowany jest dłonią z wyprostowanym kciukiem.
    ' co to ma być? symbole metalowców? znając CIEBIE pewnie słuchasz NIRVANY GNR METALIKI I AX7 i uważasz, ze to metal.... I don't want live on this planet anymore. TEN SYMBOL ZAPOCZĄTKOWAŁ RONNIE DIO ;) Na pewno nie wiesz kto to jest... Tego symbolu nauczyła go jego babcia miał on odstraszać demony.. a co do reszty to się nie wypowiem bo szkoda... żałosne po prostu żałosne.

    OdpowiedzUsuń
  6. Symbol metalu? Hahahahahahahahahahaha. Usuń ten post jak najprędzej, chyba że lubisz kompromitować siebie i ten blog.

    Pozdrawiam, metalistka.

    OdpowiedzUsuń
  7. Znałam znaczenie wszystkiego co napisałaś, ale pojechałaś z tym znakiem metalu

    Asinek.xd

    OdpowiedzUsuń
  8. Znałam znaczenie wszystkiego co napisałaś, ale pojechałaś z tym znakiem metalu

    Asinek.xd

    OdpowiedzUsuń
  9. Przypuszczając, że się pomyliłam usunęłam dany podpunkt.

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo dobrze, że o tym napisałaś, nie przejmuj się. Wcale się nie kompromitujesz, bo teraz cię wyśmiewają, a potem jeszcze tego będą żałować.
    Takie sprawy powinno się ludziom uświadamiać. Teraz niby dla innych to nic takiego, pacyfka to normalna rzecz, czy chociażby odwrócony krzyż, a już nie daj Boże penagram. Po przeczytaniu niektórzych komentarzy normalnie mi niektórych żal. Widać ich poziom inteligencji i to, że tak poważnych rzeczy nie biorą sobie na poważnie. Ja nie wiem, czy wy jesteście ateistami? Już nawet taki Jehowy wie, jaką okrutną moc mają te symbole, a chrześcijanin, który uczęszcza na Mszę Świętą i chodzi na Religię naśmiewa się z tego i jeszcze mają czelność pisać Ci, że się kompromitujesz. Nie, to oni się kompromitują. Tak, wy! Nie zdajecie sobie sprawy, jakiej bidy sobie narobicie. Dalej noście te swoje pacyfki, odwrócone krzyże, czy penagram uważajcie na normalną gwiazdę. Tylko później każdemu kiedyś przyjdzie stanąć przed Bogiem i wtedy nie powie się do Boga, że się kompromituje, prawda? Bóg cały czas nas ostrzega, uczula na pewne sprawy, a po ludziach to spływa. Potem dopiero z płaczem do Boga się zwracacie, o pomoc, o uzdrowienie dla chorych. A kiedy pokazaliście mu, że go szanujecie? Pewnie wielu z Was pomyśli, że teraz i ja się kompromituje, że przesadzam, ale gdybyście naprawdę interesowali się tym, co Bóg do nas mówi przez Biblię, czy po tym co nam pokazuje, to byście nie wyśmiewali tego artykułu.
    Zastanówcie się nad waszymi komentarzami, bo od niektórych głupota bije kilometrami.
    Prawdziwy chrześcijanin nie ma w dupie tak poważnych i niebezpicznych dla nas znaków, a nawet sam przed nimi ostrzega i uświadamia ludzi. Brawo, moi drodzy, brawo! Właśnie dajecie szatanowi powód do radości. Ale czy tego oczekuje od nas Bóg? I tutaj się zasanówcie. Zalecam też porozmawiać z księdzem, bo sami raczej do niczego nie dojdziecie, klapki macie na oczach, tyle powiem.

    Ja chciałam podziękować za ten artykuł, nie zrażaj się, tylko pisz dalej!

    OdpowiedzUsuń
  11. Pozdrawiam autora komentarza u góry. Powiem od siebie, że ja niekoniecznie wierzę w Boga, jednak wierzę w wpływ, jaki mają na nas rzeczy, które nosimy np. na ubraniach. Sama się z tym zetknęłam. Nikomu nie wytykam, każdy może nosić co mu się żywnie podoba i co chce, ale jednak uważam, że powinniście jednak wiedzieć co nosicie i jak to mogą widzieć inni ludzie-ci, którzy znają znaczenie tych symboli. Zaprezentowałam znaki najczęściej widziane przeze mnie na stardoll. Powiem szczerze, że sama w pewien sposób wierzę w zasadę Yin-Yang, ale odwrócony krzyż? Wolę nie kusić losu.

    OdpowiedzUsuń
  12. Artykuł sądzę, że dobry. Niektórzy komentatorzy trochę zbyt mocno Cię 'zjechali' za to, co napisałaś. Ale każdy może wyrażać swoje zdanie. Uważam, że skoro to jest blog o stardollu, to nie powinno się poruszać tutaj tematów dotyczących religii.

    OdpowiedzUsuń
  13. Powiem jedno : nic a nic nie wiesz o czym piszesz i jakie to ma znaczenie. " Symbol metalu " normalnie się posikałam.

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja mam bluzkę z tym krzyżem a satanistką jakoś nie jestem. Tak samo z pacyfkami

    izolda1996-k

    OdpowiedzUsuń
  15. Mało. Zdecydowanie za mało. Jak już bierzesz się pisać o symbolach to pisz naprawdę sporo, a nie bodajże 3-4 znaczki i krótkie opisy. Nie postarałaś się. Żałuje trochę, że nie zdążyłam przeczytać o tym krzyżu metalowców, bo jaka wierna miłośniczka muzyki ciężkiej chętnie bym to poczytała, ma ktoś może skrina?

    OdpowiedzUsuń
  16. Niektorym z komentatorow radze uzyc masci na bol dupy.. Tylko krytykujecie, pewnie sami byscie lepiej nie napisali.. Gratuluje Weronice posady na SiMie i oby pisała tu jak najdłużej..

    Pozdrawiam "hejtujacych" ludzi bez mózgu :):):):):):)

    OdpowiedzUsuń
  17. Sprostuję.
    Co artykuł ma do stardoll? Otóż nieraz widzę na bluzkach lalek odwrócony krzyż i zastanawiam się, czy one aby wiedzą, co on naprawdę oznacza i jak o nich świadczy.
    Jest mało, bo nie chciałam przynudzać.
    Nie było krzyża metalowców.
    Pacyfka nie jest symbolem satanizmu, tylko pokoju. Czytać ze zrozumieniem, że sataniści wszystko muszą przerobić na swoje chore sprawy. Jeśli chodzi o znak metalu a znak satanizmu, była to sprawdzona informacja, lecz przyznaję, że może była to pomyłka, każdy ma na ten temat inne zdanie. Ja wyczytałam w pewnym czasopiśmie właśnie to, co napisałam, ale niestety widocznie jest to pomyłką, nie jest to powód aby mnie tu hejtować. Sądząc, że się pomyliłam usunęłam dany podpunkt, dziękuję za poprawienie mnie, ale można dalej nie drążyć tematu? Pokazałam 4 najczęściej spotykanych symboli, nie wszyscy wiedzą, co one oznaczają, jednak mają je na ubraniach, piórnikach, rysują je, zanim jednak to robicie powinniście wiedzieć, co te symbole oznaczają i właśnie to chcę pokazać w tym artykule. Niektórzy uważają to za przesądy, inni za prawdę, każdy ma prawo do własnego zdania, warto pamiętać, że jak cię widzą tak cię piszą, jeśli ktoś rysuje pentagram brany jest za osobę mającą nieczyste myśli, warto sobie to uświadamiać. Następny artykuł będzie o innej tematyce, przykro mi, że nie spodobał wam się ten.

    OdpowiedzUsuń
  18. Hahaha, pierwszy raz widzę takie coś. Interesujący post, tym bardziej, że czegoś takiego nie ma na innych blogach, brawo! :)
    beejbss

    OdpowiedzUsuń
  19. Zastanawiam się zawsze, że dlaczego propagowanie krzyża i wyznawanie SATANIZMU jest takie fajne?Ostatnio słyszałam jak małe dziecko do swojej koleżanki mówiło coś w tym stylu:
    -Mama mi na komunie kupila krzyżyk!
    -Ja wolę te na odwrót, bo ładniejsze.
    I czy to jest normalne?Rozumiem osoby które nie wierzą w boga, bo on nie istnieje dla nich, albo nie wierza w opowiesci, ale aby byc fajnym nie trzeba mowic, ze sie jest satanista.Sama słucham metalu, ale wierze po części w boga (nie chodzę do kościoła). Teraz masa hejtów będzie, ale rozumiem :D

    OdpowiedzUsuń
  20. bardzo fajny pomysł z dodawaniem takich postów, można łyknąc trochę wiedzy :)
    staram się unikać różnych symboli na ubraniach czy bizuterii, poniewaz nie chce sie skompromitowac jak nie jestem do konca wtajemniczona w jego znaczenie:D

    OdpowiedzUsuń
  21. Ja szczerze mówiąc znałam pacyfkę (znaczenie ) , odwrócony krzyż.

    jula1807

    OdpowiedzUsuń
  22. Znałam wszystko w sumie, ale artykuł przydatny. Strasznie irytują mnie osoby noszące znaki o których nie mają zielonego pojęcia.
    A tak po za tym, to są dwa rodzaje pentagramów. Jeden jest dobry (z jednym wierzchołkiem do góry), a drugi jest znakiem satanistów (z dwoma wierzchołkami do góry). :)

    OdpowiedzUsuń