2013/11/11

Niepodległa Polska

11 listopada 1918 roku Polska stała się niepodległa. Serca Polaków po raz pierwszy od 123 lat na prawdę były wolne. Lata temu ludzie żyli wolnością, narodem, ojczyzną, Bogiem i honorem. Niestety, ich szczęście nie było długie - dlatego ze zgrozą zaczęli słuchać o początkach II wojny światowej. Znów pojawił się strach o własne życie i niemożliwość wyrażania swej opinii. Lata 1939-1945 były czasem prześladowań, morderstw i bólu. Dziś, gdybyśmy zajrzeli w głąb historii kilku losowych rodzin jestem pewna, że każda z nich miałaby jakieś smutne i tragiczne wspomnienia z tego czasu. Pamiętam, jak babcia opowiadała mi o szczęściu jej rodziców, gdy jeszcze w 1918 na kilka lat ludzie znów mieszkali w Polsce - kraju niepodległym, wracającym na mapy świata. Niestety, mentalność ludzi się zmienia, zwł. tych młodszych w dzisiejszych czasach. W XXI wieku łatwo nam zapomnieć ilu ludzi poległo za nasz kraj! Ile łez wylali, ile tragedii przeżyli. Dziś widzimy Polskę tylko przez okulary 'polityczne' - tu znów się kłócą, w kraju nie ma pracy, ludzie starsi muszą pracować do 67 lat, a młodzi bezrobotni... zaczynają wyjeżdżać za granicę. To prawda. Wszystko to prawda, ale uważam, iż co jakiś czas powinniśmy posłuchać, poczytać wspomnień z wszystkich lat historii. Polacy walczyli o ojczyznę, o tę samą, której często nie doceniamy i nie szanujemy. Osobiście jestem dumna, że pochodzę, skąd pochodzę. Nasze państwo kojarzy się za granicą jako waleczne, właśnie dzięki naszej przeszłości. Mieszkańcy dawnej Polski są nazywani odważnymi, ambitnymi i honorowymi ludźmi. Nasze państwo było drugim państwem z własną konstytucją, byliśmy tolerancyjni. Tolerancja teraz zanika, ale kiedyś była rzeczą najnormalniejszą w Polsce! Mamy jak widać bogatą i długą historię, która wskazuje nie raz naszą siłę woli. Chciałabym, abyśmy - my, jako naród - pamiętali o tym i dążyli do wspólnych celów. Zmieniali świat wspólnie, nie zrażali się porażkami. Dlatego bardzo Was proszę, wywieście dziś biało-czerwone flagi. Włączcie na chwilę telewizję, by obejrzeć programy związane z 95 rocznicą niepodległości Polski. Mam nadzieję, że tak zrobicie. Jesteśmy przyszłością narodu, która jest odpowiedzialna za jego przyszłe losy. Może Was zanudziłam, ale dziś wypadało trochę powspominać. Musimy bowiem pamiętać o przeszłości.

Chciałabym więc wiedzieć: czy świętujecie 11 listopada w jakiś sposób?
Na przykład moja szkoła 'przejęła' akcję Związku Piłsudczyków i rozsyła na wskazane przez uczniów adresy... pocztówki, którą pokazuję poniżej. 
Zamieszczam również godło Polski.
Spodobał się Wam artykuł? 
 Przepraszam, że całość jest krótka, ale szwankuje mi blogger na komputerze i piszę z telefonu.



8 komentarzy:

  1. Artykuł bardzo ciekawy . Ja raczej jakoś specjalnie nie świętuje . Mam pytanko tak po za tym pisał ktoś już jakieś wiersze o niepodległej bo całkowicie nie mam talentu a muszę na polski na pisać
    3siostry

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawy artykuł. Ja osobiście świętuję go, tylko dla tego, że stoję w sztandarze. Byłam dzisiaj na mszy,uczestniczyłam w uroczystym złożeniu kwiatów pod pomnik i na występie.

    klamar33

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękny artykuł. Oglądam właśnie relacje z marszu w Warszawie i mam wątpliwości czy każdy Polak rozumie to, czym jest niepodległość. Jestem w trakcie czytania książki "Kamienie na szaniec", która opowiada o młodych ludziach, patriotach, którzy chcieli uwolnić Polskę (II Wojna Światowa). Jeśli ktoś nie czytał tej książki to serdecznie polecam. Dzięki niej zrozumiałam bardziej historię naszej Ojczyzny.

    Wenia99
    - annimali.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. artykuł bardzo ciekawy. Ja osobiście go nie obchodzę, ale dzięki temu bynajmniej nie muszę sprzątać ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny artykuł! Mam wywieszoną flagę oraz oglądałam obchody Święta Niepodległości w telewizji.

    kotka888MxD

    OdpowiedzUsuń
  6. to miłe z twojej strony, że przycyznilas sie do tego, aby rowniez nam - obserwatorom, oderwac się na chwilkę od gry i przypomniec o waznym święcie :)
    przeczytalam z przyjemnoscia.

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo ciekawy artykuł i bardzo fajna akcja w szkole :)U nas niestety tylko apel był w piątek na którym nie byłam przez moją kochana wychowawczynie:/

    OdpowiedzUsuń
  8. Jak zawsze urodziny ulicy w Poznaniu i wuchte (dużo) rogali Marcińskich. Nie zazdroszczę Wam burd :)

    Asinek.xd

    OdpowiedzUsuń