2013/11/08

Złodzieje na Stardoll II-Jak się bronić?



Witajcie. 
Ostatnim razem poruszyłam temat złodziei na Stardoll, opowiedziałam o tym, jak ich rozpoznać, jak obronić się przed kradzieżą. Dziś chcę poruszyć temat związany z ostatnią sprawą. Mianowicie:
Co zrobić, jeśli faktycznie zostaniemy okradzeni? 
Zazwyczaj pojawia się w tym miejscu jedna, kluczowa rada-zgłosić kradzież administracji.
Chciałabym wam uświadomić bardzo ważną rzecz.
Wymieniając się, kupując starmonetowe rzeczy za stardollary, kupując konta
 ŁAMIEMY REGULAMIN STARDOLL! 
Kiedy piszemy o tym administracji sami kopiemy pod sobą dołek, przyznajemy się do łamania regulaminu, fakt, złodziej złamał regulamin namawiając nas do takiego czynu, oszukując was, ale my również go łamiemy, więc czemu mieliby nam pomagać?
Przecież na Stardoll wszem i wobec trąbi się, aby nie dawać się nabrać na takie coś!
Oczywiście, przy bardzo wielu zgłoszeniach na daną osobę zdarza się, że administracja usuwa tej osobie konto, ale najczęściej nic z tym nie robi. Zastanawiamy się, jak to możliwe, że zgłaszamy kogoś jako złodzieja, a on dalej sobie gra i oszukuje w najlepsze. 
Administracja nie może mieć pewności, że zgłaszając tę osobę mówimy prawdę, że nie są to jedynie sąsiedzkie porachunki, potrzebują na to konkretnych dowodów.
Najpierw proponuję sprawdzić skrzynkę e-mail, bo z tego co pamiętam, kiedy zmienia się e-mail na koncie, na nasze skrzynki przychodzi wiadomość, że taka sytuacja miała miejsce i mamy w niej opcję ,,Wróć do starego adresu e-mail", wówczas możemy pod okienkiem logowania kliknąć na ,,Zapomniałem/am hasła",  wtedy powinniśmy dostać na naszą skrzynkę nowe hasło, możemy zalogować się na nasze konto i oddzyskać je.
Co jeśli daliśmy się nabrać, i nie możemy wykorzystać sposobu z e-mailem?
Gdy w jakiś sposób stracimy konto,  musimy wraz ze zgłoszeniem wysłać administracji swoją datę urodzenia (tą, którą wpisaliśmy wraz z zakładaniem konta), e-mailem na jaki konto zostało założone, jeśli kupowaliśmy kiedyś SS, to na nasze skrzynki pocztowe przychodzi pokwitowanie, które również możemy dać administracji jako dowód, że konto należy do nas. Możliwe, że uda nam się i odzyskamy naszą własność.
Oczywiście, jeśli administracji będzie się chciało przeczytać naszą wiadomość.
Jak napisać do admina?
Wiele osób nie wie, jak to zrobić. Na dole strony, jest napisane ,,Skontaktuj się z nami", klikacie na tę etykietę, po czym wysyłacie Administracji wiadomość.
Ale co, jeśli zostaniemy oszukani przy wymianie?
No i właśnie tu jest problem.
Nie ma żadnego skutecznego sposobu, na odzyskanie utraconej rzeczy. Nie oszukujmy się, zgłaszanie może spowodować usunięcie konta danej osobie, ale naszej rzeczy nie dostaniemy. Aby takiej osobie usunięto konto, musi zostać zgłoszona przez bardzo wiele osób, najczęściej się to jednak nie udaje.
Więc co możemy zrobić? Możemy próbować, tego nam nikt nie zabroni, ale najważniejsze moim zdaniem jest to, aby inne osoby zostały poinformowane o oszuście. Możecie spamować mu do księgi gości, próbować jakoś go namówić do zwrotu, ale przecież wiadomo, że taka osoba jest na to przygotowana. Usuwanie komentarzy, blokowanie, kłamanie, że ona nic nie zrobiła, że to ją bezpodstawnie oskarżają...
Prawdopodobnie nic nie wskóracie. Proponuję po prostu pogodzić się z utratą rzeczy, ostrzegać innych i pilnować się przy następnej okazji.
Człowiek się na błędach uczy, następnym razem trzeba być ostrożniejszym.
Nie wiem, co mogłabym więcej na ten temat napisać, mam nadzieję, że niczego nie pominęłam, ale biorąc pod uwagę ostatnie (nie)przespane noce to całkiem realne, że o czymś zapomniałam. Nie przychodzi mi nic innego, niż spytać, czy
Spodobał się wam artykuł?
Czy zostaliście kiedyś okradzeni i jak sobie z tym poradziliście?
Macie jakieś pomysły na kolejne artykuły?
 Ja trochę mam, ale chcę poznać wasze zdanie ;-)
Komentujcie!

10 komentarzy:

  1. Myśle , ze artykuł był ciekawy i przydatny dla wielu osób . Juz nie raz słyszałam o kradzieżach jednak wydaje mi się ze to tylko z własnej głupoty
    3siostry

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawy artykuł, ale wyjustuj tekst, bo źle się go czyta. :)
    Już kilku złodziei oczywiście chciało mnie okraść, ale ja się tylko śmieję, że 12-letnie dziewczynki próbują się dowartościować w internecie i kradną piksele. LOGICZNE.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wielu osobom na pewno ten artykuł pomoże :)
    Według mnie jak już ktoś decyduje się na jakąś wymiene to powinien robić screeny żeby mieć dowód :) Chociaż nie wiem czy da to jakoś rade wysłać Adminom...
    Mimo wszystko trzeba na siebie uważać :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Przydatny artykuł, ile go pisałaś? ;-]

    OdpowiedzUsuń
  5. WitchKara dość długo, bo leżał w przechowalni i dziś skończyłam :d

    OdpowiedzUsuń
  6. Artykuł bardzo ciekawy i przydatny, na pewno wielu osobom pomoże :)

    OdpowiedzUsuń
  7. dzięki, takie artykuły to fajne urozmaicenie na blogu. super

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciekawy i pomocny artykuł.Niestety kilka razy zostałam oszukana.Np.na 230 sd. No ale trzeba się z tym pogodzić.No i mam nauczke,teraz wymieniam się ciuchami które nie są aż takie cenne.A te najbardziej cenne sprzedaje. ;))

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciekawe :] Ja się jeszcze z tym nie spotkałam :>

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciekawy artykuł. Na pewno przyda się niektórym osobom.

    kotka888MxD

    OdpowiedzUsuń