2014/10/28

Jaki jest Twój styl?

Wiem, że nie jest to do końca styl w modzie, jest to subkultura, ale jak większość ma również swój sposób noszenia. Postanowiłam zaprezentować Wam ten sposób, ze względu na fascynację wielu osób tym stylem, ale również aby zdementować plotki o tym stylu. Wiele osób uważa tę subkulturę za śmieszną i kojarzącą się z tzw. "gimbazą". 

Coś z historii...
Określenie "hipster" po raz pierwszy pojawiło się w obiegu już w latach 40. ubiegłego wieku w środowisku słuchaczy czarnego jazzu (szczerze mówiąc, myślałam, że to współczesny termin). "Słowo hipster wywodzi się z języka afrykańskiego ludu Wolof, gdzie „hip” to ten oświecony, który ma oczy otwarte. W latach 30. XX wieku w czarnym slangu amerykańskich jazzmanów zwanym jive rozpowszechniło się słowo „hep”, określając wtajemniczonych w jazzową kulturę. Generacja bebopu lat 40. uznała je za przestarzałe i postawiła na hip. Hipster narodził się w momencie, gdy na nowoczesnej ulicy spotkali się biały z czarnym, dlatego okrzyknięto go "białym Murzynem". 
Geneza pojęcia odnosi się do ówczesnych zachowań wymierzonych przeciwko mainstreamowi. Swoje poglądy hipster manifestował przez ubiór będący uzewnętrznieniem "ja". Strój pozwalał na estetyczne odcięcie się od większości społeczeństwa masowego.
 
Czym właściwie jest styl hipsterski ?
Strój typowego hipstera ma dużo wspólnego ze stylem vintage, także nieco z klimatem hipisowskim. Ogólnie mówiąc styl hipsterski odrzuca wszystko to, co jest aktualnie modne.
 
 
 Charakterystycznym elementem wyglądu dla członków tej subkultury są m.in. wąsy a’la Pan Tik Tak, flanelowa koszula w kratę oraz nietypowe nakrycia głowy, takie jak: kaszkiet, beret czy melonik. Hipsterskie są także duże wyraziste okulary z mocnymi oprawkami, najlepiej oryginalne Ray Bany. Charakterystyczne dla okresu PRL-u długie, męskie płaszcze oraz trampki również podkreślają styl vintage. Podobnie kolorowe swetry a’la Kononowicz.
W przypadku kobiet: poszerzane spódnice do kolan, co w połączeniu z rowerem – holenderską damką oraz teczką na rysunki (typową dla studentów Akademii Sztuk Pięknych) stanowi kwintesencję hipsterstwa. 



Co sądzicie o tym stylu ?

15 komentarzy:

  1. Już nie raz słyszałam o tym stylu ;) Wygląda ciekawie aczkolwiek to nie mój styl :)
    emi20045

    OdpowiedzUsuń
  2. Wcześniej nie za bardzo go kojarzyłam , ale rozświetliłaś mi ten temat ! :)
    Stylizacje super bardzo mi się podobają , ale możesz dopisywać skąd są ubrania ? Bo trzeba długo ich szukać :(

    OdpowiedzUsuń
  3. Stylizacje są na prawdę udane i nie ma co w nich zmieniać :)
    MoveYourBody7

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  5. Stylizacje bardzo mi się podobają, ciężko wybrać najlepszą. Styl hipsterski był mi znany już wcześniej, ale zawsze dobrze jest sobie odświeżyć co nieco z genezy. ;-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Biały murzyn wtf xd
    Fajne stylizacje, ale hipster to zdecydowanie nie mój styl, chociaż chciałabym :)

    agnieszka5503

    OdpowiedzUsuń
  7. śliczne stylizacje *.*
    a ten styl mi się bardzo podoba i już parę razy o nim słyszałam :)
    CukierkowaJa

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetne stylizacje. Także myślałam, że pojęcie hipster to współczesny termin.
    cloeilu

    OdpowiedzUsuń
  9. jestem zainteresowana kupnem butów z 1 stylizacji jeśli ktoś je chce sprzedać zapraszam do mnie granda69

    OdpowiedzUsuń
  10. Mój ulubiony "styl", uwielbiam go :D Świetny artykuł! :) Trzecia stylizacja boska ! <3 Pozostałe też świetne ;)
    Tinashe4

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo fajnie opisane. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  12. Jestem pod wrażeniem. Bardzo fajny wpis.

    OdpowiedzUsuń