2011/03/22

Ankieta w poście + kolorowe tło

Może zacznę od tego kolorowego tła w prezentacji...
Wiele osób mówiło, że kod nie działa, a to dlatego, że trzeba było wyczyścić w nim edycję, przepraszam - moja wina - nie powinnam go ruszać.
A więc po prostu skopiuję tamtą instrukcję tylko usuwając pochylenie tekstu ;D

Jak zrobić kolorowe tło w prezentacji?
1. Kliknij "Edytuj" w prawym górnym rogu prezentacji.
2. Wklej do prezentacji poniższy kod:

<p style="font-size: 17px; white-space: pre-wrap; word-wrap: break-word; overflow: hidden; background-color: #00B7EB; text-align: center; font-family: 'MS Shell Dlg 2'; background-position: 50% 50%; padding: 0px; margin: 0px;">&nbsp;</p>

W miejscu zaznaczonym na czerwono wklej Hex dowolnego koloru. Kody Hex znajdziesz tu:
3. Zapisz prezentację.
4. Ponownie wejdź w edycję prezentacji.
5. Kliknij najpierw na kolorowy pasek, a potem naciskaj Enter tyle, ile chcesz :)
6. Możesz już pisać na barwnym tle!

_______________________________________________________________________

Teraz punkt drugi, a mianowicie zamieszczam na prośbę czytelników instrukcję:
Jak dodać ankietę w poście na blogu?

1. Zarejestruj się na tej stronie: http://polldaddy.com/
2. Po zalogowaniu przeniesie cię na stronę, na której masz wgląd do swoich ankiet i sond. Kliknij na Create a New Poll

3. Wpisz pytanie ankiety oraz możliwe odpowiedzi. Jeśli chcesz dodać kolejną odpowiedź kliknij Add New Answer, a jeśli chcesz usunąć jedno pole kliknij Delete obok niego.
4. Zaznacz odpowiednie opcje ankiety. Poniżej zamieszczam ich tłumaczenie (kliknij na obrazek, aby go powiększyć).

5. Kliknij Create Poll.
6. Skopiuj kod JavaScript (ten, który automatycznie się wyświetli)
7. Wejdź w tworzenie nowego posta, napisz jego treść itp., a kiedy będziesz chciał(a) w danym miejscu umieścić ankietę kliknij Edytuj kod HTML i dopiero wtedy go wklej. 

8. Opublikuj posta i czekaj na głosy! Wyniki ankiety możesz obserwować TUTAJ. Oczywiście musisz być zalogowany ;)
Czy te instrukcje okazały się dla was pomocne?

74 komentarze:

  1. A wiedziałam jak zrobić, ale dzięki :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki : ) Na pewno te info. mi się przyda ; *

    Klaudynka016

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie wiem dlaczego, ale nie działa mi to tło w prezentacji.

    OdpowiedzUsuń
  5. Spróbuję potem jeszcze raz ;D

    OdpowiedzUsuń
  6. To z prezentacją też mi nie działa -,-

    OdpowiedzUsuń
  7. Te kolorowe tła nie działają, bo sprawdzałam, a co do ankiety to mi się raczej na razie nie przyda. xd

    Cinderella255

    OdpowiedzUsuń
  8. Mi także nie działa tło w prezentacji. Jest "tekst zawiera wulgarne wyrażenia". Mam pasek, ale na samym dole... Będę próbować. Dzięki.

    Amanda-95 :)

    OdpowiedzUsuń
  9. A co do ankiety (przepraszam, że dodaję drugi komentarz, lecz nie będę usuwać poprzedniego) może jak ponownie założę bloga i go rozkręcę, wrócę i pokombinuję z nią. Na razie jest nieprzydatna, ale na pewno nie zapomnę o tym geście i poczytam instrukcje za jakiś czas :]

    Amanda-95

    OdpowiedzUsuń
  10. Mi działa na wszystkich kontach ;)
    Spróbujcie jeszcze raz...
    I pamiętajcie, że czcionka kdu nie może być ani pogrubiona, ani pochylona itd.

    OdpowiedzUsuń
  11. B. pomocne , a zwłaszcza z ankietą ;3

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo przydatne. Na pewno skorzystam ;)


    Rajmana

    OdpowiedzUsuń
  13. Wiedziałam o tym tle ale dzięki
    mikeyla12magic1

    OdpowiedzUsuń
  14. przydatne dzenki <3 alexa235

    OdpowiedzUsuń
  15. Ciekawe. Moze skorzystam.
    Tynka_95 ;*

    OdpowiedzUsuń
  16. Jeżeli chodzi o prezentacje to działa :D Tylko ten kod koloru trzeba wpisać samodzielnie, nie usunąć ten na czerwono zaznaczony i wkleić ten który chcemy ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Dziękuję.Na pewno się przyda!...EMILI34576

    OdpowiedzUsuń
  18. fajnie, dziękuję za poradniki ;d

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja mam inną stronkę,
    sonda.hanzo.pl ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Fajne poradniki
    Było by mi bardzo miło gdyby dodano jak dodać ładne litery na tym tle bo mi nie wychodzą ;))

    OdpowiedzUsuń
  21. oo na pewno kiedyś się przyda ; ))

    atka21

    OdpowiedzUsuń
  22. wielkie dzięki , jak tło się robi to sama odkryłam , bez pomocy , ale nikt nie chciał mi powiedzieć jak się robi ;((

    Magazynka00

    OdpowiedzUsuń
  23. Z prezentacją to od dawna wiem,a o ankiecie mi nie potrzebne nie mam bloga.

    OdpowiedzUsuń
  24. Hm, instrukcja do prezentacji może się przydać :>

    OdpowiedzUsuń
  25. Ej usuncie moje zdjęcie z zakładki zdjęcia zdjęcia czytelniczek amy00709 Proszę też o odpowiedź czy zostało usunięte :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Mam już tło w prezentacji , ale inaczej robiłam ;) Znalazłam na youtube filmik z instrukcją ;3

    OdpowiedzUsuń
  27. Wieem , ale pomocne dla innych

    OdpowiedzUsuń
  28. Fajne instrukcje, bardzo je lubię :))

    MissAleks10

    OdpowiedzUsuń
  29. nie próbowałam ale zobaczę... Dzięki:)

    OdpowiedzUsuń
  30. Fajnie że dodajecie takie instrukcje, może się to przydać naprawdę wielu osobom:)

    MissLoli19980

    OdpowiedzUsuń
  31. całkiem przydatne :))) ale na razie mi się nie chce nic robić

    OdpowiedzUsuń
  32. Nie wiedziałam, jak zrobić, dzięki:) Zyzol2

    OdpowiedzUsuń
  33. Raczej nie skorzysta, ale dzięki:)
    Zyzol2

    OdpowiedzUsuń
  34. Ja wypróbowałam to paletę kolorów. Fajnie, ale ładne litery na tle nie działają.
    I czy odpowie ktoś mi na pytanie?
    Jak zrobić, żeby nie pojawiało się
    "Other"?

    OdpowiedzUsuń
  35. dzięki za info! instrukcje przydadzą się na pewno :)

    OdpowiedzUsuń
  36. mi właśnie wtedy nie działał ten kod.
    przydało się.

    OdpowiedzUsuń
  37. o tle juz wiedzialam, ale wlasnie mialam przerabiac prezentacje i male odswiezenie pamiecie sie przyda ;]


    lololona99

    OdpowiedzUsuń
  38. Po co się tak męczyć z ankietą, skoro ankietę można zrobić już na bloggerze w pasku bocznym? ;)

    OdpowiedzUsuń
  39. szczerze mówiąc to ja z tego nie skorzystam....

    OdpowiedzUsuń
  40. Nie mam juz zadnego bloga ;p

    OdpowiedzUsuń
  41. raczej nie skorzystam, ale przydatne .;)

    OdpowiedzUsuń
  42. Może sie przyda xd
    rokeska

    OdpowiedzUsuń
  43. Jak na razie nie jest mi to potrzebne ale kiedys ... kto wie!? :d

    OdpowiedzUsuń
  44. Męczyłam się długo, żeby cokolwiek zrozumiec, ale się udało! Poza tym z natury jestem niekumata ;) Dziękuję, kochana jesteś :)

    OdpowiedzUsuń
  45. proszę Wam zróbcie znowu taki post, teraz polldaddy sie zmienił..
    majkakolorowa

    OdpowiedzUsuń
  46. Mam problem z wklejeniem linku do posta, daję opcję Html, ale nic się nie pojawia.

    MajkaKolorowa

    OdpowiedzUsuń