2011/03/03

Jak zrobić ciekawą prezentację?

Jak zrobić ciekawą prezentację?

Za jej pośrednictwem przedstawiamy się innym, dajemy się poznać i pokazujemy siebie. Od niej zależy to, jakie sprawimy pierwsze wrażenie i co będą o nas myśleć inni. Wbrew pozorom każdy ma potrzebę "bycia lubianym" oraz każdy poznaje otoczenie po pozorach, ponieważ dopóki kogoś nie poznamy nie możemy ocenić nic więcej. Dlatego prezentacja nie powinna być myląca - informacje w niej zawarte powinny mieć swoje odzwierciedlenie w rzeczywistości. Ale jak przekazać je czytającemu w taki sposób, aby mu zaimponować i do siebie nie zniechęcić? O tym przeczytacie w tym poradniku.

1. Zaczynając tworzenie prezentacji powinnaś zadbać o odpowiednie tło. Musi być "miłe dla oka" - odpadają jaskrawe kolory jak np. fuksja, rażąca zieleń i czerwień, neonowa żółć itp. Najlepiej sprawdziłyby się tu subtelne barwy pastelowe lub tzw. barwy natury, czyli między innymi czerń, szarość, beż, brąz, écru lub stonowane, np. jagodowy, atramentowy, malachitowy czy wiśniowy. 

Jak zrobić kolorowe tło w prezentacji?
1. Kliknij "Edytuj" w prawym górnym rogu prezentacji.
2. Wklej do prezentacji poniższy kod:

<p style="font-size: 17px; white-space: pre-wrap; word-wrap: break-word; overflow: hidden; background-color: #00B7EB; text-align: center; font-family: 'MS Shell Dlg 2'; background-position: 50% 50%; padding: 0px; margin: 0px;">&nbsp;</p>

W miejscu zaznaczonym na czerwono wklej Hex dowolnego koloru. Kody Hex znajdziesz tu:
3. Zapisz prezentację.
4. Ponownie wejdź w edycję prezentacji.
5. Kliknij najpierw na kolorowy pasek, a potem naciskaj Enter tyle, ile chcesz :)
6. Możesz już pisać na barwnym tle!

2. Jak(ie) obrazki dodać?
Po pierwsze powinno to być zdjęcie twojej medoll w ciekawej stylizacji. Ubierz i pomaluj ładnie swoją lalkę i wejdź do apartamentu. Teraz kliknij na ikonę aparatu w „pasku zadań” ;)



Ustaw aparat tak, aby obejmował odpowiednią część lalki i zrób zdjęcie. Teraz wejdź w edycję prezentacji i na samym dole kliknij „Załącz istniejący obrazek”. Wybierz opcję „Aparat fotograficzny” i znajdź odpowiednie zdjęcie.
Nad tym głównym możesz napisać swoje imię, żeby wszyscy od razu wiedzieli, jak mają się do ciebie zwracać ;)
Możesz dodać także ładne zdjęcia z apartamentu, imprez i inne takie, które warto zobaczyć.

3. Opisz siebie
Przyszedł czas na opisanie własnej osobowości, zainteresowań, ewentualnie wyglądu. Potraktuj to jak charakterystykę – na pewno już kiedyś ją pisałaś J A więc podziel tekst na 4 części (wiem, że normalnie jest 5): informacje ogólne, wygląd zewnętrzny, charakter i zainteresowania. Możesz nawet wykonać ją w trzeciej osobie!
Może to wyglądać na przykład tak:

Mówią na nią Anka. Na świat przyszła 15 lat temu, choć nikt tego nie planował. Zawsze robiła wszystko wbrew innym, a czasem nawet wbrew samej sobie. Od kiedy pamięta mieszka na wsi i za nic w świecie nie zamieniłaby tej okolicy na żadną inną.
Zawsze była opiekuńcza i optymistyczna, a przyjaciół dobiera sobie ostrożnie. Nie zwraca uwagi na to, jak jej decyzje postrzegają inni, choć nie można powiedzieć o niej „egoistka”. Nie potrafi głęboko ranić, a najmniejsze złośliwości nie przechodzą jej przez gardło. Zwykle chodzi rozmarzona i żyje swoim światem, ale czasem budzi się w niej szalona dziewczyna, gotowa na wszystko.
Jej miedziane włosy okalają twarz i szyję, a szaroniebieskie oczy są bystre, ale jakby nieobecne. Usta niezwykle rzadko przyjmują kształt podkówki – uśmiech to jej znak rozpoznawczy. Inteligentny wyraz twarzy, niespotykany wzrost i szczupła sylwetka.
Słucha Reagge, kiedy pracuje nad swymi projektami. Marzy o własnej wspaniałej marce ubrań, dlatego tak chętnie rysuje skomplikowane kreacje nie pomijając żadnego z detali. Możecie je podziwiać na jej niedawno założonym blogu: www.costamcostam.blogspot.com. Chociaż ona uważa, że żaden z nich nie jest idealny – każdy następny może być lepszy od tego – ale miłe komentarze zachęcają ją do dalszej pracy :)

To taki przykład :D Swój opis możecie zrobić na poważnie lub na zabawnie. Zależy od tego, jaki wolicie. Możecie też po prostu przerobić mój opis. Do wyboru, do koloru :D

4. Co jeszcze tu umieścić?
Myślę, że coś co określa ciebie. Np. twoje projekty, wiersze, piosenki, śliczny makijaż, opowiadanie, ewentualnie metamorfozę. To ma być twoja sztuka, twoja oryginalność, coś co jest twoje i tylko twoje.

5. Ile informacji można umieścić na Stardollu?
Nie powinnaś podawać miejscowości, w której mieszkasz, nawet województwa (jeśli nie chcesz, aby osoby, które znają cię tylko z tej witryny rozpoznawały cię w rzeczywistości). Znając czyjeś imię i okolicę, w której mieszka można bez problemu znaleźć go na nk czy Facebooku, jego znajomych, szkołę itp. To chyba oczywiste, że nie można podawać swojego numeru telefonu, adresu, nazwiska itp.

6. Zakończenie 
Na koniec napisz coś na temat tego, czy i jak chcesz zawierać znajomości z innymi użytkownikami, np. „Zanim wyślesz prośbę pogadaj ze mną na gg”, „Nie przyjmuję pustych próśb”, „Przyjmuję każde zaproszenie” itp. oraz sposoby kontaktu z tobą. Ostatnio popularna jest też Lista życzeń, czyli to, co chętnie byś kupiła – możesz ją umieścić, ale postaraj się, aby wyglądała estetycznie.
Ja mam w swojej prezentacji taką stopkę, tzn. „Presentation made by me. Do not copy.” Ale właściwie takie coś warto dorzucić, jeśli masz w niej jakieś wierszyki itp. wymyślone przez ciebie.

Poradnik zrobiłam na prośbę czytelników bloga :)
Mam nadzieję, że okazał się przydatny chociaż dla niektórych z was.

74 komentarze:

  1. Super, dzięki. Przyda się :) Nigdy nie wiem co napisać...

    OdpowiedzUsuń
  2. Mi się nie przyda, wolę korzystać z witty. Są tam ciekawe i ładne czcionki. A tutaj jakbym z tego skopiowała to każdy by miał taką czcionkę, tylko kolor inny.

    OdpowiedzUsuń
  3. na pewno mi sie przyda ;)
    Dzięki wielkie :D

    OdpowiedzUsuń
  4. na pewno przydatna informacja , oby tak dalej!

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo fajny poradnik, dzięki :))

    MissAleks10

    OdpowiedzUsuń
  6. może skorzystam ale wole witty
    mikeyla12magic1

    OdpowiedzUsuń
  7. JA AKURAT MAM CHYBA DOBRA PREZENTACJE ALE NAPEWNO SIE PRZYDA.

    OdpowiedzUsuń
  8. Wolę wziąć z witty i dorobić tło, które mi znika.

    OdpowiedzUsuń
  9. Pomocnicze, ale nei skorzystam ;p

    OdpowiedzUsuń
  10. ;) Jest to jakiś pomysł. Ja już się starałam zrobić ładną prezentację, ale jak można się domyślić nie udało się xD Mam nadzieję, że Twoje rady pomogą. Jest ich trochę więcej i razem zebrane niż na innych blogach ;))

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo fajna instrukcja ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. KOLEJNA ZMIANA!
    http://img84.imageshack.us/i/stardollr.jpg/
    Tutaj jest screen.
    Demcia81

    OdpowiedzUsuń
  13. fajnie ;d A ja z witty nie skorzystam bo mi sie tam czcionki psują jak pisze ; p


    gigt45

    OdpowiedzUsuń
  14. nie udalo mis ei z tym kolorem tla ;c

    OdpowiedzUsuń
  15. przyda mi się to z kolorem tła. jak będę miała czas to coś popracuję nad prezentajcą. nigdy nie miałam pomysłu co tam napisać..

    korbula12

    OdpowiedzUsuń
  16. Przyda mi się, dziękuję ;] Tylko nie wiem czemu, robiąc zdjęcia swojej lalki, ZAWSZE usuwa mi się makijaż jej! ;/

    OdpowiedzUsuń
  17. fajne, ale jak chcę napisać na czarnym tle np to mi się chowa tekst tak jakby pod tło? Pliss pomóżcie co mam zrobić?!

    OdpowiedzUsuń
  18. Mi się nie udalo wykasowalam starą prezentaję, napisalam twój kod bo nie moglam go wkleić i wyskoczylo mi że tekst jest nie dozwolony bo zawiera dane osobowe
    K-i-n-i-a

    OdpowiedzUsuń
  19. Ciekawy poradnik, na pewno się przyda:)

    Zulska

    OdpowiedzUsuń
  20. Fajny poradnik :) Może kiedyś skorzystam.

    OdpowiedzUsuń
  21. bardzo przydatne dziękuję :D


    Rajmana

    OdpowiedzUsuń
  22. Fajnie to zrobiłaś ja znam taka strone co można wyświetlic google itp w swojej prezętacji! Tylko tam piszesz żeby swojego nazwiska nie podawac a po moim nicku odrazu widac zobaczcie!

    wikarogowska widac?!

    OdpowiedzUsuń
  23. Super, dzięki. Przyda się :)

    OdpowiedzUsuń
  24. A nie łatwiej by ją zrobić na wittyprofiles.com?

    OdpowiedzUsuń
  25. Hah. mi się już nie przyda bo wczoraj robilam :D

    OdpowiedzUsuń
  26. Musiałam od nowa robić prezentację, bo kod się wkleił i h*j. Sory za słownictwo.

    OdpowiedzUsuń
  27. A mi nie wychodzi tło ;/


    Zuzia_K.

    OdpowiedzUsuń
  28. mi to tło nirdzial i jaki kolorowy pasek trzeba kliknąc?

    OdpowiedzUsuń
  29. Fajnie , chodziarz ja nie lubię zmieniać swojej prezentacji xd

    -gabigepard

    OdpowiedzUsuń
  30. te tło nie działa !

    OdpowiedzUsuń
  31. ja już mam ładną prezentację.
    Anitka005

    OdpowiedzUsuń
  32. Dobre rady, ja robię prezentacje na wittyprofiles.com

    Sylwia_B

    OdpowiedzUsuń
  33. mi też nie działa tło!!!... A już miałabym fajną prezentacje....

    OdpowiedzUsuń
  34. To nie działam nawet nie mogę zapisać tła bo mi pokazuje, że tekst niedozwolony .xd

    OdpowiedzUsuń
  35. Bardzo ciekawe :)
    Skorzystam.
    amebcia95

    OdpowiedzUsuń
  36. Nie przyda mi się,bo robię naczej.xd

    OdpowiedzUsuń
  37. ja raczej nie skorzystam

    missbaybe07

    OdpowiedzUsuń
  38. Mi się nie chce jakoś czytać ;p

    OdpowiedzUsuń
  39. nie robię tak, wolę wittyprofiles xd

    OdpowiedzUsuń
  40. Na pewno skorzystam ;=]

    OdpowiedzUsuń
  41. Super rady ^^

    Heh , costamcostam.blogspot.com ... x
    D

    OdpowiedzUsuń
  42. jaki kolorowy pasek?? ;>

    OdpowiedzUsuń
  43. Ja sama robię prezentację,ale przydatne. ; D

    OdpowiedzUsuń
  44. Super dziękuje Ci:) Z obrazkami już wiem^^

    SashaStrunin16

    OdpowiedzUsuń
  45. A mi ten kolor nie chce wejść ;/
    Pokazuje się tylko ten cały kod, a koloru nie ma ;(

    OdpowiedzUsuń
  46. nie działa ten kod czy co. probowałam usunąć spacje w nim i też nie działa.

    a z witty tylko czcionki są fajne, bo tła po drugiej edycji zanikają.

    OdpowiedzUsuń
  47. Jak zrobiłam taką prezentację,to potem jedna dziewczyna do mnie pisze:
    ,,Myślisz,że twoją prezentację będzie ktoś czytał?"
    No i racja,jak napiszę taką długą,to komu będzie się chciało ją czytać xD


    frecia11

    OdpowiedzUsuń
  48. kurde ;/ nie chcę mi działac ..

    OdpowiedzUsuń
  49. Fajnie za podanie! Mam pytanie:
    Gdy już zrobiłam tą prezentacje i chciała bym ją usunąć to jak to zrobić, ponieważ zostało mi czarne tło i nie chce się usunąć prosze pomusz.


    ANIAMISZA

    OdpowiedzUsuń
  50. Jak ja robie kolorowe tło na witty to na drugi dzień go nie ma:( A tutaj w ogóle nie mogę zrobić:(

    OdpowiedzUsuń
  51. Przydało mi się xD


    wikusia469

    OdpowiedzUsuń
  52. Jeśli chcecie mieć prezentacje z tłem i z dużą czcionka , to zróbcie tak :

    1. Skopiujcie to tło do prezki i wybierzcie sobie kolorek :)

    2. Zróbcie jak w instrukcji .

    3. Wejdźcie na Wity Profiles i szukajcie ładnej czcionki .

    4. Wklejcie kod waszej czcionki do prez i zapiszcie .

    5. GOTOWE ! ;-]

    Uwaga !

    Jeśli bedziecie chcieli kod do liter (dużych w Witty) to musicie się zalogować (lub utworzyć konto) i jak wybierzecie , idziemy na dół i klikamy GET CODE . :P
    Tyle ;d

    OdpowiedzUsuń
  53. Aby stworzyć ciekawą prezentację warto skorzystać z programu VTMaps. Umożliwia on wizualizowanie danych z MS Excel na mapach i przypisanie ich do danej lokalizacji. Wygenerowaną mapę możemy przenieść do naszej prezentacji i w prosty sposób zaprezentować nasze dane http://vtmaps.com/pl/mapa-polski-i-excel/

    OdpowiedzUsuń