2012/03/29

Uptown girl.

Witam wszystkich, jestem nową redaktorką ds fashion, na Stardoll kryję się pod nickiem Kaccunia. Z pewnością kojarzycie mnie z innych blogów, takich jak chociażby Mentalle. Na blogu zajmę się pisaniem artykułów o modzie, udzielaniem Wam porad, a także podpowiem jak wpasować się w obecnie goszczące na salonach trendy. Mam nadzieję, że w pewnym stopniu zaspokoję Waszą ciekawość a tym samym zachęcę do poszerzenia swojej wiedzy na temat mody.

UPTOWN GIRL*

Zaczynam nucić "Uptown girl", śpiewam pod nosem: "She's been living in her uptown world", zerkam na moją wcześniejszą, stardollową stylizację, a pomysł pojawia się nie wiadomo skąd. Dzisiaj macie okazję przeczytać artykuł zainspirowany już chyba absolutnym klasykiem - piosenką Billy'ego Joela - "Uptown girl", a także miejskim szykiem w nowoczesnym i luksusowym wydaniu.

Moda potrzebuje inspiracji, musi ewoluować i nieustannie się rozwijać. No a co jeśli chodzi o powrót do korzeni? Cofnijmy się w lata czterdzieste i pięćdziesiąte, kiedy nastąpił absolutny triumf kobiecości! Pierwszymi skojarzeniami jakie nasuwają mi się na myśl są: hand made, haute couture*, pret-a-porter*, rozkloszowane spódnice, pantofle z okrągłym czubkiem oraz finezyjne i zmysłowe pin-up girls. Miękkie tweedy, materiały o gładkiej fakturze i akcenty w odcieniach karmelowego brązu.

Kobiece, zdobne ubrania, balansowanie na granicy ekscentryczności i niekonwencjonalne dodatki sprawią, że będziemy wyglądać jak nie z tej epoki. Złota zasada lat pięćdziesiątych - innowacyjność połączona z klasyką. Wszystko staje się wtedy szalenie proste: ołówkowa spódnica, jedwabna bluzka, kusy sweterek i szpilki.

Przygotowałam dla Was dwie stylizacje:

Pierwsza w stylu lat pięćdziesiątych, nie ma w niej przejawów innowacji, jest trochę staromodna i zwyczajna. Inspirowana filmami Alfreda Hitchcocka - brytyjskiego reżysera i producenta filmowego.

Elementy stylizacji:
Marynarka - Stardesign
Bluzka - Decades
Pasek - Rio
Spódnica - Voile
Torba - It Girls
Podkolanówki - Decades
Szpilki - Bonjour Bizou

Druga to połączenie lat czterdziestych, pięćdziesiątych i współczesności. Smaku dodają jej wyrafinowane, złote dodatki.

Elementy stylizacji:
Kapelusz - Bonjour Bizou
Bluzka - Bonjour Bizou
Pasek - Bonjour Bizou
Naszyjnik - Rio
Spódnica - Moschino Tribute
Bransoletka - Archive
Torebka - Decades
Buty - DKNY


*uptown girl - miejska dziewczyna; dziewczyna z wyższych sfer
* haute couture - ubrania szyte na zamówienie w pojedynczych egzemplarzach, tzw wysokie krawiectwo
*pret-a-porter - kolekcje ubrań dostępne w sklepach, szyte w wielu egzemplarzach

53 komentarze:

  1. witam i życzę powodzenia!
    śliczne i oryginalne stylizacje, podobają mi się! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Orginalne są że masakra. Nie wymyśliłabym czegoś takiego. Artykuł jest świetny. Miło Cię tu gościć ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ach druga stylizacja <3 cudo!

    OdpowiedzUsuń
  4. 2 stylizacja jest genialna :)) Witamy w załodze bloga! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetnie piszesz!

    OdpowiedzUsuń
  6. W końcu będę miała co przeczytać na tym blogu. Twoje stylizacje są świetne i czekałam właśnie na taką osobę, a nie nudne, codzienny, typowe stylizacje:)

    OdpowiedzUsuń
  7. mała uwaga - uptown girl to nie znaczy "miejska dziewczyna", ale jak już coś to "podmiejska dziewczyna", "dziewczyna z przedmieścia" lub też czasami jako "dziewczyna z wyższych sfer" ; p Oprócz tego - druga stylizacja bardzo fajna : )

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetne stylizacje! Zwłaszcza ta druga :)

    Witamy w gronie redaktorów!

    Flora-Kasia1998

    OdpowiedzUsuń
  9. cześć, powodzenia w pisaniu :) bardzo podoba mi się druga stylizacja :)

    OdpowiedzUsuń
  10. 2 wymiata ♥♥ jest cudowna

    misskarolka334

    OdpowiedzUsuń
  11. I jeszcze jedna uwaga - nie "ewaluować" tylko "ewoluować" jak już coś ; p Oprócz tego artykuł poprawny xd

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetny artykuł, więcej takich proszę ! ;) btw druga stylizacja jest genialna ;d
    iizuuniaa

    OdpowiedzUsuń
  13. O, witamy. Zgadzam się, druga jest świetna :)

    OdpowiedzUsuń
  14. @All95day - dzięki za wyłapanie błędu, tak to już jest jak się nie czyta tego, co się napisze :c a co do stwierdzenia 'miejska dziewczyna' miałam na myśli to, że w świadomości ludzi różni się ona od stereotypu dziewczyny pochodzącej ze wsi, a tym samym traktowana jest jako 'dziewczyna z wyższych sfer'. Zatem myślę, że użycie słowa 'miejska' jest w tym wypadku jak najbardziej trafne i poprawne. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  15. Witam,witam!
    Bardzo się cieszę,że będziesz tu pisać :)

    OdpowiedzUsuń
  16. 2stylizacje jest boooooooska ale pierwsza troche gorsza...ale fajnie ze dolaczyla nowa redaktorka .

    Do all95day:a ty musisz sie tak pisowni uczepiac xD napisalabys " Hej, fajne stylizacje " lub cos podobnego a nie zaczynasz od tego jak to napisala ^^ Oczywiscie nic do cb nie mam, a wrecz przeciwnie :*

    OdpowiedzUsuń
  17. O jak miło, nowa redaktorka :) artykuł bardzo ciekawy a stylizacje świetne !

    OdpowiedzUsuń
  18. Druga stylizacja na pewno większości bardziej będzie się podobać, mi też przypadła do gustu. Pierwsza też jest ciekawa, staromodna ale nie przesadzona :) Mam nadzieję, że zagościsz tutaj na dłużej, bo Twoje pomysły na stylizacje są bardzo ciekawe. Powodzenia!

    OdpowiedzUsuń
  19. A! I zapomniałam dodać, że uwielbiam tą piosenkę :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Dokładnie, Hitchcock, właśnie się zastanawiałam z czym mi się to kojarzy. No no, redaktorka wybrana świetnie. Czekam na więcej.

    OdpowiedzUsuń
  21. Świetny artykuł. Cieszę się, że będziesz tu pisać! ;*

    OdpowiedzUsuń
  22. Świetne !:) Mają w sobie to "coś" .

    OdpowiedzUsuń
  23. Świetny artykuł! Jeszcze nie widziałam nikogo takiego, kto by normalnie i swobodnie zaprezentował o czymś takim! 2 stylizacja jest znakomita, wręcz genialna :)) Czekam na więcej takich artykułów i z wielką chęcią bd je czytała. Pozdrawiam i dobranoc

    OdpowiedzUsuń
  24. Artykuł bardzo ładnie napisany. Widać, że starannie przemyślany. Stylizacje takie sobie, ale z pewnością 2 jest ładniejsza. I jeżeli się nie mylę, była na mentalle. XD

    OdpowiedzUsuń
  25. witam,wydaje mi sie ze pierwsza stylizacja troche przesadzona,wyglada jak pracownica urzedu skarbowego,ktora stara sie byc ''na luzie'',te rajstopy troche za ciezkie.druga jak najbardziej trafiona.moze tylko z tego zlota na szyji bym zrezygnowala na rzecz zlota w uchu.pozdrawiam i czekam na kolejny wpis,powodzenia

    OdpowiedzUsuń
  26. 2 jest cudowna :)A i witaj :) życze powodzenia

    OdpowiedzUsuń
  27. Druga ładniejsza ale pierwsza niczego sobie^^

    OdpowiedzUsuń
  28. Druga stylizacja super, ta pierwsza taka se.

    OdpowiedzUsuń
  29. Artykuł świetny, stylizacje również, chociaż bardziej podoba mi się druga. Witam i życzę powodzenia.
    Paulina_546

    OdpowiedzUsuń
  30. @backless - Obie są na Mentalle.

    OdpowiedzUsuń
  31. Życze powodzenia, ale stylizacje mi się nie podobają.

    OdpowiedzUsuń
  32. śliczne stylizacje
    Na blogu http://stardoll-i-nowinki-rihanna.blogspot.com/ jest konkurs Hb! wystarczy dodać się do obs

    OdpowiedzUsuń
  33. Jestem oczarowana 2 stylizacją :)bravo

    OdpowiedzUsuń
  34. Ta druga jest suuuper,a ta pierwsza również :D Tylko w tej pierwszej nie podoba mi się troszkę ten kolor tej marynarki ale ujdzie ; )

    OdpowiedzUsuń
  35. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  36. ta 2 jest megaaa <3 muszę ją zastosować w przyszłości :>
    SlicznaPanna454

    OdpowiedzUsuń
  37. No raczej nie chciałabym, żeby ktoś 'stosował' moje stylizacje...

    OdpowiedzUsuń
  38. Artykuł nie urwał mi dupy, stylizacje też.

    Hah, pewnie jakaś przyjaciółeczka Cię tutaj wkręciła? ;]

    OdpowiedzUsuń
  39. No przykro mi, że Ty nie zostałaś tutaj WKRĘCONA - jakoś musisz sobie z tym poradzić. A teraz idź i napisz artykuł, następnie go przeczytaj i poczuj jak urywa Ci dupę, buzi.

    OdpowiedzUsuń
  40. Miło cie poznać :)
    Twoje pomysły są świetne a stylizacje są bardzo szykowne :)
    nie moge doczekać się następnej stylizacji ! Pozdrawiam :3

    OdpowiedzUsuń
  41. Bardzo podoba mi się ta druga stylizacja *_*.

    MissNicolcia

    OdpowiedzUsuń