2013/02/16

Twiggy ikoną mody


Twiggy Lawson (Lesley Hornby) - urodzona 19 września 1949 roku, pierwsza supermodelka na świecie. To właśnie ona wylansowała szczupłą, wręcz chudą sylwetkę ( w latach 60. ważyła 40, 5 kg przy wzroście 165 cm). Po tym, jak została przez "Daily Express" ogłoszona "Twarzą 1966 roku" zaczęła się jej wielka kariera.

 
Kariera
Karierę rozpoczęła w wieku 16 lat. Za przyczyną Twiggy, ówczesnym kanonem piękna kobiecego stały się duże oczy, regularne rysy i drobna dziecięca sylwetka. Swój pierwszy sukces aktorski odniosła w filmie Kena Russela "Chłopak" ("The Boyfriend"). Otrzymała za ową rolę dwa Złote Globy. Swoją karierę kontynuowała w Anglii i Ameryce. Grała m.in. w takich produkcjach jak The Blues BrothersClub Paradise i The Little Match Girl. W 1988 roku poślubiła Leigha Lawsona.
Jako pierwsza użyczyła swojego wizerunku do stworzenia lalki Barbie.



Z życia prywatnego
Wraz z dwiema starszymi siostrami dorastała w niezbyt zamożnej rodzinie na przedmieściach Londynu. Jej ojciec był stolarzem, a matka sprzedawczynią. Swoje dzieciństwo Twiggy wspomina jako szczęśliwe, niemal idylliczne. Była kochana, rozpieszczana, dobrze się uczyła, szyła dla siebie ubrania. Lesley już jako szesnastolatka pracowała w zakładzie fryzjerskim swojej siostry. Tam właśnie poznała Nigela Davisa. To on zorganizował dla niej sesję zdjęciową u słynnego fotografa Barry Lategana.

Twiggy na stardoll


Ciekawostki
  • Została nazwana "Twarzą roku 1966" przez gazetę Daily Express.
  • W 1967 roku miała najwyższe dochody w Zjednoczonym Królestwie. Zarobiła więcej niż premier Wielkiej Brytanii i zespół The Beatles. 
  • Jako pierwsza użyczyła firmie Mattel swojego wizerunku do stworzenia lalki Barbie.
  • Napisała autobiografię "Twiggy In Black and White".
  • Bardzo wspiera walki o prawa zwierząt, a także badania na rzecz wykrywania i leczenia raka piersi.
  • W sezonie wiosna/zima 2006 ukazała się kolekcja ubrań sygnowana jej nazwiskiem.
  • Pojawiła się z Davidem Bowie na okładce jego albumu "Pin Ups".


Źródła; Wikipednia, Google grafika, Filmweb, Wp.pl
To mój pierwszy tego typu artykuł. Podoba wam się?
Co sądzicie o Twiggy?

46 komentarzy:

  1. Idealna, przepiękna i cudowna <3
    Świetny artykuł! :3 Mam nadzieję, że będzie takich więcej :)

    prettybroooklyn

    OdpowiedzUsuń
  2. Artykuł fajny. :D
    A ona ma świetne oczy *-*

    OdpowiedzUsuń
  3. Temat z uzależnionych . Piersza czionka z tej samej stronki , take same ułorzenie tekstu , liczba zdjeńć , punkty n p kariera .

    uzaleznieni.blogspot.com/search/label/moda

    to pisze gabela56 , fanka uz .

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajny artykuł. Nigdy o niej nie słyszałam. Tylko grając w Celeb Quiz obiło mi się o uszy Twiggy
    .


    CrazyMiley8

    OdpowiedzUsuń
  5. gabela56
    Szczerze? Nawet nie widziałam takiego artykułu na uz. Twiggy to ikona mody a jak mi się zdaje stardoll to strona związana z modą. Ułożenie może być podobne ale nie jest takie same. Zdjęć mogę wstawić tyle ile chce. Kariera, hmm, a co mogę o niej napisać. Przyznam iż jest podobieństwo aczkolwiek nie wzorowałam się na tym a co do czcionki to jakoś w poście na uz nic nie piszę z jakiej trony jest napis, sama znalazłam tą stronę. Szkoda, że Ci się nie podoba bo mi nie chodzi o jakąś łupią rywalizację -.-

    OdpowiedzUsuń
  6. Z góry przepraszam aczkolwiek nie miałam na celu skopiowania jakiegoś artykułu. Na blogu trochę nudo dlatego też postanowiłam to napisać. Jeżeli byłby następny raz postaram się zmienić układ itd. ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dobry artykuł. Nie jest za długi ani za krótki :) Twiggy jest ładna, ciekawa, tylko nie podoba mi się to, że wypromowała przesadną "chudość" - teraz przez to wiele dziewczyn się głodzi i uważają, że są zbyt grube...

    OdpowiedzUsuń
  8. Zna innego Twiggy'iego :D Tej nie znam i nie ubiorę

    Asinek.xd

    OdpowiedzUsuń
  9. Fajny artykuł, można się dowiedziec ciekawych rzeczy ;)

    joyless

    OdpowiedzUsuń
  10. fajny artykuł :) nie znałam jej ale teraz ją poznałam :)

    LadyAmandaxD

    OdpowiedzUsuń
  11. Moim zdaniem układ jest świetny i pozostaw taki nie ma co sie przejmować! Nie znałam jej wcześniej wiec jak dla mnie to dobry news! :3 Oby więcej takich artykułów. Co do jej samej jest prześliczna *-* Znalazłam nawet tutuorial do jej make-upu :3

    OdpowiedzUsuń
  12. Ona jest śliczna :)

    weroni-kika

    OdpowiedzUsuń
  13. Kocham Twiggy!
    Jest prawdziwą ikoną, miała swój charakterystyczny styl i była mu wierna.
    A artykuł całkiem spoko :D

    OdpowiedzUsuń
  14. dziwna baba prosze tylko nie piszcie o modelkach .;;/

    MajkaKolorowa

    OdpowiedzUsuń
  15. 8 a przez nią teraz jeszcze baby kurde anorektyczki tylko sa modelkami -.-

    OdpowiedzUsuń
  16. To już wiem przez kogo jest teraz popierana anorektyczna figura :)
    Dzięki </3
    A tak serio to świetny artykuł :)

    misseczka105

    OdpowiedzUsuń
  17. Jak na uzależnionych . Pewni widziałaś ten artykuł , bo nie sądzę żeby dwie osoby zrobił taki same artykułu ( układ i tp ) .

    OdpowiedzUsuń
  18. PaulinaSvvet
    Nie pamiętam abym go zobaczyła ale być może utkwił mi w głowie bo ogólnie uważam, że Uz to świetny blog. Jeszcze raz przepraszam ale nie miałam na celu skopiowania :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Witam moim zdaniem ten post jest bardzo ciekawy miło by było czytać takie codziennie . A Twiggy jest przepiękną kobietą dodawajcie takich postów mnóstwo bo naprawdę bardzo miło się je czyta :)

    karolinasz333

    OdpowiedzUsuń
  20. Nie no spoko . Rozumiem jeśli ktoś coś zobaczy to zapada mu w pamięci

    OdpowiedzUsuń
  21. Dziękuję za wyrozumienie i obiecuję poprawę :D

    OdpowiedzUsuń
  22. nie przepadam za nią i uważam ją za brzydką ;. zupełnie nie podoba mi się jej ciało ;p

    OdpowiedzUsuń
  23. Kojarze te pania i uwazam ze twarz ma bardzo ladna. Nie jestem z kolei fanka takiej chudosci, mike to odstrasza.

    Izolda1996-k

    OdpowiedzUsuń
  24. Pisaniem artykułu nazywasz metodę "kopiuj, wklej"? Litości...

    OdpowiedzUsuń
  25. ciekawą ma urodę Twiggy-oryginalną

    OdpowiedzUsuń
  26. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  27. Nie, ty go nie napisałaś i to co piszesz w tym momencie to po prostu jakaś kpina. Po wklejeniu fragmentów do przeglądarki internetowej, zostają one znalezione na popularnych serwisach - to dowód na to, że kopiowałaś. A fakt, że kilka słów zmieniłaś, kilka wyrzuciłaś, czy poprzestawiałaś szyk zdań, nie czyni tego osobistym artykułem. Ja na Twoim miejscu SPALIŁABYM SIĘ ZE WSTYDU. Tyle w temacie. Poza tym - narażasz blog na niebezpieczeństwo, gdyż wszystkie tego typu serwisy nie zezwalają umieszczania treści, napisanych przez ich pracowników, na innych. To, że podałaś źródło, nie upoważnia Cię do umieszczania TYCH TREŚCI na TYM BLOGU.

    OdpowiedzUsuń
  28. Dziękuję, szkoda, Nawet spodobało mi się tak zwane przez ciebie "kopiowanie i wklejanie". Trudno. Grunt, że ty starasz się aby atmosfera na blogu była, że tak napiszę "miła". Nie miałam na celu kopiowania ani zagrożeniu blogu -.-

    OdpowiedzUsuń
  29. "Nie miałaś na celu kopiowania" - ale ZNALAZŁAŚ te treści w internecie, SKOPIOWAŁAŚ je i WKLEIŁAŚ do tego postu. Jedno przeczy drugiemu, zastanów się co piszesz, bo to kompletnie nie trzyma się całości. Nie wiem po co szukasz jakichkolwiek usprawiedliwień, zamiast najzwyczajniej przyznać się do błędu, nie ciągnęłabym tej polemiki - wyraziłam tylko swoją opinię. To ty pociągnęłaś mnie dalej za język. Nie sądzę, że to w jakimkolwiek sensie krzywdzi blog, czy też sprzyja nieprzyjemnej atmosferze. To, że na nim piszesz, nie narzuca mi bycia z Tobą na przyjacielskiej stopie, nawet Cię nie znam, czytając posty nie sprawdzam, kto je dodał. Także - zbędna ironia z Twojej strony. ZAMYKAM DYSKUSJĘ

    OdpowiedzUsuń
  30. Także Ciebie nie znam a więc nie mogę Ci narzucić choć i tak uważam, że w innym przypadku nie miałabym ale nie w tym rzecz. Przez to wszystko nie wiem czy dalej kontynuować te posty (oczywiście według Twych wskazówek).

    OdpowiedzUsuń
  31. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  32. Kaci ma racje . Po co pisać artykuł skoro wszystko jest na wikipedii ? . Wystarczy wpisać Twiggy . Niestety większość internautów nie wie , że to jest karalne . W pewnym stopniu to kradzież ( ale dobrze , że napisałaś źródło )

    OdpowiedzUsuń
  33. szkoda, że ten sam temat mają naraz 2 blogi ten i queen of fashion -.-

    majkaKolorowa

    OdpowiedzUsuń
  34. Bardzo ciekawy artykuł.. Słyszałam kiedyś TWIGGY, ale nie wiedziałam o co chodzi :D Teraz już wiem....
    Do PAULINASWEET - Ja nie wchodzę na wikipedie, i przykro mi, ale tego nie wiedziałam... Według mnie przydatny artykuł, a jeżeli wiesz o Twiggy i uważasz, ze wszyscy to wiedzę, to jesteś w błędzie

    OdpowiedzUsuń
  35. Miranda - Nie uważam , że wszyscy wiedzą.Ja wyrażam swoją opinie
    Nie mogę ?

    OdpowiedzUsuń
  36. Dobrze , dobrze przestańcie sobie docinać. Myślałam że ten blog jest inny i nie ma w komentarzach pogadanek. Jak widać są, może i uzasadnione. Ale na tym świat się nie kończy. Mi się ten artykuł podoba, mimo zdań innych to ja częściej wchodzę na i-my niż na uz więc nie widziałam tamtego postu ani doszukiwać się nie będę. Odpuście . Chciałabym więcej tego typu artykułów :)
    patXDD

    OdpowiedzUsuń
  37. Ciekawy pomysł :)
    Dałabym na koniec obecne zdjęcie Twiggy :)

    OdpowiedzUsuń
  38. Proszę,przestańcie, nie będę pisać więcej takich artykułów. Tak będzie lepiej ...

    OdpowiedzUsuń