2011/02/26

Poradnik graficzny cz.1

Aktualnie korzystam z Adobe ImageReady 7.0 , wiem, jest to program do robienia animacji, ale ma prawie wszystkie funkcjie Photoshopa 7.0 i jest nawet od niego łatwiejszy. Niestety z różnych powodów technicznych lub z powodu mojego nieudolnego komputera nie otwiera mi się mój kochany, ale znienawidzony od paru miesięcy Photoshop i po drugim nieudanym graniu tego programu na pulpicie pojawił się nieoczekiwanie zesłany ImageReady i to był jesgo początek :) . Dzisiaj natomiast ściągnęłam sobie innego Photoshopa wersji cs 4 i jest testowa na 40 dni :f. Ahh, te photoshopy, zawsze z nimi takie problemy. Teraz zrobię instrukcję na cs4 ale jakby ktoś posiadał image ready ja chętnie zrobię do tego instukcję.

TO JEST DOPIERO 1 cz. TEGO NAGŁÓWKA. DRUGA WKRÓTCE. KAŻDY NAGŁÓWEK NA POCZĄTKU WYGLĄDA NIE ŁADNIE I SAMI SIĘ O TYM PRZEKONACIE.

1. Otwieramy Photoshopa ( klikając na ikonkę na pulpicie) i wybieramy : File > New
2. Pokazuje nam się okienko :
Na którym wpisujemy Width 800, a niżej w Height 600 i klikamy ok. Tak oto prostym sposobem ukazała nam się kartka, na której będziemy robić nagłówek.
3. Wchodzimy w google i szukamy zdjęcia z ładną pozą modelki, tylko takie, jakie uda nam się zrobić. Ja wziełam do pierwszej instrukcji dla niezaawansowanych takie:
I otwieramy je w AP : File>Open i szukamy zdjęcia
4. Wybieramy takie narzędzie :
I zaznaczamy nim cały obrazek, następnie klikamy na klawiaturze Ctrl + C
5. Wchodzimy na naszą czystą kartkę i klikamy na klawiaturze Ctrl + V. Pokazuje nam się obrazek Jeśli jest za mały wchodzimy w Edtt > Content-Aware Scale
I wtedy możemy rozciągać obrazek. Jeśli chcemy, żeby obrazek był w innym miejscu używamy takiego narzędzia :

6. Wchodzimy na stardoll, robimy screena swojej dollce w salonie piękności i wklejamy go do painta. Zapisujemy. Wchodzimy na AP i wybieramy File > Open i otwieramy zapisaną dollkę.
7. Wybieramy takie narzędzie :


Następnie u góry klikamy na taką strzałeczkę :
I ustawiamy Spacing na ok 200 %.
By usuwać salon piękności za nami i by została sama głowa potrzebne nam jest jeszcze to:
By wybrać tą gumkę trzeba dłużej przytrzymać myszkę na tym narzędziu lub najpierw kliknąć lewym przyciskiem myszki, potem prawy i wybrać gumkę w środku.
8. Po kolei usuwamy kawałki salonu piękności naprzemian klikając na różdżkę i na gumkę. Żeby usunąć kawałek szyi trzeba zmienić Spacing na ok. 20 %
9. Zmniejszamy wielkość głowy poprzez : Alt + Ctrl + I, pokazuje się okienko:
Wpisujemy w Width 200, a w Height zrobi się automatycznie i naciskamy ok. Jeśli w punkcje 11 głowa wklejona na obrazek będzie za mała lub za duża cofamy.
10.* Ten punkt jest dla osób, które wybrały obrazek z przechyloną głową. Wybieramy : Image > Image Rotation > Arcitery i pokazuje się takie małe okienko.
W zależności jakie przechylenie mamy głowy CW oznacza przechylenie w prawo a CWW w lewo. Ja wybrałam CW i napisałam 10 stopni :
Oto podgląd twarzy :

11. Kiedy mamy już samą głowę, trochę przechyloną ( gdyż wybrałam takie zdjęcie ) wycinamy ją wybierając to narzędzie:
I zaznacząjąc głowę. Jeśli mieliścmy jakieś niedociągnięcia po gumkowaniu nie zaznaczamy ich. Następnie klikamy Ctrl + C i wklejamy na kartkę z nagłówkiem i zdjęciem za pomocą Ctrl + V :
By przenieść głowę wybieramy narzędzie :
I przenosimy głowę na miejsce głowy modelki czy aktorki ( kogo sobie wybraliście)
12. Klikamy na wartwę ze zdjęciem :
I wklejamy jeszcze raz głowę Ctrl + V, tylko po to by otrzymać wartwę do rysowania. Następnie gumkujemy tą głowę, lecz tym razem tą gumką :

13. W nowo nabytej warstwie bierzemy takie narzędzie :
I zaznaczamy punkcik po punkciku obwody ciała tej moedlki bądź aktorki, jaką sobie wzieliście, lecz nie wszystko od razu, a jeśli macie nogi, tak jak ja trzeba stworzyć jeszcze jedną wartwę ( punkt 12. ) i trzeba patrzeć w której wartwie się rysuje :
Następnie wybieramy takim narzędziem :
I klikamy na czoło naszej głowy doll, by mieć kolor skóry.
Narzędziem :
malujemy tam, gdzie mamy zaznaczone ciało, lecz wybierając większy pędzel poprzez zwiększanie Master Diameter, ja ustawiłam na 92.
Oto jak wygląda teraz nagłówek:
I robimy tak z poszczególnymi kawałkami ciała pamiętając o wartwie przeznaczoną na nogę, która jest za lewą nogą modelki.

A oto jak ja to zrobiłam, pamiętając o nodze pokażę Wam jeszcze tabelkę z warstwami :


To już koniec części pierwszej :)

Jak Wam się podoba?
Wiem, że dużo czynności, ale długo robi się porządny nagłówek.

To nie jest koniec tego nagłówka, żeby ktoś sobie nie pomyślał, dlatego zrobiłam, że to jest 1 cz., to dopiero początek i myślę, że podzielę go na 3 części. Narazie mamy tylko ciało. Jutro strój, włosy i tło.
A co do komentarzy - twarz jest narazie duża, bo włosów nie ma. Jak się je doda będzie wszystko dobrze.

124 komentarze:

  1. niezbyt podoba mi się takie przerobienie realnej wersji na graficzną. ten kostium i te tło realny w połączeniu z grafiką..
    brzydko będzie wychodzić ;p

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie podoba mi się.

    Kajaxdd144

    OdpowiedzUsuń
  3. ale widać, że się wysiliłaś nad instrukcją (:
    tylko według mnie powinnaś jeszcze zrobić inny strój, włosy i tło..

    ajj i cienie na ciele.

    OdpowiedzUsuń
  4. ogólna moja opinia; nie podoba mi się.

    OdpowiedzUsuń
  5. andrzelikag, a czytałaś co napisałam? To nie jest koniec tego nagłówka. Jutro go kończę, bo długo się go robi

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie podoba mi się , twarz ta ci nie wyszła i wgl .

    -gabigepard

    OdpowiedzUsuń
  7. Jak dla mnie fajne, a co do opinii Andrzelikag, to...cuż to jest koniec części pierwszej, a druga nastąpi...mnie się podoba, może ściągnę ten program <3 Ja korzystam z PhotoFiltre

    OdpowiedzUsuń
  8. Twarz jest za duża , jakbyś te włosy poprawiła jakoś by było trochę lepiej .

    OdpowiedzUsuń
  9. aaa xd
    ja tak tylko przeleciałam wzrokiem.
    ale włosy dzisiaj mogłaś dać bo to tragicznie wygląda xd

    OdpowiedzUsuń
  10. Znaczy twarz jest spoko , tylko tak z niedokładnością położona na te włosy xd

    -gabigepard

    OdpowiedzUsuń
  11. twarz jest brzydka,a widok i kostium nie zabardzo pasują

    OdpowiedzUsuń
  12. Zobaczę jak będzie wyglądać końcówka, wtedy się wypowiem, bo na razie, to chyba nie ma sensu...

    MissAleks10

    OdpowiedzUsuń
  13. MissAleks10 i dobrze postępujesz :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Aa i ta ręka co w górę jest to taka trochę dziwna , jakby nie była ucięta tylko by było widać palce to by było lepiej :)

    -gabigepard

    OdpowiedzUsuń
  15. zgadzam sie z aleks
    mikeyla12magic1

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja bym chciała chociaż coś takiego zrobić....XD
    Mnie tam się podoba, ale ja się na nagłówkach nie znam:P
    I na tym Photoshopach itp.;p


    NatalaiaSrebro

    OdpowiedzUsuń
  17. ym.. sory, ale takie to nie za bardzo -.-
    gimp jest wgl prostszy w obsłudze i takie coś można mieć za 15-30min roboty ;] zależy od wprawy

    OdpowiedzUsuń
  18. Japanese_Girl - zależy od tego gdzie się uczyłaś, jak dla gimp jest bezużyteczny, bo uczyłam sie podstaw na photoshopie

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja używam do tego Gimpa 2 i Photofiltre, Photoshopa nie mam. Czekam na drugą część, bo to już umiem robić ;).

    OdpowiedzUsuń
  20. Nie podoba mi sie. (Bez obrazy.)

    Pozdrawiam i zapraszam, juliakinga11

    OdpowiedzUsuń
  21. Dziwnee O.o :)
    Zobaczymy kolejne części ;D

    OdpowiedzUsuń
  22. Jak bym wiedziała jak się wchodzi w ten Photoshop 7.0 to bym zrobiła ;//

    OdpowiedzUsuń
  23. świetny poradnik, wielu osobom się przyda. może nawet mnie ;p.

    korbula12

    OdpowiedzUsuń
  24. modelkajula - no więc masz ikonkę na pulpicie AP 7.0 i klikasz na nią, pozdr. :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Ja nie mam gimpa, korzystam z Photoshopa i Corela, dla mnie Gimp jest zupełnie obcym programem ;P

    MissAleks10

    OdpowiedzUsuń
  26. Aleks :) - tak jak dla mnie :), a Corela mi niedługo tata załatwi

    OdpowiedzUsuń
  27. andrzelikag, a tak wogóle to myślisz, że Magdomilowicz robi inaczej?

    OdpowiedzUsuń
  28. Corel to świetny program ;) Może nie do tworzenia postaci na nagłówki, ale całą resztę można w nim spokojnie zrobić ;)

    MissAleks10

    OdpowiedzUsuń
  29. Poczekam na drugą część, bo nigdy nie oceniam niedokończonych prac. Ale jak na razie dobrze ci idzie ;]

    OdpowiedzUsuń
  30. Szukałam wszędzie, a nie mogę znaleść PhotoShopa ;P Miałam kiedyś, ale musiałam przeinstalować system (czy jak to się tam mówi) i znikło mi, a jak ściągnęłam to tylko na 30 dni

    OdpowiedzUsuń
  31. Heh . też tak właśnie od niedawna robię nagłówki :D

    OdpowiedzUsuń
  32. P.S. Tu znajdziecie moje grafiki, a raczej grafikę, dopiero założyłam blog ;))

    http://aleks-graphics.blogspot.com

    MissAleks10

    OdpowiedzUsuń
  33. Podałabyś mi linki? A co do tego nagłówka to fajne, ale nie będe oceniać, że jest brzydki, nieskończony itp., ponieważ to jeszcze nie jest skończone ;]

    OdpowiedzUsuń
  34. ja mama orginalnego photoshopa cs5 i corela, ale uzywam tylko photoshopa, ja wiem, ze na razie wto wyglada, no tak, sobie, ale efekt koncowy bedzie swietny, gdy dodasz swiatlo i cienie, niestety, niektorzy czytac nie potrafia i mysla ze to koniecc

    OdpowiedzUsuń
  35. A mnie nie stać na żadne photoshopy i inne pierdy, wolę poszukać instrukcji do GIMPA, bo można w nim zrobić to samo, co jak na razie zrobiłaś w CS 4.

    OdpowiedzUsuń
  36. No tak, ale ja nie mam oryginalnego, a ten cs 4 dzisiaj sobie sciagnelam na 40 dni. Po za tym mam bloga, na którym publikuję swoje prace :) we-design-stardoll.blogspot.com , jak chcecie to looknijcie

    OdpowiedzUsuń
  37. Widać że włożyłaś w to wiele pracy. Mi się podoba,ponieważ wielu osobom ułatwiłaś taką prace ;-)

    OdpowiedzUsuń
  38. Fajnie ;P
    A jak można zrobić takie coś na gimpie ? ;P

    OdpowiedzUsuń
  39. Bella, bardzo fajne prace :))

    MissAleks10

    OdpowiedzUsuń
  40. Super ! Ale czy można zrobić taki nagłówek na gimpie ? ;33
    Jeśli nie fajnie gdybyś podała link do ściagnięcia tej wersji photoshopa.

    OdpowiedzUsuń
  41. Fajna instrukcja, a mam pytanie skąd ściągnęłaś Photoshopa cs4? ;)

    Poand

    OdpowiedzUsuń
  42. Ja nie korzystam z Photoshopa -.-

    OdpowiedzUsuń
  43. super! na pewno mi się przyda, tylko muszę ściągnąć AP:) mam nadzieję, że będzie wiele takich postów

    OdpowiedzUsuń
  44. czekam na następną część :)

    OdpowiedzUsuń
  45. Bardzo przydatna rzecz,zapewne dużo pracy ci to zajęło. Na pewno skorzystam z twoich skazówek.;)

    OdpowiedzUsuń
  46. Rozumiem, że to dopiero początek, mam nadzieję, że dodasz kilka cieni na ciele:)Ogólnie mi się podoba i czekam na koniec.

    OdpowiedzUsuń
  47. na pewno będzie fajnie wyglądać ;)
    tylko ja mam gimpa 2 ,a nie photo schop... szkoda ;(

    OdpowiedzUsuń
  48. łe ja tez robie nagłówki ale powinaś dodać cienie i tważ na samym kącu a nie na początku ja też sie znam na nagłówkach wiec pisze:)

    OdpowiedzUsuń
  49. a będziesz robiła cień na ciele ?

    OdpowiedzUsuń
  50. bo ja mam tego gimpa i jakoś próbuję z tymi cieniami ;)

    OdpowiedzUsuń
  51. tak, dodam cienie i wszystko :)

    OdpowiedzUsuń
  52. póki co nie wygląda to za ciekawie ;p

    OdpowiedzUsuń
  53. Hm, jeśli wklejenie samej twarzy jest częścią nr 1... tych części ma być milion?
    Fajnie, że się starasz by ten blog był ciekawszy i dzielisz się swoją wiedzą i umiejętnościami z innymi, ale czy to nie jest lekkie przegięcie? Jeśli połowa stardollowiczów będzie potrafiła robić nagłówki nie będzie zbyt ciekawie :P

    OdpowiedzUsuń
  54. Przyda mi sie :) .

    OliviaDool .

    OdpowiedzUsuń
  55. ogólnie to dzięki za poradnik.

    OdpowiedzUsuń
  56. nie mogę się doczekać efektu końcowego . :) Nie wiem czy rozpracuje photoshopa , bo dotąd robiłam nagłówki w gimpie i myślę , że tak zostanie bo te czynności da się zrobić prościej w gimpie . :) Ale to kwestia gustu ^^

    OdpowiedzUsuń
  57. Bella możesz dać link z kąd ściągnęłaś tego photoshopa CS 4 ? PLIS!

    -Nessulka

    super instrukcja jeden magazyn "donna" chyba teżrobił grafike na tym zdjęciu xd

    OdpowiedzUsuń
  58. Ja robie wszystko w gimpie, a zamiast realnych zdjec przerabiam elementy lalek z internetowych ubieranek:) Nie moge sie doczekac koncowego efektu tej grafiki:)

    OdpowiedzUsuń
  59. Dusiolla - hmm. tak, ale ja wkońcu też się od kogoś uczyłam

    OdpowiedzUsuń
  60. na jakiej stronie pobierałas ten program? bo nie moge znaleźć.

    OdpowiedzUsuń
  61. W pewnym sensie, zgadzam się z Dusiollą, ja uczyłam się sama robić nagłówki, nie miałam pojęcia jak robią to inni, bo nie znałam nikogo, kto podzieliłby się ze mną swoją wiedzą. Spędzam w Photoshopie dużo czasu, ale tylko 1/4 przeznaczam na nagłówki :)

    MissAleks10

    OdpowiedzUsuń
  62. Wreszcie ktoś zamieścił info jak robić nagłówki w photoshopie;* Dziękuję, jesteś kochanaaa!:)

    _sweet_girl_22

    OdpowiedzUsuń
  63. Głowa za mała i szyja za długo, ale mam nadzieję, że w następnej części to poprawisz :)
    Ogólnie się postarałaś ;d

    OdpowiedzUsuń
  64. ja robię tak samo , tylko że robię coś jeszcze po uzyskaniu takiej wersji jak Ty i chyba trochę fajniej wygląda . xdd

    OdpowiedzUsuń
  65. przyda się, jak bd miała wolną chwilę, spróbuję.! ;)

    OdpowiedzUsuń
  66. hmm....fajne, mi się przyda :)

    OdpowiedzUsuń
  67. Zgodzę się z Dusią. Np. jak dodałam notkę na uzaleznieni o tym, jak się rysuję włosy, to teraz troszkę żałuję, ponieważ dużo osób teraz to potrafi, więc właśnie to już tak zaskakujące nie jest ;>

    OdpowiedzUsuń
  68. ludzie - umiecie czytać ze zrozumieniem? przecież dziewczyna napisała, że to pierwsza część, itd.
    wiadomo, że nie od razu Rzym zbudowano ;P

    OdpowiedzUsuń
  69. Dobrze Ci idzie jak na razie : )
    I ja podobnie jak MissAleks10 ocenię końcowy efekt pacy ; )

    OdpowiedzUsuń
  70. Dobrze ci wyszło ;]

    OdpowiedzUsuń
  71. Yeah, udało mi się zrobić coś podobnego:D
    Tylko, że jak jest to lasso potem robi się mi taka obramówka jakby i mogę malować tylko w niej i nie mogę pomalować ciała...;/


    NatalaiaSrebro

    OdpowiedzUsuń
  72. omg ! czy wy ludzie czytac nie umiecie ze zrozumieniem ?! jest napisane że 2 częśc jutro.. mi się podoba..


    paulinarihanna

    OdpowiedzUsuń
  73. nie mam photoshopa mam photoscape, gimpa 2 i photofiltre, łatwiej sie roi nagłówki na ludziach normalnych xd

    OdpowiedzUsuń
  74. wiesz co dupa z ciebie a nie żaden grafik... Ty nic nie rysujesz tylko wszystko kopiujesz. Takie coś nie jest odpowiednie i tak może każdy tak po prostu wkleić i przerobić..

    W tym momencie przyznałaś się do tego że żaden z ciebie grafik a lecz kopiara

    OdpowiedzUsuń
  75. A ja mam pyt.
    Czy nadaje sie do tego Gimp?

    OdpowiedzUsuń
  76. fajny poradnik ;) z niecierpliwościa czekam na 2 część ;D

    Wika0112

    OdpowiedzUsuń
  77. za mała głowa ;) i liczę na cienie :* tak to super :)

    OdpowiedzUsuń
  78. Jest extra! Bardzo mi się przyda! :)
    Wy czytać nie umiecie? To jeszcze nie koniec! Przecież będzie przeróbka z ubraniem, fryzurą itd. ;||
    Jak na razie extra i czekam na kolejne części :)

    OdpowiedzUsuń
  79. Nie, nie jest kopiarą. Kopiarą byłaby, gdyby wkleiła tylko twarz, a resztę zostawiłaby tak jak jest. Ale ona doda tło i strój i włosy, jedyne co zostanie to poza, a to nie jest kopiarstwo, założę się, że wiele osób w ten sposób postępuje -.-"

    OdpowiedzUsuń
  80. oh. dziewczyno, rozumiem że chcesz być super, i bardzo lubiana. Z tymi instrukcjami trochę przegięłaś :D Teraz wszyscy będą takie robić i nie będą Cię podziwiać że jesteś dobrym grafikiem . nonono....nieładnie.
    ej no! ludzie!. kurde czego się spodziewaliście! to jest technika mmilowicza. mówicie że to kopiarstwo i brak pomysłowości, a przecież tego gościa za boga uważacie!

    OdpowiedzUsuń
  81. Zgadzam się z Machalina1998r.

    OdpowiedzUsuń
  82. Jola1201
    Oczywiście :P Ja to robię sama na Gimpie :)

    OdpowiedzUsuń
  83. podoba mi się
    zrobiłam sliopery
    http://img585.imageshack.us/i/sliopery3.png/
    doda33bayby

    OdpowiedzUsuń
  84. a ja bardzo dziękuję!!
    https://lh5.googleusercontent.com/--To-77AI2tQ/TWoAqo2gPWI/AAAAAAAAA4g/hm22VM3FuKs/s1600/wow.jpg
    To dopiero początki dopracuję,i będzie extra!!

    OdpowiedzUsuń
  85. Ja wole jak daje się realne rzeczy do ,,bajkowego". Według mnie ładniej to wygląda XD

    OdpowiedzUsuń
  86. Boże , pisała o tym 2 razy że to 1 część!!!!Dziś i jutro zrobi tło9 włosy i kostium!!!

    OdpowiedzUsuń
  87. *bez komentarza*
    skomentuję dopiero trzecią : D

    chicabottom

    OdpowiedzUsuń
  88. A jak mam to zrobić jeżeli nie mogę 2 kart AP bo mam CS3 ??

    OdpowiedzUsuń
  89. Jak się dokończy będzie super ;d

    OdpowiedzUsuń
  90. Żebym nie wyszła na głupią ale gdzie to można ściągnąć ? Ja szukałam w google ale te strony są dziwne i nie wiem jak ściągnąć pomoże mi ktoś ?
    Pozdro ;DD
    Sweeti210

    OdpowiedzUsuń
  91. tak wgl, to dzięki za wszystkie komentarze ;d , bardzo się napracowałam z tymi obrazkami

    OdpowiedzUsuń
  92. ale włosy to kopiuje w 100%

    Czyli że kpiarstwo co jest złe bo wszyscy normalni ludzie wybierają opcje pierwszą czyli rysowanie.

    A wogóle to nikt by zapewne nie chciał mieć na swoim bloga nagłówka z wieścią że włosy są z jakieś ubieranki a pod nagłówkiem jest zdjęcie np. gwiazdy. I że cały nagłówek jest jak by powiedzieć "skalkowany"

    OdpowiedzUsuń
  93. Hmm.. Chyba ściągnę gimpa :D

    OdpowiedzUsuń
  94. Jessica13531 - założę się, że wiele grafików kopiuje włosy z ubieranek. Tak jest najwygodniej. Ewentualnie dopracowują je jakimiś cieniami..sama nie wiem czym. Nie znam się..z resztą, zobaczymy w następnych częściach jak to będzie wyglądać! :))
    Jestem bardzo ciekawa co będzie dalej :33

    OdpowiedzUsuń
  95. zapowiada się na ładny nagłówek :D

    OdpowiedzUsuń
  96. Bella.996 podasz mi linka gdzie ściągnełaś photoshoap CS4 ?

    -Nessukla

    OdpowiedzUsuń
  97. Jessica13531, Magdomilowicz też tak robi. Oto pierwszy przykład z brzegu:
    Zdjęcie:
    http://i.pinger.pl/pgr485/8f556ae4000270884a253dbd/blake_lively.jpg
    Jego nagłówek:
    http://2.bp.blogspot.com/_8Y0ixZ9fPEg/TTmqo_AvhYI/AAAAAAAAAEk/o83nUE0Vfeo/s1600/pokaz%2Btalent%2Bcopy.png
    I co nadal uważasz że Bella jest kopiarą??

    OdpowiedzUsuń
  98. Ej ja mam problem bo próbowałam to zrobić (pewnie ja jedyna xD) No i jak wkładam screena z salonu piękności to poprzedni (realny) obrazek znika i robi się tylko jedna warstwa tego salonu piękności (tło) ;(( No i co mam zrobić?
    Odpisz
    Desja203

    OdpowiedzUsuń
  99. kiedy będzie 2 część ??? ja już zrobiłam 1 cz. w gimpie ,ale będę jeszcze musiała jeszcze dopracować bo mam nierówności :(
    do desja203: nie ty jedyna :D

    OdpowiedzUsuń
  100. Ok, zrobiłam 1 część. XD Mam nierówności , ale to poprawie, czekam na 2 cz.

    OdpowiedzUsuń
  101. Mam wszystko po polsku. i jest mi cięszko zrobić nagłowek. ;(

    OdpowiedzUsuń
  102. no tak.... w 100% czyli że teraz mamy 2 kopiary albo i nawet więcej...... A i wygodniej to nie znaczy ładniej i solidniej.To wygląda okropnie...

    A w ogóle nowy nagłówek okropny.

    OdpowiedzUsuń
  103. i co z 2 częścią ? ; ]

    OdpowiedzUsuń
  104. Na gimp'ie to prawie to samo xD
    A kiedy napiszesz jak się robi zgięcia???


    frecia11

    OdpowiedzUsuń