2012/06/16

NA TROPIE - LATA 50.

Od dawna nie pojawiały się tutaj artykuły z cyklu "Na tropie", postanowiłam powrócić do blogowych korzeni - standardowo wykonałam przegląd Starplazy, przedstawiłam moje propozycje i stworzyłam stylizację. Od pewnego czasu sporo mówi się o nowościach - jednak to właśnie styl vintage ma najwyższą "rangę fashion". Dziś postanowiłam zająć się latami pięćdziesiątymi. Filmik załadowałam tym razem poprzez blogspota, jednak nie jestem w pełni zadowolona z jakości, no a przede wszystkim wielkości okienka :(

Decades - prawdziwa kopalnia stylu - czyli "stardollowy przegląd Starplazy".
Gdzie najlepiej wybrać się na zakupy? Odpowiedź jest bardzo prosta - oczywiście do Decades. Ten sklep nie stroni od stylu vintage, wręcz przeciwnie. Znajdziemy tam świetnie ubrania niemalże ze wszystkich modowych epok. Na co należy zwrócić uwagę, kierując się stylem lat pięćdziesiątych? 

-rozkloszowane spódnice i sukienki
-ubrania podkreślające talię
-modne kapelusze
-rękawiczki
-szpilki
-marynarki
-koszule z kołnierzykami, zapięte po samą szyję
-tweedowe żakiety
-jedwabne bluzki
-kokardy

Przegląd szafy - moje propozycje.

Pierwszy wieszak:

Okulary - Chanel, Torba - Decades, Body - Chanel, Spódnica - Voile, Buty - Archive, Płaszcz - KOHL'S, Bandana - Killah

Drugi wieszak:

Biała torebka - Archive, Kapelusz - Decades, Podkolanówki - Pretty'n'Love, Body - Bonjour Bizou, Kołnierzyk - Decades, Sukienka - Archive

Moja największa inspiracja - Marie-Hélène Arnaud.

Zdjęcie mówi samo za siebie, chyba nic nie muszę dodawać - jedna z najpiękniejszych kobiet lat pięćdziesiątych, zdecydowanie!

Muza Hitchcocka - czas na stylizację.


Bandana - Killah, Body - Chanel, Szelki - Bonjour Bizou, Spódnica - Voile, Okulary - Chanel, Torba - Decades, Skarpetki - Killah, Buty - Archive


35 komentarzy:

  1. Kocham lata 50-te :)
    IIZUUNIAA

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny artykuł : )

    Martissxx3

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny artykuł, ciekawie przedstawiony, dobrze dobrane stylizacje obrazujące omawiany styl.
    Tak na marginesie kobiety nie nosiły marynarek (w stylu męskim)tylko małe dopasowane żakiety, wdzianka itp., ale najchętniej sukienki. Długość zawsze poniżej dobrze kolan.

    OdpowiedzUsuń
  4. @minerwaaa: Niestety nie mogę się z Tobą zgodzić, kobiety NOSIŁY MARYNARKI. Ze względu na wpływ Coco Chanel, a także coraz częściej pojawiające się rock'n'roll'owe trendy. Za przykład posłuży mi Anne Sainte-Marie, fotografia dla Lanvin, rok 1955: http://lh3.ggpht.com/_6oxx_tG-VHQ/SykPzAalz8I/AAAAAAAAEoI/uHnlLKPVap4/s1600-h/0000074091-190572-7258611-%5B4%5D.jpg /Nie wiemy - nie wypowiadamy się.

    OdpowiedzUsuń
  5. Kaci i minerwaaa: A moim zdaniem nosiły i to i to,ale mogę być w błędzie ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. @Olcia473: Tak, owszem :) Ja polemizuję jedynie odnośnie podważania faktu, że nie noszono marynarek./ Napisałam wyżej, że ubrania podkreślające talię i tweedowe żakiety a w filmiku pokazałam krótki, wzorzysty, dopasowany żakiet.

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny artukuł, naprawdę zachęcił mnie do stylu vintage. Bardzo inspirujący.
    I nie czepiajcie się słówek. Marynarka nie musi być w stylu męskim. Według mnie damski żakiet też możemy nazwać marynarką. ;>

    OdpowiedzUsuń
  8. Dziękuję! / Nie musi być ale tutaj raczej rzecz w tym, że to właśnie męskie marynarki były na topie. Zresztą, nie ma już co się rozczulać - udowodniłam swoją rację, na tym zakończymy c:

    OdpowiedzUsuń
  9. piękna stylizacja:3

    paula9722

    OdpowiedzUsuń
  10. Pomysłowo wykonany artykuł. Okienko jednak mogłoby być większe.
    Styl lat 50 to nie są moje gusta, jednak udane stylizacje - w pełni to odzwierciedlają ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Właśnie - wie ktoś może jak ustalić wielkość okienka gdy uploadujemy filmik? Byłabym wdzięczna za informacje na ten temat, bo gdy powiększam na youtube to wszystko się rozmywa a jakość filmu jaki posiadam na komputerze jest bardzo, bardzo dobra.

    OdpowiedzUsuń
  12. do kaci:
    Podtrzymuje marynarek w stylu męskim w tamtym czasie kobiety nie nosiły, chanel lansowała żakiety ,a to co pokazałaś (w linku) jest formą wdzianka, (to nie jest krój ówczesnej marynarki).

    OdpowiedzUsuń
  13. Minerwa, działasz mi na nerwach.
    Daj już spokój.

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie zachowuj się jakbyś pozjadała wszystkie rozumy świata, idź opowiadać na swoim koncie, jak to bardzo kochasz pastele i jak wybitne meble posiadasz w swoim apartamencie. To nie jest żadne wdzianko, to czarna, oversize'owa marynarka - wiem co piszę.

    OdpowiedzUsuń
  15. Minerwa, wszystko wiesz, ale Twój styl, jest beznadziejny. Zresztą,nie tylko ja tak twierdzę, myślę,że gonisz za byciem fejm,czy coś, przez to,że czepiasz się Kaci czy również innych osób, to nie jest mądre - to jest żałosne.
    Roksana.

    OdpowiedzUsuń
  16. a można jeszcze gdzieś kupić tą spódnicę z voile

    fajowe4

    OdpowiedzUsuń
  17. W bazarze, z tego co wiem to jest dosyć tania. Był do tego jeszcze żakiet.

    OdpowiedzUsuń
  18. przykro mi ,że drobną uwagę ,wcale nie dyskredytująca twój artykuł tak emocjonalnie odbierasz.

    OdpowiedzUsuń
  19. Drobna uwaga, ale za to jaka niepotrzebna - to marynarka, w dodatku luźna, z dużymi klapami i zbyt długimi, wywiniętymi rękawami. Dlatego absolutnie nie rozumiem co robi tutaj określenie 'wdzianko'. Być może każdy pojmuje pewnie rzeczy inaczej, jednak wciąż twierdzę, że nie popełniłam błędu. Zresztą nie piszę jedynie o modzie damskiej, piszę o modzie lat 50. Marynarki były obecne, są i zawsze będą. Koniec kropka, dyskusja zdecydowanie przeszła na zbyt niski poziom. Dziękuję, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  20. ciekawy post i niezła stylizacja. :)

    Dulce1212

    OdpowiedzUsuń
  21. brakuje mi tylko spódnicy a ona była za sm czy za sd a mogłabyś mi kaci sprzedać tą spódnicę?

    fajowe4

    OdpowiedzUsuń
  22. no mi sie bardzo podoba super jest:0

    OdpowiedzUsuń
  23. zakochałam się w latach 50-siiątych ♥

    TaaWalnieta44

    OdpowiedzUsuń
  24. Kocham ten sklep, są tam zajebiste rzeczy!!! Mam stamtąd moją kochaną bluzkę w paski :)))

    ~Kalyna001

    OdpowiedzUsuń
  25. Uwielbiam modę z tych lat :) świetny artykuł

    15beatka153

    OdpowiedzUsuń
  26. Bardzo fajny artykuł, nie rozmumiem tylko po co dajesz płaszczyk Kohl's, przecież i tak nikt już nie mógłby go kupić.

    OdpowiedzUsuń
  27. To był przegląd mojej szafy, pokazuję rzeczy jakie posiadam. Przegląd Starplazy dla czepialskich był wyżej.

    OdpowiedzUsuń