2013/03/29

Wiosenny porządek

Jak co roku przed świętami wielkanocnymi ludzie zabrali się za sprzątanie swoich domostw. Wystarczyło, że chociaż na chwilę pokazały się pierwsze promienie wiosennego słońca, a z okien zaczęły wychylać się gospodynie myjące szyby, wietrzące pościel i trzepiące dywany. Wszyscy, nawet małe dzieci, wiedzą, że przełom marca i kwietnia to czas wielkich porządków.

Jak się do nich zabrać? Wystarczy pobawić się w „perfekcyjną panią domu”. Oglądałam jej serial w telewizji tylko raz, jednak zauważyłam w nim pewną cenną radę: w mieszkaniu powinny być tylko rzeczy piękne, pamiątkowe lub pożyteczne. Ja sama już dawno pozbyłam się całej reszty. Zaczęłam od przeglądu szafy. Naprawdę warto pozbyć się za starych, za ciasnych, za luźnych lub po prostu niemodnych ubrań. Nie oznacza to jednak, że od razu trzeba je wyrzucać do kosza na śmieci. Niektóre można sprzedać lub wymienić się nimi, inne przerobić, na przykład skrócić lub przefarbować. To, co nie leży jednej osobie, może uszczęśliwić drugą. Dlatego opłaca się przejrzeć nie tylko ubrania, ale też książki, płyty z muzyką i filmami.

Kiedy pokój lub mieszkanie po wiosennych porządkach już świeci czystością, a w podłodze widzi się swoje odbicie (heh, nigdy nie udało mi się doprowadzić moich czterech ścian do takiego stanu), można wymienić lub dokupić dodatki do wnętrza. Czasem wystarczy kilka drobiazgów, aby zupełnie odmienić przestrzeń, w której jemy, śpimy czy pracujemy. Kolorowe ramki na zdjęcia ożywiają i wzbogacają pokój. Oczywiście najciekawsze są te z fotografiami wykonanymi samodzielnie, powieszone na ścianie lub stojące na komodzie. Natomiast delikatne, zwiewne zasłony doskonale podkreślą wiosenną atmosferę, zakrywając przy tym widok za oknem, niekoniecznie pasujący do kwietniowej aury. Podobnie uczynią świeże kwiaty roztaczające wokół słodką woń. Dzięki ci, Matko Naturo, za zjawisko dyfuzji! Nawet, jeśli ktoś ma uczulenie na pyłki, albo po prostu woli coś bardziej trwałego, niż kwiaty, nie musi rezygnować z pięknego zapachu. Supermarkety są przecież pełne przeróżnych odświeżaczy powietrza.

Podczas dekorowania pokoju nie sposób zapomnieć o świetle, a właściwie o jego oprawie. W sypialni najlepiej sprawdzą się delikatne, rozpraszające jego strumień papierowe lampiony, ale do pracy i czytania potrzeba go jasnego, nieprzytłumionego. Jeśli chcemy naprawdę dobrego światła, zaprośmy wiosnę do domu i usiądźmy przy oknie, gdyż promienie słońca są jego najlepszym źródłem. Sprzyja temu pora roku, ponieważ nawet, jeśli wciąż jest zimno, to dni są już dłuższe.

W dekorowaniu domu należy jednak zachować umiar. Jak mówi mądre przysłowie: co za dużo, to niezdrowo. Na pewno w jasnym, czystym i przejrzystym wnętrzu łatwiej będzie skupić się na pracy albo zrelaksować po niej. Natomiast do ładnego i przytulnego mieszkania każdy będzie chciał przychodzić i zostawać tak jak najdłużej.

Życzę wszystkim czytelnikom miłego sprzątania i jeszcze przyjemniejszego świętowania Wielkanocy. Wesołych Świąt! :)

13 komentarzy:

  1. :O Do idealnego domu mi brakuje pod względem czystości, ale mam perfekcyjny dom pod względem atmosfery :) Niestety w tym roku kolejna wigilia, niestety stety :D Kocham święta!

    Wszystkiego najlepszego!! <3

    Asinek.xd

    OdpowiedzUsuń
  2. Za dlugie nie czytam xD

    Marina034

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny artykuł! Moja mama sprząta w sumie cały czas, a w domu nie jest jakoś specjalnie czysto. Może dlatego, że ja, siostra i tata prawie w ogóle jej nie pomagamy. Mój pokój wygląda zazwyczaj tragicznie - pełno talerzyków, kubków, pustych opakowań po jogurtach, walających się ciuchów po pokoju (chociaż teraz jest już lepiej, bo zainwestowałam w kosz na ubrania :D). Co do ciuchów, to z nimi muszę koniecznie zrobić porządek. Większości nie noszę. Nie wiem, po co wiszą/leżą nadal w szafach.

    Ja również życzę wesołych świąt :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zgadzam się z Nejtl! :D Ostatnio również zainwestowałam w kosz na ciuchy, wierzcie mi, to na prawdę pomaga <3 Dobrze wiem co znaczy bałagan w domu bo mam siostrę bliźniaczkę ;) i w naszych pokojach często ciężko jest przejść! ;} Także dziekuje za rady, na pewno są mi pomocne


    Mokrego dyngusa! ;*

    OdpowiedzUsuń
  5. Super artykuł :D w moim domu jest ciągle armagedon bo wszyscy sprzątają i nawet na chwilę nie można odpuścić ;D Szczęście, że zrobiłam babeczki i pomalowałam pisanki, może teraz się tak nie będą czepiać, że nic nie robię .-.

    Karolina3897

    OdpowiedzUsuń
  6. przy takiej pogodzie, gdzie aktualnie w mojej miejscowości wszystko od nowa jest zasypane śniegiem, ciężko zebrać siły na sprzątanie.. czuję się jeszcze jak w takim zimowym śnie ;D
    bardzo lubię gdy mój pokój jest odświeżony, co rok pozbywam się zbędnych figurek/maskotek, które potem gromadzą się na strychu - chciałabym jednak w tym roku zrobić totalny remont pokoju, wtedy poczułabym wiosenne porządki :)

    Wesołych Świąt! Smacznego jajeczka :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo fajny artykuł.
    Ja zawsze staram się mieć jako tako czysty pokój, ale wiadomo.. nie zawsze wychodzi :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja ciągle w czymś jeszcze mamie pomagam, ciągle jeszcze jakieś ostatnie rzeczy do sklepu latam kupić, ciągle jest jeszcze coś do zrobienia i choć rodzinkę mam małą to nigdy nikt się nie nudzi jeżeli chodzi o porządki :D
    Sama pewien czas temu wpadłam na to, aby pozbyć się części ubrań z mojej szafy, których nawet nie wiem czemu je mam xD Ale to nie takie proste, ja sie szybko do wszystkiego przywiązuję (może dlatego mam jeszcze połowę pluszaków z dzieciństwa *.*), no ale za jakiś czas poproszę moją przyjaciółkę aby wpadła i pomoże mi wyeliminować to co niepotrzebne z mojej szafy :D
    Świetny artykuł, bardzo mi się podoba :)
    Dziękuję bardzo za życzenia i Tobie też życzę milutkiego sprzątanka i abyś te święta spędziła w cudownej atmosferze z ludźmi których kochasz! Wesołych świąt :)

    prettybroooklyn

    OdpowiedzUsuń
  9. sory , nie chce mi sie czytaaac.xd
    paula01225

    OdpowiedzUsuń
  10. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  11. Fajny artykuł :)
    Na wiosnę robimy raczej tylko takie 'względne' porządki, gdyż raczej w lato przeglądamy szafy, rzeczy i w ogóle.

    OdpowiedzUsuń