2013/06/29

Jak zrobić print screen i zalinkować stylizację?

Większość z Was zapewne wie, jak zrobić print screen i zalinkować swoją pracę. Na stardoll jednak jest dużo nowych osób, które jako obserwatorzy bloga także mają prawo oddawania stylizacji na konkursy, ale nie do końca potrafią te czynności wykonać. Kilka osób prosiło też o tę instrukcję na ask`u, więc uznałam, że post owy się przyda. Mam nadzieję, że wszystko zrozumiecie!



Krok 1: Robimy print screen.

Print screen - inaczej zrzut ekranu.
 Aby go wykonać, należy kliknąć naraz klawisze: 
Shift+Print screen (na komputerze stacjonarnym) lub Fn+Print screen (na laptopie).



Krok 2: Wykonujemy czynności w Paincie.
Po zrobieniu zrzutu ekranu wchodzimy w Paint`a.


Potem klikamy w ikonkę 'wklej' w lewym górnym rogu Paint`a, a nasz screen powinien automatycznie pojawić się na ekranie.


Następnie klikamy: wybierz > zaznaczanie prostokątne i zaznaczamy to, co chcielibyśmy zalinkować, a potem tę część 'przycinamy'.


Teraz, gdy wszystko wygląda tak, jak chcieliśmy - podpisujemy się. Najpierw klikamy w ikonkę 'A' i wybieramy sobie kolor czcionki. Następnie decydujemy się na rozmiar, a także wygląd liter.



Po podpisaniu pracy - wychodzimy z pliku, zapisując go.




 Krok 3: linkujemy naszą pracę. 

Do linkowania prac najczęściej używa się:
 Instrukcję pokażę Wam na przykładzie imageshack.us, na którym trzeba mieć konto.

Wchodzimy na stronę, logujemy się i klikamy w ikonkę z napisem 'browse', a następnie 'prześlij teraz'.





Następnie wchodzimy w 'moje obrazy' i klikamy w malutką ikonkę 'i', a potem kopiujemy link.






Krok 4: Wklejamy link do komentarzy pod postem ze zgłoszeniami.


To mój pierwszy post 'tego typu', więc jestem ciekawa - wyszło mi?
Starałam się wszystko pokazać!
W razie pytań... piszcie :)

32 komentarze:

  1. Wprawdzie wiem, jak robi się screeny itd, ale mimo wszystko cieszę się, że dodałaś taki post :) Na pewno ułatwi to branie udział w konkursach wielu osobom :3

    OdpowiedzUsuń
  2. Na pewno się przyda ze względu na to,że mnóstwo osób ma z tym problemy :)




    blue12.12

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetnie się spisałaś! Dla wielu bardzo przydatne :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Robię tak samo, dla wielu przydatna rzecz.

    adusiaczek3

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo przydatne, estetycznie i zrozumiale wykonane. Widać, że się napracowałaś.
    Ja już umiem screeny robić od dawna, ale na pewno wielu osobą się to przyda ;)

    doda000

    OdpowiedzUsuń
  6. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja naciskam sam Print Screen, bez Shift'a i też działa :)
    zuzia023

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja juz to umiem, ale instrukcja przydatna ;)

    izolda1996-k

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja osobiście umiem robic to o wiele łatwiej i szybciej, a mianowicie poprostu używam narzedzia wycinanego, nie musze juz potem bawic sie w żadne painty poniewaz juz tam jest opcja wycinania do rozmiaru i kształtu jakiego sie chce

    madieula

    OdpowiedzUsuń
  10. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja wiem ale sądze, że lepiej linkować na tinypic ;).

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie mam z tym problemów ale bardzo dobrze że zrobiłaś ten post gdyż z pewnością będzie więcej osób biorących udział w konkursach :D

    Serdecznie pozdrawiam ...Ola15...

    OdpowiedzUsuń
  13. Wiem jak robić screeny, ale sądzę, że ten post to świetny pomysł, bo może okazać się bardzo przydatny dla nowych osób. :D

    wiki2302

    OdpowiedzUsuń
  14. skąd wzięłaś białe tło w apart. ? ;) odpowiedz plis ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. @Up - białe tło w apartamencie robi się prosto - ustawiasz np. dwie płytki stardesign obok siebie, nakładasz na nie lalkę i masz! :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  17. Post bardzo przydatny dla nowych użytkowników i/lub obserwatorów.

    kotka888MxD

    OdpowiedzUsuń
  18. Skomplikowany ten Twój sposób, ja screeny robię o wiele łatwiej. I na mojej klawiaturze mam Print Scrn/SysRq, wystarczy to wcisnąć i wtedy bez shifta. Wklejam do painta, podpisuję (czasem podpisuję też w photo scape), zaznaczam, wciskam prawy przycisk myszki i tam jest kopiuj do. Wybieram miejsce docelowe, a potem na imageskacku wystarczy tylko kliknąć tam gdzie obrazek jest zapisany i wpisać nazwę, albo wyszukać w oknie. No i dalej tak samo. :) Ale nie każdy ma taki sam system w kompie, to też warto zauważyć. :)
    AliMakkartnej

    OdpowiedzUsuń
  19. juz po 14 i nie ma jeszcze postu ?? ;0

    OdpowiedzUsuń
  20. Ja to już wiem ale na pewno komuś się przyda ^^

    Sandraaa93

    OdpowiedzUsuń
  21. Bardzo fajny artykuł co prawda też wiem jak się linkuje prace ale wielu nowym osobom może się to przydać :>
    chociaż mimo tej instrukcji dalej jakoś mi nie wychodzi dodawanie na imageshack wole to robić na tinypick
    :D

    missbajka8

    OdpowiedzUsuń
  22. fajny poradnik, bardzo się przyda nie obeznanym w temacie:)

    OdpowiedzUsuń
  23. Potrafię robić screeny, ale bardzo przydatny poradnik :)

    agi941

    OdpowiedzUsuń
  24. Mi się poradnik nie przyda, bo od dawna wiedziałam jak to robić. Nie jest to żadna filozofia, w google znajdziemy 1000 podobnych instrukcji. Niektórym przyda się to jak linkowac na image., ale ja preferuję tinypic bądź bankfotek. Nie trzeba tam mieć konta, można łatwo się domyśleć co trzeba po kolei robić.

    OdpowiedzUsuń
  25. Myślałam, że to potrafi robić każdy :) mało przydatny post.

    OdpowiedzUsuń
  26. Wiedziałam jak to się robi, ale post przydatny.

    ZielonyKapturek

    OdpowiedzUsuń
  27. Post przydatny, ale u każdego robienie screena wygląda inaczej. Zależy od klawiatury. U mnie jest jeszcze inaczej niż napisałaś, bo mam osoby klawisz 'Print Screen'.

    OdpowiedzUsuń
  28. U mnie nie trzeba klikać Fn - Wystarczy tylko Print Screen:)

    Klaudyna99111

    OdpowiedzUsuń
  29. http://imageshack.us/photo/my-images/818/o2ws.png/

    OdpowiedzUsuń