2012/02/25

Artykuł o młodzieży

Z serii: artykuły czytelników
Problem, który chcę poruszyć w moim artykule to temat współczesnej młodzieży, która różni się od tej sprzed kilku lat. Chcemy aby uważano nas za dorosłych, chcemy wolności. Myślimy: zapalę, wypiję i jestem już dorosły, ale tak naprawdę oddalamy się od dojrzałości. Odwracamy się od rodziny oraz bliskich nam osób (przyjaciół), brak w nas szacunku. Robimy to wszystko z jednej przyczyny, którą jest popis. Chcemy, aby każdy nas polubił. Myśli zapalę jestem fajny, wypiję jestem fajny, ale tak naprawdę przyjaźń nie polega na paleniu i piciu. Zależy od charakteru człowieka, z którym mamy zamiar się komunikować. Osobiście uważam, że co poniektórzy są strasznie rozpieszczeni przez swoją rodzinę, a w szczególności rodziców, którzy są na zawołanie swoich dzieci .Niektórzy myślą, że są kimś ważnym i mogą robić wszystko, co im się podoba. Kiedy wpadną na przykład w nałóg alkoholowy, papierosowy oraz narkotykowy nie mogą z tego wyjść, ponieważ jest bardzo trudno. Już od małego nawet przedszkolaki uczą się od innych przeklinać co źle wpływa na rozwój młodszego społeczeństwa. Dziecko od małego trzeba pilnować. Rodzice nie mogą pozwolić na to, by ich własne dziecko zeszło na złą drogę. Potrzebne są częste rozmowy z rodzicami na których w każdej chwili możemy polegać. Gdy nasi przyjaciele się od nas odwrócą zawsze możemy polegać na tych prawdziwych- rodzinie. Wystarczy się troszkę wysilić i uwierzyć w siebie, bo każdy z nas jest w głębi duszy zupełnie normalnym nastolatkiem. Wystarczy nieodpowiednie towarzystwo i możemy wpaść w te oto nałogi. Dzisiejsza młodzież zmienia się z roku na rok między innymi przez Internet. Myślą, że mogą wszystko. Wyzywać od nie wiadomo kogo, a w świecie realnym boją się powiedzieć komuś to prosto w twarz.


Jest powiedzenie "Kozak w necie, frajer w świecie". Na Stardoll’u napotkałam się na wielu takich ludzi.
Artykuł napisany przez MissMoniax3

http://img38.imageshack.us/img38/6346/beztytuuzni.png

78 komentarzy:

  1. No cóż. Jak to określiłaś "wystarczy towarzystwo aby wpaść w nałóg". Niestety, często tym towarzystwem są rodzice. Wtedy już ciężej od tego uciec...

    OdpowiedzUsuń
  2. tak tak ,takie dzieciaki prześladują mnie od dłuższego czasu mimo , że nigdy wcześniej się na nie nie napotkałam ani krzywdy im nie wyrządziłam. wkurzające...

    OdpowiedzUsuń
  3. Popieram AoiChan... Jednak dałaśtym osobom tylko reklamę, sorry.

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny artykuł. Oby takich więcej.

    OdpowiedzUsuń
  5. Mnie na szczęście nikt nie prześladuje, ale znam osoby, które były prześladowane, ot tak-bez powodu. Bardzo mnie irytują takie osoby.

    A artykuł bardzo dobry.

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo ciekawy artykuł. Wszystko co tu jest napisane jest prawdą. kiedyś było inaczej. niestety...

    OdpowiedzUsuń
  7. Artykuł niby dobry,ale co ma na celu? Bo nie zrozumiałam.No nic,trzeba sobie jakoś z tym radzić,uważam,że to rodzice powinny oduczyć tego dzieci,jest ciężko,ale na pewno znajdzie się jakiś sposób.A co do tych screenów ze sd to nie wiem co miało to na celu,picie,palenie,narkotyki i wirtualne tekst np.'Twoja stara...'? To jest zupełnie coś innego,ja tak uważam.Tego też nie rozumiem.

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo ciekawy artykuł. Wszystko co tu jest napisane jest prawdą

    OdpowiedzUsuń
  9. Eh... Moglas jeszcze cos dopisac o tych kosmetykach, widzieliscie wczorajszy odcinek rozmow w toku.? To byla jakas masakra.! ,,A gdyby zabrac te kosmetyki to samobojstwo''-tak wypowiedziala sie jedna z dziewczyn...

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetny artykuł,a co do tych komentarzy na stardoll to są żałosne hah.

    OdpowiedzUsuń
  11. @emo-niunia-
    Według mnie artykuł ma uświadomić, że nie warto zadawać się ze "szpanerami", którzy piją i ćpają.

    OdpowiedzUsuń
  12. Prawdę mówiąc - pisaniem artykułów nikogo nie nawrócimy. Mam tu pewne niedopatrzenie:
    Pierwsze - "dziecko od małego trzeba pilnować". Niby jest tu trochę racji - jeśli dziecko słucha, nie rozumie i powtarza. Ale ja twierdzę, że dzieci nie "trzeba pilnować", tłumaczyć! Bądźmy szczerzy - prędzej, czy później i tak dziecko spotka się z rozmowami tego typu, a jeśli jako niemal dorosły (!) nie będzie rozumieć, to też zacznie powtarzać.
    Dwa - "Gdy nasi przyjaciele się od nas odwrócą..." - to co to za przyjaciele? Fałszywi. Bo skłonni nie rozmawiać o tym, o czym należy, ale lansować się w grupie paleniem/piciem/co tam chcesz. Myślę, że przez rozumienie słów i nałogów dziecko nie podobnie w ten wir. Owszem, sama jestem dzieckiem i od małego miałam wałkowaną różnicę między dobrem a złem, nie byłam od tego izolowana. I myślę, że lepiej wyrosłam od nieświadomych osób, które dzieciństwa nie miały pięknego, bo "nie wychodź, usłyszysz coś albo się skaleczysz!". Nauka polega na błędach, a jeśli rodzić potrafi dziecku dobrze wytłumaczyć, to w razie, gdy czegoś nie rozumie biegnie do najlepszego przyjaciela - właśnie do rodzica.
    A, i wtedy pojawia się problem "czy kontrolować dziecku internet?". Sama uważam, że kiedy jest młodsze, to nawet nie powinno tu zaglądać, a potem oswajać się z nim przy pomocy rodzica. A kontrolowanie dziecka wspomaga jego spryt - "usunę historię, zatuszuję przekleństwa, żebym był święty".
    Komu się nie chciało czytać tego komentarza - ja mówię "uwolnić z klatki, ale na długiej smyczy". Ale broń Boże jak zwierzę. Tyle ode mnie.

    OdpowiedzUsuń
  13. Uważam, że ten artykuł miał na celu uświadomić pewne osoby, które miały zamiar, a może nadal mają, palić, pić, ćpać. Jednak nie rozumiem co mają pokazać nam te komentarze. Rozumiem to jako rozpieszczone dzieci nie mające żadnego celu w życiu, które mszczą się na innych. Taka jest moja interpretacja. Tak do końca nie wiedziałaś o czym pisać. Czy zdecydować się na używki, czy na niewychowanych 'dorosłych'.

    corni290

    OdpowiedzUsuń
  14. nienawidzę osób udających dorosłych -,-

    OdpowiedzUsuń
  15. Ciekawy artkuł, a co do takich użytkowinów, brak slów -.-

    OdpowiedzUsuń
  16. @Aoi-chan
    To było pytanie bez odpowiedzi tz.retoryczne.Nie sądzę,że takim jednym artykułem młodzież przestanie pić,palić itp.

    OdpowiedzUsuń
  17. Aha,zapomniałam napisać,że i tak kto chce się z nimi zadawać,będzie to robił.Chyba,że zainterweniują rodzice,nauczyciele itp.

    OdpowiedzUsuń
  18. Chciałabym kupić reklamę w pasku bocznym na miesiąc i reklamę pod postem.Czemu nie odpisujesz na gg?
    MissLaiunia

    OdpowiedzUsuń
  19. Nie tylko Ty się z takim czymś spotkałam. I po co to niektórym ;)
    Olakola97

    OdpowiedzUsuń
  20. emo-niunia-
    Tylko mówię, co według mnie ten artykuł miał uświadomić (w zamiarze autorki). Ja nie sądzę, żeby cokolwiek zmienił.

    OdpowiedzUsuń
  21. to się nazywa właśnie krytyka, tylko z niepotrzebnymi słowami c;
    no ale jak użytkownicy stardoll, akceptują tylko pozytywne komentarze to co się dziwić , że uważają zwykłą krytykę za byle gówno ;d

    OdpowiedzUsuń
  22. piękny tekst..właśnie ja mam podbny problem bo przez koleżankę(bogatą i ładną ) wszystkie sie odemnie odwróciły ;(

    OdpowiedzUsuń
  23. Dorośli często udają, że nic nie widzą - jakiś czas temu w mojej szkole, taki jeden koleś szedł przez korytarz z zapalonym szlugiem, a nauczyciele nawet nic mu nie powiedzieli.
    Oczywiście, nie twierdzę że ja jestem święta, ale nigdy nie paliłam i nie mam zamiaru...

    OdpowiedzUsuń
  24. Ciekawe . Mam w klasie takie właśnie oto panny które mają bardzo wysokie mniemanie o sobie , wielkie ego i nie wiem potocznie mówiąc jak je "zgasić"

    OdpowiedzUsuń
  25. Taka niestety jest smutna prawda. Tak, wiele nastolatków kieruje się w życiu stwierdzeniem "Zapalę/napiję się/wezmę to będę cool". Ale, pozwolę sobie zacytować, "Gdy nasi przyjaciele się od nas odwrócą...". Więc jacy to przyjaciele? Fałszywi. "Dziecko od małego trzeba pilnować". Ale i tak kiedyś spotka się z papierosami czy alkoholem. Rodziców najprawdopodobniej wtedy nie będzie koło dziecka. A czasem wystarczy ten jeden papieros, żeby popaść w nałóg.
    Paulina_546

    OdpowiedzUsuń
  26. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  27. ciekawy artykuł :) ja jestem przeciwko paleniu . nic w tym nie widzę próbują się popisać ' pale jestem cool ' a w przyszłości są z tym problemy naprzykład jest się uzależnionym , tracisz pieniądzę chodźby ostatnie , a przy tym jeszcze chorujesz . nie widzę w tym nic fajnego .




    blue12.12

    OdpowiedzUsuń
  28. emo-niunia- - autorka artykułu dała te screeny po to, aby pokazać, że dzisiejsza młodzież potrafi używać tylko przekleństw. Ja np. nie raz komuś dogadałam, tak porządnie, ale nie używałam przekleństw. Nie rozumiem co mają na celu słowa ,,Twoja stara nie ma kolan'' albo ,,Ty dziewico po stosunku''. Naprawdę żałosne...

    OdpowiedzUsuń
  29. @Aoi-chan
    Ja też nie sądzę,żeby ten artykuł zmienił cokolwiek :)

    @Scene Darling . ♥ / MileyStarxD
    Wiem o co w tym chodziło,tylko nie widzę sensu dodawania tych screenów,napisane jest o czymś innym.Przynajmniej mi się tak wydaje,no może jedno zdanie - Wyzywać od nie wiadomo kogo, a w świecie realnym boją się powiedzieć komuś to prosto w twarz. -

    OdpowiedzUsuń
  30. Och, proszę, nie piszcie "dzisiejsza młodzież", bo aż mnie skręca, jak widzę takie uogólnianie! Bo to brzmi, jakbyście się do niej nie zaliczali, a zakładam, że tak, i wraz ze mną. W jednym worku "dzisiejszej młodzieży" są i osoby zaniedbujące swoje zdrowie i psychikę, jak i osoby trzeźwe. Więc "brzydzę się dzisiejszej młodzieży" brzmi jak "brzydzę się siebie, ciebie, pijącej/palącej i tej nie pijącej/palącej części". Tzn. wg mojego mniemania.

    OdpowiedzUsuń
  31. Zgadzam się z tym artykułem. Dla mnie- staroświeckiego dziecka, które od alkoholu woli książkę, jest to niezrozumiałe. Po co? W szkołach powtarzają, że "alkohol/fajki/narkotyki są złe i szkodzą zdrowiu"... A i tak 3/4 młodzieży sobie nic z tego nie robi. A później zostają tylko "nie fajne" skutki uboczne..

    Rubi6700

    OdpowiedzUsuń
  32. opisałaś to naprawdę zaje*iście , poruszyło mnei to bardzo . I zrozumiałam , że najlepszy byt to bycie sobą .

    OdpowiedzUsuń
  33. Mogłabym się z tym zgodzić, ale nie zamierzam.

    Bez alkoholu również można się dobrze bawić, ale jeśli wszyscy wokół ciebie piją to ty też możesz sobie pozwolić.. Wyda Wam się to dziwne, ale kiedy ktoś wie, że będzie umiał się opanować i wypić tylko trochę nic złego się nie stanie. Kontrola przede wszystkim.

    Za paleniem nigdy nie będę i nigdy nie tknę papierosa. To najgorsze co może być, a ma mnóstwo skukow ubocznych.

    No a narkotyków i palenia zioła nigdy nie polecam.. Bo wiem jak zachowuje sie młodzież po tym. Nawet w szkole ludzie potrafią nazwać takie osoby ćpunkami..

    To co ty napisałaś Gabi nie do końca jest prawdziwe.. Młodzież nie pije/pali/bierze tylko dlatego, ze wpadła w złe towarzystwo, bo jakby nie spojrzeć znam moze jedna grupke osób w klasie które CHYBA nic takiego nie robiły. Młodzież robi te wszystkie rzeczy rownież z ciekawosci, dlatego, ze chcą mieć po tym "duża jazdę" ( są inne określenia) i najgorsze jest to, ze np. "biorą marihuanę, bo ona nie uzależnia".. Oj, to ciekawe czemu jest zabroniona i dlaczego tak szybko chcą jeszcze raz.. Po za tym Marysia czy inny narkotyk robia w organizmie takie świństwa..

    Przeczytaj u góry ;) Samo życie...

    OdpowiedzUsuń
  34. No niestety, na stardoll coraz więcej ludzi chce zabłysnąć i używa tekstów typu; "Twoja stara" itp..
    Brak mi słów, a artykuł ciekawy :)

    Pozdrawiam, Maatinaa.

    OdpowiedzUsuń
  35. Te dzieci są żałosne, tyle powiem .

    OdpowiedzUsuń
  36. Fajny artykuł. Przeczytałam cały; ) Ja na szczęscie należe do tych ''normalnych''

    OdpowiedzUsuń
  37. niestety.. przykre,lecz prawdziwe. Ja jak napotykam takich ludzi, od razu ich ignoruje.. nie ma co się z nimi kłócić i ich nakręcać. :)

    OdpowiedzUsuń
  38. Boże...
    Mówicie tu, fajny fajny, a wiekszość was pije i pali no dobrze, róbcie to nic złego, ale nie udawajcie kogoś w "wirtualu kim nie jesteście" Tutaj widać "ohydne" to wiadomo, że piszę to jakieś dziecko 8-letnie. I pozatym nicki powinny być zamazane, bo szacunku też trochę nawet do takich osób trzeba mieć, a teraz one będą mieli powypisywane w ksiedze, i pogłebi się ich "słownictwo" .
    Sami macie po 13-16 lat czy ileś tam, a chcecie udawać dorosłych, myślicie że ja napiszecie jakiś artykuł to nawrócicie ludzi? Przecież oni robią to co chcą i dobrze! " Bo za nich nie umrzecie" .
    Każdy próbuje to co chce, dla was ja ktoś pali i pije to robi to dla towarzystwa i wgl. a to nie zawsze jest prawdą!I to tyle bo moją wypowiedzieć mało kto przeczyta i nie będę wam tu uświadamiać co wy robicie.

    OdpowiedzUsuń
  39. denerwują mnie tacy ludzie...

    FunnyLuthier

    OdpowiedzUsuń
  40. Przykra prawda. Ja wolę nie wdawać się w takie towarzystwo , bo wiem jakie są tego konsekwencje.Moja przyjaciółka zaczęła kolegować się z taką jedną i w ostatnich 2 tygodniach przemieniłyśmy tylko ze dwa zdania . Nie dawno się nawet dowiedziałam że mnie strasznie obmawiała i przezywała ,a do tego była dla mnie strasznie chamska .Każdy mówi że strasznie się zmieniła i to przez jedną osobę .Bardzo przykra sprawa , ale najgorsze jest to że tej przyjaźni nie da się już uratować ;(

    OdpowiedzUsuń
  41. Nie rozumiem osób, które palą, piją itp.

    OdpowiedzUsuń
  42. Jednak według mnie najżałośniejsze jest sprzedawanie papierosów z napisem:"Palenie szkodzi zdrowiu!".No,gdzie tu logika!Każdy z nas wie,że z papierosów zysk jak Mount Everest,no to w takim przypadku należy albo się pozbyć tego napisu,albo papierosów.

    OdpowiedzUsuń
  43. WIĘCEJ TAKICH ARTYKUŁÓW!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  44. Świetny artykuł.Teraz nawed w wieku 10 lat zaczynają palić to straszne :(

    OdpowiedzUsuń
  45. Fajny artykuł ale czy od picia i palenia takie coś się robi ? Nie koniecznie ;d . Mogą mieć w rodzinie problemy lub coś ;D Albo choroba ;d

    OdpowiedzUsuń
  46. ciekawy artykuł, ale czy to cos pomoże?
    Sara154Icy

    OdpowiedzUsuń
  47. Dobry artykuł, daje dużo do myślenia.

    OdpowiedzUsuń
  48. Papierosy chyba szkodzą bardziej niż alkohol, bo niszczą płuca, a alkohol pity W NADMIARZE prowadzi do marskości wątroby.
    Ale obie te używki sprawiają, że dzieci przestają rosnąć, dlatego sklepy nie mogą sprzedawać ich niepełnoletnim.

    Piszę to, bo może ktoś nie wie ^^

    OdpowiedzUsuń
  49. Zapomniałaś dodać o rodzinach patologicznych.Dziecko w 2 klasie już kozaczy, bo ma taki przykład od rodziców.Co robi w szkole-tak robią w domu.
    A wracając do artykułu Cwaniak w necie,d*pa w świecie.

    OdpowiedzUsuń
  50. Wkleiła bym inne zdjęcie.
    Z zamazanymi nickami osób, które to pisały.
    Bo podejrzewam, że przynajmniej 1/10 osób, które to czytałay ( nie napisały komentarz!) wejdą na te osoby, przedstawia w złym świetle.
    Ale artykuł dobry, myślę, że dał niektórym do myślenia

    OdpowiedzUsuń
  51. Bardzo ciekawy artykuł :)
    Zgadzam się z dosia11 o tych nickach.
    Co do artykułu to czekam na więcej i szczerze powiedziawszy jestem poruszona :)

    mamamonik .

    OdpowiedzUsuń
  52. Dobrze że mi tak nie odwaliło. Szczerze gardzę takimi ludźmi. Nie jestem za ACTA ale jakby ono weszło w życie takie komentarze by były ograniczone do 0, co moim zdaniem było by pozytywne w skutkach. Problem jest w rodzicach tych dzieci, to ich trzeba uczyć jak się wychowuje dzieci. Możecie krytykować mnie za ten komentarz, ale tylko wyrażam własną opinię.

    OdpowiedzUsuń
  53. Zachowanie takich ludzi jest po prostu żałosne... Tyle moge o tym powiedzieć. :C Popieram osoby wyżej.

    http://szafa-aleksandry.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  54. Kocham Cię za ten artykuł!Ukazuję on (niestety) prawdę o Polskiej młodzieży...Sama nie mówię że jestem dorosła (mam 13 lat) ale znam to z życia codziennego...

    OdpowiedzUsuń
  55. Artykół bardzo ciekawy , a mi jest żal tych ludzi co wypisują takie rzeczy w komentarzach , zaproszeniach itp ...

    OdpowiedzUsuń
  56. Niestety tak jest.Moja koleżanka z klasy jest w identycznej sytuacji,bo wpadła w złe towarzystwo(kilka lat starsze od siebie gimnazjalistki)i zaczęło się od niewinnego przeklinania a skończyło się na paleniu papierosów na cmentarzu.Bardzo mi jej szkoda.Myślę że chciała na siłę pokazać że czuje się już dorosła.

    OdpowiedzUsuń
  57. miley7898
    Artykół bardzo ciekawy , a mi jest żal tych ludzi co wypisują takie rzeczy w komentarzach , zaproszeniach itp ...

    Sama używasz 'żal mi ich'.. robisz to samo.
    Ja nie bardzo rozumiem cel tego artykułu... Przecież podejrzewam, że każdy z nas ma ochotę komuś tak powiedzieć jak na zdjęciu w artykule. CI ludzie nie boją wyrazić swoich uczuć, jak kolwiek by to nie zabrzmiało.Z całym szacunkiem ale autor tego artykułu zrobił to samo. Zniszczył życie tym osobom. Wszyscy im teraz wypisują- 'dobrze ci tak', 'masz nauczkę'. Spowodowałaś to samo. Na twoim miejscu nie wypowiadała się na ten temat. Wiesz co ci ludzie teraz przeżywają Za jeden komentarz? To przykre...

    OdpowiedzUsuń
  58. Gabrieloo
    To że jej takie towarzystwo pasuje to jej sprawa, ja przeklinam i mi z tym dobrze, to jakim językiem się posługujemy to osobista sprawa. Jeśli chciałaby to by z tego towarzystwa odeszła!.
    I nie róbcie z sb dorosłego!!!

    OdpowiedzUsuń
  59. przydatny artykuł, myśle ze jak ktoś taki przeczyta to mże cos sobie uswiadomi że ejst nie tak...


    kolorova1998

    OdpowiedzUsuń
  60. ja nie spotkałam się z tym na stardoll, ale jeżeli jest to w realu to przecież łatwiej w sieci, cieszę się, że nie tylko ciuchy i style są ważne ale też takie rzeczy jakie przedstawia ten artykuł,
    dziękuję:) poki02eliena

    OdpowiedzUsuń
  61. Ciekawy artykuł. I to pomyśleć że prawie połowa Stardoll jest takimi"Frajerami"

    OdpowiedzUsuń
  62. A ja się z tym nie zgadzam. Jeśli np. w twojej klasie sa takie osoby, które piją itp. to jednak prędzej czy później musisz się do nich dopasować, żeby mieć jakiś kumpli. Szczególnie, jesli w ogóle nie ma się przyjaciół. Picie alkoholu nie jest czymś złym, póki robi się to z umiarem, albo jeśli robi się to od czasu do czasu. Mój tata sam daje mi alkohol, a sama czasem też musze się napić trochę żeby być nieco śmialsza. Mam kuzynkę, która jest starsza pije pali i jej rodzice nie wiedzą nic o tym, ale dzięki temu ma fajnych znajomych, na których można polegac (nie mówię teraz o jakiś dresach, tylko normalnej grupce przyjaciół, któży po prostu lubią sobie trochę popić od czasu do czasu, ale poza tym są rewelacyjni!). A z rodzicami nie da się o wszystkim pogadac, ponieważ gdyby moja mama dowiedziała się, że pije i że mam chłopaka który ma 18 lat (sama mam 15) to by mnie zabiła. Wiesz, nie wszyscy mają tak idealnych rodziców któży będą z tb rozmawiać.

    OdpowiedzUsuń
  63. A tak w ogóle to kto powiedział że picie to od razu popisywanie się ? Może po prostu chce się jakos przeżyć i zapamiętac fajnie swoje dziecińśtwo. Taka prawda, że gdybyśmy wsyzstko robili wedłuug przykazan rodziców to życie byłoby nudne, a alkohol to takie urozmajcenie ;]

    OdpowiedzUsuń
  64. U mnie w klasie chłopaki palą itp. ale jednemu to się nawet nie dziwię zaczął jak z 7 lat miał przez rodziców (obecnie jest w domu dziecka) chce z tym skończyć no ma małe problemy choć już przestaje.. ale drugi to pali a właściwie nic mu się nie dzieje to dla szpanu ostatnio chciał się popisać i w szkole palił złapał go dyrektor a ten nic wyklinać go zaczął bo koledzy widzą.. rodzice jego dobrze wiedzą i co i nic! widać że nie tylko towarzystwo ale i rodzina potrafi dopiec...


    truskaffkowe

    OdpowiedzUsuń
  65. Nieodpowiednie towarzystwo? Właśnie zdałam sobie sprawę, że gdyby jako podstawę wziąć Twój artykuł, jestem właśnie takim nieodpowiednim towarzystwie. Uciekajcie, póki was jeszcze nie zdeprawowałam -.-

    OdpowiedzUsuń
  66. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  67. Powinnaś zasłonić czy tam pomazać nicki tych osób.

    OdpowiedzUsuń
  68. i pomyśleć, że coraz więcej takich ludzi jest na świecie..

    lucky155

    OdpowiedzUsuń
  69. Nie zachowuję się jak dorosły, pomimo faktu, że mam to 15 lat. Byłam w takim towarzystwie i wiecie kto mnie wyciągnął? Rodzice, a teraz jestem im za to wdzięczna. Grupka ludzi z którymi się zadawałam stoczyło się na dno, a ja natomiast wzbiłam się. Napisałam ten artykuł bo chciałam poruszyć ten temat, może komuś to pomoże, oby. Trzymajmy się dobrej myśli :)

    OdpowiedzUsuń
  70. Ja to takich ludzi ignoruję albo zgłaszam do admina. PO prostu.

    OdpowiedzUsuń
  71. Piszecie o "dzieciach z rodzin patologicznych"... To, że ktoś jest z takiej rodziny jeszcze go nie przekreśla. Są osoby z takich rodzin, które nigdy nie spróbowały alkoholu, papierosów. To kwestia charakteru. Jeżeli ktoś ma silny charakter, to nie wpadnie. A jeżeli ktoś jest podatny na wpływy innych - to czego rodzice by nie mówili, i tak będą pić, brać czy palić. Przecież już u 3/4-o-letniego dziecka można zauważyć, czy jest podatne na wpływy innych. A jeżeli rodzice zauważają, że ich dziecko może być na te wpływy podatne - stopniowo tłumaczyć i pokazywać te złe skutki. Ja nigdy nie byłam podatna na wpływy innych osób, zawsze miałam swoje zdanie. A poza tym - nigdy w życiu nie przeklinałam. Nigdy. Nigdy nie zapaliłam, nie wypiłam alkoholu ani nie brałam narkotyków. Ale również uważam, że alkohol pity rzadko i z umiarem nie jest szkodliwy. Pita RAZ NA JAKIŚ CZAS lampka wina nie jest przecież szkodliwa. Ale dopiero po ukończeniu 18 lat, to oczywiste. A najlepiej - po 21. roku życia.
    Artykuł ciekawy. Uważam, że takie artykuły właśnie SĄ PRZYDATNE dla niektórych. Na niektórych to działa, bezpośrednie napisanie, co inni myślą o takich osobach.

    OdpowiedzUsuń
  72. Komentarz Jula_OO1O mnie rozwalił.

    OdpowiedzUsuń