2012/02/03

FUTRA

Futro? - Why not?- czyli „Ja wybieram sztuczne!”

Hasło futro jest zapewne wszystkim znane, gdyż w tym sezonie jest bardzo modne, znajdziemy je zarówno w domach mody, jak i w tanich sieciówkach, ale czy na pewno warto wybrać to pierwsze?
http://www.stylistka.pl/img/artykul/2379/jesien-zima-2009-2010-futro_22217_11.jpg
Projektanci nie przebierają w środkach- nylon, akryl, poliester- to odpada! Przecież dobrze ubrani i bogaci ludzie chcą nosić prawdziwe futro. Jednak ma to pewne wady. Posłużę się przykładem lisa - wzrost populacji, okropny gatunek, który żeruje na farmerach. Niestety, produkcja naturalnych futer ogranicza się do zwierząt z ferm futrzarskich. Lisy, które idą na rzeź, nigdy nie widziały świata, są zamykane w ciasnych klatkach, po dwa, trzy w jednej, a następnie zabijane, w okrutnych warunkach- rażone prądem, niczym więzień z karą śmierci, około 20 lat temu w USA.

Sieciówki również promują „sierściuszki” jako dodatki, ale nie naturalne, tylko zrobione ze sztucznych materiałów. H&M proponuje poliestrowe kołnierze, a CCC „kożuszki” przy cholewce. Jak powiedziała kiedyś projektantka Coco Chanel „Moda przemija, styl pozostaje”. Wydając mniej pieniędzy na ubrania z pseudo-futerkiem, nie musimy się przejmować, że moda na akcesoria futrzane przeminie- ja bez skrupułów odwieszę kurtkę z Cubusa lub buty z Deichmana, gorzej z naturalnymi akcesoriami, których cena jest horrendalna.

Ktoś może powiedzieć, że jestem w błędzie, ponieważ nikt nie robi takiej afery o skórzane buty lub kurtki. Jednak one robione są ze skóry świni, którą, jak wiemy, najczęściej jemy na obiad czy śniadanie, więc jest to wykorzystanie ich skór. Również świnie nie są zabijane w tak okrutny
sposób jak norki czy lisy...

Myślę, że sztuczne futra są lepsze niż naturalne. Nikt na tym nie cierpi (również nasz portfel jest grubszy, więc możemy odłożyć pieniądze na dodatki czy inne modowe nowości tego sezonu), a zmiana stylu w przyszłym sezonie nie zagrozi noszeniu niemodnych ubrań.

Jestem na tak dla sztucznych futer!
Artykuł napisała Zuza1155

42 komentarze:

  1. Ja też myślę że wybranie futra sztucznego jest lepszą decyzją :P

    OdpowiedzUsuń
  2. Uważam tak jak Ty. Nie nałożyła bym chyba na siebie takiej np. kurki... Jak tylko pomyślę jak te zwierzątko się cieszyło kiedyś z życia ; (

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja także uważam, że sztuczne futro jest lepszym zakupem niż prawdziwe. Tak jak napisałaś, zwierzęta na tym nie cierpią no i portfel jest "grubszy" :)

    Melisa272

    OdpowiedzUsuń
  4. Szkoda mi zwierzątek z których jest zrobione futro.Teraz w moim mieście wiele pań starszych oczywiście chodzi w futrach,ale mi się nie podoba ;)

    Katttusia <3

    OdpowiedzUsuń
  5. wole sztuczne bo prawdziwe ?? nie nawet bym go nie założyła bo po 1. czułam bym się źle nosząc na sobie jakieś biedne zwierzątko a po 2. szkoda mi takich biednych zwierząt :) jest natak dla sztucznych :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nienawidzę naturalnych futer. Za to, że zwierzęta są napisane TYLKO dla skóry. Jestem jak najbardziej ZA sztucznymi futrami!

    OdpowiedzUsuń
  7. @klaudynka016: Wierz mi, te zwierzęta nie cieszyły się z życia. Jak napisała Zuza1155: "Lisy, które idą na rzeź, nigdy nie widziały świata, są zamykane w ciasnych klatkach, po dwa, trzy w jednej, a następnie zabijane, w okrutnych warunkach- rażone prądem, niczym więzień z karą śmierci, około 20 lat temu w USA." Uważam, że zwierzęta nie powinny być łapane i tak zabijane.

    OdpowiedzUsuń
  8. Futerka są fajne :) Szczególnie torebki.Widziałam kiedyś w sklepie(nie pamiętam jakim) piękną kremową futrzaną torebkę.Była przepiękna,ale droga :< Niektóre ubrania z futra są fajne, a niektóre ni e:)

    natalciaoraczek

    OdpowiedzUsuń
  9. Na pewno nie prawdziwe ! ja mam sztuczne :)

    adazielona

    OdpowiedzUsuń
  10. Osobiście wybieram sztuczne futra. Nie mogłabym w tym chodzić. To jest jakbym ubrała zwierze na siebie. Jest to obrzydliwe, a zarazem smutne. To jest tak jak robić coś ze skóry człowieka.

    OdpowiedzUsuń
  11. Również nie jestem za noszeniem prawdziwych futer.Świetny artykuł!

    OdpowiedzUsuń
  12. Uważam tak samo. Zwierzęta przecież też pragną cieszyć się życiem. Dlatego ja także mówię NIE dla naturalnych futer, a TAK dla sztucznych.

    OdpowiedzUsuń
  13. Sztuczne futra są równie ładne jak prawdziwe.Według mnie lepiej kupić sztuczne futro.Chociaż nie mamy poczucia winy że zwierzę dla takiej szmatki umarło.
    miley1999_

    OdpowiedzUsuń
  14. jestem za sztucznymi, ale trochę to źle napisałaś :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja również jestem za sztucznymi :D
    Ashley_dzul1999

    OdpowiedzUsuń
  16. Szkoda zwierzątek , i jestem za sztucznym
    natalalalaLove

    OdpowiedzUsuń
  17. Jak to powiedział kiedyś M. Niedźwiecki:
    "Bogatszy nie patrzy"

    Co do artykułu;jest trochę błędów ort.

    OdpowiedzUsuń
  18. sztuczne lepsze jak sobie pomyśle o prawdziwym...
    megagwiazda22

    OdpowiedzUsuń
  19. Dziękuję wszystkim za miłe komentarze :D. Przepraszam, że się wtrącam, ale @evalegi: wybacz, będąc na 3 etapie olimpiady krasomówczej raczej już wyrosłam z robienia błędów ortograficznych.

    OdpowiedzUsuń
  20. @Zuza1155 "raczej", no właśnie "raczej" ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. ja osobiście nie przepadam za futrami, choć można je czasem fajnie dopasować ;] oczywiście jestem za ubieraniem sztucznych futer, a nie prawdziwych, ponieważ nie lubię zabijania zwierząt bez potrzeby ;] A co do zabijania lisów, to właśnie coś o tym słyszałam - to okropne jak inni traktują te biedne zwierzęta, a bogaci ludzie je jeszcze kupują (a to nie świadczy o nich dobrze), no ale chyba nic nie można na to poradzić bo i tak będą robić swoje dla zysków... Napisałaś też, że niektóre ubrania są robione ze świni - naprawdę? jej... nigdy o tym nie słyszałam, a teraz boję się dotykać niektórych moich ubrań (skórzanych), bo szczerze mówiąc, świnie mnie obrzydzają ... o.O

    OdpowiedzUsuń
  22. Nie noszę futer ani prawdziwych ani sztucznych. Na prawdziwe nawet mnie nie stać, a nawet gdyby mnie było to i tak nie założyłabym go. Kocham zwierzaczki, źle bym się czuła nosząc futro.

    SharpayDenali

    OdpowiedzUsuń
  23. Nie zamierzam kupować futra, ani żadnego nie posiadam. Te prawdziwe są strasznie drogie, a sztuczne takie....no sztuczne.!
    RoyalMiley27

    OdpowiedzUsuń
  24. Nigdy nie kupię futra (w realu) !! To jest żałosne ! Zabijają zwierzęta które chciały żyć. Ale oni woleli sobie z nich zrobić szaliczki, czapki itp żeby ładnie wyglądać -,- Sztuczne futra mogą być ... ;p

    OdpowiedzUsuń
  25. nigdy w życiu,nie założyła bym na siebie naturalne futro.przecież to obraza dla zwierząt i jednocześnie totalne niewyczucie stylu.tych co takie futra zakładają chciała bym z całego serca poznać i wbić im do łbów że popełniają błąd.ja jeszcze się nie otrząsnęłam po okrucieństwie na Ukrainie przed Euro.po za tym naturalne futra są passe

    OdpowiedzUsuń
  26. ♥♥♥


    Zapraszam na bloga www.Free-from-Stardoll.blogspot.com

    Tylko tam instrukcja jak oszukać starplazę i zdobyć ▪DARMOWE LE▪


    ♥♥♥

    OdpowiedzUsuń
  27. Naturalne futra zawsze były i będą noszone przez bogate eleganckie kobiety, tak jak modelkami będą zagłodzone anorektyczki
    Osobiście nigdy bym nie nałożyła na ciebie zwłok jakiegoś zwierzaka

    OdpowiedzUsuń
  28. naturalnego w zyciu bym nie zalozyla! :/ brzydze sie tego i ludzmi ktorzy to nosza! aha minerwaaa modelki to nie tylko anorektyczki przepraszam cie bardzo, jesli sie nie znasz to nie zabieraj glosu. niektorzy sa z natury chudzi np. tak jak ja :/ wiec nie pisz takich rzeczy jesli nic na ten temat nie wiesz. a wracajac do tematu, ja osobiscie wole sztuczne np. kupilam sobie w sumie juz dosc dawno taki sztuczny ogon w h&m i jest swietny! :D

    wikamiss13

    OdpowiedzUsuń
  29. ja nawet nie noszę sztucznych to co już mówić o prawdziwych 0.o
    świetny artykuł :)

    ema202

    OdpowiedzUsuń
  30. Jestem za sztucznymi futrami . Zwierzęta nie muszą cierpieć tylko dlatego że my ludzie mamy takie zachcianki ; //


    Lady_majusia_xD

    OdpowiedzUsuń
  31. Futraa i co to ma być . Wyglądają okropnie ich produkcja jest okropna . Kto to wogóle wymyśl . Jestem totalna przeciwniczką futer !

    OdpowiedzUsuń
  32. Większość popieram.. z wyjątkiem ostatniej części o świnkach.

    Świnie zabija się w równie okrutny sposób. W ciągu swojego życia także nie mają okazji oglądać świata, za to przetrzymuje się je w koszmarnych warunkach.

    Nie będę opisywać tutaj śmierci niewinnej świnki, ale widziałam i obdzierane ze skóry (jenoty, króliki) i zarzynane na mięso zwierzęta (kurczaki, krowy, świnki) zwierzaki i zapewniam, że oba rodzaje zwierząt niewyobrażalnie cierpią.

    OdpowiedzUsuń
  33. nigdy bym nie założyła prawdziwego futra, może to dlatego, że jestem wegetarianką

    OdpowiedzUsuń
  34. Popieram prawdziwe, bo wszystko może byc złe, np jak pijemy wodę to zabieramy ją zwierzętom i one umierają i czy to sprawiedliwe ?

    OdpowiedzUsuń