2012/04/13

Partnerstwo blogów - moje refleksje.

Kochani, uznałam, że oprócz mody na blogu przydadzą się artykuły poruszające jakieś interesujące tematy z pogranicza Stardolla czy blogów. Dzisiaj pomyślałam, że warto przedyskutować kwestwię partnerstwa blogowego, która nie daje mi spokoju.

Na czym obecnie ono polega? Dodanie do specjalnej zakładki na blogu bannera bloga i podanie adresu bloga poniżej. Można powiedzieć, że taka darmowa reklama. Dla mnie samo to słowo od zawsze znaczyło wiele więcej i kojarzyło mi się z wieloma innymi kwestiami.

Uważam, że powinno ono mieć swoje niezbite cechy. Jedną z nich z pewnością jest współpraca, obopólna korzyść. Sądzę, że samo dodanie obrazka do zakładki to za mało. Powinny się pojawiać jakieś akcje promujące bloga partnerskiego, zachęta to zajrzenia tam. Ale, właśnie jest jedno ale. To nie miałoby racji bytu kiedy to blog z 5000obs partneruje blogowi co ma 100obs. Wtedy niestety zanika zasada obopólnej korzyści. Innym działaniem mogłoby być reklamowanie większych loterii czy konkursów bloga współpracującego.

Gdyby taki system wszedł do życia, musiałyby pojawić się jakieś wymagania, które byłyby konieczne do spełnienia przez partnera. Po takiej selekcji na pewno wiele osób byłoby niepocieszonymi, ale też spora grupa miałaby źródło rozgłosu. Niestety, po tych wszystkich działaniach wynikłby straszny mętlik i zamieszanie, ale w takim razie może po prostu zmiana nazwy tej dziwnej usługi?

Powiem Wam szczerze, sama zupełnie nie wiem co o tym sądzić, i nie wiem także po co to napisałam. Jest to dość długi tekst i tylko co dziesiąta osoba wysili się do jego przeczytania. Jeśli macie jakieś propozycje na takie artykuły - napiszcie pod tym postem. Wszystkie kandydatury rozpatrzę. Pozdrawiam serdecznie - Aga.

31 komentarzy:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja przeczytałam i masz rację, jest to 'darmowa' reklama dla małych blogów, która jest niepotrzebna, więc po co jest to 'partnerstwo'?

    OdpowiedzUsuń
  3. hmm.. to jest ciut reklamy ale jakby nie patrzyć to taką zakładkę przegląda niewiele osób więc reklama słaba.. twoje pomysły mi się podobają bo to miałoby sens partnerujesz temu blogowi? To raz na jakiś czas powiadomię ludzi o wielkich loteriach i dodam jakiś post związany z twoim jak i moim blogiem, aczkolwiek dobrze powiedziałaś 100obs. a 5000 to znaczna różnica i mogłoby być wiele nieporozumień

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie wiem czy to dobry pomysł.Blog i tak jest popularny ,a darmowa reklama dałaby korzyść tylko drugiemu blogowi:/

    OdpowiedzUsuń
  5. A ja uważam, że moglibyście zareklamować jakiś mały, ale ciekawy blog.
    iizuuniaa

    OdpowiedzUsuń
  6. partnerstwo na pewno ma w sobie pewne plusy, ale też i minusy, które dobrze podkreśliłaś :)

    OdpowiedzUsuń
  7. A ja uważam, że to jest fajne. Bo przynajmniej taki blog co ma 9000 obserwatorów może pomóż takiemu co ma 100 :D Ja bym chciała, zeby moj blog byl partnerem waszego ;d Krysia12

    OdpowiedzUsuń
  8. jestem tą co dziesiątą osobą ;)

    nie wiem, co o tym myśleć.. ;c

    OdpowiedzUsuń
  9. Przeczytałam.. szczerze mowiac ine interewsowalm sie wczesiej tym całym partnerswem ale p przeczytaniu artukułu sama tez ienw iem co sadzic.. a pomyslu na klejne artykuly nie mam ;c



    kolorova1998

    OdpowiedzUsuń
  10. Przeczytałam. Zgadzam się z asias22. Wasz blog jest naprawdę popularny, przyniosłoby to korzyść jedynie drugiemu blogowi. Poza tym wg. mnie mało osób by do tej zakładki zajrzało. Oczywiście to jedynie moje zdanie.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. Długi tekst? Przeciwnie, według mnie dosyć krótki. Zgadzam się z autorem posta w w 100%

    OdpowiedzUsuń
  12. Nawet nie wiedzialam, ze to sie tak nazywa O_o moze poprostu reklama lub ogłoszenie, ale to mało inteligentne ;p

    OdpowiedzUsuń
  13. Masz rację...
    Nie wiem, co mogłabyś jeszcze napisać... :D

    Natagod99

    OdpowiedzUsuń
  14. racja ;]] Czarna_Lola

    OdpowiedzUsuń
  15. Hmmm...Myślę, że masz dużo racji co do tej "darmowej reklamy". Blog: Stardoll i My jest blogiem bardzo popularnym bo ma aż 8000obs. ! Więc blog, który ma 100obs. i jest w zakładce ma po prostu szczęście :P Dużo osób wchodzi w tą zakładkę więc moim zdaniem dobrze to ujęłaś "darmową reklamą".
    W 100% się z tobą zgadzam ;)
    Post nie taki długi więc szybko przeczytałam. (oczywiście bardzo ciekawy :P)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja się wysiliłam, ehkem, piszę dłuższe, nie przejmuj się. Ważne, że coś w ogóle napisałaś. Współpraca jest korzystna wtedy, jeśli oba blogi mają po równą ilość obserwatorów, albo przynajmniej w okolicach, gdyż przynosi obu stroną nowych czytelników, fanów :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Przeczytałam całość. Wasz blog jest bardzo sławny w internecie i ma setki obserwatorów. Więc blog posiadający około 100 obserwujących , był by na pewno bardzo wdzięczny za darmową reklamę.

    KingusiaKinga

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja przeczytałam całość, i jeśli chodzi o mnie to za każdym razem umieszczam reklamę bloga który dochodzi do mojego grona partnerów. :) Myślę, że to właśnie na tym polega. :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Moim zdaniem taka akcja nie ma najmniejszego sensu. Partnerstwo ma przynosić korzyści obu stronom, nie tylko tej z mniejszą ilością obserwatorów.

    OdpowiedzUsuń
  20. To zależy od bloga... i rzeczywiście może dać rozgłos tylko jednej stronie. Więc to partnerstwo tak jakby nie ma najmniejszego sensu, bo korzyścią jest tylko reklama w pasku bocznym, w którą i tak nikt nie wchodzi ;D

    OdpowiedzUsuń
  21. ja uważam to za bezsens, tu już jest za dużo reklam dla mnie :-/

    OdpowiedzUsuń
  22. Trzeba od tego zacząć , że większość blogów które stardoll i my ma jako partnerów już dawno nie istnieje albo po prostu brak postów .A co do postu to sorry , ale post jak dla mnie to przynudza ;(

    Zuzanna00999

    OdpowiedzUsuń
  23. Dobrze myślisz ;) Ludzie niby "partnerują", a tak naprawdę nic z tego nie wynika...

    OdpowiedzUsuń
  24. Ja bym się głeboko nad tym zamyśliła, bo nieby to jest dobre, ale zawsze coś tkwi w tym niedobrego, ale raczej jestem na tak, tylko z umiarem te reklamy

    OdpowiedzUsuń