2021/02/26

#baghunter

Na koniec naszej podróży wracamy do Paryża. Spodziewaliście się? ;) Zapraszam do butiku Hermès. Zastrzegam jednak, że bohaterek tego wpisu nie dostaniecie od razu. Chociaż marka zaprzecza, że obecnie są specjalne listy, aby je zdobyć, to jedno jest pewne: będąc klientem relacji są większe szanse na ich zakup. O jakich torebkach mowa? Oczywiście są to modele Birkin i Kelly. Z racji, że są one produktem naprawdę ekskluzywnym i wykonane są z podobnych materiałów, postanowiłem umieścić trochę informacji o nich w jednym poście. Słowem wstępu... Hermès, luksusowy francuski dom mody produkuje najdroższe torebki na świecie. Ograniczona produkcja modeli Birkin i Kelly spowodowała dysproporcję pomiędzy popytem i podażą. Tak powstał kwitnący rynek odsprzedaży. Ceny zaczynają się od 12 tysięcy dolarów.  Torebki te niewątpliwie są przedmiotami kolekcjonerskimi. Co więcej, na tym trendzie zarabiają domy aukcyjne. Największą i najcenniejszą kolekcję ma Jamie Chua. Polecam sprawdzić jej Instargram, aby przekonać się, jak pokaźna jest jej garderoba. Wracając do cen. Na pewno zastanawiacie się czemu są tak wysokie. Przede wszystkim chodzi tutaj o czas pracy poświęcony na wykonanie torby (jeden rzemieślnik pracuje nad nią 48h), rodzaj skóry (skóra cielęca, skóra krokodyla, skóra jaszczurki, skóra strusia - wiadomo, która najdroższa) i okuć, limitowaną dostępność i podwyżki producenta. Nie będę Was zanudzać już tymi informacjami, czas na trochę historyjek, Internet służy pomocą ;) 

Historia torebki Birkin Hermes zaczyna się w 1981 roku, w samolocie na trasie Paryż-Londyn. Piosenkarka i aktorka, Jane Birkin, zajmując swoje miejsce obok nieznajomego mężczyzny, niechcący wysypuje na niego zawartość całej torebki. Tym nieznajomym jest Jean-Louis Dumas, prezes marki Hermes. Zdarzenie zapoczątkowało dyskusję na temat idealnej torby na weekend.

źródło: https://fashionistki.pl/hermes-birkin-bag-historia-najslynniejszej-torebki-swiata/

Gdy Grace Kelly była w pierwszej ciąży swój brzuch zasłaniała… sporą torbą Hermèsa naiwnie myśląc, że w ten sposób zmyli uwagę paparazzi. Ten podstęp przyniósł odwrotny efekt. Zdjęcie przedstawiające ciężarną księżną Monako obiegło cały świat i trafiło nawet na okładkę magazynu Life. Wraz z nią trafiła zaś kultowa dziś torba. Ten model w tamtych czasach nazywany był jeszcze Sac à dépêches, a zaprojektował go w roku 1935 Rober Dumas. Za sprawą zdjęć księżnej torebka pomimo astronomicznej ceny stała się nowym przebojem Hermèsa.

źródło: https://viva.pl/moda/ikony-stylu/torba-kelly-hermes-historia-jak-powstala-grace-kelly-ksiezna-monako-125988-r1/

Dobra, dosyć tych bajeczek. Wracamy do nudnego wirtualnego świata. Torebki Hermès są na Stardoll o wiele łatwiejsze do zdobycia niż w rzeczywistości. Poniżej zamieściłem ich kilka odpowiedników. Część z nich jest nadal w Starplazie, co ciekawe do It Girls trafiło sporo recolorów Kelly Bag za śmiesznie niską cenę 6sd. Niektóre za to były darmówkami, inne (np. słynna Ashley Bag) trafiły do Callie's Picks. Nie mam pewności, czy Classic bag to Kelly Bag, ale jej zapięcie i kształt podpowiadają mi, że tak może być. 

Ja także mam kilka egzemplarzy, a co pochwalę się ;) Trochę trudno było mi je dopasować do stylizacji (niestety na Stardoll są one dosyć duże i ich wykonanie mnie nie zadowala), więc stworzyłem małą ekspozycję. Jedna wśród kwiatów, a druga w supermarkecie. 



Macie którąś w swojej kolekcji? Polecam zakup tych z It Girls, są bardzo tanie i mają lepsze warianty kolorystyczne niż ten model z Pearls. Na koniec zdjęcia tych modeli, które są na Stardoll i należą do gwiazd. Na koniec też pewien filmik ;) 

źródło: https://pl.pinterest.com/pin/20266267053636523/

źródło: https://pl.pinterest.com/pin/154459462206146596/

źródło: https://bagsnob.com/lady_gaga_spiked_hermes_birkin/


Kocham ten serial!

Trochę długi ten artykuł. Mam nadzieję, że wytrzymaliście do końca. Jest wśród Was jakiś wielbiciel torebek  Hermès? Jaki model chcielibyście mieć w rzeczywistości? Przy okazji dziękuję Wam za uwagę, póki co kończę tę serię.

20 komentarzy:

  1. ja uwielbiam wielkie torby :D i tylko takie zawsze kupuje,bo ja muszę mieć żeby napachać do niej jakiś pierdół xD na sd mam trochę tych torebek :)

    martusia-16

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie ramiona musisz juz miec przyzwuczajone do ich noszenia :) u mnie jak cos pojemne to wiadomo plecak xd ktora z nich lubisz najbardziej?

      Usuń
    2. no właśnie ja zawsze marudzę,że mnie ramię boli jak naładuje ciężkich rzeczy do nich xD ale i tak kupuję zawsze duże torby xD na sd lubię tą torbę Ashley Bag,często jej używam w stylizacjach,fajna jest też ta ze Strike a Pose ale jest za droga i szkoda mi wydawać na nią sd xd

      martusia-16

      Usuń
  2. Te torby są piękne, bardzo bym chciała taką realnie. Miała okazję je nawet nosić kilka razy, kiedy byłam młodsza, raczej było to na pokaz, to głupie, ale czego się spodziewać po 16 latce. Niestety nie były moje i raczej nigdy nie będą, bo 40.000zł za torbę, to 1/2 mojej kawalerki, a są fantastyczne, idealnie wykonane... Na stardoll mam kilka ale mało używam, jakoś nie psują mi do czegokolwiek.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam sie, maja klasyczny i ponadczasowy kroj! Wygladaja ze wszystkim dobrze. Wow, nosiles je w realu? Pozyczalas? Tez chciałbym miec kiedys w rzeczywistosci chociaz ten jeden model... zgadzam sie na sd spieprzyli wyglad tych torebk, sa kiepsko wyprofilowane przez co zle wygladaja

      Usuń
    2. Moja mama ma dwie, aczkolwiek nasze relacje są na tyle złe, że od 18 r.ż. się usamodzielniłam. Nawet kiedy chorowałam, to nie przyleciała do Polski. Czasem kiedy przylatywała do kraju, to pozwalała mi nosić swoje rzeczy.

      Usuń
    3. Z jedneh strony, wow! Ale z drugiej to przykro,ze tak to wyglada :( mam nadzieje, ze kiedys sie to zmieni!

      Usuń
  3. Duże dobry są super, ale ostatnio wystarczy mi taka, której mieści się portfel i butelka wody :D
    Posiadam też kilka wersji stardollowych :D
    Mam nadzieję, że kiedyś wrócisz do tej serii, była naprawdę super ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuje, ciesze sie ze ktos polubil moje elaboraty 😅😊 przyznam ze tez ostatnio malo nosze w plecaku. Ale te maxi nie wszystkie chyba sa ladne.. na przyklad taka jumbo chanel classic bag. Mam juz pare pomyslow, sprobuje :)

      Usuń
    2. Też czekam na kolejne posty "o torbach"!

      Usuń
  4. Ten model całkiem mi się podoba, ale jest trochę za duży. Czy bym chciała taką w realu? Nie, totalnie nie mam parcia.
    Na stardoll mam dwie. Tę ze special offer i Ashley bag

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sa również mniejsze wersje. Jak dla mnie dobra bylaby Birkin 25 albo 30. A Ty jaka byc wybrala? :D jesli chodzi o Kelly to tylko 20 i 25. Rozumiem, bo to troche szalone tak ulegac tej obsesji :/ tym bardziej ze ida za tym grube pieniadze a czy faktycznie te torby sa tyle warte? Mysle ze nie zawsze.

      Usuń
  5. Fajna forma prowadzenia postów :) Hermès, cóż... klasa sama w sobie. Mam kilka rzeczy, bransoletkę, pasek, szal, kilka zapachów ( polecam Hermès Terre d'Hermès, coś pięknego ) ale od ponad pół roku czaje się na jedną z toreb a mianowicie Birkin 50 cm, wersja podróżna w kolorze abricot ( pomarańcz ). Bardzo ciężko jest ja dostać bo nawet w sklepach z drugiej reki jej nie mają ale dlatego Hermes i produkty tego domu mody są tak pożądane. Cena też spora ale osoby "pro" fashion wiedzą, że torebki Birkin to inwestycja taka sama jak nieruchomości. -fenyloalanina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuje, milo ze zajrzales :) znam ten zapach, jest calkiem niezly! Ostatnio chyba Hermes wypuścił jakas nowa meska wode toaletowa, ale jak widze ze to nie woda perfumowana to nawet nie sprawdzam... oj chyba bedzie ciezko, z tego co widze to duzo jest takich ale 25 albo 30 :) jesli chodzi o rzeczy z metka Hermes to poza kultowymi torbami, warte uwagi sa tak jak mowisz paski i szale, ja bym dodal buty. Ale kolekcje ready to wear od Hermes nigdy nie byly dobre :/ a co do inwestycji to jak najbardziej prawda :)

      Usuń
  6. Torebki są zawsze cudne, ale torebka z kotem to mistrzostwo świata!

    OdpowiedzUsuń
  7. W realu nie stać mnie nawet na suwak od takiej torebki haha :D
    Bardzo ciekawe wystawy! Kreatywnie do tego podszedłeś.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuje :) swoja droga sa marki ktore tworza torby wzorowane na tych modelach, sa tez latwiej dostępne np. u YSL, Tory Burch, Maison Margiela, Salvatore Ferregamo :)

      Usuń
  8. Ja bardzo lubię te torby z It Girls za 6sd. W życiu jestem zaś fanką minimalizmu i takie ogromne torby mi nie odpowiadają.
    Zdziwiła mnie obecność Classic Bag na tej liście porównana do tych Hermesowych modeli, ja bym chyba nie powiedziała że to na ich wzór.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tez stawiam na minimalizm na zywo :) mi sie wydaje ze tak ze wzgledu na ksztalt i zapięcie. Porownujac ja z oh kelly z kalendarza, wyglada jak znoszona i niedopracowana wersja. Nazwa tez pasuje, w koncu ta torba jest uwazana za klasyczna. W ogole te modele po latach intensywnego noszenia wygladaja troche jak ten z sd xd

      Usuń