2021/02/15

Poniedziałek z Elizabet-Mary i gościem specjalnym

 Dzień dobry! Witam Was w ten zimowy poniedziałek. Dzisiaj zaprosiłam do nas gościa. Jesteście ciekawi, kto to? 

To MissOliwiah! 

Dawid jest znanym projektantem fryzur. Postanowiłam porozmawiać z nim o jego inspiracjach, początkach projektowania i różnych stronach bycia popularnym graczem. 

Zapraszamy do naszego wywiadu: 


Elizabet-Mary: Od czego zaczęła się Twoja przygoda z tworzeniem peruk? 

MissOliwiah: Zaczynałem próbować swoich sił od 2016 roku, natomiast nigdy nie wychodziło mi to za dobrze. Zawsze wstydziłem się publikować swoje prace gdziekolwiek, ponieważ zawsze uważałem je za niezbyt dobre i udane. Pod koniec 2019 coś po prostu "kliknęło" jeśli tak to można nazwać, próbowałem nowych rzeczy – wyszła mi całkiem ładna góra i stwierdziłem, że to ten moment na moją pierwszą w życiu kolekcję włosów. Od tamtej pory projektowałem bardzo często, czasem nawet codziennie. Zaraz po "wydaniu" pierwszej kolekcji peruk tydzień później dostałem się pierwszy raz do listy "top designers", a jeszcze wcześniej zgarnąłem statuetkę za najlepszy projekt. Był to najlepszy start jaki początkujący mógłby sobie wyobrazić. Tak to się zaczęło.

E: Czy masz jakąś ulubioną perukę Twojego projektu? 

M: Chyba nie.... To się zmienia z każdym nowym projektem, czuję, że ostatnio zrobiłem duży progres. Więc powiedziałbym, że wszystkie ostatnie włosy z przeciągu ostatniego miesiąca. 

E: A może pamiętasz taki projekt, którego teraz się wstydzisz lub uważasz za niezbyt udany? 

M: Hahah, to zabawne. Kiedy patrzę na swoje stare projekty, chociażby sprzed kilku miesięcy, to nie wiem, czy mam się śmiać, czy płakać i jak ktokolwiek mógł to kupić... Jestem z nich teraz bardzo niezadowolony i dziwie się sobie, że nie widziałem jak złe te projekty są... Ale na tamten czas wydawały mi się największym arcydziełem.

E: Skąd czerpiesz inspiracje na swoje fryzury? 

M: Być może jest to banalne,  ale najbardziej mam ochotę projektować kiedy jestem smutny lub "in my feels". Jeśli w pytaniu chodziło o to, skąd biorę inspiracje na włosy, to najczęściej z internetu, ale często też od początku mam autorski pomysł i kieruję się instynktem.

E: Zechcesz nam opowiedzieć o pozytywnych i negatywnych stronach bycia znanym projektantem? 

M: Szczerze mówiąc nie lubię siebie nazywać projektantem, robię to, co kocham i to, że ludzie lubią moje projekty i je kupują to tylko plus. Natomiast ta cała "sława" ma też drugą stronę medalu. Niemalże od samego początku byłem oskarżany o plagiatowanie czyichś peruk, co ciągnie się do teraz, a kilka dni temu nawet się to nasiliło do tego stopnia, że zaczęły powstawać fejki z nazwami "MissOliwiah_copycat" etc. Staram się tym nie przejmować, natomiast kiedy dajesz z siebie wszystko i projektujesz całymi dniami, a ktoś ciągle pluje ci w twarz, nie jest to zbyt miłe. Wiele razy czytałem, że moje peruki nie są ładne, że są dla "cheap bitches", że nie potrafię projektować i nie mam talentu. Natomiast myślę, że to wszystko jest tego warte, doszedłem do tego co mam sam, dzięki swojej pracy, żaden większy projektant mnie nie wypromował, wszystko zrobiłem sam i jestem z tego dumny, ale wracając do pytania, bo trochę się rozpisałem. Najbardziej mnie cieszą komentarze od ludzi, którym podobają się moje prace, to miłe widzieć, że pomimo tego wszystkiego są ludzie, którzy życzą mi dobrze i wspierają mnie.

E: Bardzo dziękuję za rozmowę! 

M: Dziękuję jeszcze raz za zaproszenie!


Jeżeli jesteście ciekawi prac Dawida, zapraszam do zapoznania się z galerią poniżej: 













Mam nadzieję, że spędziliście z nami miło czas. Dajcie znać, czy podoba Wam się pomysł zapraszania gości i przeprowadzenia z nimi małego wywiadu. 

Dawidowi jeszcze raz dziękuję za współpracę i życzę dalszych sukcesów w grze! 

Miłego tygodnia! 


16 komentarzy:

  1. Bardzo lubię prace Dawida, mam kilka jego peruk w kolekcji :) Niestety sława pociąga za sobą też te negatywne aspekty, np. oskarżanie o kopiowanie pomysłów... Mimo tych kąśliwych uwag życzę dużo weny Dawidowi i chęci do dalszej pracy! :D
    Co do artykułu to liczę na więcej! Kiedyś chyba były popularne takie wywiady na blogach :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, kiedyś często publikowano wywiady ze sławnymi lalkami :) Mam nadzieję, że uda mi się wyciągnąć więcej osób do rozmowy, bo niestety nie każdy się zgadza :(

      Usuń
  2. Lubię projekty Dawida, mam jeden :)
    Takie gadki są standardem, ale trzeba po prostu mieć to gdzieś i kontynuować to, co się lubi :>

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo!♥ Mam nadzieje,ze jestes z niego zadowolona :)

      Usuń
  3. Nie lubię robionych fryzur. Ale życzę powodzenia i jeszcze wielu sukcesów.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie rozumiem co złego jest w niskobudżetowych wigach :o te pretensje to chyba mają jacyś ludzie bez życia i z toną mamony którą mogą ładować w grę online... określenie, że włosy są dla "cheap bitches" WTF?! Nie każdego stać na to żeby wywalić 800sd na 8 partowy wig od Aty i tacy projektanci jak Dawid są mega potrzebni! Ja kupuje różne wigi, czasem mnie ponosi i szarpne się na takiego za 500sd ale mam też fryzurki za tanioszkę od Dawida i nie uważam, aby czegoś im brakowało. Projekty bardzo mi się podobają, mimo tego, że niektóre są totalnie nie w moim stylu. Wracając do sedna chciałam napisać abyś się nie poddawał w robieniu tego co kochasz, nie wiem jak inni ale ja widzę bardzo duży progres w Twoich projektach i jestem pewna, że dużo ludzi jest wdzięcznych za to, że ich dollki mogą mieć fajne włoski w niskiej cenie i nie muszą korzystać z tych opłakanych fryzur znajdujących się w katalogu.

    OdpowiedzUsuń
  5. Jeśli chodzi o rynek fryzur na Stardoll, to jak to się mówi... "Zarobki wschodnie, a ceny zachodnie" XD Dobrze że jesteś Dawid, dobrze że mamy jakiegoś rodzimego projektanta. Jesteś potrzebny i rób dalej dobrą robotę, a będzie tylko lepsza ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam malo peruk, ale wszystkie bardzo lubie :) wow niekotre projekty sa naprawde extra! 1, 2 i 6 najbardziej mi sie podobaja :) w kazdym razie podziwiam osoby ktore projektują, mi nigdy sie nie chcialo...

    OdpowiedzUsuń
  7. Dawid to dziecko które z każdym się kłóciło i pewnie kłuci to co on robi dla zdobycia statuetek to chore. Taaa projektant mu tylko w głowie te cyber statuetki. Ja osobiście go nie lubię i gardzę tym co sobą reprezentuje. A to że dalej jest w tej grze to śmieszne XD I śmieszne że został wzięty do wywiadu. Jestem ciekaw co by powiedział o swojej przeszłości w grze i o swoich jakże uczciwych wygranych CG lub NCG fejkami XD Nie Pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możesz nie lubić Dawida, ja w to nie wnikam, ale nie życzymy sobie na tym blogu komentarzy, które obrażają graczy. Dawid jest uzdolnionym projektantem, wywiad dotyczył jego projektów, nie zdobywania statuetek czy przeszłości w grze. Bardzo proszę o traktowanie innych z szacunkiem. Jeżeli nie podoba Ci się wpis, nie musisz go komentować.

      Usuń
  8. Mam jedne włosy od Dawida chyba i cóż, drugi raz bym tego nie kupiła, ale przedstawione projekty wyglądają lepiej niż myślałam

    OdpowiedzUsuń