2014/11/18

Jaki jest Twój styl?


Na prośbę jednej z czytelniczek, opisuję dziś styl ulzzang. Nie udało mi się znaleźć zbyt wiele informacji, ale mam nadzieję, że co nieco się dowiecie na ten temat.
Styl narodził się w Korei, ale nie udało mi się poznać dokładnej genezy jego powstania.
Ulzzang, to osoba z piękną twarzą, która zdobyła sławę w Internecie przez publikowanie swoich zdjęć. Ulzzang korzystają głównie z koreańskiego portalu CyWorld, ale bywa, że podchwytywani są przez agencje i stają się widoczni w oficjalnych mediach.

Ulzzang mają specyficzny sposób ubierania się oraz robienia makijażu. Ogromne soczewki typu „circle lens” są absolutnie obowiązkowe! Makijaż skupia się na oczach (czarny eye-liner oraz tusz do rzęs) oraz nieskazitelnej cerze. Włosy obowiązkowo utlenione oraz artystycznie rozwichrzone, ewentualnie pozakręcane w grube loki. Oglądając zdjęcia dziewczyn prezentujących ten styl, odniosłam wrażenie, że ich fryzury muszą być wykonane perfekcyjnie - włosy pięknie błyszczą, a każdy poszczególny kosmyk ma swoje ściśle określone miejsce. 


Sposób ubierania ulzzang jest szykowny i artystyczny za razem. Dominują naturalne kolory oraz czerń, widać odbicia aktualnych trendów w modzie. W przeciwieństwie do swoich Japońskich odpowiedników, ulzzang nie chcą być „uroczy”, więc rzadko widać lalkowe loki, falbanki czy słodkie minki w ich zdjęciach. Chcą być raczej widziani jako artystyczni, natchnieni, odrobinę dekadenccy. Moje stylizacje poszły raczej w tę Japońską, słodką stronę ;)


Co sądzicie o tym stylu ? Znaliście go wcześniej ?

11 komentarzy:

  1. Śliczne stylizacje.
    misskasia678

    OdpowiedzUsuń
  2. Stylizacje doskonałe *0* Ale mój styl zdecydowanie najbardziej odzwierciedla stylizacja nr.2 :)
    PS w ostatnim czasie trochę zaniedbana komentowanie , ale obiecuję poprawę :)
    Julcia789

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajne stylizacje, styl też jest bardzo fajny :)

    agnieszka5503

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie znałam wcześniej i nie słyszałam o tym stylu, ale wydaje się ciekawy i interesujący. Stylizacje wyszły ciekawie szczególnie 1 i 2 skradli moje serce :*
    JuluskaDisney

    OdpowiedzUsuń
  5. "Ulzzang" znaczy tyle co "najlepsza twarz". Cera ulzzanga powinna być dziecięca, czyli nieskazitelna, zadbana. Podobnie włosy, które u kobiet najczęściej są długie, ale to nie jest warunek bycia "najlepszą twarzą". Oczy ulzzanga powinny być duże, jak największe, dlatego noszą wspomniane soczewki. Mają nawet swój specjalny makijaż oczu, który nazywa się "puppy eyes" (moim zdaniem oko wygląda "smutno") oraz "aegyo sal". Brwi najczęściej są grube i gęste. Jednak tego typu make up nie jest wymagany, ponieważ niektórzy nawet bez niego wyglądają ślicznie. Takie osoby nazywane są natural (face) ulzzang. Każdy ulzzang jest na bieżąco z obowiązującymi trendami, więc ich strój zależy raczej od panującej obecnie mody, a to oznacza, że nie można go określić mianem elegancki czy szykowny. Chociaż przyznaję, że aktualnie taki dominuje, ale to tylko ze względu na panujący obecnie trend na taki styl ubierania się. Jednak można też spotkać ulzzangi ubrane w luźne bluzy i fullcapach.

    Japoński styl "kawaii" i koreański "ulzzang" mają ze sobą nie wiele wspólnego, ponieważ w tym pierwszym chodzi o bycie uroczym, że aż się chce "rzygać tęczą", że tak powiem, a w tum drugim o to, aby wyglądać naturalnie i pięknie.

    Myślę, że zaprezentowane stylizacje na pewno przypadłyby jakimś Ulzzangom do gustu, ale twarz, makijaż i włosy doll już nie wpisują się w ten styl, dlatego trudniej jest sobie je wyobrazić na "ładnej twarzy". Mi osobiście najbardziej podoba się pierwsza stylizacja.

    -> Zapomniałam napisać, że Ulzzang powinien mieć mleczną / porcelanową cerę.

    OdpowiedzUsuń
  6. Zgadzam się z poprzedniczką.
    Stylizacje kompletnie nie pod styl (jedynie może druga). Zbyt słodkie. Chodzi głównie o idealną buźkę i bycie modnym. Większość rzeczy, które ubierają teraz ulzzangi będzie popularna za kilka tygodni/miesięcy na całym świecie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziękuję za opisanie stylu =)
    Zgadzam się z dwiema paniami z wcześniejszych komentarzy... I nie zgadzam się z tym że jest mało informacji o tym stylu (jest nawet polski blog) :<
    Jednak drugie stylizacja jest śliczna ^.^
    Powiesz mi skąd jest ta kurteczka? :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Trochę źle opisałaś ten styl ;/ Ulzzang właśnie chcą być urocze ale nie tak bardzo jak np Gyaru. Same soczewki robią z nich bardzo kawaii !! Gdyby nie chciałyby być kawaii to by nie nosiły soczewek i pastelowych ciuszków. Twoje stylizacje w ogóle nie są w tym stylu w 50% jedynie środkowa przypomina Ulzzang. A makijaż też ci nie wyszedł ;/ W Ulzzang wcale jasne włosy nie są obowiązkowe -.-
    Tu mój makijaż moim zdaniem bardziej w stylu Ulzzang ;)

    http://zapodaj.net/df96b484d5014.png.html

    OdpowiedzUsuń
  9. Sama jestem wyznawczynią tego stylu może nie mam tak strasznie bardzo nieskazitelnej twarzy ale z dnia na dzien jest coraz lepiej jeżeli chodzi o stylizacje jak dla mnie żadna nie przypomina Ulzzang niestety :( Jasne włosy nie są obowiązkowe racja co do makijażu niezbyt :( Źle go też troszkę opisałaś ale to nic uczymy się na błędach to trudne zrozumieć ten styl dla kogoś kto zapewne nie interesuje się tym a nawet Azją albo Koreą ( <3 )

    OdpowiedzUsuń
  10. Zupełnie nie moja bajka haha, ale Twoje stylizacje zdecydowanie wpasowują się w ten styl :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetny styl *.* Pierwszy raz o nim słyszę ale jest cudowny :) Śliczne stylizacje, najlepsza druga :)
    Tinashe4

    OdpowiedzUsuń