2014/11/17

Kilka słów o...

Christian Dior urodził się 21 stycznia 1905 r. w Normandii, a zmarł 24 października 1957 r. w Macedonii. 
Swój własny dom mody założył w 1946 r., a rok później odbył się jego pierwszy pokaz

Był wpływowym francuskim projektantem mody, znanym też jako twórca jednego z największych domów mody, pod nazwą Christian Dior. Jego nazwisko rozpoznawalne jest na całym świecie, a styl jaki prezentują jego kolekcje uznawany jest zawsze za ekskluzywny i przeznaczony dla ludzi z klasą.

Dior uważał, że moda powinna zmieniać się nieustannie. Z tego też powodu co pół roku prezentował nową kolekcję. Tak jak artysta wybiera temat dla swojej wystawy wymyślał temat przewodni dla każdej ze swych 22 kolekcji.

Christian Dior pragnął ubierać kobiety od stóp do głów. Swoim sukniom nadawał nazwy kwiatów, które bardzo kochał, a z konwalii uczynił symbol swej marki. Wraz z przyjacielem z lat dziecięcych, Sergem Heftlerem Louiche, założył firmę Christian Dior Perfume. 



Zapachy Diora bardzo często zrywając z przeszłością wyznaczają nowe trendy podobnie jak jego pierwsza kolekcja. Zawsze jednak zadziwiają i uwodzą wytwarzając magiczną atmosferę.



Od roku 1990 marka Dior należy do koncernu Moet Hennessy Louis Vuitton.

5 komentarzy:

  1. Nie jestem jakoś super obeznana tej marce, ale co nie, co wiem. Znam też z wielu kreacji i uważam, że marka jest bardzo dobra i tworzą świetne kolekcje.

    JuluskaDisney

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam Dior'a. Stonowana, ciekawa marka. Gdybym miała więcej pieniędzy to ciągle bym z niej korzystała

    Werciakrk

    OdpowiedzUsuń
  3. Kocham Diora . Moja siostra ma pikowaną torebkę.
    misskasia678

    OdpowiedzUsuń
  4. Dior to elegancja w najczystszej postaci. Jednak przyznaję, że dopiero niedawno pokochałam projekty tego domu mody, bo dopiero podczas Fashion Week Paris 2012, kiedy to pierwszy raz miałam styczność z "wielkimi markami" na żywo. Od tamtego czasu zainteresowałam się modą (: Szczerze powiedziawszy bardziej podobają mi się stare projekty Dior'a niż to co aktualnie tworzy Raf Simons, ale przyznaję, że potrafi połączyć estetykę Dior'a i współczesne wzorce. Jeśli chodzi o zapachy to Dior jakoś nie trafia w mój gust, albo miłość do Chanel jest zbyt wielka (Chanel Coco Mademoiselle & Chanel No.5 <- kocham ).

    OdpowiedzUsuń