2014/11/10

Kilka słów o... Givenchy

Hubert de Givenchy (ur. 20 lutego 1927) – francuski projektant mody, kolekcjoner sztuki, absolwent Ecole des Beaux Arts, przyjaciel i współpracownik Audrey Hepburn.
Początkowo studiował prawo. Po wojnie porzucił swój zawód i przeniósł się do Paryża, gdzie poświęcił się swojej pasji – szyciu. Jego pierwsze projekty zostały wykonane dla Jacques Fath w 1945 roku, które zostały pokazane dzięki członkom rodziny, którzy znali Fath osobiście. Później robił projekty dla Roberta Piguet i Lucien Lelong. Od 1947/51 roku pracował dla awangardowej projektantki Elsy Schiaparell, która powierzyła mu dyrekcję swojego butiku na placu Vendome. 
Po czterech latach otwierzył własny dom mody. W 1952 przedstawił swoją pierwszą kolekcję haute couture. W wieku dwudziestu pięciu lat był najmłodszym projektantem mody paryskiej sceny progresywnej. Jego pierwsze kolekcje charakteryzowały się wykorzystaniem raczej tanich tkanin z powodów finansowych, ale zawsze wzbudzały ciekawość swoją konstrukcją.
W 1953 roku poznał wyżej wspomnianą Audrey Hepburn, która została ambasadorką jego marki i nosiła jego projekty prawie we wszystkim swoich filmach. 
W 1956 Givenchy wylansował linię pret-à-porter Givenchy Université. Później rozpoczęto także pracę nad linią odzieży, która była skierowana do mężczyzn. 
W 1995 Hubert de Givenchy wycofał się z zarządzania swym domem mody. Jego miejsce zajął John Galliano, który kontynuował i rozwijał klasyczny styl Givenchy. W 1996 Galliano przeniósł się do Diora, a ster przejął Alexander Mc Queen, zwolennik większej awangardy w modzie.



 Stardoll'owe kolekcje Givenchy:



  
Co sądzicie o tym projektancie? Macie jego ubrania w swoich stardoll'owych szafach?

10 komentarzy:

  1. Niektóre jego rzeczy są naprawdę ciekawe c; Może kiedyś zakupię kilka rzeczy, bo na prawdę przypadły mi do gustu

    Werciakrk

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo podoba mi się pomysł na tę serię artykułów, ale moim zdaniem realizujesz go w zbyt okrojonej formie. Artykuły powinny być trochę dłuższe i zawierać wzmiankę o tym, czym charakteryzują się kolekcje Givenchy, kto jest aktualnym dyrektorem domu mody (Riccardo Tisci) i fajnie by było, gdybyś dorzuciła więcej zdjęć z pokazów, sesji zdjęciowych, ubrań itp :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pisze te artykuły na zmianę z włascicielką :) poza tym nie o wszystkich można znalezc duzo informacji, a ja encyklopedią nie jestem ;) ale postaram się popracować w tym kierunku

      Usuń
  3. Bardzo fajny artykuł :)
    Podoba mi się pomysł projektanta

    agnieszka5503

    OdpowiedzUsuń
  4. Jego projekty nie za bardzo są w moim stylu. Wolę coś nowocześniejszego.
    misskasia678

    OdpowiedzUsuń
  5. mnie się marzy marynarka z 2 obrazka najbardziej po prawej, nigdy go nie widziałam na Bazaarze, ma ktoś może do sprzedania? Jeśli tak pisać - olka_111
    Oprócz tego ładne spódnice

    OdpowiedzUsuń
  6. Rzeczy niby w stylu latxxx :D, ale jednak mają coś w sobie :) Bardzzo podoba mi się 1 manekin doll *-* Nigdzie w bazarze nie spotkałam żadnej z tych rzeczy :C bardzo chcialabym miec tą 1 spóniczkę :CCC/pauli338

    OdpowiedzUsuń
  7. Stardollowa wersja według mnie okropna! ;(
    Realna jest o wiele lepsza.
    Najbardziej podoba mi sie obrazek numer 4 i 2.


    Boska-

    OdpowiedzUsuń
  8. Cześć! ;)

    Rusza nowy blog nt. Stardoll, szczegóły pod tym linkiem:

    http://stardollpolska.pl/start

    OdpowiedzUsuń
  9. Niewiele o nim słyszałam, ciuchy mogą być :)
    Tinashe4

    OdpowiedzUsuń