2012/12/25

Artykuł czytelniczki

Artykuł napisany przez: MissNike1999 (zgłoś się do mnie po 50 sd)

   Z czym kojarzą się Święta Bożego Narodzenia? Dla mnie z pomarańczami. Już na dwa tygodnie przed tym wyjątkowym dniem znajduję w domu cytrusy. Dużo świeżych, pachnących pomarańcz. Kroję je na plastry i ususzone wieszam na choince, albo ozdabiam je wonnymi goździkami. Takie pomarańczowe kule wyglądają cudownie i roznoszą w domu orzeźwiająco-korzenną woń.
   Pierniki – co za wspaniała tradycja! Lubię je piec i ozdabiać, to relaksujące i kreatywne zajęcie. Najwięcej pasji wkładam w moje ulubione piernikowe chatki. Wyglądają cudownie, ozdobione lukrem i kolorowymi cukierkami. Pierniki kupowane w sklepie to nie to samo. Samodzielnie upieczone mają nieporównywalnie większą wartość. Każde ciasteczko to małe dzieło sztuki, jest niepowtarzalne.
   Dla mnie Święta to przede wszystkim zapachy. Zapachy świec na wigilijnym stole, igliwia świerku stojącego koło kominka, gorących potraw, czekolady, odświętnych perfum mamy i słodkiego miodu z makiem. To również zapach śniegu. Bo świeży śnieg ma swój zapach. To dźwięki stukania sztućców podczas wieczerzy, kroków Mikołaja, szelestu odpakowywanych prezentów i melodie kolęd. To światło. Dużo światła lampek i świec, odbijanego przez szklane bombki.
   Ale mimo wszystko Święta to nie smak coca-coli. To nie oglądanie Kevina samego w domu  ani w Nowym Jorku. To nie świąteczne wyprzedaże i nie centra handlowe obwieszone światełkami. Mój kolega nie wyobraża sobie Świąt bez „Last Christmas”. A ja tak. Bo chociaż piosenki, jak ta wywołują w ludziach piękne wspomnienia i pozytywne emocje, to ja wolę przeżywać ten niezwykły czas, zamiast o nim śpiewać. Dla mnie Boże Narodzenie to smak tradycji i rodzinnego ciepła.

A tobie z czym kojarzy się Boże Narodzenie?

Jutro pojawi się kolejny artykuł napisany przez któregoś z czytelników bloga :)

17 komentarzy:

  1. fajny artykuł :P

    u mnie święta wywołuje podobne odczucia.


    lidzik

    OdpowiedzUsuń
  2. ja jakoś w tym roku nie czuje świąt... :( A co do artykułu to naprawdę fajny ! Gratulacje! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Artykuł bardzo fajny i gratuluję bo myślę, że artykuł dobrze wybrany chociaż nie czytałam innych. Co do świąt ja również ich nie czułam. Było po prostu sztucznie..

    OdpowiedzUsuń
  4. Artykuł fajny. Mi święta kojarzą się podobnie lecz w tym roku to nie było to.. Było sztucznie, atmosfera kompletnie zgasła..
    Verliebta

    OdpowiedzUsuń
  5. ja nie czuję świąt bez śniegu ;)
    a święta to nie tylko czas rodzinny!
    To przede wszystkim czas dla Boga!

    Artykuł fajny!

    olqaa

    OdpowiedzUsuń
  6. * oczywiście nowo narodzonego Boga ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Artykuł naprawdę godny podziwu! Gratulację! Czyta się go tak, jakby napisała go profesionalna pisarka. I jak tu nie czuć magi świąt? ♥

    OdpowiedzUsuń
  8. Fajnie i z pomysłem napisany artykuł ;) Mi się kojarzy z iglastyki drzewkami, pomarańczami, prezentami i miłą, rodzinna atmosferą

    OdpowiedzUsuń
  9. http://ineneeek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo fajny artykuł. "Twórca" tego artykułu ma bardzo dobre słownictwo, przez które można pomyśleć, że artykuł napisał ktoś dorosły. Brawo ;)
    missmis5

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja bym tak nie umiałą ;)


    CrazyMiley8

    OdpowiedzUsuń
  12. Boże Narodzenie kojarzy mi się (nie wiem czemu) głównie z wigilią. Udekorowany dom, pełna lodówka i pastorałka. Często słucham w radio także różnych kolęd. Jednak w tym roku, święta jakoś przygasły, straciły swój urok, mam wrażenie, że jest to spowodowane oczekiwaniem na koniec świata 2012, który minął tak samo jak wigilia dla mnie. Spotkanie rodzinne jak zwykle udane tylko u jednej strony rodziny.. Do uratowania tego, potrzebny jest Kevin. :D

    OdpowiedzUsuń
  13. mandarynki *-* o taaaak! święta bez mandarynek, świętami straconymi xd

    OdpowiedzUsuń
  14. Mi się Boże Narodzenie kojarzy z śniegiem i z prezentami. Nie za bardzo z rodziną, ponieważ z ta rodziną co do mnie przyjeżdża widzę się parę razy w tygodniu więc nie ma w tym nic szczególnego, a śnieg i prezenty są w tym miesiącu bardzo wyostrzone , fajnym faktem jest też to że 22 grudnia mam urodziny więc 2 dni przed wigilią prezenty od rodziców, domowników, znajomych. A 2 dni później powtórka z rozrywki. W szkole też mamy wigilie więc jeszcze jeden, 6 grudnia są mikołajki więc znów prezenty. Więc już każdy powinien się domyślić że ten miesiąc jest dla mnie cudem. A co do śniegu to go uwielbiam można się z nim nieźle zabawiać oraz zrobić z niego igło , bałwana , fortece itp.
    A co do twojego artykułu .
    Widać że nie jesteś sentymentalna, tylko naturalna, masz inne skojarzenie co do świąt ale to dobrze, ponieważ każdy ma inne i fajnie jest się dowiedzieć dlaczego tak uważasz, artykuł bardzo fajny, przyjemnie się go czyta.
    patXDD

    OdpowiedzUsuń
  15. Dla mnie tak jak dla kilku innych osób nade mną te Święta były sztuczne. Ja ich po prostu nie czułam. Było tylko coś w stylu oczekiwania na dłuższy weekend czy coś takiego, bo choćby wczorajsza Wigilia, to był tylko mój sztuczny uśmiech i udawanie zadowolonej ze wszystkiego. Nie widziałam w tym wszystkim sensu, jakby piątkowy "koniec świata", te wszystkie reklamy o nim, to wszystko przez tą głupią historyjkę. Ona sprawiła, że nie poczułam tej corocznej magii.


    98justka98

    OdpowiedzUsuń
  16. niestety nie kojarzą mi się od zeszłego roku dobrze,

    OdpowiedzUsuń