2013/01/11

Jest nas dwie


Ostatnimi czasy coraz częściej natykam się na dość specyficzne zjawisko. Jest nim dwuosobowe konto. Wiele użytkowników dzieli profil z przyjaciółką lub siostrą, a nawet bliźniaczką i bardzo sobie chwalą taki stan rzeczy. Czy rzeczywiście jest to dobry sposób na urozmaicenie sobie zabawy na Stardoll?

Prowadzenie konta we dwoje ma wiele plusów. Przede wszystkim można spędzać na nim więcej czasu, a co za tym idzie szybciej zdobywać kolejne poziomy. Można również pozwolić sobie na przeznaczenie większych środków, ponieważ koszt zakupu Superstar lub stardollarów dzieli się na dwie osoby. Podwójnie wzrasta też jakość pracy wkładanej w rozwój profilu. Zawsze co dwie głowy, to nie jedna. Co więcej, wspólny profil sprzyja zacieśnieniu relacji pomiędzy współwłaścicielami, bez różnicy, czy jest to siostrzana miłość aż po grób, czy wierna przyjaźń dwóch „pokrewnych dusz”. Bez wątpienia dwuosobowe konto niesie za sobą wiele nowych możliwości owocnej współpracy dwóch dobrze dogadujących się ze sobą osób.

Z drugiej strony prowadzenie takiego profilu stawia pewne wymagania. Osoby, które zdecydowały się na to, muszą świetnie się rozumieć. Powinny ustalać czas, kiedy każda współwłaścicielka korzysta ze Stardoll, aby nie dopuścić do sytuacji, w której na jedno konto logują się dwie osoby jednocześnie. Spotkałam się z takim zdarzeniem, gdy nieopatrznie zostawiłam na komputerze mojej kuzynki zapisane hasło. Później młodsza siostra stryjeczna zalogowała się na moje konto, powodując automatyczne wylogowanie się mojego laptopa ze Stardoll. Ta sytuacja nie należała do najprzyjemniejszych, które mnie spotkały. Jednak to doświadczenie uzmysłowiło mi, jak ważna jest doskonała korelacja przy prowadzeniu konta we dwoje.

Innym problemem jest możliwość zaistnienia sporów pomiędzy dwiema osobami. Jeśli na przykład bardzo się pokłócą, to co zrobią ze wspólnym kontem? Korzystnym dla jednej i drugiej przyjaciółki rozwiązaniem jest sprzedanie konta i podział pieniędzy na pół. Ale czy łatwo jest pozbyć się czegoś, nad czym długo się pracowało? Ten problem dotyczy szczególnie kont z długim stażem, którym obie strony poświęciły wiele uwagi i zaangażowania.

Mimo wszystko uważam, że prowadzenie konta we dwoje to niepowtarzalne i wyjątkowe doświadczenie. Uczy współpracy i umiejętności szukania kompromisów. W dodatku to na pewno świetna zabawa.

Co Wy uważacie na ten temat? A może same dzielicie konto z przyjaciółką i lepiej ode mnie wiecie, na czym to dokładnie polega? Zachęcam do wyrażenia w komentarzu swojej opinii. ;)


Dziękuję za wyjątkowo miłe i serdeczne reakcje na moje artykuły. Mam nadzieję, że tekst powyżej też będzie się Wam podobał. :)

49 komentarzy:

  1. Konto mam sama i nie jesttem pewna czy to jest dobre jesli 2 osoby chcą inne pomieszczenia i bez wiedzy 2 strony zrobią remont za wspólene pokoje całkiem możliwe że będą kłopoty - dobrym sposobem na taki spór jest podział pokoji przypuszczalne 4 pokoje dzielimy na 2 ;) i nie ma problemu. Świetny artykół przeczytałam cały ;D

    CrazyMiley8

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny artykuł, gratuluję :)
    Jak mam podzielić się opinią to uważam że takie konto ma wiele plusów ale czy nie lepiej prowadzić je samemu? Gdy coś osiągniesz, masz tę satysfakcję. A tak to musisz ją podzielić na dwie osoby, rozumiecie o co mi chodzi. A gdy się właśnie pokłócisz z drugą osobą i zrobi coś najgorszego - zmieni hasło i nie będziesz miała do niego dostępu? Gdy prowadzisz je samemu,nikt ci czegoś takiego nie zrobi. Więc ja wolałabym prowadzić konto sama niż z kimś, najwyżej mogę poprosić moją przyjaciółkę/koleżankę ze Stardoll'a o pomoc. Czy tak nie byłoby łatwiej?
    Taka jest moja opinia ;)

    Terravitta

    OdpowiedzUsuń
  3. tam gdzie jest wyraz współne miałob być nie pokoje ale pieniądze

    OdpowiedzUsuń
  4. Chyba już wiemy o co chodziło z tą wiadomością od Cb :)
    Szkoda, że się wycofałaś.

    Konto prowadzimy razem, ale trochę na innych zasadach; jeden dzień jedna siedzi, drugi druga.
    Decydujemy w sumie o wszystkim wspólnie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Dobry pomysł na artykuł.. hm, co ja o tym myślę? Osobiście wole mieć własne konto. Nie każdy ma takie same upodobania, więc często mogłyby się pojawiać kłótnie (jak napisałaś). Z własną Dollką, robisz co chcesz i nikt się nie angażuję w to.
    W końcu gra ma nam dawać przyjemność.. ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. szczerze mówiąc nie uważam tego za fajne, konto prowadze sama i nie chciałabym go prowadzić z nikim innym. mam swoje poglądy jak pownna wylądać prezentacja, ubrania, make-up dollki czy wystrój pokoju, więc nie mogłabym zniesc, że ktoś wnosi w to swoje poprawki ! :))

    jadwinia007

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawy artykuł, ale nie wiem czy dwie osoby na jednym kocie to dobry pomysł. Moja siostra też gra na stardoll i gdybyśmy miały razem grać na jednym koncie na pewno po 5 minutach byśmy się pokłóciły. Często jej pomagam, robiąc stylizacje lub doradzając co kupić, ale jednak jak coś jest własne to własne. W naszym przypadku na pewno byłby problem ze stardollarami, na co je wydać. A tak każda ma swoje i sama decyduje co kupić :)
    Nie mogę doczekać się kolejnego artykułu :)

    OdpowiedzUsuń
  8. sa tez jeszcze negatywne rzeczy m.in: nie zgranie sie upodobaniem. Jednej podoba sie ta fryzura a drugiej tamta. Ta chce zrobic pokoj w odcieniach bieli, a druga w czerni, wiec wydaje mi sie ze to nie korzystne jest. chyba ze maja takie same gusta :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie chciałabym prowadzić konta z inną osobą.

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetny artykuł:) Jest jeszcze to ,że jedna osoba chce cos sprzedać,a druga nie i są spory.

    OdpowiedzUsuń
  11. Fajny artykuł. Ja swoje konto prowadzę sama i nie wyobrażam sobie prowadzenia go z inną osobą.

    Miss_Paula1247

    OdpowiedzUsuń
  12. Ciekawy artykuł. Jednak ja bym się swoim kontem z nikim nie "podzieliła". Wolę osiągać cel w pojedynkę i mieć radość z tego, że sama zdobywam kolejne poziomy. Nie wspominając już o ustalaniu czasu i innych sporach mogących z tego wyniknąć.
    Uważam jednak, że można poeksperymentować, mianowicie stworzyć całkiem nowe konto i spróbować prowadzić go w dwie osoby (tzn. dwie osoby prowadzą jedno konto, ale mają też po jednym swoim własnym). Wtedy jestem za. :)

    kotka888MxD

    OdpowiedzUsuń
  13. Wg mnie konto prowadzone w dwie osoby to głupi pomysł.

    kasiulek1800

    OdpowiedzUsuń
  14. Mi się artykuł bardzo podoba, nawiązuje do ważnego tematu który w praktyce rzadko się spotyka. Ja konto mam sama, lecz chciałam mieć je z przyjaciółką ale po wspólnych obradach ustaliliśmy że będziemy mieć 2 oddzielne konta. Wymieniamy się ciuszkami, gadamy razem zawsze jak jesteśmy obie na czacie i ogółem to nam sprawia radość, a jeśli jedno konto mają 2 osoby to tu już się pojawia kłopot innego stylu. Jedna osoba chce żeby lalka była inaczej ubrana i miała inny makijaż a druga osoba chce też inaczej. Co do sprzedaży konta. Może i dobry pomysł ale co jak jedna osoba chce je sprzedać ponieważ uważa że jednak był to zły pomysł i chce odzyskać choć część straconych pieniędzy a druga nie jest ustępliwa i nie chce sprzedać, wtedy ta osoba która jest bardziej podatna na nacisk , czyli ta co chce sprzedać to konto zgadza się, ale nie jest już jak przedtem bo od tej pory co jej uległa jest pod tak jej ,, osłonką'' i ona tu rządzi, chce tu nakreślić że w końcu ta osoba pokrzywdzona odejdzie i nie będzie chciała swojej części, wtedy przyjaźń jest pod znakiem zapytania czy też siostrzana empatia przez strone internetową ? Ja jednak dochodzę do sukcesów sama i to mi się podoba bo jestem wdzięczna tylko sobie. Ale ogółem ty te wszystkie informacje ze sobą skleiłaś i wyszło coś fajnego. Gratulacje :D
    patXDD

    OdpowiedzUsuń
  15. Ciekawy artykuł ale ja uważam, że takie prowadzenie konta przez dwie osoby to koszmar, zaczynając od tego, że każdy ma inny gust i tego nie da się pogodzić, gdybym prowadziła konto z inną osobą od razu bym się z nią tylko kłóciła i to wszystko, z przyjaźni stałaby się nienawiść tylko przez taką pierdołę, ja mam swoje własne konto i się cieszę :)

    OdpowiedzUsuń
  16. świetny artykuł lecz niestety mam inny styl i nie dałabym rady prowadzić z kimś konta



    Gieniusia.

    OdpowiedzUsuń
  17. Zgadzam się ale podoba mi się porwadzić samej konto :)

    elizakotka1

    OdpowiedzUsuń
  18. Konto mam sama. Chyba bym się nie zgodziła na wspólne konto, ponieważ każdy ma inny styl i to mogłoby źle wpłynąć na profil. Jednak kiedyś założyłam klubowe konto i hasło dałam menadżerom i skutkiem tego było wydanie pieniędzy przez jednego menadżera na rzeczy ze starbazaru ze swojego konta. No i trochę to jest nie fair i już z takiego czegoś nie skorzystam
    Olakola97

    OdpowiedzUsuń
  19. Kiedyś moja dawna przyjaciółka zaproponowała mi prowadzenie konta. Było super. Na zmianę kupowaliśmy superstar. Niestety każda z nas miała inny gust, były sprzeczki jak ubrać medoll, co kupić. Ta współpraca czasami nas męczyła, ale jednak dalej prowadziliśmy to konto. Kiedy nasza przyjaźń się rozpadła, ona kazała mi oddać jej konto. Poczułam się wtedy oszukana, ze nie miałam własnego zdania, musiałam wszystko robić to co ona chciała, a ja praktycznie nie zdecydowałam o tym koncie. Prosiłam o zwrot pieniędzy za superstar jakie płaciłam, ale w jakiś sposób się wykrecila i nie dostałam pieniędzy. Twierdziła, ze więcej dołożyła do tego interesu i na dodatek to konto było również moje. Zalamujac ręce, zerwałam kontakt, praktycznie nie rozmawiam z nią w szkole. Po pewnym czasie, spytała się mnie na facebooku, czy chce jej konto na stale, bo już nie bedzie w nie grać. Mam do tej pory jej konto, ale praktycznie na nie nie wchodzę. Założę się o milion złotych, ze będzie chciała je odzyskać, bo nie raz już tak było. Dlatego ja uważam, ze człowiek się tylko męczy na takim wspólnym koncie, zwłaszcza jak dwie osoby mają różne charaktery.
    Pozdrawiam,
    LandyGlamour11

    OdpowiedzUsuń
  20. Sam artykuł porusza ciekawy temat. Pokusiłem się o jego przeczytanie i ze smutkiem stwierdzam, że znajduje się w nim parę błędów stylistycznych. Jeżeli podmiot jest domyślny, zdanie wcześniejsze powinno zawierać ten sam podmiot. Typu: "Ostatnimi czasy coraz częściej natykam się na dość specyficzne zjawisko. Jest nim dwuosobowe konto." W zdaniu pierwszym opisujesz: (ja) natykam się, natomiast w kolejnym zdaniu znajduje się podmiot domyślny, którym jest zjawisko. - Brak spójności tekstu.
    Sam tytuł także zawiera pewien błąd.
    Poprawnie napisane powinno być: SĄ nas dwie. Dlaczego używasz czasownika "JEST" odnoszącego się do liczby mnogiej? To taka mała rada na przyszłość.
    Poza tym artykuł bardzo mi się spodobał.

    19magda96

    OdpowiedzUsuń
  21. Jak dla mnie to można spróbować czegoś takiego ale zależnie od tego jakimi osobami są właścicielki jednego konta. Często zdarza się tak, że jedna osoba nie lubi ubierać, malować MeDoll a obchodzi ją tylko apartament a druga osoba nie zważa na wystrój wnętrz tylko zależy jej na dobrym wyglądzie postaci. W takiej sytuacji wspólne konto może być naprawdę przydatne.
    Kate_Jang

    OdpowiedzUsuń
  22. Moja najlepsza przyjaciółka nie raz proponowała mi wspólne konto. Nie wytrzymałabym tak. Po pierwsze dlatego, że ma ona zupełnie odmienny styl i nie chciałabym sytuacji kiedy np. loguję się i doll wygląda zupełnie inaczej. Po prostu wolę swobodnie robić co chce na swoim koncie.
    Natalia171

    OdpowiedzUsuń
  23. zostałaś oznaczona do " Liebster Award " - pytania u mnie na blogu! :) :)

    OdpowiedzUsuń
  24. wciąąąąąągające..

    Amelia*_*

    OdpowiedzUsuń
  25. Fajny artykuł, sama mam takie konto ;)

    OdpowiedzUsuń
  26. jedno konto prowadze z koleżanką i gdy się pokłóciłyśmy to zmieniłam hasło. Wiem, to było wreden, ale tak się zdarza ;( Już sie pogodziłyśmy

    OdpowiedzUsuń
  27. Ja nie wiem czy to dobre rozwiązanie. Przez takie konta jeszcze szybciej można się pokłócić z najbliższą osobą

    Asinek.xd

    OdpowiedzUsuń
  28. Kiedyś prowadziłam konto z przyjaciółką, szybko nam się znudziło, bo każda ma inny gust.

    OdpowiedzUsuń
  29. Dla mnie to bardzo złe rozwiązanie. Jeśli kłótnia, jedna ze stron może zmienić hasło i ,,papa konto!'' Prawda,że wychodzi taniej ss,ale niezbyt mnie to przekonuje. Inaczej jak dzielisz konto z siostrą, jest wtedy o tyle dobrze,że jak coś się stanie możesz się wyżalić rodzicom co zrobiła. Ciężko jest też z jedną doll. Każda z właścicielek chciałaby zapewne inną opcje.

    Ja konto prowadzę sama i czasem jest ciężko,ale na pewno lżej niż we dwie.

    gaga0707

    OdpowiedzUsuń
  30. "Wiele użytkowników dzieli profil z przyjaciółką lub siostrą, a nawet bliźniaczką"

    bliźniaczka to przecież też jest siostra, więc nie wiem czemu jest napisane "a nawet z bliźniaczką".

    OdpowiedzUsuń
  31. Myślę, że to bardzo fajna rzecz, jednak przy starcie, osoby takie powinny ustalić warunki, tzn. "co zrobimy, jeśli się pokłócimy?", co powinny udokumentować na kartkach i własnoręcznie podpisać. :) To chyba jedyny sposób na sytuację 'rozwiązania dróg'.

    OdpowiedzUsuń
  32. Świetny artykuł.
    Ogółem to sie zgadzam jednakże uważam że prowadzenie takiego konta ma więcej wad niż plusów. Z doświadczenia wiem ze jeśli mamy dwie godne zaufania przyjaciółki które znają sie w zyciu osobistym to nie ma tu mowy o kradzieży konta i tego typu wyczynach. Ale jeśli spotkamy kogoś w internecie? Nawet po latach może sie zdarzyc tak że po założeniu takiego konta osoba na której polegaliśmy wywinęła nam taki numer i zmieniła hasło. Bo prawda jest taka ze przez internet nigdy nie można komuś zaufać w 100%.
    A tak ogółem już.Nie każdy może miec taki sam gust. To sie tyczy apartamentów i dollki. ;)
    Sama osobiście prowadze konto z przyjaciółką ale widuje ją na co dzień w szkole ;)
    misseczka105

    OdpowiedzUsuń
  33. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  34. Artykuł bardzo mi się spodobał.
    Kiedyś (w wakacje) ja i moja kuzynka wpadłyśmy na pomysł, żeby zrobić bliźniaczki.Udało nam się ;) Jak chodziłyśmy np. na imprezy to zawsze były mile widziane komentarze itp.
    Twój artykół jest naprawdę godny uwagi.Mam nadzieję, że będzie ich więcej :)

    niania00

    OdpowiedzUsuń
  35. Artykuł bardzo mi się spodobał.
    Kiedyś (w wakacje) ja i moja kuzynka wpadłyśmy na pomysł, żeby zrobić bliźniaczki.Udało nam się ;) Jak chodziłyśmy np. na imprezy to zawsze były mile widziane komentarze itp.
    Twój artykół jest naprawdę godny uwagi.Mam nadzieję, że będzie ich więcej :)

    niania00

    OdpowiedzUsuń
  36. Artykuł jest bardzo fajny, a ja osobiście uważam że prowadzenie we 2 to dobry sposób na lepszy start dla dollki i więcej pracy włożonej w zarabianie sp itp. Ja osobiście sama prowadzę konto i dobrze mi z tym, gdybym miała zaufaną osobę jestem pewna że mogłabym prowadzić z nią konto (: I jak dla mnie mozliwośc pokłócenia nie wchodzi nawet w gre..

    OdpowiedzUsuń
  37. Artykuł bardzo mi się spodobał.
    Kiedyś (w wakacje) ja i moja kuzynka wpadłyśmy na pomysł, żeby zrobić bliźniaczki.Udało nam się ;) Jak chodziłyśmy np. na imprezy to zawsze były mile widziane komentarze itp.
    Twój artykół jest naprawdę godny uwagi.Mam nadzieję, że będzie ich więcej :)

    niania00

    OdpowiedzUsuń
  38. Na wstępie chciałbym pogratulować Ci artykułu,ponieważ nie spotkałam się z takim czymś na żadnym innym blogu. Ja osobiscie uważam,że prowadzenie konta z przyjaciółką czy kims tam innym ma wady jak i zalety.Wadą jest to,że w łatwiejszy sposób można wbić następny lvl,czy chociażby mieć więcej sm lub ciuchów.Oczywiscie w gre wchodzi też kupowanie superstar na przemian.Niestety wadą jest to,że po pokłóceniu się,przyjaciółka może zmienić hasło do konta,lub ukraść cenne ciuszki i dać je na własne,osobne konto.W wakacje razem z moją przyjaciółką wpadłyśmy na pomysł,by stworzyć wspólne konto.Zgodziłam się.Wymyśliłyśmy nazwę Diana.Miss2-tą co aktualnie posiadam.Na pierwszy miesiąc ja doładowałam ss,a na nastepny miała to zrobić moja przyjaciółka.Niestety ona nie doładowała ss i chciała bym to ja je ciagle doładowaywała,a ona nawet palcem na to nie kiwnęła.W końcu przestała prawie wchodzić na nie i się nim opiekować.Pokłóciłyśmy się i ona chciała to konto.Powiedziałam jej,że to ja zajmowałam się kontem i to ja wydawałam pieniądze na ss,a nie ona więc raczej konto należy się konto.Oddała mi je,ja zmieniłam hasło i teraz prowadzę to konto sama.W życiu nie założę już z kimś konta.Wracając do artykułu,uważam,że jest on wspaniały i godny uwagi.Mam nadzieję,że będzie więcej takich rzeczy na blogu ;)

    Diana.Miss2

    OdpowiedzUsuń
  39. Być może to się u niektórych sprawdza. Widziałam kiedyś konto prowadzone wspólnie przez babcie i wnuczkę ( z USA).

    OdpowiedzUsuń
  40. ja tak mam z moją przyjaciółką :)

    uważam ten pomysł za wspaniały ja coś kupię jej sie też podoba,ona coś kupi mi sie podoba jesteśmy bardzo zgodne

    Paula1806R

    OdpowiedzUsuń
  41. ja tak mam z moją przyjaciółką :)

    uważam ten pomysł za wspaniały ja coś kupię jej sie też podoba,ona coś kupi mi sie podoba jesteśmy bardzo zgodne

    Paula1806R

    OdpowiedzUsuń
  42. A czy to też nie jest przypadkiem nieregulaminowe? Kiedyś wymieniłyśmy się z "przyjaciółką" hasłami, miałyśmy plany, dopóki miałam SS. Po jakimś czasie zobaczyłam jaka jest fałszywa, i zmieniłam hasło. Wolę sama prowadzić konto, ogólnie lubię robić rzeczy sama - taka już jestem.

    SC18

    OdpowiedzUsuń
  43. Kiedyś prowadziłam konto z przyjaciółką, przez miesiąc, ale doszłyśmy do wniosku, że to nie ma sensu. :)
    Na stardoll znam jedną osobę (no, tzn. dwie :D), które prowadzą razem konto - Miss_Miley_Van ♥

    OdpowiedzUsuń
  44. Ja nie chciałabym dzielić własnego konta z kimkolwiek,za dużo czasu na nie poświęciłam. Jednak gdy próbowałam tak robić z przyjaciółką, nie mogłyśmy się dogadać w sprawie wyglądu doll, każda woli inaczej ;)

    OdpowiedzUsuń
  45. artykuł bardzo ciekawy, miło się czyta i już sam tytuł przykuł moją uwagę ponieważ tez mam siostrę i kiedyś nawet myślałam na tym by podzielić się z nią swoim kontem, jednak tak jak napisałaś takie konto może zbliżyć jak i oddalić od siebie 2 bliskie sobie osoby, zatem wolałam nie ryzykować i zapomniałyśmy o całej sprawie^^ jeszcze raz świetny artykuł, czekam na kolejne!<3

    reniulka93

    OdpowiedzUsuń