2014/07/17

Artykuł: Wakacyjne znudzenie

Artykuł, który dziś napisałam i którego macie możliwość przeczytania będzie opowiadał o wakacyjnym nudziarstwie. Jak wiadomo wakacje są odpoczynkiem od szkoły, czy pracy. Nie każdy ma jednak szansę skorzystania z nich, no ale to i caaałe dorosłe życie odłóżmy trochę na bok. 

Przez okrągłe 10 miesięcy ślęczymy nad książkami – część z nas trochę więcej niż pozostali, dlatego tak bardzo cieszymy się na ten zasłużony wypoczynek. Ale, czy zawsze jest tak kolorowo?

Otóż, zastanówmy się najpierw, czy mamy zaplanowany każdy dzień wakacji, czy zawsze coś robimy, czy nie, czy lecimy na spontana, czy raczej siedzimy całymi dniami w domu i się nudzimy?
Myślicie, że warto jest się siedzieć całymi dniami w domu? Według mnie nawet jeśli nigdzie nie wyjeżdżamy na ten urlop to nie można go zmarnować. Rozumiem, że każdy czasem dostaje takiego lenia i przez dwa dni nie wstaje z łóżka, no ale to tylko dwa dni. Natomiast głupotą jest marnowanie całych dwóch miesięcy. 

Wakacje mogą być okazją do rozwoju osobistego, np. przez czytanie książek, na które na co dzień brakuje nam czasu, dostarczają wielu nowych doświadczeń i przeżyć, okazji spotkań z nowymi ludźmi lub odświeżenia starych kontaktów, a także mogą być źródłem wspaniałych wspomnień na długie lata. Warto też pamiętać, że choć wakacje są czasem odpoczynku od nauki, to jednocześnie mogą być okazją do… uczenia się, choć może nieco innych rzeczy i w inny sposób niż w szkole. Możemy przecież w tym okresie poznać wiele nowych miejsc, środowisk, osób, a nawet smaków i zapachów. Żeby tak się stało nie musimy przecież wyjeżdżać na drugi koniec świata. Weźmy się w garść i poznajmy trochę tradycji naszych regionów. 

Kiedy mówimy o dobrym wykorzystaniu czasu, to z pewnością jednym z istotnych elementów jest jego planowanie. Planowanie przebiegu całych wakacji jest rzeczą naturalną, można powiedzieć – niezbędną, ale czy warto planować dokładny przebieg wyjazdu urlopowego lub wręcz pojedynczego dnia? Wiele doświadczeń wskazuje na to, że takie planowanie może nam bardzo pomóc w tym, abyśmy nie tracili czasu, abyśmy zrealizowali nasze cele, abyśmy wreszcie naprawdę wypoczęli, nie denerwując się z powodu ciągłych niespodzianek. Naturalnie nie powinniśmy przy tym zapominać, że… jesteśmy na wakacjach i różne odstępstwa od wcześniejszych planów niekoniecznie muszą być złe.

Okazuje się więc, że dobre wykorzystanie czasu w wakacje jest jak najbardziej możliwe, niekoniecznie jest związane z jakąś drogą formą urlopu – bo możemy przeżyć wspaniałe wakacje także organizując je tanio – nawet jeśli chodzi o siedzenie w domu.

A, czy wy planujecie każdy dzień swojego urlopu? Jak spędzacie wakacje? Co robicie? 

11 komentarzy:

  1. Łatwo powiedzieć zaplanować... Byłam na wakacyjnym wypoczynku jeszcze podczas roku szkolnego i wróciłam 1 lipca. Mam jedną przyjaciółkę która mieszka blisko mnie a reszta na 2 końcu miasta więc sam dojazd by trwał cały dzień. Jak już się spotkam to nagle nie ma co robić i kończy się na tym że siedzimy przy kompie czego nie znoszę robić jak do kogoś idę. No i co robić niby jestem kreatywna i tak dalej bo przez pierwsze 2 tygodnie coś robiłam ze swoim życiem, ale teraz czarna dziura. Mam nadzieję że to tylko chwilowy dołek... Miłego spędzenia wakacji ;)
    zuzankaka

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja staram się pracować nad kondycją i trochę nad swoją kreatywnością.
    MISSPati16671

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  4. Narazię będe w domu. Codziennie ćwiczę siatkówkę ale rodzice zapisali mnie też do szkoły na ang :( (ale przez 1 miesiąc).Może pojadę z rodziną na Węgry :)
    LadyMorgen

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja akurat mam 2 miesiące zagranicą i oprócz zwiedzania wolne chwile poświęcam na robienie czegoś. Czas dzielę pomiędzy naukę angielskiego i japońskiego, pisanie, czytanie i rysowanie. I wiecie co? Da się tak. I daje to ogromną satysfakcję, bo każdego dnia robię jakiś krok do przodu :)

    Izowirus

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja doskonalę swój angielski do końca lipca, w weekendy jeżdżę np do babci, byłąm w Krakowie, natomiast sierpień należy do Zakopanego i gór <3
    _O_Emma_O_

    OdpowiedzUsuń
  7. W wakacje nigdy nie planuje tego co mam robić,zazwyczaj jest to oglądanie seriali,filmów lub siedzenie przed komputerem,więc jak widać nie mam większych zajęć na te wakacje c:
    Camelot_Paula

    OdpowiedzUsuń
  8. W wakacje planuję tylko jakieś obozy wyjazdy itp.;)Reszta dni jest raczej spontaniczna, robię to co lubię ;)W mojej okolicy nie ma ani jednej koleżanki ze szkoły xd, więc raczej nie można się na nic umówić ...

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja zbytniej przerwy od nauki nie mam ponieważ od wrześnie będę w klasie maturalnej, więc nadrabiam zaległości z matematyki. Chodzę również na zajęcia z angielskiego, aby przygotować się na certyfikat :D Oczywiście nie odmawiam sobie przyjemności z ciepłych dni i jeżdżę nad jezioro kiedy tylko widzę ładną pogodę : )

    swetowa

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja jeszcze czekam na wyjazd, ale cieszę się z niego ;) Niestety nie jadę na obóz konny, i tego najbardziej żałuję.

    agnieszka5503

    OdpowiedzUsuń
  11. Raczej nie planuję niczego..oprócz wyjazdu do mojego brata.
    lollita1234

    OdpowiedzUsuń