2020/08/13

Wspomnień czar #5 – Świat darmówek cz.1

Kochani, dzisiaj przychodzę do Was z tematem, który w ankiecie cieszył się ogromnym poparciem. Post ten postanowiłam podzielić na trzy części – najpopularniejsze, najbrzydsze i najlepsze darmówki. Cykl ten będzie się pojawiał na przemian z cyklem dotyczącym ubrań. 

Zanim przejdę do przedstawiania gratisów, które cieszyły się ogromną popularnością, chciałabym wprowadzić Was w ten darmówkowy świat (niektórzy użytkownicy mogą tego nie pamiętać lub nie wiedzieć).  Przygotowałam trochę informacji:

1. Darmówki mogliśmy zdobyć na kilka sposobów: poprzez używanie bramek Proxy (czasami trzeba było zmieniać port czy jak to się tam zwie, ale tego nie umiałam robić i te rzeczy sobie odpuszczałam), zapisywanie się do klubów (niestety nasz kraj mógł zapisać się tylko do trzech klubów, więc tutaj również należało używać bramek Proxy), branie udziału w konkursach (tak jak teraz) lub realizowanie bonów upominkowych. Zdarzały się także darmówki, które dostawaliśmy od administracji i nie trzeba było nic robić, aby te prezenty otrzymać. 
2. Darmówki miały limit czasowy – mogliśmy otrzymać je tylko przez pewien okres, np. dwa tygodnie. Po upłynięciu terminu zdobycie tej rzeczy było niemożliwe. 
3. Niektóre gratisy były dostępne tylko dla Superstar. 
4. Obecnie większości darmówek nie można sprzedawać, za to niektóre z nich admini BEZCZELNIE wrzucają do Callie's Picks za jakieś kosmiczne sumy. 

Mam nadzieję, że powyższe podpunkty odświeżyły Wasze darmówkowe wspomnienia i jesteście gotowi na dawkę najpopularniejszych darmówek, którymi uraczył nas Stardoll! 

1. Darmówki z klubów 

Czy istnieje gracz, który nie ma tego fotela i plakatu Amy Diamond? W moim apartamencie wielokrotnie znajdowało się miejsce dla tego fotelika, plakatów nie wieszałam. Uważam, że mebel jest całkiem ładnie wykonany (jak na darmówkę i tamte czasy), za to plakaty to tragedia – są rozmazane i bardzo niewyraźne. Posiadacie te rzeczy? 
Pamiętam jeszcze klub Tokio Hotel, w którym mogliśmy dostać darmową głowę Billa Kaulitza – to było przerażające! Niestety nie posiadam tej rzeźby... może to i lepiej. 

2. Ubrania z seriali Disney Channel 


Nie pamiętam, jak robiło się te darmówki, ale pamiętam, że miało je bardzo dużo osób. Ubrania pochodzą z seriali popularnych na Disney Channel w latach 2009-2011 (Hannah Montana, Słoneczna Sonny i Randka z gwiazdą). Przyznam, że często wykorzystywałam te ubrania w swoich stylizacjach, ale obecnie tylko zalegają w mojej garderobie. 

3. Zestaw z Simple 

Nie wiem, co miały w sobie te rzeczy, ale byłam w nich zakochana i zazdrościłam każdemu, kto je posiadał (a takich osób było bardzo dużo). Długo nie potrafiłam zrobić ich sama, ale pewnego dnia moja kochana kuzynka pomogła mi zdobyć upragnione prezenty! Wy też byliście zauroczeni tymi gratisami? 

4. Zestaw Dove 

Zestaw podobny do tego z Simple, ale zdecydowanie mniej praktyczny i brzydszy. Kosmetyki są przyzwoite – można je postawić w łazience czy na toaletce, ale bluzka i plecak to katastrofa. Dlaczego tak uwielbialiśmy ten zestaw i namiętnie zmienialiśmy serwery, żeby go dostać? 

5. Zwierzęta 


Były darmówkami pozyskiwanymi legalną drogą :D Dostawaliśmy je w ramach jakiejś akcji dotyczącej ochrony zwierząt zagrożonych wyginięciem. Nie wiem, czy to cała kolekcja – ja posiadam tylko tyle. Nadal zdarza mi się je widywać w pokojach innych graczy. 

6. Paskudztwa Euro 2012 
Te gratisy dostawał każdy – nie ważne, czy chciał, czy nie chciał (raczej to drugie, bo kto pisałby się dobrowolnie na takie brzydoty). Pamiętam, że do wyboru była jeszcze jedna koszulka z napisem "I love Football". Nienawidziłam tej całej otoczki związanej z Euro 2012, a moją frustrację potęgowało to, że mój tata pracował przy zabezpieczaniu i ochronie tej imprezy. Przez długi czas nie było go w domu, więc bardzo za nim tęskniłam. 

7. Obrazek 

O tym obrazku pisałam w pierwszej części wspomnień ze starego Stardolla, więc nie będę się długo rozpisywała – nie mam pojęcia, skąd się wziął ten darmowy obrazek, ale wiem, że każdy swego czasu miał go na ścianie (może nie każdy, ale zdecydowana większość). 

8. Zestaw Moxie Girlz 

Pamiętam, że ten zestaw również bardzo chciałam mieć (nie mam pojęcia, co miałam wtedy w głowie) i męczyłam kuzynkę o zrobienie mi tej darmówki. Naprawdę zastanawiam się, co mnie do tego pchało – ja nawet nie oglądałam tej bajki... 

9. Grzybek (?)

Tego ruszającego się grzybka (lub stworka) mogliśmy spotkać w wielu domkach. Jakiś czas temu był szalenie popularny i lubiany. Macie to coś? Wiecie w ogóle, co to jest? 

10. Gadżety elektroniczne 

Wydaje mi się, że dostawaliśmy je za połączenie konta z Facebookiem, ale nie jestem pewna. Może Wy orientujecie się bardziej? 
Sądzę, że laptop jest okej, ale telefon to żart... jak mamy postawić go w swoich apartamentach? Uważam, że powinien być zrobiony na płasko (tak jakby leżał), bo kto widział telefon komórkowy stojący w takiej pozycji na co dzień? 


To wszystko, co przygotowałam na dzisiaj. Mam nadzieję, że post przypadł Wam do gustu i wywołał miłe wspomnienia. Za dwa tygodnie przyjrzymy się najbrzydszym darmówkom. 

Kochani, mam jeszcze do Was pytanie. Jeden z czytelników podsunął mi pewien pomysł: 


Mam na myśli (w tej chwili) tę pierwszą propozycję. Czy chcielibyście, żebym raz w miesiącu wybierała jednego czytelnika i "grzebała" mu w szafie i schowku w poszukiwaniu rzeczy, które wywołują u mnie nostalgię, są ciekawe, mam z nimi jakieś wspomnienia / anegdoty? Dajcie znać! 

I jeszcze ostatnie ogłoszenie: wszystkie pomysły, które podsunęliście mi w ankiecie, są świetne i na pewno pojawią się w tej serii. Bardzo dziękuję! 

28 komentarzy:

  1. O boże pamiętam wszystkie te rzeczy - a najbardziej te klubowe chyba nadal może je dostać choć nie jestem pewien haha :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Teraz można dostać chyba tylko te z klubu Amy Diamond 🙁

      Usuń
    2. Pamiętam te z Dave - szkoda że to była jednorazowa akcja :/

      Usuń
    3. Dobrze wiedzieć że chociaż jeden klub daje nam darmówke ale i tak to jest nic porównując z tym ile kiedyś było darmówek :D

      Usuń
    4. Kiedyś praktycznie co drugi-trzeci dzień robiło się jakieś darmówki 😀

      Usuń
  2. Zdecydowanie najbardziej pamiętam darmówki z klubów i ten laptop za połączenie z fb. Innych rzeczy raczej nie miałam lub nie pamiętam, nie za dużo grałam w tamtych latach i też nie tak intensywnie jak np. w późniejszych latach. Już nie mogę się doczekać kolejnych postów:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te rzeczy przeważnie są z lat 2009-2011 😇 Wtedy był taki wysyp darmówek, potem stopniowo pojawiało się coraz mniej. Cieszę się, że czekasz na posty! Naprawdę miło czytać takie komentarze 😍

      Usuń
  3. Jak ja uwielbiam te posty :D
    Miałam wszystko! :D (niektóre nadal mam, niektóre utylizowałam)
    Fajny pomysł z tym" grzebaniem" . Możesz u mnie jeśli chcesz, moje konto jest mega stare więc może coś znajdziesz :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło! Chętnie zajrzę do Twojej szafy i schowka, ślicznie dziękuję za pozwolenie ❤️ Jak nazywasz się na Stardollu?

      Usuń
  4. Posiadam pierwszy zestaw i głowę Billa xD z Fotela często korzystałam, była bardzo fajny jak na tamte czasy.
    Z Simlpe chyba była taka duża, "piękna" balowa sukienka. Marzyłam o niej aż w końcu znalazłam jakiś sposób przez zmianę proxy i ją zdobyłam :D
    Zwierzaczki były całkiem fajne, no i akcja fajna.
    Ja z rzeczy na EURO2012 byłam bardzo zadowolona (jeszcze było wnętrze chyba też za darmo) no i sklep z ciuchami reprezentacji, do tej pory je posiadam :D
    Z chęcią zobaczę posty z serii "co ludzie trzymają za skarby w szafach/schowkach". Jak co u mnie również może coś się znajdzie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pamiętam tę suknię! Była taka różowa i świecąca, prawda? Ja niestety nie umiałam jej zdobyć :(
      Mam nadzieję, że nie uraziłam Cię niepochlebnym wpisem na temat rzeczy na Euro2010? Wnętrze również mam, ale zupełnie o nim zapomniałam!
      Chętnie poszukam starych rzeczy w Twoim domku :)

      Usuń
    2. Tak, to ona :D Jeszcze były ciuszki z Avril Lavigne - też robiły szał :D
      Ależ skąd, ja mam po prostu fioła na punkcie futbolu więc stąd moja fascynacja tymi rzeczami ^^

      Usuń
  5. Pamiętam, że robiłam darmówki poprzez wchodzenie na jakieś strony i logowanie się tam na stardoll, tak zdobyłam moje ukochane ubrania z "Violetty" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To chyba był najczęstszy sposób :) Darmówek z Violetty nie mam, ale pamiętem.

      Usuń
  6. Post jak zawsze świetny! Pamiętam te rzeczy, nawet niektóre czasem używam.
    Zapraszam do mnie jeśli mam otwarte, bo nie pamiętam. Niecierpliwie czekam na posty z "grzebania"! I w ogóle na wszystkie posty!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jejku, bardzo dziękuję za tak miłe słowa! To urocze 🦋 Chętnie wpadnę do Ciebie na małe przeszukanie :D

      Usuń
  7. sylwia5278 powinno być wiele darmówek :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chętnie sprawdzę :) Bardzo dziękuję za zgłoszenie!

      Usuń
  8. Mam w szafie troche starych, nawet bardzo 😅 ubran :D jak masz ochote to zerknij ;) darmowki z klubow byly kiedys bardzo fajne, chetnie dekorowalo sie nim ten zielony pokoj ktory byl w prezencie dla ss. Ubrania z disney mam, niekotre nawet udalo mi sie sprzedac 10 lat temu 😂 darmowki z simple nie chcialy mi zadzialac, pamietam to :( zwierzatka byly urocze, sama akcja i jej edukacyjny cel jak najbardziej oceniam pozytywnie. Ten obrazek jest bardzo ladny, swoj mam z bazaru, nie wiem w ogole jak mozna bylo go dostac wczesniej xd 8, 9 i 10 rowniez mam... te preznety nie cieszyly xd telefon u mnie byl postawiony na polce na ksiazki xd chyba każdy to dostawal. Nie moge sie doczekac kolwjnego wpisu :D czuje ze bedzie ciekawie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z chęcią zerknę, bardzo dziękuję! Ja tego zielonego pokoju nie pamiętam, czy mógłbyś mi powiedzieć, o który pokój chodzi? 😮 Mnie te darmówki również nie chciały działać, ale pomogła mi niezawodna kuzynka – u niej zawsze wszystko działało i umiała to robić :D
      Mam nadzieję, że kolejne posty również okażą się ciekawe. Dziękuję za miłe słowa i bardzo ciekawy komentarz!

      Usuń
  9. Dużo rzeczy posprzedawałem albo zutylizowałem bo tylko zabierały miejsce w szafie ale może coś tam znajdziesz ciekawego. :) Albo w pokojach. :) stardollowy10

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U Ciebie na pewno znajdę wiele świetnych sukienek! Bardzo dziękuję za zgłoszenie!

      Usuń
  10. Naprawdę te darmówki wywołały u mnie masę wspomnień. Pamiętam jak przeglądałam blogi o stardoll żeby zdobyć ich jak najwięcej. Mam prawie wszystkie rzeczy z wymienionych. Co śmieszne kiedyś często ich używałam, teraz zapomniałam o nich całkowicie. W sumie pamiętałam tylko grzyba i fotel.
    Jeśli chodzi o rzeczy z punktu 10 to chyba nie dostawało się ich za połączenie konta z fb bo nigdy tego nie robiłam a rzeczy posiadam.
    Bardzo fajny post. Naprawdę zatęskniłam za starym stardollem.
    Jeśli chcesz konto z masą starych darmówek to zapraszam do mnie.
    TOLA27555

    OdpowiedzUsuń
  11. Kolejny rewelacyjny post! Niestety nie posiadam już chyba żadnej z powyższej darmówki. Moim ulubieńcem był wiszący fotel i do niego mam chyba szczególny sentyment. Zawsze marzył mi się taki w realu. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję :) Ja też marzyłam w realu o takim fotelu!

      Usuń
  12. Świetny post, uwielbiam wracać do starych czasów stardoll'a. Zapraszam do mojej szafy i schowka - zapewne też znajdzie się tam pare starych perełek (niektóre są rozmieszczone w pokojach), gdyż konto mam od 2010 roku.
    PS. Co do kosmetyków Dove na stardoll mam pozostałe wersje kolorystyczne.

    OdpowiedzUsuń