2020/09/03

Wspomnień czar #7 – funkcje, które wyszły z mody

Kochani, dzisiaj chciałabym pokazać Wam funkcje, które kiedyś były bardzo modne, ale dzisiaj korzysta z nich niewiele osób. Dajcie znać, czy zgadzacie się z moim wyborem. 

1. Polski Starblog


Ostatnie wpisy pochodzą sprzed 90 miesięcy. Od tej pory nie pojawiło się nic po polsku. Kiedyś regularnie czytałam Starbloga, ale ostatnio mam wrażenie, że stał się nudniejszy i wolę przeglądać blogi znajdujące się poza Stardollem. Szkoda, że polscy użytkownicy już nie mogą tworzyć w ojczystym języku. Chcielibyście, aby ta funkcja powróciła? 

2. Własna stylizacja 

Stworzenie własnej ubieranki kosztuje 8 sd i nie daje praktycznie niczego. Wiem, że kiedyś sporo użytkowników korzystało z tej funkcji, ale dzisiaj jest ona mało popularna, a naszych lalek raczej nikt nie ubiera. Na zdjęciu moja ubieranka. Posiadacie własną? 

3. Minigry 

Kiedyś graliśmy w nie, aby zarabiać Stardollary, ale dzisiaj szkoda nam czasu na taką zabawę. Myślę, że te gierki z dzisiejszej perspektywy są dość słabe i nudne. Kilka lat temu uwielbiałam grać w Doll House. A Wy lubiliście umilać sobie czas stardollowymi gierkami? 

4. Ubieranie gwiazd 


Od tego zaczęła się moja przygoda ze Stardollem – najpierw grałam tylko w ubieranki i stylizowałam gwiazdy. Myślę, że kiedyś robiło to zdecydowanie więcej dollek, ale teraz ta funkcja służy raczej do spamowania w komentarzach. Admini chyba również trochę to zaniedbali, ponieważ kiedyś nowe lalki pojawiały się bardzo często, a od dłuższego czasu cisza...
Macie swoją ulubioną ubierankę? Ja oczywiście mam i nawet Wam ją pokażę: 


Osoba, która jako pierwsza poda poprawną i pełną nazwę ubieranki, wygra coś z listy życzeń. 

5. Realcelebs 


Pamiętacie czasy, kiedy gwiazdy miały swoje wirtualne apartamenty na Stardollu? Dzisiaj nikt nie loguje się na te konta, kampanie dawno wygasły, a na profilach tych osób panuje smutek. Bardzo lubiłam tę funkcję i cieszyłam się, że moi idole mają konta tak jak ja (Avril i siostry Olsen). 
Specjalnie dla Was skontaktowałam się z naszą lokalną dollką, czyli Gosią Andrzejewicz. Pani Gosia zdradziła mi, że to nie ona robiła apartament, a kontem zajmował się ktoś inny. Dodała także, że ciepło wspomina Stardoll i cieszyła się, że jej stylizacje zostały bardzo wiernie odwzorowane. Przekazała również pozdrowienia wszystkim czytelnikom bloga. 

6. Kluby 


Niektóre kluby co prawda nadal pozostają aktywne (np. moje), ale większość umarła śmiercią naturalną. Ich właściciele mają zdezaktywowane konta, a w samym klubie nie dzieje się absolutnie nic. Myślę, że ta funkcja swoje lata świetności ma za sobą, a kluby, które wciąż działają to zaledwie ułamek tego, co działo się przed dekadą. 

Kochani, to wszystko, co przygotowałam dzisiaj. Czy dopisalibyście coś do tej listy? A może coś byście wykreślili? Niedługo opowiem Wam o funkcjach, których już nie znajdziemy na Stardollu. 
Miłego dnia! 

19 komentarzy:

  1. Ubieranka to Pretty n Love? :) ojej jak bylem mlodszy to nie ogarnialem za bardzo o co chodzi z tym starblogiem.. dzisiaj prawie na to nie patrze, moze jedynie zerkam na jakies ogloszenia adminow. Wlasna stylizacja to chyba jedna z tych bardziej bezsensownych opcji na sd... o, ja tez zaczalem przygode z ta strona od ubieranek gwiazd ;) wtedy jeszcze to drukowalismy 🤣 dziwi mnie, ze przestaly sie pojawiac nowe, w ogole nogliby dodac kilka znanych nazwisk do quick facts... realcelebs hahah teraz te gwiazdki sa juz wygasle xd Gooosia!!!! Fajnie, ze w koncu ktos sie o to zapytal :D w ogole milo, ze w tym wszsystkim byl jakis polski akcent. Kluby zdecydowanie w 2010 wiodly prym. Pamiętamjak wtedy jeszcze z moimi szkolnymi kolegami i kolezankami sie w to bawilismy. KKonkurs na scenerie klubowa, managera itd.... potem to stracilo sens. I jeszcze kody do tego - ze tez kiedys dalo sie linki wklejac na sd XD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadza się, to Pretty N' Love! Ja też drukowałam ubrane gwiazdy haha.
      Szkoda, że kluby wygasają powoli.

      Usuń
  2. Kiedyś olewałam Starbloga, potem był okres, że starałam się o wejście do składu, ale nie udało mi się. Teraz wchodzę na SB, czasem coś ciekawego można znaleźć.
    Posiadam nawet dwie własne ubieranki! Wchodzę tam tylko wtedy, kiedy chcę sobie przypomnieć jaka "piękna" była kiedyś moja doll xD Zawsze lubiłam ubierać Sylvie van der Vaart.
    Kiedyś grałam tylko w Celeb Quiz żeby zdobyć trofeum, teraz tam nawet nie zaglądam, tak samo jak do ubieranek.
    Szkoda, że kluby umierają śmiercią naturalną, bo była to fajna rozrywka. Obecnie odwiedzam regularnie tylko Royalty...
    W zestawieniu brakuje mi Star Movie - to był dopiero niewypał!
    Ksante

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie też nigdy nie udało się wejść do składu, więc znam ten ból. Nigdy nie udało mi się zdobyć trofeum w żadnej grze.
      Star Movie jest już niedostępną opcją na Stardoll, dlatego brak go w tym zestawieniu, ale pojawi się w innym poście :)

      Usuń
  3. Kluby jako tako jeszcze działają ale reszta to ja nie wiem kiedy tego używałem haha :D Super post! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję :) Tak, kluby jeszcze działają i nawet o tym napisałam, ale jest to jedynie namiastką tego, co działo się przed dekadą.

      Usuń
    2. zgodzę się - kiedyś w klubach były nawet kody na darmówki dlatego były takie popularne - 2 lata temu trochę się też obudziły bo były modne kluby do pomocy wygrywania ncg ,cg itp nawet ja taki klub posiadałem, na tą chwilę są dalej aktywne niektóre kluby ale już nie ma takiego bum jak kiedyś :D

      Usuń
  4. Starblog to nie mój klimat, bo go po prostu nie pamietam za bardzo :0 Co do własnych ubieranek to nie najgorszy pomysł, ale wizja wydania 8sd na coś takiego jest chora, wiec nie dziwie sie, że nie ma to swoich fanów!Co do minigier to nadal kocham grac w takie króliki... Nie pamietam jej nazwy, a nie mam jej chyba na twoim ss :( świetny post!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję :* Ja nadal w sekrecie gram czasami w Doll House, kiedy mam doła :D

      Usuń
  5. Uwielbiam te posty twojego autorstwa! Aż mnie nostalgia ogarnia przez te wspominki!
    Oczywiście mam własną stylizację. Z tego co pamiętam to nawet stworzyłam ją za darmo, ale nie wiem czy to dlatego, że miałam wtedy SS, czy może kiedyś się nie płaciło 🤔 Lubiłam stylizować gwiazdy, chociaż było sporo, w których nie podobał mi się dobór dostępnych ubrań. Starbloga nie czytam kompletnie. Tak samo nie angażowałam się w żadne kluby (chociaż chyba w Akademii Stardoll było zdanie, że trzeba było dołączyć do klubu, wtedy się tym zainteresowałam. A co do minigier to totalnie mi się nie podobały i w nie nie grałam.

    Pozdrawiam! I jeszcze raz powtórzę: "Uwielbiam twoje wpisy!"

    monikakuchejda

    OdpowiedzUsuń
  6. w bloga to się nie bawiłam,ale mam swoje ubieranki i to 6 (aż zajrzałam tam i nie spodziewałam się,że tkaie ubrania kiedyś miałam) xD oj grałam w minigry,a konkretnie w celeb quiz :D ubieranie gwiazd to była norma,w końcu najpierw była nazwa paperdollheaven,a potem zmienili na stardoll :) a co do klubów i realcelebs to mnie nigdy to nie interesowało

    martusia-16

    OdpowiedzUsuń
  7. Dużo wspomnień... Zawsze zazdrościłam statuetek za gry... Bloga nie czytałam, ubieranki gwiazd tylko na początku przygody. Kiedyś było jakoś lepiej, nawet gracze byli dla siebie milsi i bardziej pomocni, panowała atmosfera jak w dużej rodzinie, a teraz większość widzi tylko swój nos.
    Post jak zawsze świetny! Czekam na kolejne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję :) Zgadzam się z Twoimi spostrzeżeniami – teraz na Stardollu jest sporo chamstwa, nawet mnie zaatakowano niedawno bez powodu.

      Usuń
  8. Admini mogliby pousuwać wszystkie kluby, których właściciele usunęli konta. Wtedy te mniej lub bardziej aktywne stałyby się widoczne w zakładce kluby i zyskałyby nowych członków. Bo sami sprawdźcie, pootwierajcie sobie te kluby, żaden nie jest aktywny, konta pousuwane. stardollowy10

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Całkowicie się zgadzam! Te kluby powinny być usunięte, bo tylko zaśmiecają Stardoll.

      Usuń
  9. Ponad rok temu pisałam do adminów o funkcję na polskim starblogu to odpisali mi że nadór właśnie skończony i żeby napisać w maju :D Do dzisiaj nie widziałam prac tych 'redaktorów'

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja pisałam jakoś w maju / czerwcu i odpisali mi, że niestety nie zostałam zakwalifikowana... nawet nie pytałam o to, czy mogę tam pisać, a jedynie o szanse na reaktywacje.

      Usuń