2020/09/24

Wspomnień czar #9 – tak zaczynaliśmy... cz. 1


Czy łezka w oku już się zakręciła? Mnie tak! Kochani, dzisiaj opowiem Wam trochę o początkach gry. Chciałabym najpierw podkreślić dwie rzeczy: nie korzystam ze zdjęć pochodzących z Grafiki Google – wszystkie screeny robię sama (odtwarzam grę za pomocą Wayback Machine), dlatego nie jestem w stanie przedstawić wszystkiego – niektóre opcje są tam zablokowane (np. nie mogę stworzyć konta) lub strona nie posiada odpowiednich zapisów. Druga informacja: tekst piszę sama i nie korzystam z Wikipedii, innych blogów itp. – nie jestem alfą i omegą, więc nie podam Wam wszystkich informacji i mogę w czymś się pomylić, dlatego chętnie przeczytam Wasze sprostowania, refleksje i odpowiedzi na pytania, które na pewno zadam. Uważam, że przeredagowywanie informacji z innych źródeł jest bardzo słabe – ja jestem autorem wpisu, więc prezentuję swój punkt widzenia i swoje wspomnienia, a przecież o wspomnienia w tej serii przede wszystkim chodzi. Jeżeli ktoś chciałby poznać szczegółową historię Stardolla, polecam zajrzeć do innych źródeł. 

Zacznijmy od początku, czyli wcale nie od Stardolla...

Kiedy spojrzymy na zapisy z Wayback Machine z roku 2003, naszym oczom ukaże się to: 



Stardolla raczej to nie przypomina. Niestety nie znam języka, w którym tekst został napisany, więc nie jestem w stanie powiedzieć Wam, o co chodzi. Podejrzewam, że po prostu była tam inna strona, a nazwa została potem zwolniona. 

Myślę, że wszyscy wiemy, że pierwotnie strona nazywała się Paper Doll Heaven i wyglądała tak: 


Jak widzicie, mogliśmy ubierać tylko gwiazdy. Nie było możliwości logowania, tworzenia własnego awatara i domku. Ten motyw idącej lalki pozostał do dzisiaj i przyznam Wam, że uwielbiam go! Tak bardzo kojarzy mi się ze Stardollem! 

Zauważcie, że ubieranki nazywają się inaczej, a niektórych chyba już nie ma. Próbowałam to sprawdzić, ale po kliknięciu przenosi nas na dzisiejszą wersję Stardolla (do okładki, więc nie można zagrać). 

Potem wyglądało to tak: 


W niektóre ubieranki chętnie bym zagrała, ale niestety nie jest to już możliwe. Po kliknięciu dostajemy taką informację: 

Potem szata graficzna się zmieniała, ale nie będę wklejała wszystkich zdjęć stronki. Zainteresowanych odsyłam do przejrzenia archiwum. 

Pierwszy zapis naszego znanego i kochanego Stardolla pochodzi z 2 kwietnia 2006 roku. 




Nie wygląda to dobrze, wiem o tym, ale nie jestem w stanie pokazać Wam niczego innego. 

Ale, ale...

W sierpniu 2006 roku mieliśmy już to: 



Spójrzcie na wygląd dollek! Pamiętam te różowe kolczyki, które ma na sobie abaroo11 – miałam je! Postanowiłam odwiedzić użytkowniczki ze screena, ale żadnej nie udało mi się odnaleźć :( Być może już nie grają lub zmieniły nazwy. Pobuszowałam na tym zapisie jeszcze trochę. Pokażę Wam najciekawsze rzeczy: 


Tak wyglądała zachęta do dołączenia. 

Do Starplazy nie udało mi się wejść (szkoda), ale za to mogłam włączyć to: 


Kupno Stardollarów to przecież najważniejsza funkcja Stardolla :D 
Co sądzicie o stroju tej dollki? Fajny? 
Wybrałam Rosję zupełnie przypadkowo. Zwróćcie uwagę na podpunkt "Ask parent to pay" – kto z Was naprawdę pytał o to rodziców? Ja byłam grzecznym dzieckiem i kupowałam Stardollary tylko za pozwoleniem mamy (czasami naciągałam też dziadka). 

Pokażę Wam jeszcze kilka ciekawszych screenów z 2007 roku: 


Nadal mam ten różowy kubraczek z reklamy. 


Pamiętacie modę na ozdabianie tych drzewek? Te diamenciki były bardzo popularne! 


Kilka użytkowniczek (lub użytkowników). Wydaje mi się, że teraz te kucyki wyglądają trochę inaczej (ma je na sobie misspink935). 


Wielkanocna odsłona Stardolla z 2007 roku.


A tutaj widzimy dziewczynę z Polski! Niby nie ma w tym niczego dziwnego, a jednak jakoś cieszy. 


Pamiętacie ankiety i zakładkę Stardoll News? Ja tak! Chociaż nie miałam konta w 2007 roku, grałam już wtedy w ubieranki i głosowałam (nie wiem, czy ten głos się liczył). 


A tutaj reklama Fudge. Miałam kilka ubrań z tego zestawienia! Spódniczka nadal jest dostępna. 


Reklama klubów – nowej funkcji na Stardoll. 


Czat na żywo z gwiazdami? Wow! Ja niestety takich akcji nie pamiętam. 


Tak wyglądała zakładka z klubami – ikonki były inne i chyba można było dodawać własne (np. klub PeteWentz). 



A to chyba najpiękniejszy screen z dzisiaj! Pamiętacie taką Starplazę? Ja tak! Bardzo tęsknię :( 
Niestety nie udało mi się wejść do środka – sklep się cały czas ładuje i nic z tego nie wynika. 


Bardzo lubię Paulinę Porizkovą – to świetna modelka i piękna kobieta, ale te fryzury nigdy mi się nie podobały. 

Kochani, w ten sposób kończymy 2007 rok... 
Niedługo wehikuł czasu przeniesie nas do Stardolla z 2008 roku – zobaczymy, co wtedy się działo, kto był zalogowany i sprawdzimy, gdzie uda nam się wejść. Może wreszcie otworzą się przed nami wrota Starplazy? 

Wybaczcie, że podzieliłam ten wpis na kilka części, ale przeszukanie archiwalnych zasobów internetu i selekcja materiałów, to naprawdę sporo pracy. Mam nadzieję, że spodobała się Wam taka forma tego wpisu. 
Udanego dnia! 

17 komentarzy:

  1. kurcze pamiętam ten stary stardoll i zaczynałam właśnie jak ta strona była pod nazwą paperdollheaven :D oj stary stardoll też się pamięta,ale była faza na te drzewko,co wbijasz chyba kolejny poziom to ono rosło :D i właśnie ozdabiało się go tymi duperelkami

    martusia-16

    OdpowiedzUsuń
  2. Czekam na kolejna czesc :) milo jest czytac takie czasy i dowiedziec sie jak to kiedys bylo. Ja znam te gre od 2008 roku pod nazwa Gry i ubieranki gwiazd. Konto dopiero w 2010... ah te ankiety juz prawie zapomnialem ze to bylo xd to drzewko zawsze mi przeszkadzalo, szkoda tez zw te ozdoby w pewnym momencie w ogole sie nie pojawialy... te stare fryzry moze nie sa doskonale ale maja swoj urok. Chcialbym zeby tak wyglądały.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie też podobają się te stare fryzury – mają swój klimat. Raczej bym ich nie nosiła codziennie, ale od jakiejś okazji - czemu nie? :)

      Usuń
  3. Najlepszy post jaki czytałem i super wspomnienia :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Super post! Widac, że włożyłaś w niego dużo pracy. Co prawda większość już wiedziałam z bloga errorstardoll ale tak czy siak fajnie było poczytać. Te pierwsze obrazki są po koreańsku, ale niestety też go nie znam :p
    Pamiętam praktycznie wszystko. Te kolczyki i opaski z MKA :') praktycznie każdy je wtedy miał!
    (ja chyba nadal mam) Kluby kiedyś to było coś! I tak, można było zmieniać ikonki. Stara Starplaza ma swój klimat, strasznie podobał mi się ten design na centrum handlowe.



    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Ja również lubiłam ten design na centrum handlowe, świetnie to wyglądało.

      Usuń
  5. Cudowny post! Wow! Fajnie zobaczyc cos takiego, szczególnie że nie grałam wtedy! Czekam na 2008 i nastepne lata!

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam posty o Stardoll z tamtych czasów, bo sama zaczęłam grę dopiero w 2010 roku. Nawet nie słyszałam o tej stronce, co da się sprawdzić jak kiedyś wyglądała strona internetowa. Czekam na dalsze posty!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że lubisz te posty :) Kolejny wpis w czwartek :D

      Usuń
  7. Od 2010r. jestem w grze, przed nie wiem jak było, ale większość rzeczy pamiętam jak przez mgłę. Dużo wspomnień i miłej historii, bardzo przyjemnie jest cofnąć się w czasie choć na chwilę.
    Czekam na kolejne posty... Cudowne posty...

    OdpowiedzUsuń
  8. Po tym poście widać jak bardzo ta seria jest odgrzewanym kotletem z Error Stardoll. Niefajnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety nie znam bloga Error Stardoll, ale chętnie zobaczę. Myślę, że w internecie możesz znaleźć dużo treści związanych ze starym Stardollem i nie ma nic złego w tym, żeby ktoś publikował coś podobnego z własnym komentarzem. Gdyby tylko jeden blog publikował daną serię, to nie byłoby blogów o Stardoll w ogóle ;)

      Usuń
    2. Ja też tak uważam. A poza tym - seria na Error Stardoll wygląda jednak trochę inaczej. Jest to kalendarium miesiąc po miesiącu, a nie na lata :)
      ~ Rocka

      Usuń