2020/11/28

Z wielkiego ekranu

Witamy Was ponownie! 

Jeśli jesteście studentami, którzy są znudzeni wykładami, to proponujemy Wam w zamian obejrzenie czegoś co trwa też 90 minut ;) Młodszych też zachęcamy, ale upewnijcie się, że macie chociaż 16 lat ;)  Przedstawiamy Wam Poison Ivy (reż. Katt Shea). Jest to amerykański   Dramat/Thriller erotyczny, który miał swoją premierę w 1992 roku - tak nadal będziemy w klimacie lat 90. W główne role wcielają się Drew Barrymore (Ivy) i Sara Gilbert (Sylvie Cooper). Ivy w przeciwieństwie do Sylvie nie pochodzi z zamożnej rodziny i mieszka u ciotki. Za to wyróżnia się urodą. Dziewczynom udaje się zaprzyjaźnić. Ivy dosyć szybko zdobywa też zaufanie rodziny swojej nowej przyjaciółki, co sprytnie wykorzystuje. Jej wdziękowi ulega ojciec - Darryl Cooper (w tej roli Tom Skerritt). Jak łatwo się domyśleć, to nie wróży nic dobrego, gdyż w domu jest obecna chora matka (Cheryl Ladd jako Georgie Cooper). Jak zakończą się intrygi Ivy? Czy nowo zawiązana przyjaźń przetrwa wszelkie próby?

Plakat promujący Trujący bluszcz


Przyjrzyjmy się bliżej kilku kadrom. W dalszej części pojawi się część ze stylizacjami inspirowanymi filmem. 

Przyjaciółki?
Wyobraźcie sobie, że w filmie jest obecny wątek romansu między bardzo młodą dziewczyną a dojrzałym mężczyzną. W momencie kręcenia filmu aktorka miała 17 lat, a jej filmowy kochanek... 59. 

Wiemy, jak bardzo kochacie kowbojki ;) 

Jak widać Ivy stawiała na swobodne i dosyć wyzywające stylizacje jak na tak młodą dziewczynę.

To już ostatnia inspiracja. Czas na lookbook!

Elizabet-Mary zdecydowała się odwzorować stylizacje Ivy, ja natomiast postawiłem odwzorować styl ze zdjęcia przyjaciółek. Ponownie pokusiłem się o małe zmiany w salonie piękności. 



Źródła zdjęć:

https://www2.bfi.org.uk/news-opinion/sight-sound-magazine/features/girl-friends-film-lifelike-female-friendships-big-screen

https://en.wikipedia.org/wiki/Poison_Ivy_(1992_film)

https://www.imdb.com/title/tt0105156/mediaviewer/rm1050582784/

https://bust.com/style/195626-get-this-drew-barrymore-90s-look.html

https://www.anothermag.com/fashion-beauty/10317/the-cult-1992-film-starring-drew-barrymore-as-poison-ivy


Dobrnęliśmy do końca. Mamy nadzieję, że Was nie zanudziliśmy. Nie zapomnijcie podzielić się z nami w komentarzach Waszymi przemyśleniami na temat filmu i stylizacji.


11 komentarzy:

  1. Filmu nie znam, ale stylizacje bardzo udane, choć nie w moim stylu, to czuję klimat filmu i jakby to napisać - psują do opisu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Również nie oglądałam tego filmu. Świetna jest druga stylizacja Ivy, taka w moim stylu, również druga Sylvii bardziej mi się podoba. Super odwzorowane stylizacje, nawet spódniczka jest taka sama jak w filmie miała Ivy! Super ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nigdzie nie mogłam znaleźć podobnej spódnicy, więc zrobiłam ją w Design (chociaż bardzo nie lubię ubrań z Design) :D Cieszę się, że zauważyłaś tę spódnicę!

      Usuń
  3. Kolejny film do nadrobienia :D
    Świetnie odwzorowane stylizacje!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ahhh, toż to skandal! :D
    Kojarzę tę aktorkę być może z tego filmu, ale nie pamiętam dokładnie. Produkcji nie oglądałam, a przynajmniej nie pamiętam. Ogólnie mam słabą pamięć do tytułów, szybciej odgaduję po fabule.
    Wydaje się być ciekawy, może akurat wskoczy na dzisiejszą listę? :)
    Stylizacje ładne, czasowe. Ładnie odzwierciedlone. Dobra robota :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Także nie znam tego filmu, mimo że Drew Barrymore znam. Stylizacje bardzo adekwatne ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam nadzieje ze kiedys po naszych wpisach faktycznie sprawdzicie te filmy albo chociaz zwiastuny ;) z tego co pamietam sa dostępne online;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Lubię tę serię postów :D Filmu nie widziałam.
    W ogóle dla mnie fenomenem jest, że Drew w wieku 17 lat była taka sexy tymczasem ja .... hahaha
    Fajne stylizacje, dobrze odwzorowują klimat :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo to cieszy :) oj tamto.. wiekszosc taki etap przechodzila :(

      Usuń
  8. świetny post! mega stylizacje, ale najbardziej wpadła mi w oko stylizacja Elizabet-Mary ta druga z ramoneską i z krótkimi, jeansowymi spodenkami!

    OdpowiedzUsuń