2014/12/29

Kilka słów o...

Gianni Versace urodził się 2 grudnia 1946 w Reggio Calabria, zmarł 15 lipca 1997 w Miami Beach. Był synem krawcowej. Od dzieciństwa marzył o projektowaniu. Pomagał matce w prowadzeniu pracowni krawieckiej i sklepu z konfekcją. Uczył się szyć wykonując szmaciane lalki z resztek materiałów znalezionych w pracowni matki. Swą pierwszą suknię zaprojektował już w wieku dziewięciu lat. 

Szybko zaczął tworzyć własne kolekcje, do których inspiracji szukał w Londynie i Mediolanie. Włoska stolica mody wkrótce miała stać się jego nowym domem. Współpracę zaproponował mu Ezio Nicosia, właściciel mediolańskiej firmy włókienniczej Florentine Flowers. Był to punkt zwrotny w karierze Gianniego Versace - klienci potrzebowali nowego typu konfekcji, ubrań mniej anonimowych, bardziej wyrażających styl osoby, która je nosi, a na całym świecie ubrania "made in Italy" zaczęto utożsamiać z luksusem.


W 1974 roku zaprezentował pierwszą zupełnie samodzielną linię odzieżową Complice, a dwa lata później we współpracy z bratem Santo i siostrą Donatellą założył dom mody Versace. Kolejne dwa lata pracy zaowocowały pierwszą damską kolekcją marki i chwilę później również kolekcją mody męskiej. Od tej pory Gianni pracował, jak szalony. Inspirowało go wszystko - od malarstwa przez muzykę i podróże. U szczytu popularności okazało się, że cierpi na rzadki nowotwór. Projektant poddał się chemioterapii i całkowicie odzyskał zdrowie, ale choroba zmieniła go psychicznie.

Rankiem 15 lipca 1997 roku Gianni Versace wyszedł po gazety - kiedy wracał do domu, tuż przy bramie willi na Miami Beach podszedł do niego obcy mężczyzna. Wyciągnął broń i strzelił mu prosto w głowę.


W Polsce znajduje się pięć sklepów firmowych Versace. Pierwszy (Versace Collection) został otwarty w warszawskiej Galerii Mokotów. Drugi znajduje się w Krakowie (W Galerii Krakowskiej), natomiast trzeci został otwarty w Poznaniu (Versace Classic) w centrum handlowym "Stary Browar". Czwarty znajduje się w hotelu "Monopol" w Katowicach, piąty w Warszawskiej Promenadzie.

Dom mody Versace to kwintesencja włoskiego stylu i nawet mimo śmierci Gianniego jego imperium przetrwało.

13 komentarzy:

  1. Versace tworzył niesamowite projekty. Miał do tego ogromny talent. Cieszę się, że jego projekty pojawiły się na stardoll. Dzięki temu postowi dowiedziałam się wielu ciekawych rzeczy o tym projektancie :)
    WERRA.

    OdpowiedzUsuń
  2. Hmm.
    Kojarzę go, co więcej - znam.
    Zawsze go kojarzyłam z takim dobrym staruszkiem, ale to jak zginął :/
    :C
    Bardzo polubiłam jego kreacje.. tym czasem czekam na Hot or Not. ^^

    OdpowiedzUsuń
  3. Post bardzo ciekawy można powiedzić ,że wręcz edukacyjny.
    Versace miał naprawdę talent ,ale jego projekty to jednak nie mój styl.
    Geometryczne wzory i panterka nie trafiają w mój gust.
    Kiedy pojawiło się Tribute nie kupiłam nic.

    klaudia12349

    OdpowiedzUsuń
  4. Dobry post, dużo się nowego dowiedziałam. Fajnie też, że jego projekty trafiły na stardoll, wydałam wtedy kupę sd...
    dora_dorka

    OdpowiedzUsuń
  5. Niestety w mojej stardollowej szafie nie mam nic z Versace. Projekty są rewelacyjne.
    misskasia678

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo ciekawy post. Jego projekty są cudowne. Niestety nie ma nic w szafie na stardoll z Versace.. :/
    Agness7

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny post :) Osobiście uwielbiam projekty Gianniego, moim zdaniem był geniuszem, a osoba, która go zastrzeliła... No po prostu brak słów, to straszne, że taki świr odebrał go światu...

    OdpowiedzUsuń
  8. Post na prawdę ciekawy :) Ja również nie mam nic w szafie z Versace, ale może jak wejdzie jeszcze kolekcja tej marki to na pewno się skusze coś zakupić.
    emi20045

    OdpowiedzUsuń
  9. Art. świetny czekałam tylko na Versace ^^ bardzo go lubie lecz niestety nie stac mnie na jego ubranka,zaś na sd mam ich pełno :D
    QueenRoyal.

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo lubię takie posty :) Sama mam 2 pary legginsów od Versace i jestem z nich zadowolona
    Klarunia_P

    OdpowiedzUsuń
  11. Narazie nie mam jeszcze nic z Versace, ale czekam na coś wyjątkowego. :)
    clawdeen481

    OdpowiedzUsuń
  12. Ciekawy artykuł. Dowiedziałam się kilku nowych rzeczy. Chwilowo nie mam jeszcze nic z tego sklepu.

    ala1998_abra

    OdpowiedzUsuń
  13. Projekty Gianni'ego to dzieła sztuki, które bardzo łatwo można pokochać. Patrząc na jego samodzielne prace odnoszę wrażenie, że miał większy talent od siostrzyczki. Przyznam jednak, że bardzo lubię tę markę za swoje ciekawe i przyciągające wzrok kreacje.

    OdpowiedzUsuń