2014/12/31

Symbole religijne w modzie

Czy zauważyliście w ostatnim czasie coraz większe zainteresowanie projektantów symbolami religijnymi? Motywy witraży z wizerunkami świętych i motywy krzyża są wszechobecne, można je zobaczyć na pokazach mody z całego świata. W zagranicznych sklepach internetowych, typu Romwe, możemy znaleźć mnóstwo ubrań o tematyce religijnej. Projektanci tacy jak Dolce&Gabbana, Jean Paul Gauliter, wykorzystują motywy świeckie do stworzenia niezwykle porywającej, tajemniczej, mistycznej i jakże genialnej kolekcji.

Część kolekcji Dolce&Gabbana:









Część kolekcji Jeana Paula Gaulitera:








Dla jednych jest to tylko ładne ubranie o ciekawym wzorze, dla drugich sposób ukazania swojej religii od innej strony oraz pewnego rodzaju hołd dla tej religii. Dla trzecich zaś jest to po prostu sposób w jaki można się oszpecić, jak również znieważyć symbole religijne i wizerunki świętych. Ja osobiście nie jestem do końca przekonana do tego typu ubrań, nie wykorzystuję ich w życiu codziennym. Jedynym motywem religijnym jaki można spotkać w moich stylizacjach jest krzyż. Uważam, że w odpowiednim połączeniu może to dać bardzo ciekawy efekt oraz być dopełnieniem całej stylizacji.

Stworzyłam dwie stylizacje z obecnością symboli religijnych, muszę przyznać, że tego typu ubrań na stardoll jest bardzo mało.




Dosyć mrocznie i tajemniczo.Wszystko utrzymane jest w czerni, co nadaje tej stylizacji jeszcze więcej mroku. Motyw krzyża pojawił się tutaj na naszyjniku, który jest ciekawym dodatkiem. Całość chciałam utrzymać jako ciężką, dlatego dodałam tak wyraziste buty. Faktura kardiganu dodaje tej stylizacji ciekawego charakteru. Lekka i wyzywająca spódnica stała się podstawą całej stylizacji.




Ciężka rockowa stylizacja. Takie właśnie najbardziej mi się podobają. Motyw religijny jest tutaj na bluzce, ciężkie glany idealnie pasują do charakteru tej stylizacji. Czarne lateksowe spodnie bardzo dobrze komponują się z bluzką. Czapka jest ciekawym dodatkiem i uważam, że każdy powinien ją mieć w swojej szafie, dopełnieniem całości są metalowe bransoletki.

Jak wam się podobają stylizacje?

Co myślicie o motywach religijnych na ubraniach?

13 komentarzy:

  1. Ja osobiście nie jestem aż tak wierzącą osobą, dlatego nie chcę, by religijne fasony znajdowały się w części mego ubioru.
    Podoba mi się jedynie motyw krzyża, a co do stylizacji, bardziej polubiłam tą drugą.
    Tu się nie wypowiem, bo można powiedzieć, że jestem mało religijna.

    /ChemicRomance.

    OdpowiedzUsuń
  2. Też nie jestem religijna, ale nie przeszkadza mi to. Traktuje to jak kazdy inny motyw. Druga stylizacja lepsza.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawy ten post i ekstra stylizacje :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Moim zdaniem takie motywy nie są po to, aby wykazać, że jesteś religijny. Mogą nosić je wszyscy i wykazać swój styl. Dla mnie bardzo podobają się nadruki św. ikon, w swojej realnej szafie mam aż trzy takie bluzki. W kolekcji D&G te motywy wyglądają bardzo bogato, właśnie jak lubię. Co do krzyża, to niezbyt go lubię, chociaż i nie wykreślam ze swojej garderoby.
    dora_dorka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Święta racja, ale spotkałam się nie jeden raz z osobami które noszą tego typu ubrania tylko po to, aby pokazać, że są religijni. Dla mnie to jedna wielka paranoja.

      Usuń
  5. Ja tam zawsze uważałam i uważać będę, że nie miesza się religii do mody, zwłaszcza jeśli wszyscy wiedzą, że ten świat jest całkowicie sprzeczny z nauką głoszoną przez Jezusa i Kościół (homoseksualizm, awanse przez łóżko itd.). To po prostu dwa sprzeczne światy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak uważam, a poza tym obecny kościół jest bardzo zacofany.

      Usuń
  6. Stylizacje ładne. Ja osobiście nie używam symbolów religijnych w ubraniach w realnym życiu.

    ala1998_abra

    OdpowiedzUsuń
  7. Stylizacje bardzo fajne. Ja lubie takie religijne wzory, podobaja mi sie.

    Stella19878

    OdpowiedzUsuń
  8. Zaliczam się do grupy osób, które symbole religijne uważają po prostu za wzór, który albo oszpeca ciuch, albo nadaje mu niepowtarzalny styl. Nie jestem religijna i szczerze to sądzę, że nie ma nic złego w używaniu danych motywów / symboli w garderobie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja jestem osobą, która nie ma w swojej garderobie ubrań z motywem religijnym, po prostu nie podoba mi się.
    Klarunia_P

    OdpowiedzUsuń
  10. Ohhnie znosze symboli religijnych na ubraniech choć jestem wierząca, :)
    QueenRoyal.

    OdpowiedzUsuń