2015/09/18

Dziewczyna Dolce & Gabbana


Jeśli przyjmiemy, że o sukcesie marki stanowi jej popularność, to Domenico Dolce i Stefano Gabbana z pewnością go odnieśli - nazwę ich firmy kojarzą nawet osoby, które z modą nie mają nic wspólnego. Ale o tym, jak zawrotną karierę w branży mody zrobiła ta para projektantów, świadczą przede wszystkim liczby: Dolce i Gabbana zaczęli projektować pod wspólnym szyldem w 1985 jako dwudziestoparolatkowie, a już pod koniec lat 90-tych obroty ich firmy wyniosły około 500 milionów dolarów.

I nic w tym dziwnego, gdy weźmiemy pod uwagę fakt, że dziś większość imperiów modowych należałoby właściwie nazwać lifestylowymi - przyzwyczailiśmy się już do tego, że luksusowe marki lansują własne kosmetyki czy perfumy, ale duet Dolce & Gabbana poszedł o krok dalej: we współpracy z z inną znaną firmą włoską Martini otworzył ekskluzywny bar i restaurację w Mediolanie, jest oficjalnym projektantem strojów dla piłkarzy z drużyny AC Milan, a także publikuje w sieci "luksusowy" magazyn online Swide, jeden z nielicznych, o którym możemy przeczytać, że wśród redaktorów znajduje się... pies, labrador Mimmo.

Ich kolekcje należą do najpiękniejszych i najbardziej kobiecych, bowiem główną inspiracją projektantów jest gorąca Sycylia. Z kolei fascynacja barokiem owocuje mnóstwem ornamentów i aplikacji na ubraniach. Ostatnio jednak modowy duet zaprezentował również projekty w lżejszym wydaniu - zamiast kapiących złotem kreacji pojawiły się stroje obsypane kwiatami, a pośród czerwieni i nieśmiertelnej czerni zagościła biel i delikatne pastele.


Fryzura - MS.TQ, Opaska - Splendid, Kolczyki - PPQ,
Sukienka - Bonjour Bizou, Torebka - Voile, Buty - Pretty n' Love

Inspiracją do stworzenia tej stylizacji był look przedstawiony na zdjęciu powyżej (kolekcja wiosenna 2014). Postarałam się jak najlepiej odwzorować ubiór, makijaż, a nawet uczesanie modelek. Jak myślicie, czy moja stardollowa wersja odpowiada rzeczywistości? A przede wszystkim jaki jest wasz stosunek do projektów Dolce & Gabbana?

~majowa_pani

18 komentarzy:

  1. Nie chce mi sie tego czytać :< wybacz ale stylizacja naprawdę śliczna ;)


    Marlenka8

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W porządku, rozumiem. Pewnie nie jesteś jedyna ;) W przyszłości postaram się pisać zwięźlej, ale to trudne zadanie, kiedy coś się naprawdę lubi :)
      ~majowa_pani

      Usuń
  2. A ja uważam, że nie powinnaś pisać krótszych artykułów. Wtedy nie będzie w nich prawie żadnych informacji, co będzie bez sensu. Jak się komuś nie chce przeczytać, to niech nie czyta, skoro go to nie interesuje.
    Nie wiedziałam o magazynie Swide, a wygląda on całkiem ciekawie. Stylizacja też jest według mnie świetna!

    OdpowiedzUsuń
  3. Stylizacja jest bardzo ładna, ale muszę się wypowiedzieć na temat tego że minęło bardzo dużo czasu od ostatniego butiku. Czy one pojawiają się tylko przy fashion weeku czy jak :p? Pytam bo chyba nigdy nie trafiłam na jakiś dobry markowy butik na stardoll mimo konta od 7 lat, i trochę się nudzę :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też na Stardoll jestem od 2008 roku i niestety przegapiłam większość kolekcji tribute - duża ich część pojawiła się akurat wtedy, gdy nie logowałam się do gry przez dłuższy czas. Nie mam pojęcia, od czego to zależy, ale mam nadzieję, że niedługo wprowadzą jakiś ciekawy sklep ;) A na razie pozostaje szukać ubrań w podobnym stylu albo takich, które są inspirowane różnymi domami mody - wbrew pozorom jest ich całkiem sporo. W stylizacji nie użyłam żadnej "markowej" rzeczy, dlatego właśnie, że prawie ich nie mam ;)
      ~majowa_pani

      Usuń
    2. Witam i łączę się w bólu! Ja też wtedy, gdy na Stardoll królowały tributes nieszczęśliwie przeżywałam internetowy kryzys i porzuciłam lolcię na pewien (mam wrażenie najciekawszy...) czas :(
      Ale zadziwia mnie, że wszystkie 3 jesteśmy na stronie od 2008 r. i wszystkie 3 akurat wtedy miałyśmy przerwę od Stardoll :D Czyżby matura...? :D

      Usuń
    3. W moim przypadku chyba tak :D Chociaż zupełnie się nad tym nie zastanawiałam - po prostu w całej trzeciej (drugiej zresztą też) klasie ciągle brakowało mi czasu, żeby normalnie odpocząć, a o Stardollu już nawet nie marzyłam ;)
      ~majowa_pani

      Usuń
  4. Myślę, że tekst jest już i tak dość krótki i jeśli go skrócisz to, jak już ktoś wspomniał, będzie w nim bardzo mało informacji. Sądzę, że teraz jest dobrze :) Artykuł jest bardzo ciekawy, mimo, że nie interesuję się modą to ja też kojarzę Dolce & Gabbana, więc masz z tym rację. Nie wiedziałam ani o barze ani o restaruacji ani o gazecie xd Pies jest cudowny :) Ubrania projektowane przez tę firmę są, jak dla mnie, w większości bardzo fajne.
    Stylizacja wyszła Ci bardzo dobrze, świetne odwzorowanie :)
    zosia21212z

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, miło słyszeć, że kogoś jednak interesuje to, o czym piszę :) Tym bardziej, że poświęcam sporo czasu na research i staram się zawierać w poście jedynie najważniejsze i najciekawsze informacje.
      ~majowa_pani

      Usuń
  5. Fajna stylka i post, ale jeżeli się nie mylę, to coś podobnego już jest na blogu ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawy post i bardzo ładna stylizacja :)

    cat-wercat

    OdpowiedzUsuń
  7. Idealne odwzorowanie :) Ta kolekcja jest wspaniała, tak jak twoje posty :)
    Tinistas4everVL

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciekawy artykuł przeczytałam cały dużo się dowiedziałam o tej marce nie wiedziałam że tyle tajemnic skrywa xd piękna stylizacja jestem z niej zadowolona sukienka podkreśla kobiecość xdd

    gabrysiaslysz

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetny post, masz kobieto talent do pisania, naprawdę. Zwięźle, ciekawie, na temat, jestem nawet rozczarowana, że tak krótko :( Jeśli chodzi o samą markę to tak jak pisałam w poprzednim poście z tej serii- niestety nie interesuję się modowymi nowinkami na tyle, by wiedzieć, że DiDżi charakteryzuje się tym i tym. Dzięki Twojej notce dużo ciekawostek się dowiedziałam, także spełniła ona swoją edukacyjną rolę. Oby tak dalej, chętnie poczytam więcej Twoich postów.

    A, jeszcze stylizacja!- bardzo udana, sama posiadam i lubię tę sukienkę, aczkolwiek coś gryzie mi się ona z torebką :( tak czy siak, twórz dalej!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nawet nie masz pojęcia jaką przyjemność mi sprawiasz swoimi komentarzami :) To, co piszesz jest niesamowicie motywujące. A co do torebki - bardziej skupiałam się na wiernym odwzorowaniu stylizacji Dolce & Gabbana niż doborze dodatków według własnego widzimisię, i choć wydaje mi się, że jest nieźle, to jestem pewna, że można znaleźć nawet lepiej pasującą torebkę, która jednak nie będzie w stylu D&G, co było moim priorytetem ;)
      ~majowa_pani

      Usuń
    2. A to chyba, że tak! :) trzeba się przyzwyczaić, że modowe guru mają swoje własne widzimisię, niekoniecznie wyglądające idealnie w połączeniu ze sobą :D
      Co do słów uznania... jestem szczera i lubię doceniać ludzi, którzy na to naprawdę zasługują :)

      Usuń
  10. Ciekawy artykuł,chyba jakoś nie lubię tej marki.Ale stylizacje oki sa.
    Olcia473

    OdpowiedzUsuń