2012/10/29

Cynamonowe przemyślenia przy malinowej herbacie

Artykuł napisany przez czytelniczkę bloga :)

 Jesień jest trochę jak młoda dziewczyna. Bywa kolorowa i wesoła, dodaje otoczeniu mnóstwo pozytywnej energii i pozwala odkryć nowe, interesujące strony życia. Taka jesień przynosi ulgę po upalnym i intensywnym lecie, wzmaga poczucie wolności i wyzwala w nas spontaniczność oraz nieskrępowaną niczym radość. Ale tak jak każda nastolatka ma drugą stronę – zamyśloną, rozmarzoną i lekko przygaszoną, to i tak samo ta właśnie pora roku: bywa mglista, szara, tajemnicza i bardzo nastrojowa... 
 Gdy lodowaty wiatr strąca ostatnie kolorowe liście z drzew, radosne dotychczas słońce szarzeje przykryte gęstą mgłą a pierwsze przymrozki zostawiają rano białe ślady – to znak, że panowanie nad światem przejmuje ta niezwykła, zaskakująca jesienna pora. Mnie niemal zawsze nastraja ona do owinięcia się mięciutkim kocykiem, zrobienia sobie herbaty malinowej, zapalenia cynamonowej lub waniliowej świeczki, oraz sięgnięcia po sztalugi i farby, albo po ulubioną książkę. W konsekwencji zazwyczaj nie robię nic, tylko zastygam przy oknie z kubkiem w ręku i oddaje się najpiękniejszym marzeniom. Podróżuje wtedy bez końca po dalekich, egzotycznych krainach, zakochuje się i łamie serca największym przystojniakom, jestem bardzo bogata i wydaje kosmiczne sumy na najbardziej wyszukane towary, spotykam wszystkich idoli po kolei, albo staje się sławniejsza i bardziej podziwiana od nich. Gdy herbata już wystyga, a na dworze zapada spokojnie zmrok, moje myśli fruną jeszcze dalej, jeszcze wyżej: znajduję na ulicy pelerynę niewidkę, potrafię czytać w myślach, albo też umiem zatrzymywać czas, a może wsiadam nagle w wehikuł czasu i znów mam 7 lat?
 I same przyznajcie, czy to nie magia? Wystarczyło że temperatura na dworze spadła o kilka stopni, a zmrok zapada o godzinkę wcześniej, a każda z nas odkrywa nowe światy, goni nowe marzenia, traci poczucie czasu wędrując bez końca po nikomu niedostępnych zakamarkach naszej wyobraźni. W magiczny sposób zamiast chłodnego, jesiennego powiewu odczuwamy nagle rozkoszne dreszczyki i fruwające motylki w brzuchu. 
 I oby jak najwięcej, najbardziej szalonych, złotych, roześmianych marzeń! To nasz skarb, nasza mała słodka tajemnica, kolejny powód, by puścić samej sobie do lustra wesołe oczko. Nikt przecież nie wie, gdzie, z kim i po co przed chwilą byliśmy i co robiliśmy – bo to przecież tylko nasze cynamonowe marzenia!

24 komentarze:

  1. Przeczytałam i muszę stwierdzić, że osoba, która to pisze ma ogromny talent.

    OdpowiedzUsuń
  2. Miło jest przeczytać taki artykuł po całym dniu ciężkiej pracy. Kocham marzyć - pozwala to na zapomnieniu o prawdziwym szarym świecie dlatego jest pod wrażeniem. A autorce gratuluję świetnego artykułu. Mam nadzieję, że kiedyś się ujawnisz. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. zgadzam się z clevleen97 - ta osoba ma talent. pisze świetne artykuły, wciągające i interesujące :)

    MissGirls150

    OdpowiedzUsuń
  4. Kocham cynamon ;) co do artykułu - bardzo ciekawy, pisz więcej lubię czytać ;)

    LandyGlamour11

    OdpowiedzUsuń
  5. Cynamonowe marzenia <3 Ahh miło sobie poczytać coś tak pięknego, wciągającego. Zgadzam się :) Dziewczyna ma talent.

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo ciekawy artykuł. Miło i przyjemnie się go czyta;) Osoba, która go napisała ma duży talent.

    PrimaRoyale

    OdpowiedzUsuń
  7. Podoba mi się w Twoich opowiadaniach to, że piszesz otwarcie i kolorujesz ten szary świat <3

    OdpowiedzUsuń
  8. Pozytywnie czytać takie rozmyślania na różne tematy.

    ewelina11222

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo interesujący artykuł.Ciekawie się czytało.
    Gruszka12343

    OdpowiedzUsuń
  10. Nic więcej tylko pozazdrościć talentu *.* Zakochałam się w tym artykule <3

    gwiazda8888

    OdpowiedzUsuń
  11. Już zabieram się za czytanie

    Asinek.xd

    OdpowiedzUsuń
  12. gratuluje tej osobie która to napisała .Ma talent .Świetny artykuł .: 3




    Gieniusia.

    OdpowiedzUsuń
  13. świetne opowiadanie, może jeszcze coś, kiedyś zostanie opublikowana tego autora. Chętnie przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  14. Cały artykuł jest spójny i przyjemni się go czyta. Jestem zadowolona, że chociaż jedna czytelniczka nas tak dobrze reprezentuje. Wiem dlaczego go przyjęliście. Opowiada on o marzeniach przy malinowej herbacie. Sama też odpłynęłam. Lecz nie powiem gdzie. Tego typu artykułów moim zdaniem powinno być więcej . Choć długie ale choć na chwile odrywają nas od rzeczywistości. Cynamonowe marzenia ah genialny pomysł, idea też :))
    patXDD

    OdpowiedzUsuń
  15. Artykuł ma sens, jest spójny itp. ale jakoś mnie nie jara... może dlatego, że nie lubię takiego gadania o pierdołach (nie wiem czy mnie rozumiecie o co mi chodzi no ale trudno) ostatecznie to temat mi nie przypadł do gustu -.-

    OdpowiedzUsuń
  16. Przeczytałam, i humor mi się poprawił :D Utożsamiam się z autorką :) U mnie jest bardzo podobnie tyle, że herbata jest karmelowa :)

    kasia15z

    OdpowiedzUsuń
  17. Talent i Cynamon1 ♥ Miło sie czyta, az ma sie ochotę na herbatę. Zycze sukcesów

    OdpowiedzUsuń
  18. A ja tam uważam, że tekst to artykuł czy cokolwiek to jest to bełkot o niczym konkretnym, metafory są niespójne, a autorka może ma talent, ale tu go nie pokazała.
    (to nie był hejting, ale skoro tak ktoś będzie uważał ,okay)

    OdpowiedzUsuń
  19. Ziutencja, Każdy ma prawo do wyrażania swojej opinii :D

    kasia15z

    OdpowiedzUsuń
  20. JUż cabieram się za czytanie :P
    mamymimi

    OdpowiedzUsuń