2012/10/29

Artykuł :)


Więc tak jak obiecałam ostatnio, dodaję kolejny artykuł mojego autorstwa, zapraszam :)

„Nie potrafię inaczej
w środku ciała
jest kot wygięty pragnieniem
wołający o człowiecze ręce

Uspokajam go słowami
kłamię
o prawdziwych kolorach i dźwiękach

Wbija okrągłe oczy
w pustą ścianę
nie wierzy
przeciąga się
prostuje palce

Nie wierzy w nic
i nagle
wszystkie zgięte paznokcie
wbija we mnie głuchy ślepy kot”

-Halina Poświatowska

  Ósmy marca, 2008 rok, ten... może szczęśliwy dzień? Strach nadchodzący do mnie ze wszystkich stron. Białe bez wyrazu ściany.
Głos, który doszedł do mnie dopiero po chwili:
-Następny-powiedział bez uczucia jeden z lekarzy, jakby czyjś najważniejszy zmysł był tylko codziennym, monotonnym obowiązkiem.
Moja kochana mama. Zawsze jest ze mną. Weszłyśmy do środka. Ręce drżałymi jak nigdy dotąd. Wysoki, ubrany na biało człowiek widział przed
sobą tylko małą, wystraszoną, ośmioletnią dziewczynkę. Wyglądał jakbym była codziennością. Czy powodem było stałe wykonywanie tego zawodu,
czy może po prostu typ człowieka? Nie wiem. Jest wiele pytań, na które po dziś dzień nie znalazłam racjonalnej odpowiedzi.
-Nie obudził się-wykrzyknęła pielęgniarka z sąsiedniej sali.
Kto? Ten... pięcioletni chłopiec... Tak...
-Mamusiu...-zaczęłam niepewnym szeptem.
Nie pozwoliła mi wydobyć z siebie następnego słowa. Przytuliła mnie tylko mocno, jakby...
 Od tego momentu nie wiedziałam i nie chciałam znać odpowiedzi na to, co ze mną się dzieje i być może stanie. Serce waliło mi niczym potężny
piorun.
-Wanda Ot... ach tak, kolejny zez, rozumiem. Usiądź tu, teraz po prostu na moment zaśniesz-oznajmił lekarz, spoglądając kątem oka w jakieś
papiery.
-Przyśni ci się mały kotek, z różowym noskiem i puszystym ogonkiem-dokończyła mama złowrogo patrząc na lekarza. Pamiętam- to były
dokładnie te słowa.
Tak jak obiecała-zasnęłam.
  Obudziłam się z bólem, którego właściwie nie potrafię we wszelaki sposób opisać. Ogromny gazik uciskał prawie trzydzieści
szwów, znajdujących się w moim oku. Siedziała obok mnie. Moja mama.
  Każdy pomyśli:„Okropne przeżycie, nie do pomyślenia!” Nie. Ten dzień nauczył mbie doceniać inne zmysły, używać ich w szerszej skali.
Doceniać.
  Wraz ze zniecierpliwionym, oczekującym już ojcem zaprowadziłamnie do zawsze mile wspominanego samochodu, Wakacje, podróże, czy nawet
„wyprawa” do parku. Oprócz pozytywnych odczuć, są również negatywne, a może nawet ich przewaga. Wtedy zmieniłam nastawianie do wielu, bardzo
wielu rzeczy.
  Położyłam głowę na matczynych kolanach. Ostatnimi chwilami, które zapamiętałam, to... najmilsze chwile. Jej uśmiech i niewielka łza spływająca
 po jej policzku.
  „Dobrze widzi się tylko sercem. Najważniejsze jest niewidoczne dla oczu.”
-Antoine de Saint-Exupéry

23 komentarze:

  1. Łał, niezłe. Wzruszyłam się...

    PrimaRoyale

    OdpowiedzUsuń
  2. naprawdę świetny artykuł, miło się czyta :)

    MissGirls150

    OdpowiedzUsuń
  3. Sorry, ale nie dam rady czytać. Głowa mnie boli ;/
    missmis5

    OdpowiedzUsuń
  4. Przeczytałam, trochę szybko i bez specjalnego wczytywania się w tekst, gdyż mam mało czasu, ale naprawdę całkiem fajne.
    I ostatnie zdanie.. Mmm..
    Mój ulubiony cytat..! <3

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo bardzo przyjemny artykuł :)

    zuzankaka

    OdpowiedzUsuń
  6. Pomarańczowa- mój też. <3.
    Co do artykułu. Hmm... muszę powiedzieć, a raczej napisać, że jestem pod wielkim, ale to wielkim wrażeniem. Aż mi się łezka w oku zakręciła. Świetnie napisane. Cóż mogę więcej napisać? Oby więcej takich artykułów.

    OdpowiedzUsuń
  7. Zostań pisarką błagam xd Niedawno przerabiałam Małego Księcia i żebyś wiedziała, ze na końcu jest mój ulubiony cytat ;)

    LandyGlamour11

    OdpowiedzUsuń
  8. Niesamowity artykuł - pouczający. Daje dużo do myślenia :) Jestem pod wrażeniem ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ważne że ktoś jest z nami w bliskich i ważnych dla nas chwilach.

    ewelina11222

    OdpowiedzUsuń
  10. Wow... cudny artykuł *.* Aż mi się łezka w oku zakręciła ... pisz więcej i wstawiaj to na bloga , myślę , że wiele osób z chęcią będzie czytało twoje opowiadania i artykuły .

    gwiazda8888

    OdpowiedzUsuń
  11. nie mam sił go czytać .xD



    Gieniusia.

    OdpowiedzUsuń
  12. ja nie potrafię jeszcze tak refleksyjnie wspominać, minęło za mało czasu ,tylko czy kiedyś minie dość dużo...

    OdpowiedzUsuń
  13. Fajny artykul i podziwiam cię za to, że chciało ci się tyle pisać ;p

    OdpowiedzUsuń
  14. Czyta się przyjemnie :) nawet bardzo. Całość oddziałuje na emocje. Oby tak dalej! :)

    kasia15z

    OdpowiedzUsuń
  15. cudny artykuł *.

    sisi_penny
    obs jako: diana1010

    OdpowiedzUsuń
  16. Cały ten artykuł przyjemnie się czyta. Opowiada o prawdziwych historiach. Możemy powiem ci czekać na takiego typu artykuły. Dodałaś również też cytat „Dobrze widzi się tylko sercem. Najważniejsze jest niewidoczne dla oczu.”
    Miałam niedawno tą książkę omawianą- Mały książę. Ogółem bardzo wszystko fajnie ci wyszło. Powiem szczerze że tez bym tak chciała pisać. :))
    patXDD

    OdpowiedzUsuń
  17. Och.. czuje, że ten cytat będzie od dziś mym ulubionym. Artykuł sam w sobie jest super! Fajnie się czyta wiec wszystko jest!

    OdpowiedzUsuń