2021/12/25

Święta w starym kinie

 Ho, ho, ho! 

Jeżeli jesteście już zmęczeni świątecznym obżarstwem albo przeciwnie – macie ochotę na kolejną porcję serniczka i sałatki jarzynowej, ale nie chcecie ich jeść bez powodu, zajrzyjcie do listy, którą dla Was przygotowałam i włączcie sobie uroczy świąteczny film. W końcu w ten czas można pozwolić sobie na małe lenistwo przed laptopem. 


1. Sklep na rogu 




Klasyczna komedia romantyczna, która wywoła uśmiech na twarzy nawet największego ponuraka. Fabuła nie jest szczególnie skomplikowana – młody sprzedawca sklepu jest nieświadomy tego, że listownie romansuje ze swoją pracownicą. Pomimo tego, film jest naprawdę uroczy i ciepły. Idealnie ogląda się go w towarzystwie makowca i ciepłej herbatki. 





2. Święta w Connecticut



Piszę oczywiście o oryginalnym filmie z 1945 roku. 

Film jest moim zdaniem prześmieszny, mimo że trochę banalny. Opowiada historię dziennikarki, która odrobinę naoszukiwała i teraz musi urządzić świąteczną maskaradę, próbując przekonać swojego szefa, że jest szczęśliwą mężatką, matką i w dodatku mieszka na pięknym ranczo. Chyba nie muszę dodawać, że nic z powyższych rzeczy nie jest prawdą? 

Jestem pewna, że historia Was rozbawi i poprawi Wam humor w długie, zimowe wieczory. 




3. To wspaniałe życie




Film uznany za jeden ze świątecznych klasyków. Jako ciekawostkę powiem, że plan zbudowany na potrzeby filmu, jest jednym z największych planów filmowych w historii kina. 

Jeżeli zaś chodzi o fabułę, mamy tutaj historię mężczyzny, który postanawia popełnić samobójstwo. Nie jest mu to jednak dane, gdyż na ziemi zjawia się anioł, który zabiera go do alternatywnej rzeczywistości. W tej rzeczywistości główny bohater nigdy się nie urodził. Mężczyzna ma okazję zobaczyć, jak zmieniłby się świat, gdyby się na nim nie pojawił. 

Co ciekawe, pomimo tego, że To wspaniałe życie uznano za jeden z najlepszych filmów w historii, okazał się totalną klapą finansową w czasie pokazów premierowych. 




W tym poście wyjątkowo nie pokażę Wam stylizacji inspirowanych filmami, ponieważ to zadanie będzie należało do Was. 

Ogłaszam konkurs na najlepszą stylizację inspirowaną jednym z wyżej wymienionych filmów. Może to być próba odtworzenia kostiumu z wybranej sceny, inspiracja tytułem, bohaterem, a może jeszcze czymś innym...

 Decyzja należy do Was! 

Podlinkowane oraz opisane prace (napiszcie, czym się zainspirowaliście) należy umieścić w komentarzu. 

Stylizacje wykonujemy na swojej lub mojej lalce (jeżeli brakuje Wam ubrań w stylu vintage, zapraszam do mnie, być może stworzenie niektórych looków okaże się łatwiejsze z użyciem mojej szafy). 

Na Wasze prace czekam do 1 stycznia do 23:59.

7 komentarzy:

  1. Nie widziałam żadnego z tych filmów, ale muszę przyznać, że ostatnia propozycja bardzo mnie zaintrygowała. Nie jest to typowa świąteczna fabuła jakich wiele. Myślę, że temat jest naprawdę ponadczasowy. Chętnie obejrzałabym go w wolnej chwili! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo chetnie bym ktorys obejrzal, uwielbiam klimat tych starych filmow i jeszcze muzyka ahh niczym stary Disney <3 pytanie czy ktores z tych cudeniek jest do obejrzenia online? Zjaldbym sernika :) nie cierpie salatki jarzynowej xd kadry z ostatniego filmu sa przepiekne 💓

    OdpowiedzUsuń
  3. Brzmi ciekawie! Nie widziałam żadnego z nich, ale zainteresowały mnie. Co prawda wolę nowsze produkcje i chyba najstarszym świątecznym filmem jaki obejrzałam jest Kevin xD. Ostatnio jednak pomyślałam, że w sumie chętnie sprobowałabym z czymś naprawdę starym (choć nie ukrywam że raczej ogromną wielbicielką takiego kina nie będę hah)


    CukierkaXD

    OdpowiedzUsuń
  4. Podoba mi się fabuła "To wspaniałe życie", dziwne, że zakończył się klapą finansową.
    Bardzo podobają mi się te stare plakaty filmowe - są super!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Inspiracja "Świętami w Connecticut" :)
      https://imgur.com/0WHm17d

      Usuń
  5. Uwielbiam klimat starego kina, a "To wspaniałe życie' to klasyk nad klasykami ;D

    poniżej zostawiam swoją inspirację - tutaj kierowałam się postacią Klary Novak z filmu 'Sklep na rogu"
    https://imgur.com/a/FeT66rn

    konwalia.19

    OdpowiedzUsuń