2015/10/14

Dziewczyna Chloé

Karl Lagerfeld, Stella McCartney i Phoebe Philo - to tylko nieliczni z całej listy projektantów, którzy pracowali dla Chloé. Dzięki nim markę dostrzeżono i doceniono, ale dom mody zaczął święcić największe triumfy pod dyrekcją kreatywną Clare Waight Keller.
 
Początki Chloé przypadają na lata pięćdziesiąte. Podczas gdy garstka najbogatszych nabywała kosztowne kreacje haute couture, pozostali mogli najwyżej kupić ich marne jakościowo kopie lub własnoręcznie coś uszyć.  Założycielka firmy, Francuzka o egipskich korzeniach Gaby Aghion, dostrzegła lukę na rynku i utworzyła markę z myślą o rzeszy ludzi, którzy cenili zarówno jakość, jak przystępną cenę. Mówi się, że to ona ukuła termin prêt-à-porter, synonim angielskiego ready-to-wear. Pierwsza "gotowa" kolekcja powstała właśnie u Chloé. Jako pierwsze w te ślady poszło Givenchy, a dziś tańsze - choć wcale nie tanie -  linie ubrań stanowią fundament wszystkich domów mody.

Nie będę ukrywać - Chloé to w tej chwili jedna z moich ulubionych marek. Jeśli przeglądacie magazyny modowe, trudno nie zauważyć, że zdjęcia z ostatnich kolekcji wręcz opanowały najważniejsze strony z trendami, a dyrektor kreatywna zbiera same entuzjastyczne recenzje. Wiosna tego roku była sezonem bardzo dziewczęcych, transparentnych i powłóczystych sukienek. Jesień natomiast wniosła świeży powiew - romantyczne fasony okryto ciężkimi płaszczami i kamizelkami o męskim kroju. Dziewczyna Chloé nie przestała być kobieca, ale ujawniła swoją drugą, chłopięcą naturę.



Obie stylizacje inspirowane są jesienną kolekcją Chloé przedstawioną w skrócie na zdjęciach powyżej. Pierwszy raz udało mi się stosunkowo szybko odwzorować te zestawy, co jeszcze bardziej mi uświadomiło, jak bliska jest mi estetyka Keller. Nie miałabym nic przeciwko, aby ubrać się w ten sposób.

1. Spodnie - Royalty, Bluzki - Nelly i Decades, Płaszcz - Fallen Angel, Apaszka - MSW '15, Buty - Velvet Orchid, Podszewka - Basics
2. Bluzka - Nelly, Ponczo - Callie's Picks, Apaszka - MSW '15, Buty - Other World

Co tym razem sądzicie o prezentowanym domu mody? Widziałybyście się w ubraniach od Chloé?

~majowa_pani

7 komentarzy:

  1. świetny post i stylizacje- bardzo mi się podobają! moje serce w szczególności skradła ta z czarnym płaszczem.

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny post :) Bardzo dobrze odwzorowane stroje :) Stylizacje bardzo mi się podobają, szczególnie 2 ;)

    OnlyQueenLyanna

    OdpowiedzUsuń
  3. Naprawdę ciekawy post i muszę zgodzić się z poprzedniczką, że naprawdę świetnie odwzorowałaś stroje. Podobają mi się stylizacje :) 1 najbardziej.

    Nalsh

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ciekawy post c: Bardzo dobrze wyszła Ci odwzorowanie strojów c:

    OdpowiedzUsuń
  5. Gaby bardzo mądrze to wymyśliła, że tak wykorzystała okazję. I pierwsza kolekcja już u Chloé, gdzie sukces trwa do dziś. Również bardzo lubię Chloé :) Nie dziwią mnie te pozytywne recenzje :) Stylizacje są idealne, nic im nie można zarzucić, a do tego doll świetnie się prezentuje :) I tak, myślę, że jak najbardziej mogłabym nosić takie ubrania :D
    Post bardzo udany - warty był przeczytania i mam nadzieję, że wiele osób też go przeczytało :) A i elementy do obejrzenia nie zawiodły :)
    zosia21212z

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za tak miły komentarz :) Czytanie takich opinii sprawia mi ogromną przyjemność!
      majowa_pani

      Usuń
  6. Wszystko super świetnie, ale może we mnie jest Chloe ;DD paulina71

    OdpowiedzUsuń