2015/03/24

Jaki jest Twój styl?


Teddy boys to subkultura, która narodziła się w drugiej połowie lat 50. XX wieku. Nazwa grupy nawiązuje do króla Edwarda VII. Teddy to zdrobnienie od tego właśnie imienia. Znakiem rozpoznawczym tej subkultury był strój: połączenie stylu dandysów epoki edwardiańskiej i amerykańskiego rock and rolla. Tworzyli gangi od wschodniego Londynu po północne Kensington.
Nazwa wskazuje, że ta subkultura odnosi się głównie do mężczyzn. Jednak nie dajmy się zwieść. Teddy boys mieli w swoich szeregach także dziewczyny, nazywane Teddy girls.



Jak widać na starych zdjęciach, teddy girls nosiły dżinsy z podwiniętymi nogawkami i długie, udrapowane żakiety. Dopełnieniem stylizacji mogła być kopertówka lub kapelusz. Dżinsy były także zestawiane z kurtkami pożyczonymi od braci, Te bogatsze dziewczyny (chociaż to była rzadkość) ubierały kurtki szyte na miarę. Buty obowiązkowo płaskie, bez obcasa.
Fryzury noszono krótkie. Włosy dłuższe niż do ramion nie były akceptowane w tej grupie. Było to dość wyjątkowe jak  na tamte czasy. Wtedy niewiele kobiet obcinało włosy "na chłopaka". Jednak Teddy girls nie bały się tego. One niczego się nie bały. Znały swoją wartość i wiedziały czego oczekują od życia.
Warto skupić się też na chwilę na mężczyznach. Oni z kolei nosili garnitury. Fantazyjne kamizelki, długie marynarki i obcisłe spodnie. Kobiety także nosiły się w tym stylu. Do tego wszystkiego zakładano muszkę lub krawat. Moje stylizacji wpisują się właśnie w ten nurt, czyli kobiety w męskim garniturze, inspirowane są jednym ze zdjęć (kolorowym, środkowym), które możecie zobaczyć na górze.



Co sądzicie o tym stylu? O jakim stylu chcielibyście przeczytać
w kolejnym poście? 
Komentujcie!

11 komentarzy:

  1. Mój styl :D
    Brakuje wspomnienia o creepersach ♥

    OdpowiedzUsuń
  2. Spoko styl. Ładne stylki. Pierwsza lepsza.

    Danielaanna

    OdpowiedzUsuń
  3. Styl może być, pierwsza stylizacja ładniejsza.
    mirka22Shy

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny styl :) szczególnie oryginalnie wygląda na kobietach. Nie wiem czy odważyłabym się tak ubrać w normalnym życiu. Co do stylizacji w Twoim wykonaniu, są genialne. Najbardziej podoba mi się druga, ponieważ tutaj Twoja doll nie wygląda do końca męsko - to przez te włosy i koszule (dobrze zachować jakieś kobiece uroki).

    karo45623Love1

    OdpowiedzUsuń
  5. Słyszałam i widziałam już wszędzie ten styl za bardzo mi nie odpowiada lecz na ładnej dziewczynie i dobre połaczenie rzeczy podoba mi się ;0 Stylizacje Twoje są świetne i obydwie mi się bardzo podobają :)
    QueenRoyal.

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie wiem za bardzo czy tu creppersy pasują :/ ... Bardzo oryginalnie, lecz to nie mój styl. Nie wyszła bym tak do szkoły, na miasto- nie odważyłabym się . Aczkolwiek, podoba mi się ten styl. Co do stylizacji, są cudowne ! Obydwie są śliczne, ale jak karo45623Love1 bardziej chyba podoba mi się dwójka ^^ Dłuższe włosy, ładna koszula kobieca i spodnie ;) To moje zdanie.
    karolciaazaw12

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To nie są creepersy, tylko oksfordki.

      Generalnie się tak ubierałam kiedyś, gdy byłam młoda i zbuntowana, więc mam sentyment. Styl bardzo charakterny, dobre stylki :)

      Usuń
    2. Chodziło mi o pierwszy komentarz :) Te buty nie wygladają na creppersy, a ja mam w życiu oksfordki :)

      Usuń
  7. Słyszałam już o tym. Nawet podoba mi się ten styl :)

    Sally11l

    OdpowiedzUsuń
  8. Ładny styl. Bardzo elegancko wygląda na dziewczynach. Twoje stylizacje są bardzo ładne, a druga jest najładniejsza. Tutaj widać,ze jest trochę męskości ale to wszystko przewyższa kobiecość.
    Natashiax

    OdpowiedzUsuń
  9. Podoba mi się ten styl ,ale ja w nim nie wyglądam za ładnie za to Tobie pasuję. Stylizacje są cudowne , lecz bardziej podoba mi się druga stylizacja. Nawiązuję że to jest styl teddy boys aczkolwiek widać tam trochę kobiecości. Tak ogólnie fryzura którą masz na na drugiej stylizacji jest prześliczna. Na pierwszej stylizacji wygląda jak styl teddy boys ale jednak bardziej podoba mi się druga stylizacja z dodatkiem kobiecości.

    LadyLivReal

    OdpowiedzUsuń