2015/02/24

Jaki jest Twój styl?


Przyznam, że już wcześniej chciałam się zabrać do tego stylu, ale jakoś się go bałam. I boję się nadal. Jednak do tego, wziąć go pod lupę zmobilizował mnie komentarz jednej z czytelniczek, dlatego w końcu go zaprezentuję. 

Zapewne większości styl ten jest znany, jednak być może nie każdy wie skąd się w ogóle wziął. Folk zaczął się pojawiać w latach 70., jednak na tak zwane salony wkroczył dopiero w 1999 roku, w wiosennych kolekcjach Milan. Z początku mieszany był ze stylem hippisowskim oraz boho. Teraz folk jest "dopasowywany" do miejsca pobytu, tzn. w Polsce są to góralskie i ludowe wzory, a w Ameryce głównie frędzle. Folk nie oznacza ubrania od stóp do głów w hafty. Jest to także włączenie takiego "folkowego" elementu do stylizacji (u mnie właśnie tak to się prezentuje). 
Obecnie, styl choć trochę mniej popularny, nadal funkcjonuje powróciwszy do swojego źródła, czyli stylu boho.



Folk to przede wszystkim haftowane wzory, tworzone z niezwykłą precyzją, "dzwoniące" dodatki, spódnice do kolona, a także poncza i peleryny, które kojarzone są z tradycją ludową. Zazwyczaj kolorowym haftom towarzyszą jednolite kolory, głównie beże i szarości wpadające w czerń.
Jeśli chodzi o dodatki, to stawiamy na kolorowe koraliki i różnego rodzaju piórka.
Materiały są zazwyczaj luźne, połączone z zamszem. Zimą stawiamy na ciepłą bawełnę. 
Na wybiegach folk możemy zobaczyć między innymi u takich projektantów jak Gucci. Donna Karan czy Roberto Cavalli. 


Postanowiłam pokazywać Wam skąd czerpię inspiracje, gdy tworzę stylizację do danego stylu, gdyż niejednokrotnie spotkałam się z zarzutami, że moje stylizacje nie zawsze odwzorowują to co prezentuję :) 
P.S. - to tylko inspiracja, a nie całkowite skopiowanie. 

11 komentarzy:

  1. Ciekawy artykuł, jednak stylizacje za bardzo mnie nie przekonują i nie podobają mi się.
    Agness7

    OdpowiedzUsuń
  2. Można prosić o rzeczy wykorzystane w drugiej stylizacji? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naszyjnik ysl, bluza evil panda,spodnica (sukienka) museum mille, buty pals :)

      Usuń
  3. Stylizacje są świetne. Bardzo podoba mi się ten styl. Jak zawsze ciekawy post.;)
    misskasia678

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ładne stylizacje. Artykuł także ciekawy. Miło się czyta ;)

    xmartax96

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ciekawy artkul. Dziekuje ci :)
    nikola139

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawy post :)
    Ja osobiście nie lubię tego stylu, uważam, iż jest tandetny :/
    Klarunia_P

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajne stylizacje, ale styl okropny ;d

    OdpowiedzUsuń
  8. Właściwie wiedziałam co to styl boho, jednak skąd pochodzi dowiedziałam się dopiero z tego artykułu. Kolejny ciekawy post. Folk wygląda pięknie, jednak sama się nie ubieram w takim stylu. Twoje outfity bardzo mi się spodobały, szczególnie drugi - ten "niebieski"- ciekawy, taki inny.

    cloeilu

    OdpowiedzUsuń
  9. Artykuł jest bardzo ciekawy, gdyż można się z niego sporo dowiedzieć, pomimo tego, że nie należy on do zbyt długich. Folk to nie jest styl, w którym sama się ubieram, ale pomimo tego twoje stylizacje bardzo mi się podobają. Są takie oryginalne, różniące się od innych. Znakomicie uwydatniają charaktystyczne dla tego stylu detale i wzorzyste elementy. Również rzucającą się w oczy częścią obu outfitów jest ich ciekawa kolorystyka i kontrastowość barw. Może nie wykorzystałabym ich na mojej doll, bo tak jak już wspomniałam to nie mój styl, ale i tak uważam, że powyższe outfity sa świetne.

    k.kaka1997

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo lubię styl Folk oraz ten sklep, ubrania mi się bardzo podobają jakieś kwiaty, paski po prostu FOLK nic dodać nic ująć zawsze jakiś fajny outfit się stworzy. Twoje stylizacje na prawdę piękne druga szczególnie mi się spodobała !!! Poza tym nie masz czego się bać bardzo dobrze Ci wyszedł ten post jak i stylizacje !!
    NajlepszaStara

    OdpowiedzUsuń