2015/02/26

Krótko o stylu...

Styl Retro charakteryzuje się starością - jest to typowy "babciny" styl, dzięki któremu można cofnąć się w czasie.
Wnętrza w stylu Retro są nietypowe w dzisiejszych czasach. Dodatkami do takich pomieszczeń są przeróżne starocie i oryginalne wzory. Kolorystyka architektury jest zazwyczaj w odcieniach brązu. Dopuszcza się zbladłych odcieni pomarańcy lub czerwieni.


W większych pomieszczeniach używa się jaśniejszych barw i ich odcieni.


Najczęściej są to kolory ciepłe, takie jak wymienione wcześniej brąz, czerwień, pomarańcz. Może być to jednak również żółty. Wyjątkiem są też wcześniej wymienione jasne barwy, które najczęściej zaliczają się do zimnych barw, np. biel, błękit lub seledyn.


Retro jest tak popularny, iż powstał od niego efekt komputerowy, retro, znany jako sepia.


W modzie ten styl jest niesamowicie nadzwyczajny! Wyróżniają się takie cechy jak: oryginalność, nietypowość. Moim zdaniem, to naprawdę wyróżniający się styl, który uwielbiam!


Ubrania są bardzo kolorowe, a dodatki prawie zbędne. Ważną rolę odgrywa fryzura. Musi być niepowtarzalna, zgrywać się z ubiorem i kompletnie nie pasować do butów, które i tak bardzo wyróżniają się od stroju.
Moje propozycje fryzur na Stardoll:



Dobrym wyborem są spodnie i spodenki z wysokim stanem. Są one bardzo modne, a korzystanie z nich wygląda znakomicie!
Przeszukałam moją stardollową szafę w poszukiwaniu pasujących do Retro ubrań i dodatków. Znalazłam sporo rzeczy, oto niektóre z nich:


Odchodząc od wirtualnego świata Stardoll, przejdę do kompletu, który może znaleźć się w szafie naszego pokoju.


Niestety, nie udało mi się znaleźć apartamentu wystorojego podobnie do zdjęć wyżej, więc postanowiłam sama przygotować stylizacje :)



Podobają Wam się stylizacje? Lubicie styl Retro?

15 komentarzy:

  1. Mój ulubiony styl, tyle w temacie <3.
    Jednak te stardollowe stylizacje niezbyt mi się podobają. Brakuje mi sklepu "Decades"... :c

    Frytasna1997

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziś nowa kolekcja w The Jet Set.

    czari.9

    OdpowiedzUsuń
  3. Te stylizacje nie są retro (-_-)' Nawet większość z przedstawionych tu rzeczy ze stardoll nie są retro - gdzie rzeczy z Decades, kwinteresncji tego stylu? Fajny temat, ale rzeczy dobrane bez jakiegokolwiek pojęcia, widać, że nie wiesz o czym piszesz.
    My_drive_531

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zgodzę się z powyższą wypowiedzią, stylki nie są w stylu retro... A realny zestaw jaki zaprezentowałaś ( chodzi o przed ostatni obrazek ) jest bardziej w stylu boho (?)
      Według mnie artykuł ciekawy, ale stylizacje mi się nie podobają :(
      valeria_mcclain

      Usuń
  4. mi sie osobiscie podobaja stylizacje, lecz moim zdaniem nie sa aw tak bardzo w stylu retro :( :*
    nikola139

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajna jest część o mieszkaniach, fryzurach, ale dalej...Realne zdjęcia jest w stylu boho, retro kojarzy mi się z sukienkami w kropki,groszki itp. :(
    kreda2

    OdpowiedzUsuń
  6. Artykuł ciekawy, ale myślę że te stylizacje nie mają wiele wspólnego z retro, niestety. Uwielbiam retro, jest dziewczęcy i taki lekko elegancki ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. przepraszam, ale artykuł czyta się fatalnie, masło maślane, dużo błędów, wypowiedź nielogiczna w wielu momentach. "Styl Retro charakteryzuje się starością - jest to typowy "babciny" styl" ? babciny styl? Mnie kojarzy się z czerwonymi ustami, kusymi sukienkami w groszki. "Wnętrza w stylu Retro są nietypowe w dzisiejszych czasach." Z tego co wiem to stylizowanie wnętrzna w stylu retro jest bardzo na czasie. Kolorystyka architektury jest zazwyczaj w odcieniach brązu." Serio? http://www.interiordesignipedia.com/images/living-room-retro-1.jpg I jak już kolorystyka wnętrz.
    Zdjęcia wnętrz również nie reprezentują retro, to po prawej bardziej delikatny styl rustykalny.
    Skąd pochodzi styl retro, gdzie się narodził, kiedy itp. itd?
    Ubrania jak wspomniały dziewczymy powyżej również nie reprezentują stylu retro, ale boho. Twoja 2 stylizacja jest ładna, ale nijak się ma do stylu retro.

    OdpowiedzUsuń
  8. Artykuł miło się czyta, jednak podobnie jak inne czytelniczki sądzę, że stylizacje nie odzwierciedlają stylu retro. Artykuł sam w sobie jest ok :)

    xmartax96

    OdpowiedzUsuń
  9. Podoba mi się ten styl, a w szczególności wystrój pomieszczeń.
    Niestety te stylizacje nie za bardzo mi się podobają i nie mają za dużo wspólnego z tym stylem ..
    Agness7

    OdpowiedzUsuń
  10. Coś mi wygląda, że poplątałaś styl retro z vintage. Tyle to powiem, gdyż nie ma sensu każdemu powtarzać się.

    OdpowiedzUsuń
  11. Artykuł mi się nie spodobał. Pokazany przez Ciebie prawdziwy outfit nie wygląda retro... no chyba, że mówimy retro jako o latach 2004-2006 w polszy :') Stardollowe stylizacjie już całkowicie nie wiążą się z tym stylem. Raczej nazwałabym je 'prostymi outfitami na lato'. Część propozycji stardollowych ubrań owszem jest retro, jednak większość zdecydowanie nie.
    Artykuł jest zły. Zdecydowanie. Jak już wspomniano wcześniej w komentarzach "masło maślane".
    cloeilu

    OdpowiedzUsuń
  12. Pokazany przez ciebie outfit nie jest retro.. :') 'Masło maślane'

    OdpowiedzUsuń
  13. Uważam, że styl retro jest bardzo ciekawy i na prawdę bardzo trafia w moje gusta, lecz muszę się zgodzić z komentarzami powyżej, że niestety te przedstawione stylizacje również według mnie niezbyt nawiązują do tego stylu jak i parę rzeczy wyżej wymienionych.

    k.kaka1997

    OdpowiedzUsuń
  14. Styl retro jest bardzo ciekawy, interesujący i zaskakujący bo w tych strojach pojawiają się rzeczy wbrew pewnym zasadom, które mimo tego, że są zupełnie z innej paczki ale wyglądają naprawdę niesamowicie taki jest styl retro nieprzewidywalny ! Osobiście tyko od czasu do czasu go na sobie mam.
    NajlepszaStara

    OdpowiedzUsuń