2015/02/19

Krótko o stylu...


Ten styl jest wyjątkowo charakterystyczny. "Budowlany Gotyk" jest bardzo wyostrzony, Łuki, zaokrąglenia zegarów i innych dodatków, srebrno-złote meble i ściany to najbardziej znane części Gotyku.

 

Wielu osobom, słysząc słowo "styl" od razu przychodzi na myśl Gotyk. To dlatego, że ten styl jest najbardziej znany, a jego nazwa wybrzmiewa w uchu niczym znane i popularne imię. Charakterystykę budowli gotyckich, pomimo prostych i łatwych do opisania elementów, nie jest łatwo stworzyć. 


Bardzo ostre wieże również są popularne w Gotyku.

Patrząc z perspektywy modowej, Gotyk służy stylowi wiktoriańskiemu, dzisiejszymu Emo. 


Chodzi oczywiście o znaki krzyża, który nie ma symboliki katolickiej, oznaczają one klucz, który, według legendy, oznacza otwieranie drzwi do świata idealności. W rzeczywistości to tylko wzór, który pasuje do reszty. Kolorem dominującym jest czerń.


Często, za znak charakterystyczny codziennego ubioru w tym stylu, uznaje się ćwieki. Do nich, doskonale wyglądają, wystające spod swetrów, kołnierze z różnymi wzorkami.
Dodatki też są ważne, o ile nie najważniejsze. Do tego dochodzi prześwietny, delikatny makijaż.



Długie, zwisające kolczyki najbardziej mi się podobają.

Na Satrdoll znalazłam lalkę która idealnie odzwierciedla styl gotycki na swojej doll i apartamencie. Jestem pod wielkim wrażeniem!

Weronikao99

Podoba Wam się ten styl? Urządzicie apartament podobnie, jak zrobiła to Weronikao99?

18 komentarzy:

  1. Ciekawy post jednak to nie mój styl. Ja nie urządzę tak apartamentu mojej dole.
    Vanessa20160

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepraszam za błąd oczywiście miało być doll zamiast dole. Piszę z komórki.
      Vanessa20160

      Usuń
  2. Ten styl jest bardzo ciekawy.Szczególnie podobają mi się budowle w stylu Gotyckim.Wzbudzają one duże zainteresowanie.Osobiście to nie jest mój styl i nie ubrałabym się tak ani na Stardoll,ani w rzeczywistości.Jednak niektóre ubrania lub obuwie są całkiem ładne. Na przykład takie czarne loafersy z ćwiekami,botki czy T-shirt z czachą.
    Post świetnie napisany,miło się go czyta :)
    modelka686

    OdpowiedzUsuń
  3. "Wielu osobom, słysząc słowo "styl" od razu przychodzi na myśl Gotyk."
    Nie wiedziałam, że gotyk może słyszeć. Zwracałam Ci już wcześniej uwagę na literówki.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie jest to styl, w którym czułabym się dobrze, choć czasem lubię założyć coś takiego na moją doll. Spodobało mi się to, że w swoim poście dodałaś o budowlach gotyckich, które są na prawdę ciekawe.
    Nie podobają mi się zbyt całe stylizacje gotyckie, takie jak ma na sobie Weronika, lecz pojedyncze elementy są fajne, np. ubrania i dodatki z ćwiekami czy czachy.

    Remmy08

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam wszystko co gotyckie. Strasznie podobają mi się ciemne wnętrza w stylu wiktoriańskim, niestety w moim pokoju ciężko byłoby coś takiego zrobić no i mama mówi, że kojarzy się jej to ze śmiercią a póki co to ona płaci za wszystko więc w niektórych kwestiach się nie dogadamy.
    Jeśli chodzi o modę to już od dawna lubiłam ubierać się na czarno. Tak, czasem założę coś innego, kolorowego jak to każda dziewczyna. Ale teraz siedze sobie w czarnej bluzce (która na mnie wygląda jak sukienka) z czachami, koroną i maczugami xD Bardzo podobają mi się gotyckie sukienki, no ale nie miałabym gdzie w takiej iść więc mogę tylko podziwiać. Na stardoll moja lalka również jest prawie całkiem normalna, ale czasem lubię tak ją ubrać. Weronikę kojarzę chyba z jakiegoś bloga (o ile dobrze pamiętam to własnie z jej bloga). Bardzo podoba mi się jej apartament i stylizacje ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo podobają mi się budowle w stylu gotyckim, co do ubrań to nie koniecznie przypadło mi do gustu :)

    mandaryna7

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajny artykuł, ale pokoju raczej tak nie urządzę.

    BlackEvee

    OdpowiedzUsuń
  8. Lubię styl gotycki dopóki dopóty nie przeradza się w emo... (mówiąc o outfitach)
    Budowle są piękne, misternie zdobione, kunsztownie wykonane. Najpiękniejsza z tych budowli to zdecydowanie katedra Notre-Dame w Paryżu.
    Stylizacje gotyckie - owszem delikatne, jak i piękne, póki ludzie nie robią z siebie straszydeł/dziwolągów. Ze wszystkim można przesadzić, a z tym stylem jest niezmiernie łatwo to zrobić.
    Przedstawione przez ciebie ubrania bardziej kojarzą mi się ze stylem rockowym, niż gotyckim.
    Ja swojego apartamentu nie urządzę w takim stylu, jednak jestem pod wrażeniem tego, co zrobiła Weronikao99. Piękny pokój, doll także.

    cloeilu

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciekawy post, czasami inspiruje się stylem gotyckim urządzając apartament, ale stylizacje w tym stylu nie podobają mi się
    Nikola.1.2.3

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciekawy artykul lecz sama nie lubi Tego stylu ;.
    QueenRoyal.

    OdpowiedzUsuń
  11. Post bardzo fajny,ale tego stylu wprost nie znoszę...


    Brzoskiwnka

    OdpowiedzUsuń
  12. Naprawdę bardzo ciekawy artykuł, gdyż przedstawia zastosowanie gotyku w różnych dziedzinach. Zgadzam się, że jedną z najładniejszych i chyba najbardziej znanych budowli tego typu według mnie jest Katedra Notre-Dame w Paryżu. Idealnie można na niej dostrzec te specyficzne wyostrzenia czy okna zwieńczone ostrymi łukami. Natomiast co do mody to nie jest to do końca mój styl. Nie ubieram się tak w rzeczywistości i na stardoll też raczej nie chociaż parę elementów charakterystycznych dla tego stylu można równie ciekawie urzyć niekończenie w tego typu outfitach lecz zachowanych w nieco innym klimacie. Urzytkowniczka Weronikao99 idealnie pod ten styl dobrała każdą część garderoby w swojej stylizacji oraz zaprojektowała powyższe pomieszczenie i zachowała przy tym odpowiednią mroczną kolorystykę. Ja nie zamierzam urządzać swojego apartamentu w gotyckim stylu, ponieważ nie zabardzo to do mnie przemawia, gdyż jestem zwolenniczką innych aranżacji wnętrz.

    k.kaka1997

    OdpowiedzUsuń
  13. Ciekawy artykuł, jednak stylizacje, które zamieściłaś, ciężko nazwać gotyckimi. Nieco pomieszały ci się tu style Emo, PastelGoth i zwykłe "Metale"...
    My_drive_531

    OdpowiedzUsuń
  14. Hah, ciekawy artykuł . ;D Apartament super, jednak stylizacja mi sie nie podoba
    -----------
    paulalol121

    OdpowiedzUsuń
  15. Fajny artykuł ,chociaż nie jestem zwolennikiem gotyku , natomiast bardzo podobają mi się budowle.
    Domi_miaa

    OdpowiedzUsuń
  16. Pisząc o gotyku z perspektywy mody... jejku po co te budowle, wyostrzone zaokrąglenia(jak to mozliwe to nie wiem), coś o emo (wtf), słaby przykład doll ( jak sama napisalas klasyczny gotyk powinien nawiazywac do wiktoriańskiego, a ta lalka ma glany, wyglada wiec bardziej jak nieco bardziej kobiecy metal? cos w tym kierunku bardziej lub ewentualnie to "emo"). Inspiracje gotyku z wybiegu podałaś jak najbardziej trafne ale czy nie widzisz, że zdjęcie stylizacji pod spodem to zupełnie inna bajka ? No najgorszy Twój post, troszke sie w tym wszystkim pogubiłaś, stanowczo przekąbinowane z czego wynikły błedy rzeczowe. Za to jak juz wspomnialam inspiracje z wybiegu, bidzuteri i makijazu jak najbardziej trafione.
    Lili_piratka

    OdpowiedzUsuń