2015/02/23

Kilka słów o...

Valentino Garavani, a właściwie Valentino Clemente Ludovico Garavani urodził sie 11 maja 1932 r. w Voghera, we Włoszech. Założyciel marki Valentino and company, o której będziecie mogli przeczytać w dzisiejszym poście.

Dom mody Valentino został założony w 1959 roku w Rzymie. Projektant Valentino Garavani już od samego początku znany był ze swojego zamiłowania do luksusu. Zawsze wybierał najlepsze i najdroższe materiały. Stawiał na jakość nawet nie mając wyrobionej pozycji na rynku.  Z pomocą swojego ojca oraz wieloletniego partnera Giancarla Giammettiego, Valentino pomimo początkowych kłopotów finansowych stanął na nogi i był gotowy na międzynarodowy sukces.


Lata 60’ ubiegłego wieku to początki jego kariery, gdzie zasłynął  z „Białej Kolekcji” dedykowanej
Jackie Kennedy. Od tej pory projektował najpiękniejsze suknie ślubne.



W latach 70’ projektant mieszkał w Nowym Jorku, co miało duży wpływ na jego twórczość. Przyjaźń z ówczesną redaktor naczelną amerykańskiego „Vogue’a”  Dianą Vreeland  zaowocowała nowym spojrzeniem na modę. Valentino zaczął ożywiać swoje kreacje printami, kropkami, kokardami i motywami kwiatowymi.


 W 1998 roku Garavani i Giammetti sprzedali swoją firmę,


Valentino uwielbiał tworzyć kolekcje haute-couture. Z czasem zaczął sobie jednak zdawać sprawę, że idea wysokiego krawiectwa przemija. Prawdopodobnie ta świadomość w dużym stopniu przyczyniła się do podjęcia decyzji o przejściu na emeryturę. 23 stycznia 2008 roku, 76-letni wówczas, Valentino pokazał światu swoją ostatnią kolekcję. 


Znaki rozpoznawcze:
Czerwień - stanowi znak rozpoznawczy kreacji autorstwa Valentino. Głęboki odcień nazwano na jego cześć „Rosso Valentino”. Elegancka czerwona sukienka stała się symbolem wizji mody Valentino


Futro – Valentino jako jeden z niewielu projektantów przerzucił się na sztuczne futro i stał się jednym z najzagorzalszych przeciwników zabijania zwierząt dla mody.


14 komentarzy:

  1. Cudowne stylizacje, świetna notka.
    hejlev

    OdpowiedzUsuń
  2. Valentino jest świetnym projektantem.Jego projekty są naprawdę boskie i wyróżniają się z tłumu :)
    modelka686

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny artykuł. Uważam ,że Valentino jest super projektantem :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawy artykuł. Genialne zastosowanie futer - cieplutko i bardzo elegancko :)

    xmartax96

    OdpowiedzUsuń
  5. Założyciel*
    O na zdjęciach dostrzegłam moją ulubioną polską modelkę - Olę Rudnicką.
    Nie wiedziałam, że Valentino był przeciwnikiem zabijania zwierząt dla mody. Valentino to klasa i luksus. Niesamowicie piękne projekty, które są według mnie bardzo rozpoznawalne ze względu na jego specyficzny gust. Sama jestem szczęsliwą posiadaczką jednej pary sneakers'ów od Valentino Garavani. Muszę przyznać, że jakość jest na wysokim poziomie, a buty są wygodniejsze od tych typowo sportowych. Kolekcje Valentino często są freak'owate, jednak urzekające. Świetny post. Po raz kolejny dowiedziałam się wielu ciekawych rzeczy o projektancie.
    cloeilu

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawy post zresztą jak zwykle:) Jego projekty są świetne.

    Vanessa20160

    OdpowiedzUsuń
  7. Post jak zwykle bardzo dobry.Znowu coś nowego się dowiedziałam ;)

    Brzoskiwnka

    OdpowiedzUsuń
  8. Niesamowicie podobają mi się ubrania od Valentino. Są nieprzeciętne, ale nadają się do codziennych stylizacji. Jest on niesamowicie luksusowym projektantem, który swoimi ubraniami pokazuje klasę. Jestem mile zaskoczona, że jego futra są sztuczne. Nie wiedziałam o tym, choć zawsze się nimi fascynowałam.
    Post bardzo ciekawy, miło się czyta. Podoba mi się, że zamieszczasz dużo zdjęć, bo to również umila czytanie. :))

    Remmy08

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo pozytywny projektant :) Ubrania pierwsza klasa, podoba mi się wszystko, krój, kolor, styl, szóstka z plusem... :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ojej, bardzo ci dziekuje za ten artykul! Interesuje sie moda wiec bardzo zaciekawil mnie ten post.
    Naturalnie juz wczesniej znalam Valentino, ale coz dowiedziala sie kilka nowych rzeczy...
    A jesli chodzi o mnie to uwazam ze ten cudowny pan zawsze sie poswiecal aby stworzyc jak najlepszy stroj.
    Naprawde szacunek.
    nikola139

    OdpowiedzUsuń
  11. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  12. Super że używa sztucznych futer :D szkoda że mało takich projektantów.. :/

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo ciekawy artykuł

    BlackEvee

    OdpowiedzUsuń
  14. Artykuł, jak zawsze tego typu, bardzo ciekawy, gdyż można z niego dowiedzieć się wiele inetersujących rzeczy o znanych i cenionych projektantach. Nie miałam pojęcia, że Valentino używał w swoich pokazach sztucznych futer, bo był przeciwko zabijaniu zwierząt na potrzeby modowe. Jego projekty są znakomite, a szczególnie te eleganckie, w mocnym i zmysłowym odcieniu czerwieni i nie dziwię się, że ta barwa stała się jego znakiem rozpoznawalnym. Jego kolekcje są pełne uroku i czegoś co przyciąga innych do noszenia ubrań tej marki.

    k.kaka1997

    OdpowiedzUsuń