2015/05/19

Jaki jest Twój styl?


Hip-hop to w zasadzie subkultura, ale jak większość subkultur, także i ta reprezentuje swój własny styl ubierania. Myślę, że idąc ulicą nietrudno wyróżnić z tłumu tzw. hiphopowców. Każdemu z nas rzucają się w oczy te charakterystyczne elementy ubioru, o których pomówimy trochę później. Przyznam, że mi ten styl kojarzy się trochę z wizerunkiem hiphopowca obwieszonego złotem. Myślę jednak, że to zasługa filmów. Na ulicy, rzadko kiedy, spotykamy wyznawców tej subkultury, którzy byliby ubrani w ten sposób. Częściej możemy to zobaczyć przeglądając plotkarskie pisemka - niekiedy w ten sposób ubierają się gwiazdy, które reprezentują ten styl muzyczny (jednak nie tylko).
Na poniższych zdjęciach możecie zobaczyć najnowszą kolekcję Moschino, inspirowaną właśnie hip-hopem.


Ponieważ hip-hop to przede wszystkim taniec i muzyka, dlatego też strój jest raczej do tego dostosowany. W takiej stylizacji stawiamy na wygodę i luz - nie może być tu elementów, które krępowałyby nasze ruchy. Stąd charakterystyczne elementy to luźne spodnie dresowe (często z obniżonym krokiem), bluzy, krótkie topy, asymetryczne t-shirty z dekoltem opadającym na jedno z ramion. Częste dodatki do czapki oraz duże okulary przeciwsłoneczne. Jeśli chodzi o buty, to sprawa jest oczywista - stawiamy tu raczej (aczkolwiek nie zawsze) na wygodne obuwie, trampki lub sneakersy.  Niegdyś sztandarowym elementem hip-hopowej stylizacji były bojówki. Mam jednak wrażenie, że raczej odchodzą już one do tzw. lamusa i ustępują miejsca wspomnianym spodniom dresowym.



WYNIKI KONKURSU NA STYLIZACJĘ GLAM ROCK

Konkurs wygrywa SweetCherry-Fun. Po nagrodę zgłoś się do mnie (Soxo_) w czasie nie dłuższym niż 24h. Inaczej nagroda przepadnie.


Dodatkowo postanowiłam wyróżnić dwie pracę, które otrzymają upominki pochodzące z Listy Życzeń:



Dziękuję za nadesłane prace i gratuluję wygranym!

10 komentarzy:

  1. O... dziękuję :)
    Frytasna1997

    OdpowiedzUsuń
  2. stylizacje dośc przeciętne i gratuluje wygranym ;)
    QueenRoyal.

    OdpowiedzUsuń
  3. Hip-hop ;) Takie HIP (okrzyk) i HOP (skok). Tak mi się to kojarzy :D
    No to do rzeczy. Nawet, nawet ten HIP-HOP. Podoba mi się ten taniec i muzyka. Przekonała mnie do tańca HIP-HOPU koleżanka, a do śpiewu kolega :D (nie tańcze HIP-HOPU i nie śpiewam tego stylu muzyki, ale słuham).
    Stylizacje troszkę mnie przekonują, a troszkę nie... :( Nie wiem dlaczego, ale chyba mam zły dzień...

    Gratulacje zwycięzcom konkursu "GLAM ROCK" ;)

    Misi.9

    OdpowiedzUsuń
  4. nie lubie hip hopu :) piękne stylizacje gratuluję!! :* fioletowa00XD

    OdpowiedzUsuń
  5. Gratuluje mialyście śliczne stylizacje.
    Jeżeli chodzi o taki styl Hip-hop wywoluje na mnie dość mieszane uczucia.
    natalka1604

    OdpowiedzUsuń
  6. Gratuluje mialyście śliczne stylizacje.
    Jeżeli chodzi o taki styl Hip-hop wywoluje na mnie dość mieszane uczucia.
    natalka1604

    OdpowiedzUsuń
  7. ciekawy artykuł w tym co napisalas o ubiorze masz racje i trochje mnie to dziwiw ze w filmach maja złot przwieszki nasyjniki itp sama sie zdziwiłam tym faktem to głupie troche . Hip hop jest nawet fajnym stylem na stardoll bo są ciuchy piękne do tej kategorii . Jeżeli chodzi o zwycięzców serdecznie gratuluje wygranej ;)

    gabrysiaslysz

    OdpowiedzUsuń
  8. Styl jak najbardziej jest mi bliski :) uwielbiam ten luz, to szaleństwo i wygodę. Dresy są moimi ulubionymi spodniami - wf się bez nich nie obejdzie. Bardzo mi się podoba pierwsza stylizacja w tym stylu.
    Bardzo dziękuję za wyróżnienie i gratuluję wygranym! Świetne prace :)

    karo45623Love1

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie przepadam za hip hopowym stylem. Mimo iż nie należę do szczupłych osób to wolę ubrania przylegające do ciała i bez odsłaniania jego zbyt dużej ilości.
    Stylizacje wyszły świetnie. Idealnie odwzorowałaś ideologię tego stylu. Myślę że nic ciekawszego nie udałoby się stworzyć.
    Gratuluję wygranym, cudowne prace :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Często widzę określenie: dres to życie. Zgodzę się z tym. Uwielbiam dres, legginsy, wygodę, luz i komfort. W domu cały czas ''śmigam'' w dresach i na wf. Nie chodzi mi o ''worki''. teraz dresy można znaleźć nawet trochę bardziej eleganckie. Gratulację zwyciężczyniom konkursu! Należało Wam się- cudowne prace. Jeśli chodzi o sam styl Hip- hop to raczej do niego nie należę.
    karolciaazaw12

    OdpowiedzUsuń