2015/05/26

Jaki jest Twój styl?


Beatnik to jedna z pierwszych subkultur, które zaczęły rozprzestrzeniać się na skalę światową. Ogólnie jest to nieformalny ruch literacko-kulturowy, który powstał w latach 50. XX wieku w USA. Ruch beatników dał podstawy do rewolucji hippisowskiej, która miała miejsce w latach 60.
Jeśli chodzi o beatnikowski strój, możemy wyróżnić dwa nurty: prawdziwą modę oraz kostium. Ogólnie moda ta nie jest trudna do scharakteryzowanie. Już patrząc na same zdjęcia można wysnuć kilka wniosków. 


Jak widać, przede wszystkim w oczy rzucają się paski, czerń oraz biel. Ważny dodatek to berety (wybaczcie, że nie ma ich na moich stardoll;owych stylizacjach, ale nie mogłam nic znaleźć ani w Bazaarze, ani w Plazie!). Betnicy nosili także czarne golfy, okulary i czarne spodnie typu slim. Kobiety ubierały grube, czarne rajtuzy lub czarne skarpetki. Popularne były także koszule z kołnierzami. Na nogi zakładano mokasyny.


11 komentarzy:

  1. Pierwsze słysze o takim stylu jednak jest taki zwykły :/
    QueenRoyal.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wow świetny ten styl! Bardzo lubię zdjęcia ludzi tak ubranych, w końcu wiem jak się nazywa :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Jejciu ! Jaki super styl ! Hehe ;) Stylizacje super ! Troszkę nie mogę pisać, bo zaraz jadę...

    Misi.9

    OdpowiedzUsuń
  4. Przedziwna nazwa :) bardzo spodobał mi się ten styl - uwielbiam czerń i biel. To moje ulubione kolory, mimo iż są trochę ponure i uniwersalne. Do mokasynów od dawna mam słabość! Chętnie skusiłabym się na ich zakup w realnym życiu. Może polecicie z jakiego sklepu są najlepsze?

    karo45623Love1

    karo45623Love1

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. też uwielbiam te buty, są takie piękne ;.; ostatnio widziałam w boti ale niestety nie mają tam mojego rozmiaru ;.;

      Usuń
  5. Fajny styl :D + świetne stylizacje x fioletowa00XD

    OdpowiedzUsuń
  6. Śmieszna nazwa =) nigdy nie słyszałam o takim stylu
    Fajne stylizacje :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pierwsza stylka bardzo mi się podoba! ;]

    OdpowiedzUsuń
  8. pierwsze słyszę, jak to śmiesznie brzmi, trochę jak moje imie XD
    na prawdę fajne stylizacje! :D pierwsza to mój faworyt, genialna, a ta cudna fryzura to jak wisienka na torcie ;p

    OdpowiedzUsuń
  9. Pierwszy raz słyszę o tym "stylu". Ciekawy, szczerze nie przyszło by mi do głowy nazwać czarno-białą stylizację odrębnym gatunkiem, ale fajne :) Ma śmieszną nazwę, druga stylizacja wyszła Ci super!

    OdpowiedzUsuń
  10. Nigdy nie słyszałam o takim stylu. Spodobał mi się ten styl od razu. Uwielbiam czerń i biel- bardzo uniwersalne kolory. Zgodze się, że ten styl dziwnie brzmi. Stylizacje są genialne!
    karolciaazaw12

    OdpowiedzUsuń