2015/05/25

Kilka słów o...


Heidemarie Jiline "Jil" Sander to niemiecka projektantka mody oraz założycielka domu mody Jil Sander. Była uznawana za jedną z pięćdziesięciu najlepszych projektantek. Nazywana jest królową minimalizmu.

Swój pierwszy dom mody założyła w Hamburgu, w 1968 roku. Pierwsza kolekcja jej autorstwa, Jil Sander Paris, niestety została źle przyjęta. 
W latach 1980-1990 Sander rozkwitała i wkrótce osiągnęła międzynarodowy sukces. W 1999 roku, Prada kupiła 75% jej akcji. Sander nadal była przewodniczącą, jednak styczniu 2000 roku niespodziewanie zrezygnowała z tej posady. Wkrótce po jej odejściu, odeszła także reszta personelu. Do 2001 roku przedsiębiorstwo Jil Sander odnotowało stratę w wysokości 9 400 000 dolarów.
Sander wróciła do firmy w 2003 roku , natomiast w 2004 roku zakończyła współpracę z Pradą. 
17 marca 2009 roku Sander ogłosiła otwarcie swoje własnego przedsiębiorstwa, Uniqlo. Pierwsza kolekcja ukazała się w październiku 2009 roku i obejmowała 40 sztuk odzieży dla mężczyzn i 100 dla kobiet. Kolekcja nosiła nazwę +J. Druga linia w ramach tej kolekcji ukazała się w grudniu 2009. Ostatnia kolekcja ukazała się w 2011 roku. +J powróciła na półki sklepowe oraz do sklepów internetowych w 2014 roku.




10 komentarzy:

  1. Świetne zdjęcia! Bardzo podobają mi się modelki, uwielbiam oglądać androgyniczne twarze.
    Ubrania wyglądają cudownie. Dowód na to że kobiety też mogą być przystojne :D

    OdpowiedzUsuń
  2. nie lubie takiego czegoś (twarze) kobiety mają być kobiece a nie męskie :/
    QueenRoyal.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja nie lubię u kobiet męskich twarzy, kobieta to kobieta,a co do samej projektantki to popatrzyłem w internecie na więcej jej projektów i są całkiem niezłe

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawy artykuł nie słyszałam jeszcze i tej niemieckiej projketantce mysle ze gdyby ja przyjeli ci na pocztaku mieli by niezłe dochody . Jej zycie było przemienne raz byla ran nie to mnie ta drażni . Jej projekty sa fantastyczne i bardzo mi sie podobają . Nie mam już nic do powiedzenia ;)

    gabrysiaslysz

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie znam tej projektantki mody, ale super projektuje rzeczy ! Najbardziej podobają mi się płaszcze :D Tak ta projektantka mnie zainteresowała, że zaczęłam czytać o niej w internecie ;)

    Misi.9

    OdpowiedzUsuń
  6. świetna marka i projektantka :D fioletowa00XD

    OdpowiedzUsuń
  7. Pierwsze na co zwróciłam uwagę w tym poście to modelki :) uwielbiam taką urodę, to tajemnicze spojrzenie i delikatne podkreślenie kości policzkowych. Kolejną sprawą jest kolorystyka - dość ponura i ciemna. Materiały są ciężkie, ale widać, że wartościowe i eleganckie. Cudowna projektantka!

    karo45623Love1

    OdpowiedzUsuń
  8. Jej projekty są bardzo ładne, lecz to nie mój styl. Co do modelek to podobają mi się ich tajemnicze twarze.


    LadyLivReal

    OdpowiedzUsuń
  9. Modelki są bardzo tajemnicze. Mają poczegolną urodę, delikatne kości policzkowe, tajemnicze spojrzenie. Twarze kobiece wyglądają jak męskie. Kolorystyka jest ponura, ciemna, projekty eleganckie.
    karolciaazaw12

    OdpowiedzUsuń