2015/05/18

Kilka słów o...



Hussein Chalayan urodził się 12 sierpnia 1970 w Lefkoşa. Jest brytyjskim projektantem mody tureckiego pochodzenia. 

W 1978 roku, wraz z rodziną przeprowadził się do Anglii. Projektowanie studiował na londyńskim Central St. Martins College of Art. Jego praca magisterska wywołała wielki szok, poruszenie, ale też stał się inspiracją dla wielu osób. "The Tangent Flows" bazowała na strojach z rozkładającego się jedwabiu, na kilka dni zakopanego pod ziemię. 

W 1995 Chalayan zaprojektował marynarkę dla Bjork - piosenkarka była w nią obrana na okładce jej płyty "Post". Dzięki wygranej w konkursie "Absolut" mógł rozwinąć swoje projekty i pokazać je na londyńskim Fashion Week. 

W latach 1998 - 2001 Hussein pracował dla Nowojorskiej marki TSE. Później współpracował z markami Marks and Spencer, Gibo i Asprey. 
Projektant został nagrodzony: British Designer of the Year w 1999 i 2000Orderem Imperium Brytyjskiego w 2006, Design Star Honoree przez The Fashion Group International w 2007 roku.

W 2002 stworzył linię bielizny męskiej, w 2005 dodał linię dla młodszych osób. W 2008, we współpracy z marką Swarovski zaprojektował cykl sukienek z diodami świecącymi - kolekcja została pokazana w Tokio.


12 komentarzy:

  1. Nie znam projektanta oraz piosenkarki, ale bardzo zaciekawiło mnie to, że robi takie super projekty !
    Najładniejsza moim zdaniem jest trzecia stylizacja :D

    Misi.9

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne projekty :) szczególną uwagę przykuwa ta szara sukienka z kolorowymi plamkami oraz marynarka z miętowymi rękawami. Genialne!

    karo45623Love1

    OdpowiedzUsuń
  3. Björk moja pierwsza islandzka miłość ♥ Najwspanialsza artystka na świecie

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawy arykuł :D :) Do tej pory nie znałam projektanta...

    ajson

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie słyszałam o tym projektancie, ale bardzo podobają mi się jego projekty.
    natalka1604

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie znam ani projektanta ani piosenkarki ale post czyta się ciekawie :)
    QueenRoyal.

    OdpowiedzUsuń
  7. nie podobają mi się jego projekty ;/ fioletowa00XD

    OdpowiedzUsuń
  8. Szczerze mówiąc nie znam tego projketanta ani nigdy o nim nie słyszałam ani go nie widziałam ale jego projkety sa bardzo ciekawe . Na pierwszy rzut oka niektóre były fatalne ale jak sie bardziej przyjzyłam z innej strony sa genialne !
    Najbardziej w oko wpadły mi : płaszcz i bezowa sukianka / tunika te stylizacje mysle ze zasługuja na miano ;)

    gabrysiaslysz

    OdpowiedzUsuń
  9. nie słyszałam wcześniej, niesamowite projekty i styl, od razu skradł moje serce!
    a tak btw, to bardzo lubię posty z tej serii, ale ostatnio mnie naszła taka myśl, że bardzo fajnie byłoby tez dodatkowo zobaczyć jakieś stylizacje z użyciem stardollowych ubrań od danego projektanta :D wiem, że być może nie każdy jest w posiadaniu takich ubrań, ale jeżelibyście chciały... to mogę zaoferować swoją pomoc przy tym dziale :p

    OdpowiedzUsuń
  10. Nigdy nie słyszałam o tym projektancie ale o Bjork owszem. Nic nie przypadło mi do gustu, jedynie marynarka którą ma Bjork wygląda ciekawie. Świetny pomysł z tymi diodami, wygląda to niesamowicie na pokazie ale wątpię że ktoś by się tak ubrał :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie słyszałam o projektancie i piosenkarce. Właśnie teraz słucham Bjork- Human Behavior. Projekty wydają się całkiem ciekawe. Tak, na pierwszy rzut oka wydają się fatalne, ale po jakimś czasie przyjrzenia się- są genialne!
    karolciaazaw12

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jedyną piosenką którą kojarzyłam to Björk - It's Oh So Quiet

      Usuń